Redigerad kommentar
Peja:
Det ena behöver ju inte utesluta det andra...
Vid vinst idag så tror jag att topp 4 är säkrad, då har vi sju poäng ner till HV. Förlust så blir det en riktigt nagelbitare.
Bissett_19: Jag är inte avstängd i Modos bok, jag var avstängd men jag tror att det bara gällde ett dygn. Det komiska är att jag stängdes av efter att jag skrivit ett inlägg som som såg ut såhär "Jag tror att Modo vinner med 3-1 idag".
Bissett_19:
Det kräver mycket bättre inställning än senast, men det brukar det vara på hemmaplan. Hoppas också att Svedberg är taggad och vill revanschera sig!
Vi har inte råd med något billigt baklängesmål i matchinledningen.
Zzz:
Mmm, känns som det skulle vara säkrat med en topp 4 i och med seger i kväll faktiskt.... nackdelen är att vi måste hamna topp 3, tror det är döden att hamna 4 och bli påtvingade färjestad..
Om vi inte Brynäs vinner idag så vet jag inte vad...
Daniel Larsson, Sebastian Strandberg, Jesper Fasth, Johan Lindström, Adam Almqvist, Mikko Luoma, Johan Davidsson och Jesper Thörnberg blev alla kvar hemma i Jönköping i går.
Redigerad kommentar
Angående Honken vart han ju ombytt senast, så det borde väl röra sig om att de vill ge Svedberg nytt förtroende eller att Honken har en lindrig men ändå spelbar skada.
Jag gillar Svedberg,men det hade känts skönt med Honken i kassen idag.
tobhund: Jag hoppas du har rätt och jag tror dom höjer sig rejält idag men vi har ju förlorat förr mot skadedrabbade lag!
Tips Vinst 4-1
Redigerad kommentar
Snuskigt viktig match idag, den här omgången känns ganska avgörande för om vi ska ha chans på seriesegern.
Luleå och Frölunda har ju en match mer spelad och ikväll spelar vi in den matchen på dem eftersom de inte spelar. Ska vi haka på där uppe så gäller det att vinna ikväll. Annars har Luleå ett grymt bra utgångsläge inför de 5 sista omgångarna.
Vinst ikväll och vi har fortfarande chans på seriesegern, förlust och det blir väldigt tufft.
Sedan hoppas vi såklart på Modo mot SAIK också :)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Varför köra med Johansson som center överhuvudtaget??
Som jag skrev igår, så hade jag gärna sett laget ikväll:
Målvakt:
Holmqvist(Svedberg)
Forwards:
Jakob Silfverberg – Johan Larsson –Sebastian Wännström
Sebastian Lauritzen – Jonas Nordquist – Jesper Ollas
Martin Johansson – Mats Lavander – Daniel Widing
Andreas Dackell – Mads Hansen – Emil Molin
13:e Joachim Rohdin
Backar:
Niclas Andersén – Ryan Gunderson
Mattias Ekholm – Simon Löf
Jörgen Sundqvist – Lars Jonsson
7:e Jonathan Carlsson
Brynäslegenden: Ja,andra kedjan ser suspekt ut, men det blir lite svårmöblerat med två centrar borta. Hade nog gärna sett Silfver med Larsson iaf.
Vi får se ! Kom igen nu Brynäs.
Redigerad kommentar
Peja:
Att det krävs mer säger jag absolut inte emot, jag gillar Rohdin men han har inte riktigt nått upp till vad jag tycker man kan förvänta av honom. Däremot tror jag att han kan vara bra att slänga in då och då i ett tätt slutspel då han trots allt, till skillnad från många andra i Brynäs, har viljan att ge sig in i skiten och röra om.