Redigerad kommentar
Huge: En försäsongsmatch säger iofs inte så mycket men....
Det finns nog visst fog att vara lite orolig ändå givet vår skadehistorik de senaste säsongerna. Det börjar liksom bli ett lätt raljant "typiskt Brynäs" när det konstant är 3-4 spelare borta. Dessutom lär Enterfelt bli borta länge och Ollas känns tveksam tyvärr.
Helt klart är att det behövs en back med kvalitet för att skapa stabilitet och höja nivån. Lucas Carlsson känns mer som ett alternativ när Sunkens ljumskar brakar ihop eller när Zanetti lånas ut till Mora i oktober.
Framåt är jag, bortsett från Enters skada, inte ett dugg orolig. Vrana och Johnson är riktigt bra förvärv, men prio ett är att få ordning på defensiven.
Redigerad kommentar
ellis: "Visst många borta, men en fingervisning också om att truppen verkligen är sårbar och i n t e bred."
Haha, ännu en skrattretande slutsats.
Så du menar på fullt allvar att de 6 spelare man av säkerhetsskäl vilat i en träningsmatch skulle vara en fingervisning om att truppen är för tunn och inte bred?
Ibland undrar jag om du är på riktigt, allvarligt talat.
J F K: Haha, ja jag säger då det....
Det pinsammaste och mest tragikomiska är väl ändå att du öht ska behöva påtala saken.
Ska man skratta eller gråta åt alla som på fullt allvar sitter och ojar sig över uselt spel, resultatet och att "så här kommer det förstås att se ut resten av säsongen!!!!"
Efter en träningsmatch i augusti, där halva ordinarie laget av olika anledningar är borta.
Där lagen högst sannolikt ligger i olika fas träningsmässigt, både vad gäller kvantitet (antalet träningar) och kvalitet (vad man för tillfället fokuserar träningen på).
Nu är ju det här som sagt fullt normala och begripliga saker för den som har det minsta intresse och basala kunskaper i ämnet hockey, likt förbannat sitter det skribenter som på fullt allvar drar dom mest långtgående slutsatser av en sån här match.
Pinsamt tamejfan, man skäms nästan över nivån ibland.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Honken: Dålig på att räkna verkar han också vara när han påstår att LIF vann det här dubbelmötet sammanlagt med 5-4 (!)...
Dock - det här var inte bra från Brynäs sida. Visst många borta, men en fingervisning också om att truppen verkligen är sårbar och i n t e bred.
honken21: Skämtar du? Vilket djävla fiasko. Är det så här det kommer se ut i vinter?
Redigerad kommentar
Nä, läkarna sitter nog och rullar tummar, liksom BZ....
Allvarligt talat: vad får dig att tro att medicinskt ansvariga inte följer varje spelare kontinuerligt vid uppkomna skador eller när spelarna själva indikerar att nåt inte är som det ska?
Att 8 spelare nu varit bänkade (mest av säkerhetsskäl) ser jag snarare som ett tydligt tecken på att läkarna tar skadebiten på mkt stort allvar.
Speciellt nu när det aviserats hårdare träning, nåt som de flesta säkert är jävligt ovana vid och därmed dragit på sig småskavanker.
Såvitt jag ser så är det väl så här långt bara Ollas och Enterfeldt som fortfarande är osäkra kort, i övrigt känns skadebilden som fullt normal utifrån förutsättningarna.