Brynäs IF

728850 inlägg · 7961 ämnen

Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00

« · 1064617 · » Till forumet

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
Det är tur att man hittar en del positiva vibbar i etern:

Masken tror på Brynäs:
8) Brynäs
"Tror, faktiskt, att Brynäs kan vara med och fajtas om sista slutspelsplatsen. Mycket har hänt i klubben: nya tränare, nytt spelsystem, de har sålt Brendl.
Brynäs har tre (!) unga målvakter och de har har, enligt rapporter, äntligen fått till ett LAG. Har sett väldigt täta ut på försäsongen och inte släppt in så många mål."

Och så har ordföranden uttalat sej (varför har man gömt undan det på hemsidan?):
"Brynäs har starka traditioner med 12 SM-guld. Nu startar vi resan mot nya framgångar. I vinter går vi till slutspel, men 2012 tar vi SM-guld, senast!"

Säger Bosse Bylund det, finns det trots allt hopp.
Kommentera

Huge:Vilket ger mig slutsatsen att även du tycker att de är "ett gäng bajskorvar som inte ens hållit AS-klass ", för hade du tyckt att de varit bättre än så borde kraven på dem från din sida varit större.

Återigen så undviker du frågan genom att retoriskt avända dig av utvalda delar av en text tagna ur sitt sammanhang.

Det är en sak om du blir lyckligare av att ljuga för dig själv precis som stora delar av Brynäs gjort det senaste decenniet, men detta ger dig ingen rätt att förvanska saker som skrivs av andra skribenter här.

Kommentera

sylf: "Beskriv de "bra" matcherna!"

Vi har ju åkt ner med ett gäng bajskorvar som inte ens hållit AS-klass (dina egna ord) så då måste man väl beteckna de trots allt jämna matcher vi gjort därnere som bra eller mer än godkända.....
Kommentera

sylf: Orkar inte bry mig men.. ""Ich bin ein Berliner""

Men Huge är en Pucken fritt flyende i sin egen fantasi, d v s " Bagdad Bob"

Huge: Väljer man Idol före Brynäs så kvittar det hur man är Brynäsare eller inte. Man har valt sitt spår utanför den hårda vägen när man väljer den lättja som finns på reklam televisionen.

När du summerar Idol framför spegeln så har vi andra sett att Markan hart haft en jävla spelfrekvens,

Dixon pumpar på som "Magnum Bonum"

Kommentera

Huge: Beskriv de "bra" matcherna!
Kommentera

Jajjen: "Idag kl. 15:27 ”Därnere brukar vi göra bra matcher iaf...”
Idag kl. 18:05 ”Var har jag skrivit att vi brukar ha det lätt därnere?”

Så du tycker att dom två uttrycken betyder samma sak?
Att vi brukar göra bra matcher därnere betyder faktiskt inte samma som att vi skulle ha det lätt i KA.
Inte ens en analfabet kan missa den milsvida skillnaden mellan de två sakerna.
Men du och sylf lyckades.
Grattis till er båda.
Dom har bra svenskaundervisning på Komvux.
Ett litet tips bara i all enkelhet...
Kommentera

Matchen igår förstärkte bara intrycket av att vi i bästa fall kan sno 10:eplatsen. HV-matchen får bli ett nyttigt träningspass mot ett lag som är en division bättre ungefär.

Huge:
Idag kl. 15:27 ”Därnere brukar vi göra bra matcher iaf...”
Idag kl. 18:05 ”Var har jag skrivit att vi brukar ha det lätt därnere?”

Hur många har du lånat ut lösenordet till?
Kommentera

GävleLasse: Att föra en match = ha initiativet i delar av eller i hela matchen.
Varför undrar du det?
Kommentera

Bissett19: "Man tror tror knappt det är sant, de hade sån otrolig tur vid samtliga mål."

Sade Divis.
Som dock teg om den röta man själva hade vid kvitteringen, då puckfan lyckades hoppa över 2 brynäsklubbor vid mittlinjen och en deras kille därmed kunde trampa in och leverera en assist till målet.
Och 1-2 exakt på slutsignalen i andra perioden var ju förstås ingen tur....
Kommentera

Huge: Läsförståelse? Kan du definera termen "föra en match"?
Kommentera

GävleLasse: Vad var frågeställningen?
Kommentera

Huge: Hur gick det med min frågeställning? Svara på den istället för att bemöta en elementär sak.
Kommentera

GävleLasse: "Det var inte första gången man såg Brynäs spela "bra" i första perioden och efter att motståndet snackat ihop sig under den första periodpausen totalt ändrar matchbilden."

No Shit Sherlock!

Det är heller inte sista gången du kommer att få se Brynäs eller vilket lag som helst spela bra i första, falla tillbaka och sen komma tillbaka.
Dvs en matchbild där det går i vågor....
Kommentera

sylf: "Brynäs vann där nere senast förra säsongen, då Widing avgjorde 3 sek kvar. Innan det var det väl nån gång på 60 -talet. Så Huges teori att vi brukar ha det lätt där faller som en gråsten."

Var har jag skrivit att vi brukar ha det lätt därnere?
Kommentera

Anders Berg: Varför inte starta ett ämne i frågan...? Sagt och gjort...!
Kommentera

Bissett19: Målvakter i ett nötskal...

Våra undantaget ;-)
Kommentera

Bissett19: Tycker också att Divis har rätt, han var klart bäst. Inte hans fel att vårat skitlag kör med oschyssta saker som styrningar. Fast det är väl alpluften som gjort han slötänkt
Kommentera

Bissett19: Han har ju spelat i Leksand, det säger ju allt... Usch, har aldrig gillat honom. FBK har kanske gjort ett kap där! HA HA!

FRÅGA: Finns det ingen sån här "senaste inlägg"-knapp på den här nya versionen av Hockeysnack. Jag fattar inte mycket av den här siten, ännu...
Kommentera

Utdrag ur avdelningen Bad loser citerat av Reinardt Divis.

-Man tror tror knappt det är sant, de hade sån otrolig tur vid samtliga mål.

"– De två första målen var styrningar och vid deras tredje räddade jag först, men fastnade i en Brynässpelare när jag skulle göra min förflyttning för att ta returen, förklarar österrikaren."

Nog för att vinsten var orättvis,om man ser till hela matchen,det kan jag håll a med om men att bara säga att våra mål var tur är riktigt dåligt.

1-0 av Hiettanen är ju ett skott direkt på tekning.inte såg jag ngn styrning.
2-2 av Lind är ju en styrning,men herregud om Divis tror att han inte kommer släppa in ngt mål efter styrning denna säsong så blir det många bortförklaringar.
3-2 Dixon jobbar fram att avslut på Divis som han släpper retur på som Sunken stöter in.

Kommentera

GävleLasse: Brynäs vann där nere senast förra säsongen, då Widing avgjorde 3 sek kvar. Innan det var det väl nån gång på 60 -talet. Så Huges teori att vi brukar ha det lätt där faller som en gråsten. Med det spel som visades upp igår blir det 2 siffrigt på söndag, och nej Huge, det blir inte Brynäs som vinner!
Kommentera

mattiaskarlgren:

Du menar den där "bandyfinten" som Mattsson ALLTID kör med,det är många som fortfarande går på den,men knappast ilka mycket som Sunken där han  hamnar pladask på isen,såg rätt komiskt ut...

Kommentera

mattiaskarlgren: Jag är ganska säker på att det var Sunken som ställde sig i korvkön jag med.
Kommentera

Huge:Matcherna går i vågor... No shit Sherlock!

Kan du definera termen "föra en match"?

Om FBK tappade kommandot i tredje eller om det var Brynäs kan man tvista om hur länge som helst. Speciellt nu när man har ett slutresultat hugget i sten. Men hur många riktigt vassa målchanser hade Brynäs? Du har uppenbarligen missat någonting för ett lag som endast mäktar med 13 skott under en hel match kan knappast hålla i någon taktpinne.

Vidare så är din analys alltför färgad av slutresultatet för att ses som relevant. När vann Brynäs i Jönköping senast?

Kommentera

GävleLasse: "Då kanske di kan komma med en analys om varför vi hela tiden blir fastcheckade i egen zon trots att både tid för utlägg och/eller transport finns."

Jag hjälper dig gärna om du kört fast... ;-)

Det beror oftast på att man försöker vara överkonstruktiva istf att spela enkelt och sen bygga vidare på det.
Mkt vanligt när man vill lite för mkt och ngt som händer alla lag ganska så frekvent.
Jag tycker vi tog tag i taktpinnen relativt bra under både första och sista perioden. Dessutom har vi knappast kapaciteten att föra en match under 60 minuter, vilket du tycks tro.
Och den kapaciteten är det heller inte många topplag som har. Matcherna går i vågor och det var djävligt starkt att ta tag i grejerna efter deras ngt tursamma ledningsmål i slutsekunderna av andra.
Du ser det som att FBK tappade kommandot i tredje, jag ser det som att det var vi som (åter)tog kommandot.
Men visst var dom ineffektiva i andra och då gäller det att ha en målvakt som pallar för trycket.
Vilket vi har.
Nu tycker jag ändå att de flesta i alltför hög grad ger Markström all cred för vinsten, vilket är en aning felaktigt.
Bortsett från andra då hela laget uppträdde oorganiserat så såg försvarsspelet i övrigt skapligt ut. Iaf för att vara premiärmatch med allt vad det innebär.
Ska bli kul att se hur vi tacklar HV borta i nästa match.
Därnere brukar vi göra bra matcher iaf...
Kommentera

munkas: Jag kan ha fel men var det inte Jörgen Sundqvist som blev uppfintad av Jesper "kan bara en fint" Mattsson? Tyckte det var Nr 22 iaf..
Kommentera

sylf: Jag instämmer, det är fan helt otroligt. I andra perioden var det våldtäkt i 20 minuter... Antar att inte Mads Hansen behövde käka någon frukost i morse efter alla korvar han tryckte i sig igår. Sekvensen där han blir bortfintad av Jesper Mattson är redan en favorit.
Kommentera

Huss: Kan vi bara få fason på uppspelsfasen så tror jag det. Det fins mycket energi i laget och många skridskostarka spelare så det ska inte vara en övermäktig uppgift att checka sönder ett lag. Ett hårt jobb varje byte kan man kräva av alla spelare. Den stora skillnaden i kvalitén ligger ju på ett annat plan liksom. Vad gör en spelare bra? Vad gör ett lag bra?

Hårt jobb varje byte är en bra start att inte bli strykpojke i serien.

Kommentera

GävleLasse:

Samuraj 23 hade en tuff dag på jobbet....

Lindström Igår kl. 22:58

Smurf!!
Kommentera

GävleLasse: Tänkte på det där med taktpinnen, tror du att vi har kapacitet att hålla i taktpinnen mot andra lag än Rögle och Luleå i år?
Kommentera

sylf:Jag har funderat en hel del jag med. Det måste vara frustrerande att vara så överlägsen som FBK var under den andra perioden och ändå bara få med sig en pinne.

Jag tycker även att Dixon ser intressant ut. Men Danielsson? Hallå... Det är bara att skicka iväg, han håller inte måttet.

Kommentera

GävleLasse: Jag har vevat matchen i skallen nu sen i går kväll, och kan fortfarande inte begripa hur vi kunde få med oss två poäng..... Med Sperrle el Korhonen i mål hade matchen slutat 2-30! Minst!
Kommentera

Huge:Då kanske di kan komma med en analys om varför vi hela tiden blir fastcheckade i egen zon trots att både tid för utlägg och/eller transport finns.

Annars var det som förväntat tycker jag. Brynäs öden styrs i all för stor utsträckning av hur motståndet spelar och inte på grund av att man tar tag i taktpinnen själva. Det var inte första gången man såg Brynäs spela "bra" i första perioden och efter att motståndet snackat ihop sig under den första periodpausen totalt ändrar matchbilden. Som tur för vår del så var FBK grymt ineffektiva under andra perioden igår och tappade kommandot i tredje.

Kommentera

Huge:
Märklig layout här nu men jag är övertygad om att HS3 är en förbättring när man vant sig.

Känns oroväckande med 13 skott, men det är som vanligt.

Skönt att Boork är borta, han tog för mycket kraft från LAGET...
Kommentera

Olle: Hör råder diktatur och ingen demokrati.
Men bara när Idol krockar med hockeyn, då får man vackert stå tillbaka..
;-)
Sen är det faktiskt rätt så skönt att tejpa matcherna emellanåt. Dels kan man scrolla tillbaka men även hoppa framåt när vi spelar boxplay.
På nåt sätt hoppas man i det sisntnämnda fallet att om man inte ser när motståndarna pressar på så kan inget farligt hända.
Är man struts så är man... :-)
Kommentera

Clubsport: Riktigt bra kämpat utav Brynäs. Men 13 skott är väl lite...
Fast då kanske vi ligger bland de bästa i effektivitet, vilket vi gör också.

RkGPGFShotsSG%
1 Brynäs IF 1 3 13 23,08
2 Timrå IK 1 6 28 21,43
3 HV 71 2 11 65 16,92

Huge: så du väljer Idol före Brynäs... skrämmande t o m Sylf var där upp igår ;-)

Kommentera

Skönt med 2 pinnar till slut det var ju inte direkt rättvist men det kan jag leva med! Markström suverän i målet och Dackell som i fornstora dar..

Fn om inte sekretariatet hade strulat med klockan strax innan 1-2 målet så hade kanske signalen gått innan målet. känns som att dom kompenserade det lite mer än nödvändigt. Skitsamma vinst blev det och det får man vara tacksam för.
Impad av Markan han täcker ju hela målet även när han står på knä. Tog många höga puckar på det viset ikväll.

Fn vad irriterande blixtar! Det där kan dom väl klara av på träningsmatcherna.
Kommentera

Huge: Av ren nyfikenhet, varför tejpar du inte Idol istället för tvärtom? Är det pga domedagstankar eller implementerar ni rent av Demokrati i familjen?
Kommentera

Granak fick sig ju en jävla tackling av Dixon. Kunde han fortsätta spela efter det?
Kommentera

Gusten: Det såg väl snarare ut som om färjestadsspelarna drabbades av rigor mortis när Dackell fick pucken?
Fruktar att det blir fler inspelade fighter i höst och framåt vårkanten, innan Idol är avslutat.
Dags att ta av kopplet och gå till sängs.
Med 2 pinnar under huvudkudden sover man så sött, så sött....
Kommentera

Huge: Du har verkligen strypkoppel Huge :) Själv så slog jag näven i bordet och spelade in Idol...funkar liiiiite bättre i eftersändning än hockey :)

Apropå Dackells agerande vid 2-2 målet, är du säker på att han var kylig? Det kan ha varit likstelhet. Jag tror att han "lyckades" för att ingen av Färjestadsspelarna hade förväntat sig det sega rörelsemönstret ;)
Kommentera

Gusten: Morsning, Idolpolare...
För husfridens skull var jag tvungen att kika på ditt favvoprogram så jag har precis sett matchen i efterhand.
Härlig vinst och allt snack om bra moral visade sig stämma.
Visserligen en blek andra period där vi blev alltför utspridda över banan och fick jaga i tomma intet. Som tur är så klev Markan in och gjorde det jobb vi vet att han kommer att göra i vinter, så jag ber inte om ursäkt för segern trots den minst sagt ojämna skottstatistiken.
Vi gör en riktigt bra första period, riktigt usel andra för att sen komma tillbaka och avgöra i tredje och förlängning.
Tyckte det såg rappt ut överlag för att vara premiärmatch och man ska betänka att vi möter ett riktigt bra lag som jag dessutom tycker gör en bra match.
Som du säger: Sundström bra liksom Dixon och Granström.
Dackell såg ut som i fornstora dar och hans kyla vid 2-2 var imponerande.
Nä, det här tyckte jag såg oförskämt bra ut för att vara ett konstaterat allsvenskt kvalserielag....
Kommentera

Anders Berg: Tycker inte man kan klaga på brist på målskyttar en dag som denna. Effektiveteten var ju grym. Men det såg INTE bra ut, stora brister i grundspelet som inte höll i mittzonen. Markströms förtjänst att det blev 2p.
Kommentera

Samuraj 23 hade en tuff dag på jobbet....
Kommentera

Bissett19: Hansen var bäste utespelare idag. En match där hans kvaliteter kom till rätta...
Kommentera

Skönt med två pinnar och att Markan spelade bra
Kommentera

Kan säga att kan vi vinna med 3-2 mot ett "favorit topp 4 lag" å göra en dålig match, så ser det ljust ut för framtiden.

Eller är ni inte nöjda med bara 2 pinnar, när vi dessutom har en kass dommare som letade utvisningar i bästa Lärking anda??..

Klart 3 pinnar hade vart mumma men jag är nöjd me "bara" 2 idag!!

Kung Markan tackar tack för pinnarna idag!!
Kommentera

munkas:

Sammanfattningsvis: Markström - Färjestad, 3-2
Kommentera

Andra perioden var det sämsta jag sett någonsin. Det var tur att Färjestad slog av på takterna i tredje, annars hade Markström fått koppla på dropp i slutet. Det kommer bli en lång, låååång höst. Två stulna pinnar i premiären är väl det enda positiva jag kan hitta.
Kommentera

Ha ha! 3 mål på 13 skott - tack så mycket hockeyguden! (Men vilka ska göra målen framöver? Kanske bäst att ta en match i taget ändå... )
Kommentera

« · 1064617 · »