Brynäs IF

728193 inlägg · 7961 ämnen

match på webben

« · 1693865 · » Till forumet

Sv: match på webben
Powerfade: "Följer man inte varje spelares hälsa med kontinuerliga samtal undersökningar och liknande?"

Nä, läkarna sitter nog och rullar tummar, liksom BZ....
Allvarligt talat: vad får dig att tro att medicinskt ansvariga inte följer varje spelare kontinuerligt vid uppkomna skador eller när spelarna själva indikerar att nåt inte är som det ska?
Att 8 spelare nu varit bänkade (mest av säkerhetsskäl) ser jag snarare som ett tydligt tecken på att läkarna tar skadebiten på mkt stort allvar.
Speciellt nu när det aviserats hårdare träning, nåt som de flesta säkert är jävligt ovana vid och därmed dragit på sig småskavanker.
Såvitt jag ser så är det väl så här långt bara Ollas och Enterfeldt som fortfarande är osäkra kort, i övrigt känns skadebilden som fullt normal utifrån förutsättningarna.
Kommentera

Huss: Nä, och skadorna på försäsongen så här långt säger inte heller nånting speciellt.
Enligt uppgift så hade ju i stort sett alla utom Enterfeldt kunnat spela om det handlat om seriepremiär, så jag förstår inte varför du då grundar din oro på att dom flesta vilat av säkerhetsskäl och uppenbarligen inte pga av nån allvarligare skada?
Sen håller jag med om att både Enterfeldts och Ollas skador oroar, dock utan att vara insatt i det medicinska och hur läkarna ser på saken.
Kan lika gärna vara så att dom är nära spel men får vila av säkerhetsskäl.

Ang defensiven så ser jag ingen större oro, bara för att 4 ordinarie backar vilat igår och det bitvis såg ut som ett hönshus i laget.
Isf är jag mer orolig över att spelarna inte var beredda på match igår, iaf enligt Scott.
Om man nu ska ta en sån sak på fullt allvar när det trots allt handlat om en andra träningsmatch på 2 dagar och sannolikt trötta ben och huvuden efter en tuffare träning än vad man tidigare varit van vid.
Kommentera

ellis: Bra inlägg? Har du slagit dig?
Huss är ju positiv kring forwardssidan?
Kommentera

Huss: Man blir verkligen fundersam över alla dessa skador. Speciellt förslitningsskador man fått av hårdare träning. Följer man inte varje spelares hälsa med kontinuerliga samtal undersökningar och liknande?  Alla som tränat vet ju hur kroppen kan reagera vid en hårdare/intensivare träning. Så ökar man träningsdosen så måste man även öka frekvensen på den medicinska biten med. Samt att köra rehabträning med. Jag börjar nästan tro att det finns en jargong i Brynäs där man ska "bita ihop och köra", istället för att samtala med läkaren i ett tidigt skede när känningarna börjar. Innan man går sönder.

Träningsmatcherna är vad de är. Resultatet är totalt oviktigt. För "resultatet", av vad man åstadkommit på dessa får vi se när säsongen startar. Hur bra har grundspelet satt dig? Hur bra är kedjorna och backparen komponerade etc etc.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huss: Bra inlägg 10.02!
Kommentera

Huss:
Det hade nog varit lugnare om vi spelat fem raka finaler...
Men defensiven...
Kommentera

Huge: En försäsongsmatch säger iofs inte så mycket men....
Det finns nog visst fog att vara lite orolig ändå givet vår skadehistorik de senaste säsongerna. Det börjar liksom bli ett lätt raljant "typiskt Brynäs" när det konstant är 3-4 spelare borta. Dessutom lär Enterfelt bli borta länge och Ollas känns tveksam tyvärr.
Helt klart är att det behövs en back med kvalitet för att skapa stabilitet och höja nivån. Lucas Carlsson känns mer som ett alternativ när Sunkens ljumskar brakar ihop eller när Zanetti lånas ut till Mora i oktober.
Framåt är jag, bortsett från Enters skada, inte ett dugg orolig. Vrana och Johnson är riktigt bra förvärv, men prio ett är att få ordning på defensiven.

Redigerad kommentar

Kommentera

ellis: Dina egendomliga, ologiska, obegripliga och tragikomiska resonemang/analyser gör ju tvärtom att man börjar skratta och blir på gott humör.
Ungefär som när man blir glad och tycker det är härligt när en 4-åring säger nåt som hen själv inte uppfattar som lika roligt som en vuxen gör.
Kommentera

ellis: Om du har följt Brynäs så länge som du påstår, varför har du inte hittat hit till hockeysnack tidigare än 2015?
#kandetvaraclarenceandraacc?
Kommentera

ellis: Och när är du på bra humör då? Du har ju hittills gjort 75 inlägg och inte har du varit på något gott humör en enda gång.
Kommentera

Huge: Lite kritik och du går i taket - förstås. Hoppas du är på bättre humör i morrn, allsmäktig gud fader...
Kommentera

ellis: "Visst många borta, men en fingervisning också om att truppen verkligen är sårbar och i n t e bred."

Haha, ännu en skrattretande slutsats.
Så du menar på fullt allvar att de 6 spelare man av säkerhetsskäl vilat i en träningsmatch skulle vara en fingervisning om att truppen är för tunn och inte bred?
Ibland undrar jag om du är på riktigt, allvarligt talat.

Kommentera

Huge:....Mycket bra sagt Huge
Kommentera

Jaken: wow, såhär låter det när Brynäs förlorar en träningsmatch i augusti, jag undrar hur det kommer låta om när vi förlorar en match i serien... Skellefteå förlorade med 6-1 (!) mot Linköping för inte sålänge sedan, tror du att Skellefteå supportrarna skriver " Lars Johansson kör oss ner till allsvenskan" efter en sådan förlust ?...
Kommentera

J F K: Haha, ja jag säger då det....
Det pinsammaste och mest tragikomiska är väl ändå att du öht ska behöva påtala saken.
Ska man skratta eller gråta åt alla som på fullt allvar sitter och ojar sig över uselt spel, resultatet och att "så här kommer det förstås att se ut resten av säsongen!!!!"
Efter en träningsmatch i augusti, där halva ordinarie laget av olika anledningar är borta.
Där lagen högst sannolikt ligger i olika fas träningsmässigt, både vad gäller kvantitet (antalet träningar) och kvalitet (vad man för tillfället fokuserar träningen på).

Nu är ju det här som sagt fullt normala och begripliga saker för den som har det minsta intresse och basala kunskaper i ämnet hockey, likt förbannat sitter det skribenter som på fullt allvar drar dom mest långtgående slutsatser av en sån här match.
Pinsamt tamejfan, man skäms nästan över nivån ibland.

Redigerad kommentar

Kommentera

reven: Japp. I min värld struntar jag i damhockeyn, supportermatchen och maskotmatchen. Jävla trams. 6-6.

Ni andra får räkna precis hur ni vill.
Kommentera

Jaken:BZ kommer att ta detta lag till guld! Solen är platt och månen är en glass.
Kommentera

Chris11:
BZ kommer att köra ner detta lag i allsvenskan!
Kommentera

Bellman 6,0: Men alla nyförvärv förstår inte det. Juniorerna har inte riktigt växt upp med det. Bara supportrarna bryr sig... Läs krönikan av Robert p angående supportrar som vill för mycket...
Kommentera

Zappaholic: publikduellen, maskotduellen, sponsorduellen och damernas missade du..?
Kommentera

Zappaholic:

För att din värld inte förstår att det är Gävle-dala-duellen med flera dueller än bara herrlaget...

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K: Du hade haft rätt om det inte varit Leksand vi mötte...
Kommentera

reven: Men herregud. Ni torskade en fullständig menlös försäsongsmatcher. Ta er samman. Det är banne mig skitsamma då spelare saknas, spelare inte hunnit upp i tempo och det säkert inte tränats pp, BP och fem mot fem så mycket som det bordes än.

Lugna er människor alltså!!!!
Kommentera

reven: Hur räknar man fram 5-4? Nyfiken på det.

I min värld blev det 6-6 efter 4-1 igår och 2-5 idag. Nåt annat får jag inte ihop hur jag än anstränger mig.

Redigerad kommentar

Kommentera

ellis: ööh va? Leksand vann Gävle-dala-duellen med 5-4
Kommentera

Honken: Dålig på att räkna verkar han också vara när han påstår att LIF vann det här dubbelmötet sammanlagt med 5-4 (!)...

Dock - det här var inte bra från Brynäs sida. Visst många borta, men en fingervisning också om att truppen verkligen är sårbar och i n t e bred.

Kommentera

Zappaholic: Ja, inte mycket att lägga nån större fundering över. Lite roligt dock att samma krönikör som skrev att de kommer slå ut oss i kvalet, slår sig för bröstet i rapporteringen av matchen, att fuskarna vunnit, inte bara matchen, utan hela Gävle/Dala-duellen. Säger det mesta om honom:))) Nu ser vi fram mot att få tillbaka vår andra halva backbesättning och och rödin/ollas mfl. Och nya backen, så blir det här en kul säsong:)
Kommentera

kennys: du skämtar va?? Kul kille
Kommentera

Träningsmatcher är alltid träningsmatcher. Inställning osv går alltid diskutera. Det som är dåligt dock är att man inte ska ta stryk av ett Allsvenskt lag oavsett om man har sitt fulla lag eller ej.
Sen ska man inte lägga in 100% i bara skit. Träningsmatch är som sagt träningsmatch.
Kommentera

honken21: Skämtar du? Vilket djävla fiasko. Är det så här det kommer se ut i vinter?

Kommentera

Nä, inget o hänga läpp över. Leksand viker alltid ner sig när det väl gäller och det är därför dom är nere i allsvenskan ännu en vända. Tycker vi ser väldigt fin spets i våra nyförvärv.
Kommentera

Nåja, Leksand måste ju få något att glädjas över.
Kommentera

Det var lite småkul att bekanta sig lite med allsvenskan. Men nu ser jag fram mot elitseriemotstånd.
Kommentera

rafalski: Jo det är blekt men med bertilsson, kilas, Nörstebö, Sunken, Ollas och Rödin i laget så inser vi alla att det sett lite annorlunda ut.
Kommentera

Brynäsgubbe: faaan😡
Kommentera

BIF96: Visst är det kul att vi nästan bjuder Leksand på motstånd.
Kommentera

TobiasR: vadå inte har någon på gång? Det har han aldrig sagt. Han sa IDAG att det var inget nytt jämfört med igår. Pajaser på flashback

Redigerad kommentar

Kommentera

TobiasR: Fan vad bitter jag blir att vi inte ställer upp med fullt lag. Men aja.
Kommentera

Forsberg 1978: Hälsa Lars och James.
Kommentera

Enaranger: Herregud... Klart jag tar det som skrivs på flashback med en nypa salt tyckte bara det var lite komiskt att Bz sa att han inte har någon på gång efter att någon snubbe hade skrivit på FLASHBACK att 4-5 spelare hade tackat nej. Jag gillar Bz och tror han är väldigt bra för Brynäs. :)
Kommentera

Zappaholic: Skål från Ullevi😀 Gött och ha cmore appen bland allt folk!👍🏻👍🏻👍🏻
Kommentera

Forsberg 1978: Nu tar vi dom :)
Kommentera

Tycker vi ska ta i beaktning att detta är leksands två viktigaste matcher för året. Bara de slår oss är de ju nöjda...
Kommentera

BIF96: 4-2 Johnson👍🏻
Kommentera

maddog1970: Johnson kommer bli grymt nyttig. Känns som vi kommer ha två riktigt bra offensiva kedjor.
Kommentera

Blir fan deprimerad när jag läser vissa inlägg, vilka härliga fans vi har, skärpning för fan!!!!
Kommentera

Äntligen!
Kommentera

Enaranger: Vad rekommenderar du för forum då?
Kommentera

Enaranger: Helt rätt angående Flashback såklart.... eller? 
Kommentera

Brynäs hej hej hej kom och sjung med mig! Nu gör vi en bra tredjeperiod.
Kommentera

« · 1693865 · »