Brynäs IF

727787 inlägg · 7961 ämnen

Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00

« · 1064285 · » Till forumet

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00

Huge:Matcherna går i vågor... No shit Sherlock!

Kan du definera termen "föra en match"?

Om FBK tappade kommandot i tredje eller om det var Brynäs kan man tvista om hur länge som helst. Speciellt nu när man har ett slutresultat hugget i sten. Men hur många riktigt vassa målchanser hade Brynäs? Du har uppenbarligen missat någonting för ett lag som endast mäktar med 13 skott under en hel match kan knappast hålla i någon taktpinne.

Vidare så är din analys alltför färgad av slutresultatet för att ses som relevant. När vann Brynäs i Jönköping senast?

Kommentera

GävleLasse: "Då kanske di kan komma med en analys om varför vi hela tiden blir fastcheckade i egen zon trots att både tid för utlägg och/eller transport finns."

Jag hjälper dig gärna om du kört fast... ;-)

Det beror oftast på att man försöker vara överkonstruktiva istf att spela enkelt och sen bygga vidare på det.
Mkt vanligt när man vill lite för mkt och ngt som händer alla lag ganska så frekvent.
Jag tycker vi tog tag i taktpinnen relativt bra under både första och sista perioden. Dessutom har vi knappast kapaciteten att föra en match under 60 minuter, vilket du tycks tro.
Och den kapaciteten är det heller inte många topplag som har. Matcherna går i vågor och det var djävligt starkt att ta tag i grejerna efter deras ngt tursamma ledningsmål i slutsekunderna av andra.
Du ser det som att FBK tappade kommandot i tredje, jag ser det som att det var vi som (åter)tog kommandot.
Men visst var dom ineffektiva i andra och då gäller det att ha en målvakt som pallar för trycket.
Vilket vi har.
Nu tycker jag ändå att de flesta i alltför hög grad ger Markström all cred för vinsten, vilket är en aning felaktigt.
Bortsett från andra då hela laget uppträdde oorganiserat så såg försvarsspelet i övrigt skapligt ut. Iaf för att vara premiärmatch med allt vad det innebär.
Ska bli kul att se hur vi tacklar HV borta i nästa match.
Därnere brukar vi göra bra matcher iaf...
Kommentera

munkas: Jag kan ha fel men var det inte Jörgen Sundqvist som blev uppfintad av Jesper "kan bara en fint" Mattsson? Tyckte det var Nr 22 iaf..
Kommentera

sylf: Jag instämmer, det är fan helt otroligt. I andra perioden var det våldtäkt i 20 minuter... Antar att inte Mads Hansen behövde käka någon frukost i morse efter alla korvar han tryckte i sig igår. Sekvensen där han blir bortfintad av Jesper Mattson är redan en favorit.
Kommentera

Huss: Kan vi bara få fason på uppspelsfasen så tror jag det. Det fins mycket energi i laget och många skridskostarka spelare så det ska inte vara en övermäktig uppgift att checka sönder ett lag. Ett hårt jobb varje byte kan man kräva av alla spelare. Den stora skillnaden i kvalitén ligger ju på ett annat plan liksom. Vad gör en spelare bra? Vad gör ett lag bra?

Hårt jobb varje byte är en bra start att inte bli strykpojke i serien.

Kommentera

GävleLasse:

Samuraj 23 hade en tuff dag på jobbet....

Lindström Igår kl. 22:58

Smurf!!
Kommentera

GävleLasse: Tänkte på det där med taktpinnen, tror du att vi har kapacitet att hålla i taktpinnen mot andra lag än Rögle och Luleå i år?
Kommentera

sylf:Jag har funderat en hel del jag med. Det måste vara frustrerande att vara så överlägsen som FBK var under den andra perioden och ändå bara få med sig en pinne.

Jag tycker även att Dixon ser intressant ut. Men Danielsson? Hallå... Det är bara att skicka iväg, han håller inte måttet.

Kommentera

GävleLasse: Jag har vevat matchen i skallen nu sen i går kväll, och kan fortfarande inte begripa hur vi kunde få med oss två poäng..... Med Sperrle el Korhonen i mål hade matchen slutat 2-30! Minst!
Kommentera

Huge:Då kanske di kan komma med en analys om varför vi hela tiden blir fastcheckade i egen zon trots att både tid för utlägg och/eller transport finns.

Annars var det som förväntat tycker jag. Brynäs öden styrs i all för stor utsträckning av hur motståndet spelar och inte på grund av att man tar tag i taktpinnen själva. Det var inte första gången man såg Brynäs spela "bra" i första perioden och efter att motståndet snackat ihop sig under den första periodpausen totalt ändrar matchbilden. Som tur för vår del så var FBK grymt ineffektiva under andra perioden igår och tappade kommandot i tredje.

Kommentera

Huge:
Märklig layout här nu men jag är övertygad om att HS3 är en förbättring när man vant sig.

Känns oroväckande med 13 skott, men det är som vanligt.

Skönt att Boork är borta, han tog för mycket kraft från LAGET...
Kommentera

Olle: Hör råder diktatur och ingen demokrati.
Men bara när Idol krockar med hockeyn, då får man vackert stå tillbaka..
;-)
Sen är det faktiskt rätt så skönt att tejpa matcherna emellanåt. Dels kan man scrolla tillbaka men även hoppa framåt när vi spelar boxplay.
På nåt sätt hoppas man i det sisntnämnda fallet att om man inte ser när motståndarna pressar på så kan inget farligt hända.
Är man struts så är man... :-)
Kommentera

Clubsport: Riktigt bra kämpat utav Brynäs. Men 13 skott är väl lite...
Fast då kanske vi ligger bland de bästa i effektivitet, vilket vi gör också.

RkGPGFShotsSG%
1 Brynäs IF 1 3 13 23,08
2 Timrå IK 1 6 28 21,43
3 HV 71 2 11 65 16,92

Huge: så du väljer Idol före Brynäs... skrämmande t o m Sylf var där upp igår ;-)

Kommentera

Skönt med 2 pinnar till slut det var ju inte direkt rättvist men det kan jag leva med! Markström suverän i målet och Dackell som i fornstora dar..

Fn om inte sekretariatet hade strulat med klockan strax innan 1-2 målet så hade kanske signalen gått innan målet. känns som att dom kompenserade det lite mer än nödvändigt. Skitsamma vinst blev det och det får man vara tacksam för.
Impad av Markan han täcker ju hela målet även när han står på knä. Tog många höga puckar på det viset ikväll.

Fn vad irriterande blixtar! Det där kan dom väl klara av på träningsmatcherna.
Kommentera

Huge: Av ren nyfikenhet, varför tejpar du inte Idol istället för tvärtom? Är det pga domedagstankar eller implementerar ni rent av Demokrati i familjen?
Kommentera

Granak fick sig ju en jävla tackling av Dixon. Kunde han fortsätta spela efter det?
Kommentera

Gusten: Det såg väl snarare ut som om färjestadsspelarna drabbades av rigor mortis när Dackell fick pucken?
Fruktar att det blir fler inspelade fighter i höst och framåt vårkanten, innan Idol är avslutat.
Dags att ta av kopplet och gå till sängs.
Med 2 pinnar under huvudkudden sover man så sött, så sött....
Kommentera

Huge: Du har verkligen strypkoppel Huge :) Själv så slog jag näven i bordet och spelade in Idol...funkar liiiiite bättre i eftersändning än hockey :)

Apropå Dackells agerande vid 2-2 målet, är du säker på att han var kylig? Det kan ha varit likstelhet. Jag tror att han "lyckades" för att ingen av Färjestadsspelarna hade förväntat sig det sega rörelsemönstret ;)
Kommentera

Gusten: Morsning, Idolpolare...
För husfridens skull var jag tvungen att kika på ditt favvoprogram så jag har precis sett matchen i efterhand.
Härlig vinst och allt snack om bra moral visade sig stämma.
Visserligen en blek andra period där vi blev alltför utspridda över banan och fick jaga i tomma intet. Som tur är så klev Markan in och gjorde det jobb vi vet att han kommer att göra i vinter, så jag ber inte om ursäkt för segern trots den minst sagt ojämna skottstatistiken.
Vi gör en riktigt bra första period, riktigt usel andra för att sen komma tillbaka och avgöra i tredje och förlängning.
Tyckte det såg rappt ut överlag för att vara premiärmatch och man ska betänka att vi möter ett riktigt bra lag som jag dessutom tycker gör en bra match.
Som du säger: Sundström bra liksom Dixon och Granström.
Dackell såg ut som i fornstora dar och hans kyla vid 2-2 var imponerande.
Nä, det här tyckte jag såg oförskämt bra ut för att vara ett konstaterat allsvenskt kvalserielag....
Kommentera

Anders Berg: Tycker inte man kan klaga på brist på målskyttar en dag som denna. Effektiveteten var ju grym. Men det såg INTE bra ut, stora brister i grundspelet som inte höll i mittzonen. Markströms förtjänst att det blev 2p.
Kommentera

Samuraj 23 hade en tuff dag på jobbet....
Kommentera

Bissett19: Hansen var bäste utespelare idag. En match där hans kvaliteter kom till rätta...
Kommentera

Skönt med två pinnar och att Markan spelade bra
Kommentera

Kan säga att kan vi vinna med 3-2 mot ett "favorit topp 4 lag" å göra en dålig match, så ser det ljust ut för framtiden.

Eller är ni inte nöjda med bara 2 pinnar, när vi dessutom har en kass dommare som letade utvisningar i bästa Lärking anda??..

Klart 3 pinnar hade vart mumma men jag är nöjd me "bara" 2 idag!!

Kung Markan tackar tack för pinnarna idag!!
Kommentera

munkas:

Sammanfattningsvis: Markström - Färjestad, 3-2
Kommentera

Andra perioden var det sämsta jag sett någonsin. Det var tur att Färjestad slog av på takterna i tredje, annars hade Markström fått koppla på dropp i slutet. Det kommer bli en lång, låååång höst. Två stulna pinnar i premiären är väl det enda positiva jag kan hitta.
Kommentera

Ha ha! 3 mål på 13 skott - tack så mycket hockeyguden! (Men vilka ska göra målen framöver? Kanske bäst att ta en match i taget ändå... )
Kommentera

Gusten:

Jo Sandin såg rätt rinkrostig ut ikväll,han tappade mycket puckar,bland annat friläget i första som han fick av Granis.Markan bra i kassen,Hiettanen hyfsad,sen var det inte mycket att glädja sej åt.
Men vafan,så jädra gött med två stulna pinnar......

Kommentera

Gusten: Länge sedan man såg Dackell så pigg i inledningen av serien, det är ändå lite oroande att firma Lind-Dackell verkar var dom som kan skapa någonting framåt samtidigt som dom får dra ett tungt lass i BP och PP, bara hoppas gubbarna håller. Widing har förhoppningsvis ett antal växlar till att lägga i, han var blek idag.
Kommentera

rafalski: Tycker också att Sundström visade att det finns något där, Granis gjorde ett bra jobb också. Det var faktiskt Sandin som var den svaga länken i den formationen
Kommentera

Bissett19: Härlig seger, Markström precis så bra som han måste vara för att vi ska kunna vinna såna här matcher, 1-16 i skott, undra vad det hade stått med Sperrle eller Korhonen ?

Tycker att Sundström såg vass ut, riktigt bra på att täcka pucken och få med sig utvisningar, hoppas han får vara skadefri iår.
Kommentera

grymt skönt.... grym keeper
Kommentera

Bissett19:

Skönt med en seger i premiären.."Markan" övertygar i kassen tycks det se ut med tanke på skottstatistiken.
Kommentera

Bissett19: Det är ok
Kommentera

Svanru:

Jo där rånade vi er på ett par pinnar,men vi behöver alla gratispoäng vi kan få.

Kommentera

Svanru: 3 mål på 13 skôtt, de e grejer de!
Kommentera

Svanru: Alltid! Överallt!
Kommentera

Svanru: Så jävla rättvist! :)
Kommentera

Jajjen: Grattis ni var övermäktiga
Kommentera

Härlig skräll! 54 omgångar återstår att skrälla i. Men 11 skott på hemmaplan...
Kommentera

Davydkin: Grattis till pinnen eller kanske till pinnarna
Kommentera

Jajjen:

Har Brynäs svårt att skjuta i Power Play eller? :/
Kommentera

Det gick 18,5 minuter mellan Brynäs 8:e och 9:e skott.
Kommentera

Första perioden var väl okej, iaf sett till resultatet.

Andra perioden hoppas jag blir årets bottennapp.
Hönsgård i egen zon, slarvar hela tiden, vissa av spelarna kan inte passa och vissa andra kan inte ta emot ett pass på två meter.

Måste bli skärpning då man inte kan begära att Markström ska spela så här hela tiden.
Kommentera

Svanru: nää e inte kört än.. e bara 1 mål så hoppet lever
Kommentera

Tom-2: Än är det inte kört. Ni bör kunna prestera mer än ett skott i sista.
Kommentera

tycker det är flera som inte "varvat" upp.... täker på Björne och Ove.. men Andersen är inte bra..
Kommentera

Tommy: Jag kommer att ringa dom imorgon och begära pengarna tillbaka, så här dåligt ska det inte få vara.
Kommentera

Gusten: Bara att hålla med, Svanberg och Andersen är riktigt dåliga. Torska tekning med 3 sek kvar får bara inte inträffa. Nu får vi se om den omtalade moralen finns i laget.
Kommentera

« · 1064285 · »