Brynäs IF

728194 inlägg · 7961 ämnen

Målvakt till nästa säsong

« · 71647 Till forumet

Sv: Målvakt till nästa säsong
Till Zigge vill jag säga: Hoppas Modo vinner SM om ett par veckor så att ni äntligen kan få nåt annat att hänga upp er tillvaro på än det eviga tjatet om "Brynäs orättvisa guld -99"... I tre års tid har ni Modo-iter klagat och nedvärderat Brynäs seger. Tror ni att vi brynäsare en enda dag sen dess gått och bett om ursäkt för SM-titeln? Nähädu! Man behöver bara konstatera en enda sak för att utagera vilket lag som RÄTTVIST vinner en final som den -99. Nämligen det lag av två som vinner flest matcher. I det här fallet 3 matcher av 5. Och vilket lag var det, Zigge??
Kommentera

Bright

Det är ingen idé att tala dessa modoiter till rätta. Du talar inför döva öron. Till skillnad från FBK så dög detta lag - MODO av årgång 1998/98 - inte till att bli svenska mästare.
Matchserien förlorades i Gävle när Brynäs kunde vända två gånger, då blev MODO uträknat.
Man kan alltid hålla på och tala om rättvisa - med till syvende och sist är det alltid rätt lag som vinner. Det är alltid ett lag som kommer längst, sen finns det dåliga förlorare.......tydligen.
Kommentera

Jag glömde att tala om att MODO vek ner sig mot DIF i finalen 1999/2000. Glöm inte det Zigge! Vek ner sig!!! Ni hade inte skuggan av en chans.
Kommentera

Kanske ska starta en ny tråd om modoiten Zigge.
Hur blir det med keeprarna? Aspen stannar, men vem får han vid sin sida? Eller helst framför sig.
Kommentera

Enligt Bäckis tittar SK på några etablerade målvaktalternativ....
Låter väl förhoppningsfullt!
Kommentera

Absolut Prosten. Etablerade låter bra, men å andra sidan får vi väl säga att P var etablerad han också och jag jublade verkligen inte då det blev klart att han var på ingång. Men vi får väl fundera vidare.
Kommentera

Varför inte sätta in Sundlöv i målet igen?
Han har ju OS-Guld och några SM-Guld på meritlistan.
Gammal??

Kanske det men det kan behövas lite rutin (Sundlöv) och lite ungdomlig entusiasm (Asplund) för att ta hem vårt SM-Guld.
Så mitt råd lyder: Sätt in Sundlöv i buren igen och låt Asplund spela då och då samtidigt som Sundlöv lär ut sina kunskaper till sina yngre kollegor.Om några säsonger (när Asplund är färdigskolad) så kan Sundlöv sluta "på riktigt" och Asplund kan då ta över positionen som förstemålvakt.
Kommentera

« · 71647