Brynäs IF

727785 inlägg · 7961 ämnen

Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!

« · 1796040 · » Till forumet

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Det var som fan. Jag är nästan chockad. Fanns inte på världskartan att vi skulle få åka hem med en vinst.
Kommentera

Kan ni tänka er nu att vi blir utskåpade hemma...
Kommentera

Luleå HF - Brynäs IF 4-5
Kommentera

Vad fan i helvete, Oskar Lindblom är påväg att göra en Silfverberg.
Kommentera

Peja:
Vi har Luleå. Malmö har back to back mot SAIK och FBK har Frölunda.
The battle för 6...
Kommentera

Rumpelstiltskin: Tycker du på allsvar Brynäs spelar bra? Vi möter ett lag som vi kört över de två tidigare matcherna. Du får vara omutlig optimist hur mycket du vill men jag är inte nöjd med hur Brynäs spelade ikväll. Deras 3 första mål kan man inte ens hitta på omständigheterna kring, så illa var det.

Skönt som fan med vinst. Nu 0p ner till 7e-platsen! Yes!
Kommentera

Discolight94: knappast vi måste ju börja vinna hemma ! Varför inte på lördag 👊
Kommentera

Chris11: Nja, det kommer inte att gå att leda det här laget till SM-guld. Då hade vi en sann Brynäsare i båset, nu har vi en sann Luleåit (heter det så?)....
Kommentera

pjotr63: Det blev lite bättre allt eftersom Brynäs lirade bättre
Kommentera

Peja: Eskimå heter det 😉
Kommentera

Herregud vilken jävla pajasnivå det är på många av er här inne.
Väx upp och fundera lite på vad ni skriver i vissa lägen.
Matcher kan vända otroligt snabbt.
Sjukt fint med två pinnar på bortaplan mot Luleå. Såg ej matchen, men två pinnar borta är alltid bra - oavsett lag. Det finns inga dålig lag i SHL.
Kommentera

Jag är fantastiskt glad att det blev vinst. Men på det stora hela kan jag inte känna någon frid och fröjd helt plötsligt. För många orosmoln över prestationerna fortfarande.

Förbannat kul att junisarna steppar upp dock.
Kommentera

mattiask: Skrev i princip samma sak för 2 dagar sedan och vart kritiserad för det.
Kommentera

Peja: Ja, man såg skillnaden på Sjödda och Bulan när Lindblom avgjorde i straffläggningen. Sjödda skrek rakt ut och hoppade upp och ned medan bulan stod helt oberörd i båset
Kommentera

Brynäsgubbe: Vi som hoppas på ljusglimtar i spelet letar lite halmstrån här...är det ok för dig?

Tror ingen luras av resultatet, men hoppet kan man väl få leva på?
Kommentera

Brynäsgubbe: Du vet mattiaskarlgren och Rumpelstiltskin är ju Huge modell Light, så... Men för ikväll, härlig dubbelpinne!
Kommentera

mattiask: Haha, ja maken till ansamling av gamnackade gnällkärringar härinne får man leta efter. Det är så jävla pinsamt som brynäsare att se hur vissa uppträder under en match. Ett jävla gnällande, raljerande och svartmålande på det lag man påstår sig supporta. Vi och Luleå är lite tilltufsade efter en tids nedgång i spelet, vad fan hade gnällkärringarna väntat sig? Klappklapp och gladhockey? Vi visar enorm moral och kämpaglöd, hämtar upp två tvåmålsunderlägen och avgör till sist på straffar.
Efter matchen inte ett ljud av uppskattning, glädje eller lite beröm till laget och spelarna från samma gamnackar.
Pinsamt, det är vad det är...
Kommentera

mattiask: På vilket sätt är det pajasnivå? Det är oroväckande att se hur laget spelar jämfört med hösten. Mer så eftersom Brynäs haft samma spelmässiga kollaps i flera år i rad efter jul. Klart folk blir upprörda och ifrågasätter det.
Kommentera

Tjänstefel om inte Bulan kör 4e linan som 1a lina nästa match.

Sen måste det bänkas av några sk bärande spelare så dom i bästa fall vaknar till och visar lite inställning.
Kommentera

StefanMedS: Skillnaden var väl att vi torskade med 2-6.
Kommentera

Brynäsgubbe: För att slippa sitta och skriva ett A4-papper fullt med saker så räcker det nog att gå tillbaka två sidor här inne och se vilken nivå det är.
När det står 3-1 tex så ska alla hängas, alla ska få sparken, alla ska få det och det och det. Men efter matchen när man vunnit efter straffar så är det på många en helt annan nivå där man är galet lycklig istället. Vafan, mål kommer alltid släppas in. Mål kommer alltid att göras. Kolla bara finalmatch 4, 1999.. Den matchen bevisar att allt är möjligt!
MEN sen är det många som sågar laget längs fotknölarna trots att man tar två pinnar uppe i Luleå - enbart för att laget ej tar de två pinnarna på ett sätt som passar dessa personer rätt.
Kommentera

Huge: alltid kul med vinst men det negativa väger tyvärr över. Vi spelar helt bedrövligt.
Kommentera

Tar vi lule hemma kommer kanske några procent självförtoende, ack så viktigt i denna sport. Bra moral att vända trots att lule tog paus i sista.
Kommentera

mattiask: För att få lite perspektiv på motståndet, så har inte Luleå tagit en 3-poängare hemma sedan i november.
Kommentera

Brynäsgubbe: Det är helt ok att bli upprörd och ifrågasätta, Det blir jag också även om det inte syns lika tydligt i det jag skriver eftersom jag inte behöver bete mig som en treåring i en sandlåda...

Är dock lika irriterad och upprörd. Man kan dock välja hur man ger utlopp för sin frustration.
Kommentera

{Magistern}:
Funderar på böjningen...
klappkass, mer klappkass, mest klappkass
eller
klappkass, klappkassare, klappkassast

Svåra frågor.
Kommentera

mattiask:
Resultafokuserade fans?
Kommentera

Huge: Nu generaliserar du väl en aning i alla fall?
Kommentera

Poängen, junisarna, Lindblom och Jensens payback-tackling är glädjeämnena.

Att våran PP-statistik är fullständigt skrämmande, målvakterna lite väl ojämna och att på tok för många spelare är skuggor av sitt forna jag förstår jag fortfarande inte.
Kommentera

Davey85: skrattade till lite när Luleåfansen skrek domarskandal efter Jensens payback xD
Kommentera

Charles: Lite skadeglädje känner man ju också för att Sweatt gjorde hattrick men ändå inte gick av isen som en vinnare...
Kommentera

honken21: Vi avlossar 38 skott, är det lag som för matchen och skapar mkt framåt.
Dom får mål som egentligen inte är frukterna av nån press i spelet eller att dom haft nåt spelövertag, mer slumpmässiga kontringslägen som resulterar. Man är både nöjd och missnöjd: nöjd över upphämtningarna, missnöjd över att vi inte tar 3p, vilket vi förtjänade sett till spelet över 60 minuter.
Kan vi bygga på det här och sen få tillbaka Bertil, Nick och Paille samt att junisarna fortsätter som dom inlett och BZ hittar en forward så ser det intressant ut igen.
Kommentera

Peja: Har inte riktigt läst alla kommentarer här med jag tycker att det efter denna match blir uppenbart att Brynäs borde säga varmt tack o adjö till Bulan. Sen spekulationerna började är det bara Lindblom som visar form av samtliga ordinarie forwards. Som jag ser det har vi inget att förlora på att flytta upp Sjödda som huvudtränare i detta läge. Vi kan som värst förlora topp 6 platsen men det är uppenbart att vi inte vinner SM med Bulan. Han förmår inte få laget att lyfta. Ska man vinna SM räcker det inte med att vara professionell och göra sitt jobb.
På den positiva sidan var det kul att se Boqvist genombrott på SHL nivå. Det blir viktigt inför framtiden.
Kommentera

Peja: För att få perspektiv på det, är Luleå ett dåligt lag för det? Är de ett dåligt hemmalag? Och framförallt där vi saknar 3-4 ordinarie spelare dessutom?
Kommentera

Auchinleck: Snarare gnällfokuserade klappkassa fans.....
Kommentera

mattiask: Det var två lag som gjorde riktigt dåliga insatser..... Men poängen fördelas alltid och därför åker Brynäs hem med två pinnar, precis som så många andra lag har gjort uppe i Luleå den här säsongen. Lindblom och junisarna var i princip de enda spelarna som gjorde bra insatser, det är helt oacceptabelt.
Kommentera

Zappaholic: så du menar att ditt första inlägg efter Brynäs straffavgörande inte var att bete sig som en treåring i en sandlåda? Avd. Kasta sten i glashus...

Förstår fansens frustration när det är längre svackor, enstaka förluster däremot är obegripligt hur man kan haka upp sig på.

Låt oss istället glädja oss åt att juniorerna fått chansen och tagit den, att Lindblom kanske är Sveriges största stjärna just nu samt att Clark är en grym straffskytt.
Kommentera

Huge:
Men det har inte BZ sagt än, va? = )
Kommentera

KalleTeodor: Ja exakt. Tror alla härinne gärna vill se laget gå till final, men då kommer detta spel inte att räcka till. Alla som följer laget har sett att det snabba energirika spelet från i höstas har försvunnit. Alla lag har dippar men denna ser väldigt djup och ihållande ut - spelet fungerar helt enkelt inte. Då måste man få spekulera här om vad det beror på. Och att Bulans besked samt PoW/PaW's otroligt dåliga form (och det gäller HELA spelet, inte bara målskyttet) samtidigt som det spekuleras om Luleå nästa säsong har me det att göra, det är iallafall jag helt övertygad om. Bulan borde sparkas, det tycker jag, speciellt som det finns två som kan ta över resten av säsongen. Vinsten idag beror på att Luleå var obegripligt usla i 3:e, en skänk från ovan. Bättre lag kommer inte skänka oss poäng. Så vad spelar det för roll om man luftar lite besvikelse här?? BZ läser knappast detta. Man skriver mest för sig själv ändå. Jag är t.ex. hopplöst trött på alla som utmålar sig som "extra goda" supportrar, som bara öser beröm oavsett hur det ser ut. En del bryr sig bara om poäng, oavsett hur det ser ut. Andra (som jag) ser hellre bra spel även om det slutar med förlust. Dåliga insatser kan jag dock inte stå ut med. Och så jävla svårt är det inte att vara hockeycoach, för övrigt. Det handlar mest om att få spelarna att TRO på det system man valt, och att spelartyperna någorlunda passar för det. Resten av teorin fixar vem som helst. Jag bara scrollar förbi hejaklacksledarna och så är det bra med det. Det här forumet är en bra ventil när man är besviken, och emellanåt kommer det fram bra betraktelser också, även om det är dödsdömt att försöka analysera alla puckstudsar....
Kommentera

Tänk att vi har förmånen att varje säsong ha en spelare fostrad ur det egna ledet som leder den interna poängligan. Det är starkt tycker jag!
Kommentera

Huge: "Haha, ja maken till ansamling av gamnackade gnällkärringar härinne får man leta efter. Det är så jävla pinsamt som brynäsare att se hur vissa uppträder under en match. Ett jävla gnällande, raljerande och svartmålande på det lag man påstår sig supporta."
Då är det skönt med supportrar/skribenter som framför konstruktiv kritik utan att gnälla...
Kommentera

Auchinleck: lustigt att BZ inte grät ut i höstas om resultatfokuserade fans. Är det bara i motgång som media skapar för stora rubriker? Hyllningskören i höstas då?
Kommentera

Brynäs var klart bättre denna match. Luleå hade 2 målchanser i tredje perioden och gjorde 3 mål. Det säger ganska mycket om vilket enormt medstuds dom hade den här matchen. Luleå är verkligen urkassa och Brynäs skulle tagit hem alla tre poäng. Men som matchbilden var, med enormt turliga mål för Luleå, så får vi vara nöjda med 2 poäng.

Det mest positiva är ändå att Jensen verkar okej. Nu möter vi ett klappkasst Luleå på hemmaplan på lördag. Så länge vi inte ställer Felix i kassen som släpper in höstlöv efter höstlöv, så ska vi vinna den matchen. Då ser framtiden ändå relativt ljus ut, då vi skulle kunna gå in i ett uppehåll med en positiv känsla.
Kommentera

Huss: Vilket inlägg syftar du på?
Kommentera

Peja: Mycket viktigt att du lyfter fram Luleås bedrövliga form. Vi vinner helt enkelt för att vi ännu inte är lika nedtryckta mentalt som Luleå. Och att vi har junisar som spelar på ren glädje.
Så låt oss inte förhäva oss. Visst måste PP bli bättre, visst måste vi sätta fler av våra chanser, men framför allt måste organisationen i egen zon skärpas.
Plus till Rautio som faktiskt gjorde en mycket avgörande räddning på Sweatts skott mot krysset vid ställningen 3-1. Mål där o vi hade kammat noll.
Kommentera

Huge: i mina ögon en genomusel match med dålig kvalité i framförallt passningar. Det enda som räddar oss är att Luleå är ännu sämre. Spelövertaget (om det var så jättemycket övertag? Lätt med 5-minutaren plus att Luleå sjönk lågt vid ledning) tycker jag därför inte kan vara synonymt med att vi spelade bra.

Men håller med dig, får vi tillbaka gubbarna så. Vet ju att de kan bättre än så här.
Kommentera

Zappaholic: jistanes, det var ju din namne Rumpelstiltskins inlägg ju. My bad!
Kommentera

Huss: Ja jag scrollade bakåt intensivt för att se mitt treåringsinlägg men kunde inte hitta något :-)
Kommentera

Skrubben: Precis, nu måste Bulan göra det han borde ha gjort efter Frölundavinsten – satsa på Rautio som förstekeeper. Vi måste ha en uttalad förstemålvakt säsongen ut. Tror det avlastar Felix rent mentalt faktiskt.
Kommentera

pjotr63:
För att vara en mindre svacka har den dröjti sig kvar.

Skall man göra ett försök till lite djupare analys så är det några tankar som poppar upp:
Sportchefen förespråkar (antar jag efter snart tre år på posten) ett energikrävande spel.
Spelet som krävs för att klara uppåt 20 slutspelsmatcher efter ett halvårs krigande behöver spara energi att plocka fram i jämna slutspelsmatcher.
Brynäs uppträdande på isen bedöms utifrån en mer krävande mall än de flesta ("alla") lagen i serien. Man kan blunda för det, men faktum kvarstår. Deal with it.

Finns lite att styra upp här.

Extra kul att se när egna spelare (96) visar Brynäs-vägen.
Mer sånt.
Kommentera

« · 1796040 · »