Brynäs IF

727818 inlägg · 7961 ämnen

Malmö Redhawks-Brynäs IF

« · 773781 · » Till forumet

Sv: Malmö Redhawks-Brynäs IF
Bissett19: Självklart så kan det komma en reaktion,men som du säger,siffrorna är åt helvete för stora.
Kommentera

Bissett19: Brytit ihop det gjorde Brynäs efter några minuter i 1:a
Kommentera

sylf: "Även dom kan ses på TV,det borde väl du veta."

Ja, det vet jag.
I vilken kanal sänder dom isf dagens match, den som du uppenbarligen tittar på?
Kommentera

sylf: 5 mål på 18 skott är ju för dåligt oxå,börjar våra målvakter svikta nu som man befarade innan säsongen??
Kommentera

Huge: Att FBK och LHC kommer hamna på någon av platserna 1-4 är väl ingen högoddsare. Troligtvis Timrå också men i övrigt är det ett getingbo.
Men jag vill nog betona ditt "kan" i att "Malmö kan slå ALLA lag". Malmö har spelat upp sig på slutet och anfallsspelarna är meriterade så det räcker till men de skall hamna efter Brynäs i tabellen och matcher som denna ikväll måste vinnas om Brynäs skall ha i slutspel att göra. Så är det bara.
Kommentera

Huge: När/var/hur har jag sagt att jag tittar på dagens match? Du frågade hur jag kunde veta att MIF spelar som arsel,med tanke på att dom bara har vunnit EN match.Kan du inte läsa? Idag räcker det med radion,skönt att den inte visas på tv.
Kommentera

vilken platt match;( jaja tagga nu till mot MORA.
Kommentera

Bissett19: Har nog mer att göra att resten av laget inte hjälper till. Vi får väl se lite senare vad dom som har sett matchen skriver.

Då blir det väl vinst på torsdag och förlust på lördag eftersom vi inte orkar kriga två tunga matcher i rad ;-)

Kommentera

sylf: Lägg inte ner mer krut på att diskutera med folk som inte förstår hur det känns att engagera sig i nånting.
Det är skilda världar, vissa kan rycka på axlarna. Fortsätt vara besviken...för det är jävlar i min själ jag också!
Kommentera

Gusten: sedan så ryker vår fina målskillnad också...

Kommentera

65selander: Skulle villa hör om det är sant att du är en riktig isprinssa när du dra på dig rören, allt enligt bröderna Hallström
Kommentera

65selander: Ja vi förlorar 4 pinnar idag
Kommentera

65selander: För min del så tror jag mer på BIF-förlust på torsdag och vinst på lördag
Kommentera

Gusten: Vi lär tappa fler än 4 pinnar de närmsta veckorna.....
Kommentera

Huge: Många olika förklaringar till förlusten som du försöker dig på i dina inlägg.

Själv tycker jag att det är uppenbart att Brynäs är kassa på bortaplan.
Kommentera

Gusten: Igår skrek jag AVGÅ BENITEZ! När han inte lyckas motivera sitt lag fast ManUre stod för motståndet.Om Huges kunniga,kloka,genomtänkta,intelligenta,osthyvelsteori stämmer att man fått en "reaktion på det mentala planet" Så är det Boorkens förbannade skyldighet att få grabbarna att visa lite hjärta.
Kommentera

Tabellen efter kvällens fina insats.
1 Timrå    14 10  2  2  1  41- 24  33
2 Linköpin 12  8  0  4  0  37- 27  24
3 Brynäs   14  5  6  3  2  40- 35  23
4 HV 71    13  5  4  4  1  39- 38  20
5 Skelleft 14  6  2  6  0  44- 45  20
6 Färjesta 13  5  4  4  1  40- 42  20
7 Modo     13  5  3  5  2  34- 36  20
8 Luleå    14  5  2  7  1  38- 41  18
9 Mora     14  5  2  7  0  38- 40  17
10 Djurgård 13  4  3  6  1  35- 34  16
11 Frölunda 14  3  4  7  0  32- 41  13
12 Malmö    14  2  4  8  0  26- 41  10

Kommentera

65selander:

Lipa inte allt för mycket efte förlusten ikväll. ni ligger ju 3:a efter 15 matcher, det tror jag ingen av er hade trott. Ta detta hur ni vill men bäckis gjorde inga poäng så jag antar att han måste producera för att ni skall ta pöäng eller är jag fel ute!

Trist att ni skulle förloa mot Malmö dock! Vill gärna se dom ner i skiten så mycket som möjligt!
Kommentera

mattias - 74: Gråter mig hejdlöst till sömns ikväll :-)
Kommentera

65selander:

hehe ja det tycker jag! förlora mot Malmö! SKÄMS =)
Kommentera

Huss: Håller med till största del. Men ifall nu Malmö tillhör getingboet så är det väl ingen jättekatastrof eller ett tecken på att vi inte har i ett slutspela att göra, bara för att vi inte slår dom på bortaplan?
Speciellt inte när vi inte gör ngn av våra hittills bättre matcher, samtidigt som dom verkar ha hittat lite av sin normala kapacitet.
Kommentera

Huge: Vad är deras normala kapacitet ?
Kommentera

Huge: Dags för KS igen! Vänta ska du se. Det är bara 13 poäng ner till Malmö. Det kommer dom säkert att plocka in på nolltid. Glöm inte bort att vi endast ligger på 3:e plats i serien!

Kristan? - skicka tillbaka eländet till Slovenien!

Gud bevare Leif Boork & Brynäs IF.......

;-))
Kommentera

sylf: Så här skrev du:

"Möter man ett lag som ligger sist,som spelar som arsel..."

Eftersom du uppenbarligen inte såg matchen, så undrade jag hur du kunde göra den bedömningen?
Du verkar istället basera ditt påstående på ett enda faktum: att dom bara vunnit EN match.
Att du totalt bortser från hur dom spelat dom sista 4-5 matcherna visar ju bara på hur grunda dina analyser är. Dom är i själva verket inte ens värda att kallas analyser.
Det är ungefär lika djupt som att påstå att vi är chanslösa mot Björklöven.
Dom vann ju SM 1982....
Kommentera

Peja: "Många olika förklaringar till förlusten som du försöker dig på i dina inlägg.

Själv tycker jag att det är uppenbart att Brynäs är kassa på bortaplan."

Det sista är väl ändå en rätt kraftig överdrift, sett till resultaten och spelet i stort på bortaplan.
Att sedan påstå att "är kassa på bortaplan" skulle vara en förklaring, var ju också ngt nytt.
Ett konstaterande möjligtvis, även om det som sagt är betydligt överdrivet.
För att inte säga en aning felaktigt.
Kommentera

Huge: "Du verkar istället basera ditt påstående på ett enda faktum: att dom bara vunnit EN match."

Det är ju precis det jag inte gör ärthjärna.Jag säger ju att jag sett dom spela och av det jag sett har knappt nånting varit bra.Du om nån ska väl för fan inte komma här och tugga om att nån inte har sett en match osv.Du sitter ju hemma varenda match och gör muppanalyser.

Björklöven vann SM 1987,inte 82!!!!!
Kommentera

Huge: En svart kväll, men inte förvånade med en nolla nere i Malmö efter 6 raka "poängmatcher". Till råga på allt så lyckades HIF nolla Elfsborg på söderstadion!

Huggormars avföda!
Kommentera

Huge: Om det här var sämsta insatsen för säsomgen så kan vi ju försöka reda ut varför den kommer mot seriens sämsta lag:
1. Reaktion efter Timråmatchen, underskattning
2. Resa på matchdagen. När Brynäs spelar mot Frölunda reser de nästan alltid ner dagen innan.
3. Vi kommer totalt fel in i matchen med två 3-5-spel direkt i matchstart.
4. Allmänt platt insats på många håll.
5. MIF hade inget som helst att förlora.

Sorgligt, men mänsklgit, antar jag. Tänker inte slänga mig i hamnen för att vi förlorade ikväll.
Kommentera

Gusten: "Lägg inte ner mer krut på att diskutera med folk som inte förstår hur det känns att engagera sig i nånting.
Det är skilda världar, vissa kan rycka på axlarna. Fortsätt vara besviken...för det är jävlar i min själ jag också!"

Varför inte båda sakerna: vara besviken och samtidigt försöka se lite mer objektivt och nyanserat på saker och ting?
Kommentera

Huge: objektivt och nyanserat är för fjollor.Besviken,arg,skitförbannad när Brynäs torskar är bara normalt.
Kommentera

sylf: "Jag säger ju att jag sett dom spela och av det jag sett har knappt nånting varit bra."

Mkt möjligt, men varför baserar du din analys på tidigare matcher, och inte på det dom enligt uppgift presterat de senaste 4-5 matcherna?
Sett till deras senare prestationer så var nog dagens resultat mao kanske inte så där jätteförvånande.
Vilket var min poäng.
Kommentera

Jompe: Dina 5 punkter stämmer rätt bra, tycker jag.
Men jag vet inte om Malmö i dagsläget kan sägas vara seriens sämsta lag?
Antar att du baserar det på tabellpositionen, men den ljuger ibland i dessa lägen. Känns som att dom har en uppåtgående form, och att det tightar till sig ännu mer vad beträffar slagstyrkan lagen emellan.
Kommentera

Huge: Det är bara att glömma denna skitmatch och ladda inför torsdagens match mot Modo borta. Man får hoppas att Brynäs tar sig i kragen och får igång spelet. Med tanke på hur spelschemat ser ut den närmaste tiden så MÅSTE Brynäs ta sig i kragen så snart som möjligt. Kanske är det dags att titta på grundidén med bortaspelet igen? Nåt måste göras i alla fall.

Det är svårt att utse "syndabockar" när man inte sett matchen men man kan ju se vissa tendenser när det gäller utvisningarna. En del valde att åka snålskjuts i offensiv zon vilket straffade sig rejält.

Det ska bli högintressant att se träningen i morgon.
Kommentera

Tordan: Kan mycket om hockey eller.. hhmmm.. Vilken kommentar du kommer med..
Kommentera

GävleLasse: Tydligen skadade sig Herman rejält, kan vara ett nyckelbensfäste som är av.
Kommentera

Gusten: Ja det skulle inte förvåna mig. Konstigt att det inte var en back som gick sönder...
Kommentera

GävleLasse: Ja, din "analys" verkar stämma rätt bra, utan att jag heller har sett ngn match.
Verkade som att det var det mentala som fallerade idag, vilket oftast är fallet efter en urladdning. Såg lite taffligt och passivt ut i BP, av det lilla man såg i Hockeykväll. Vi hade behövt få 2-3, och chanserna var ju minst sagt goda av det man såg. Istället så gör dom 4-1, och de som såg Moravec´s filmning när han föll pladask framför Sjödda och över dennes klubba, kan ju inta säga annat än att den filmningen och efterföljande PP med 4-1 som följd verkade bli matchavgörande (som det kändes i det läget)
Annars inget att invända mot Malmös vinst. Motivation slår som bekant oftast klass.
När soppan är slut, så är den slut....
Kommentera

Huge: Jag skiter i vad som hände ikväll, det jag är intresserad av är hur Boork och grabbarna skall göra för att undvika att det händer igen på torsdag.

Att skylla på att den filmningen skulle vara matchavgörande får stå för dig. Det som avgör matchen är de helt idiotiska utvisningarna Brynäs drar på sig i början på matchen. Det är många år sedan Brynäs hämtade in ett tremålsunderläge på bortaplan. Kommer du ihåg när det gjordes sist?
Kommentera

Huge: "Annars inget att invända mot Malmös vinst. Motivation slår som bekant oftast klass."

Jaha så nu var det helt plötsligt skillnad på lagen i ES?
Om det handlade om att vi inte var motiverade tillräckligt så borde Boork ta sig en funderare.

Men visst alla lag har rätt till plumpar i protokollet. Men jag tycker att det är tråkigt att bottennappen alltid inträffar mot lag som är "viktigast" att ta poäng mot. Skellefteå x2 (må vara att en av dom var i en premiär), Mora hemma och nu mot Malmö. Hellre en 0-10 då och då borta mot LHC.

Känner igen det här sen tidigare säsonger. Kämpa frenetiskt borta mot t.ex HV och åstadkomma en hedersam förlust alt. ett oavgjort resultat för att i nästa match inför hemmapublik falla ihop totalt mot en "streckkollega"

Jag hade hoppats att den tiden var förbi.

Dags att inhandla den där backen nu...INNAN Sjödda går sönder pga överansträngning. Köper inte riktigt det där om att han mår bra av att lira halva matcherna redan i inledningen av säsongen...Boorken har väl inget val helt enkelt...
Kommentera

Enligt Keb så säger första undersökningen att Herman blir borta minst 4 veckor
Kommentera

Gusten: Det gör inget, vi har ju en så bred trupp ;)
Kommentera

GävleLasse: Den där Malmström i Frölunda, kanske man skulle försöka värva honom?
Kommentera

Gusten: Motivation kanske inte var det rätta ordet. Tror säkert att spelarna var motiverade både före och även under matchen. Men att den riktiga gnistan kanske inte fanns där, mkt pga urladdningen mot Timrå. Sådanan här scenarion är ju inte alls ovanliga inom idrotten öht.
Det här var väl egentligen första matchen där vi sas ballade ur lite grann.
Tycker dessutom att jämförelsen med matchen mot Mora (efter urladdningen mot Luleå borta) haltar en aning. Då var vi ändå rätt så aggressiva i spelet, men målen kom aldrig trots hyggligt med chanser.
Det är lite för tidigt att dra några växlar på dagens insats, och "den tiden" som du talar om, har jag iaf inte hittills sett så mkt av. Iaf inte så mkt att man enbart av dagens match att döma kan se ngt mönster eller tendens i den riktningen.
Och en bra defensiv back sitter aldrig fel. Frågan är bara var han finns?
Kommentera

Huge: Motivation - rätta gnistan...same shit different name

Såg du Moramatchen? Jag gjorde det och dom var håglösa. Mora ville mer än oss på VÅR hemmaplan. Det VAR en mellanmatch.

"Den tiden" och dagens match har inte (förhoppningsvis) så mycket med varandra och göra, förutom då att jag som sagt tycker att det här var en av dom där "viktiga" matcherna. Lag som vi SKA ha bakom oss om vi ska till slutspel och än viktigare slippa KS.
Kommentera

Gusten: Min åsikt är ju att ES är så pass jämn, att en förlust mot ett s.k sämre lag nästa omgång mkt väl lika gärna kan kompenseras sas, med en vinst mot ett s.k topplag. Och att man alltså inte ska tillmäta denna förlust alltför stor betydelse, sett till vår chans att gå till slutspel.
Hade det däremot ex varit en match i slutet av serien och vi hade slagits med Malmö kring ngt av strecken, då hade det varit lite annorlunda.
Men så här pass tidigt i serien ska man kanske inte måla fan på väggen med FÖR stor pensel.... :-)
Kommentera

Spelade inte Ström idag?
Kommentera

Huge: Poängen är lika mycket värda i omgång 13 som i omgång 55.

Jag har inga små penslar, jag kör med roller eller så spraymålar jag :)

Du svarar inte på om du såg Moramatchen, vore kul att höra eftersom du tycker att mitt resonemang haltade.
Kommentera

Gusten: Nä, jag såg inte Moramatchen men enligt rapporterna så verkade det som att Mora dels var en klart tuffare motståndare i den matchen, än vad Malmö var idag. Dvs att dom (Mora) då kanske gjorde oss lite sämre än vad vi i verkligheten var. Iaf jämfört med dagens match.
Då försökte vi väl ändå in i det sista och var väl även nära att kvittera, som jag uppfattade det hela.
Mao: det fanns skillnader mellan uppträdandet i de olika matcherna från våra spelares sida.
Kommentera

Huge: Ja, Brynäs är dåliga på bortaplan och har varit det under flera säsonger. Däremot har spelet i Läkerol Arena varit lysande, Mora-matchen är undantaget som bekräftar regeln.
Kommentera

Huge: "Mao: det fanns skillnader mellan uppträdandet i de olika matcherna från våra spelares sida."

Den stora skillnaden var att Moramatchen var på hemmaplan och kvällens match var som bekant på bortaplan.

Det spelar ingen roll var eller när man spelar match. Man skall kunna kräva att spelarna tänder till, det finns inga genvägar i dagens hockey.

Jag har svårt att riktigt förstå att du alltid skall försvara Brynäs efter en dålig insats. Vad tror du att de själva anser om sin insats? Du kanske skall försöka förklara för dem med varför de förlorade, att de var mätta osv...

Det mest otroliga är att du sitter och kommenterar matcher du inte ens har sett. Dina analyser bygger på argument helt tagna ur luften. Bespara oss detta och försök var lite mer verklighetsnära när du "analyserar".

Min preliminära "analys" bygger på att de gamla i laget är för dåliga på bortais helt enkelt. Detta dåliga bortafacit har funnits med ända sedan Lind, Sjödin och de andra åldermännen i laget kom, (jag tror det var strax efter att hjulet uppfanns) Vad som krävs är en rejäl attitydsförändring, speciellt hos de äldre spelarna.
Kommentera

« · 773781 · »