Brynäs IF

727656 inlägg · 7962 ämnen

Malmö Redhawks - Brynäs IF 2/3-16

« · 1731743 · » Till forumet

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2/3-16
IF Malmö Redhawks - Brynäs IF 4-2
Kommentera

70 Rodrigues: Han kröp fram när det vädrades vändning, medgångssupporter i kubik.
Kommentera

Synd bara att Porseland skulle göra assist. Nu får han väl spela i första backparet kommande 5 matcherna...
Kommentera

MatteB: Nu blir det lite spänning!!
Kommentera

Westerholmarna kan man lita på!
(Scott??? Lindblom???)

4-3. Nu jävlar.
Kommentera

Olden gör poäng var 25:e spelad minut
Med 15 min/match beräknar jag att han hade gjort ca 31,2 poäng
Kommentera

Zappaholic: Vi ser inte röken av det för att vi har för få skickliga spelare. Fortfarande, VARFÖR skulle Brynäs vilja vinna mindre än andra lag?

sports.vice.com/en_us/article/revenge-of-the-nerds-how-advanced-stats-are-breaking-hockeys-tough-guy-culture

Inställning vinner inte matcher.

en.m.wikipedia.org/wiki/Analytics_(ice_hockey)
Kommentera

Rodrigo: Men skjut!
Kommentera

Gamnacke: Vi saknar kvalité och spets. Så enkelt är det. Jag avskyr Bzs uttalande när han tillträde som sportchef : Jag hade ju inte byggt laget såhär...
Bzs lagbygge i år och till nästa säsong är fan sämre!! Vad har egentligen Johnson bidragit med i själva 5 mot 5 spelet? Varför i helvete värvades Terry för?? För fansens pengar dessutom. Det vore faaaan så mycket bättre att spara dom pengarna och låta någon av Lööke, Boqvist eller Ölund få istid.

Sen till dom spelare som vi har just nu..
Sandström:Ihålig och håller inte måttet. 5 av dom senaste 6 matcherna har han stått och dessa har det blivit förlust.
Starkbaum:Enda anledningen till att han inte står MÅSTE vara för att han är skadad. Han bar oss på sina axlar ifjol och var kung i nästan alla matcher förutom i playoff. Varför får han inte spela!!!???

Pudas:Här ser jag en sämre version av Djoos. Vek, nonchalant med puck. Riktigt dåligt skott! Dock är det hans första shl säsong och han har mycket spel och talang i sej.
Zanetti:En av få som har ett riktigt jävlaranamma när han spelar. Dessutom har han ett rätt hyggligt direktskott.

Kilström:Överlag en av våra bättre backar iår!!
Sundqvist:Började säsongen väldigt lovande men har verkligen gått ner sig. Spelar svårt, slår många onödiga icingar och har även en tendens att ta onödiga och klumpiga utvisningar! Att ha kvar han 1 år till ger mig inga vibbar!

Salmela:Årets bästa back (trotts all frånvaro)
Carlsson:Årets komet! Enormt bra två-vägs back som kan bli enormt bra. Något valpig imellan åt men han har överlag varit en av våra bästa försvarare!

Porseland:Ett ord räcker. Sämst!
Nörstebö:Jag diggar verkligen Törsten. Tråkigt att han lämnar då han sällan gör en dålig match! Hade ju haft honom i laget alla dagar före Sunken!

Rödin:Likte Porseland räcker det med ett ord. BÄST!
Scott:Väldigt, väldigt ojämn. Är extremt beroende av vilka han spelar ihop med. Har varit iskall efter jul. Och jag kommer faktiskt inte att sakna Scott om han lämnar.
Lindblom:Överlag en bra säsong. Leder juniorernas poängliga och har varit bra. Kan vara väldigt väldigt osynlig och det kan gå massa matcher då han inte syns nånting..

Ollas:Nja.. har väl gjort en okej säsong. Inte mycket mer. Blir inte förvånad om han lämnar nästa säsong mot nytt hungrigt blod.
Vrana:En extem flopp!
Johnson:För mig en bra säsong. Synd och märks inte speciellt mycket under själva 5-5 spelet. Pp kung!

Po.Westerholm:Började kanon.. var sen riktigt dålig.. har kommit tillbaka mot slutet och varit riktigt bra igen.
Pa.Westerholm:Gjort en riktigt bra säsong tycker jag. Visst ibland kommer det riktiga tabbar men annars riktigt bra. Dock är han sjukt dålig på att teka.
Mannberg:Varit okej. Men väger fortfarande alldeles för lätt! Skapar inte så mycket som jag vill för att han skulle få ett nytt kontrakt. Men men, han är bra i bp iaf.

Alcén:Okej säsong. Svårt att inte gilla Johans inställning. Nyttig i Bp.
Blomqvist:En av våra bästa forwards tycker jag. Borde få mer förtroende!! Duktig på att teka dessutom. Något som vi varit riktigt dåliga på iår.
Enterfeldt:Helt okej. Men inte mer. Tycker han inte alls kommit upp i normal standard med sitt slit, sina hårda tacklingar och sina grymma tekningar. Kanske inte så konstigt med tanke på den skada han hade.

Olden:Producerar när han får chansen. Till skillnad mot för tex Brodecki.
Brodecki:Gjort en riktgt dålig säsong om man gemför med den förra. Han spelar nästan alltid för svårt och väger på tok för lätt. Har dessutom ett dåligt skott.

Nu till Bulan och om du läser det här. Här kommer några frågor:
•Varför spela med Sandström så mycket?!
•Varför spela Porse????
•Varför får inte Ersson spela mera?
•Varför får inte Olden, Lööke och Blomman chansen när Ponta, Mannberg, Brodecki och Alcén får det?!
•Varför splittra på det annars så fungerande backparen??
•Varför detta hattande i alla kedjor?? En kedja behöver stabilitet så dom lär känna varandra ute på isen och även spela ihop sig.
•Varför har dubså svårt att ändra en matchbild?
Kommentera

tjugo8: MEN HAN ÄR JU OJÄMN!!!!!!!
Kommentera

Rodrigo: Vet inte om jag pratar om vilja att vinna.

Inställning förlorar matcher.
Kommentera

Hur kan man inte älska denna sport?
Kommentera

Zappaholic: så Brynäs är slappare än andra lag...?
Kommentera

Rodrigo:
Fel
Speltiden är ojämn
Kommentera

70 Rodrigues: Såg en deckare på Netflix fram till 19.40, sen tog det lite tid att läsa igenom allt gnäll från alla gamnackar härinne. Men nu är både jag och grabbarna med i matchen igen, som det verkar. En kvittering nu, och du får istället fråga alla gamnackar varför dom slutar skriva.... 😂😂😂
Kommentera

IF Malmö Redhawks - Brynäs IF 4-3
Kommentera

Rodrigo: Vet inte. Jag tror man börjat fuska en smula med grunderna. Det är tränarnas skyldighet att se till att det spelet sitter och efterhålls.
Kommentera

Huge: Du ser alltså en deckare på Netflix när Brynäs spelar match, hmm😂😂😂😂
Kommentera

Huge: Så du dyker upp nu när det blivit match och häver ur dig en massa glåpord...
Kolla en deckare till du.
Kommentera

Huge: Lasse-Majas detektivbyrå?
Kommentera

tjugo8: haha ja, jag skojade bara om vad Bulan sagt om Olden.

Men Jaja snacka om att Olden skulle kunna bli en riktigt bra spelare i Brynäs. Synd att Bulan är som han är, mitt förtroendekapital för honom har sjunkit extremt denna säsong.
Kommentera

70 Rodrigues: Han kanske har en sträng fru :-)
Kommentera

Av det man kan se av just den här matchen verkar det till största del vara inställningen som är nyckeln. Det mentala spelar onekligen en stor roll, oavsett vilken nivå man än spelar på. Spelare blir psykade, även om de gärna inte erkänner det. Vill gärna höra en alternativ förklaring till att vi torskat 12 raka mot just Skellefteå?

Samma lag har tidigare dominerat under hösten och slagit Frölunda 2 ggr om, vilket antyder att det inte kan råda någon som helst brist på vare sig fysisk träning eller teknik (kanske med undantag för 8:an då). Sen kan man ju tycka vad man vill om skadorna och lagsammanhållningen.

Det vi såg tidigare i matchen var brist på tacklingar, slött tempo, svårt att få ut pucken ur egen zon pga uppenbar brist på spelidéer. Inställning med andra ord. Kul med mer aggressivitet.
Kommentera

Powerfade: Men att kalla Bulan för "idioten i båset" är ok? Såg inte att du reagerade på det glåpordet...
Kommentera

Vi är så komiskt usla på att få ut pucken i sista minuten.
Kommentera

eljuliano: Vi har förlorat 12 raka mot Skellefteå för att deras lag är otroligt mycket skickligare.

Sen är slump en stor faktor inom hockey med, vissa saker är rätt oförklarliga och bara slumpmässigt händer.
Kommentera

Zappaholic: Han kan omöjligt vara gift, tänk dig bortförklaringarna i bingen när inte lilleman vill prestera😉
Kommentera

Zappaholic: Skiljsmässa???😉
Kommentera

Brynäsgubbe: Märklig sport det här... Nu gäller det att ösa på i sista, annars betyder inte upphämtningen ett skit.
Kommentera

Zappaholic: Är du Huges advokat eller?
Kommentera

Rodrigo: Jag fattar precis vad du menar och är ute efter och jag tror du förstår vad jag menar. Sen är vi inte överens. Vi kan släppa det lika gärna.

Poängchans känns bra efter den här inledningen på matchen.
Kommentera

Varför känns det som att Malmö kommer att göra 5-3 i början av 3:e?
Kommentera

rafalski: Nä, jag såg "Gamnackarna anfaller", en hockeydeckare i HS-miljö.
Typ av film: tragedi och komedi.
I huvudrollen: rafalski - en tidigare förnuftig supporter som efterhand går ner sig i gamnacketräsket... 😉
Kommentera

70 Rodrigues: Du som bor därnere... är det gratis gröt i Malmö arena? Det låter som det...
Kommentera

70 Rodrigues: Därför det vore standard alá Brynäs.... 😂😂
Kommentera

Zappaholic: Ja alltså jag håller nog med om att man antagligen kan ha slappat lite med grunderna, tror dock det kan vara en konsekvens av att hamna i en dålig period osv. När något inte stämmer så är det nog mer som slutar stämma pga det.
Kommentera

Powerfade: Nä, jag är bara en enkel polis.

Jag menar så här: jag vet att Huge provocerar och skriver som han gör. Det reagerar i sin tur många på, och hackar på honom. Kastas det glåpord i forumet tycker jag det är på sin plats att också markera mot de som kallar spelare och ledare för fula saker.
Kommentera

Rodrigo: Skadorna på Rödin och Salmela har varit hemskt kännbara.
Kommentera

Powerfade: Låt mig vara, har stängt av😂😂😂
Kommentera

70 Rodrigues: Tror inte en sekund på att du har stängt av. Vi må tycka olika om många saker, men ditt brynäshjärta tänker jag inte klaga på.
Kommentera

Jag var nära att gå till närmaste radhus efter 4-0 och bara göra slut på skiten. Tur att man hade lite tålamod.
Kommentera

Zappaholic: Har bott i d här skithålet sedan 2009, har lärt mig att stänga av gröttugget😂😂😂
Kommentera

Nån som kan Hellqvists språk o kan översätta?
Kommentera

Rodrigo: 15 raka är det .
Kommentera

tjugo8: Sitter och väntar på text remsan...
Kommentera

70 Rodrigues: Nu vill jag se en vändning, hoppas geniet i båset fortsätter ge Olden förtroende.
Kommentera

« · 1731743 · »