1150x200-brynasbanner.jpg

Matchtråd: Brynäs IF - Luleå HF 2025-02-13

2820274 · » Till forumet

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Luleå HF 2025-02-13
Lulessss: nja, tycker ni gör en bra period
Kommentera

Lindström: Se upp för Levtchi är allt jag säger. Även om ni har 10+ spelare att se upp med jämfört med våra 2😎
Kommentera

Mattson: Edlund, konsekvent, dekolletage varje sändning…
Kommentera

SuneMangs: Har sett två mot oss. Slashade av klubban framför mål och en hög klubba på Bertilsson.

De vi råkar göra på Luleå räknar jag inte😎
Kommentera

Axelsson: Sitter bakom Luleås bås. Jävlar vad många domare dom har i laget!
Kommentera

BIF Kungen: Jag menar att han inte tappar de puckarna eftersom han försöker ta risker. Han tappar det eftersom han för långsam i agerandet.

I HA tog han mycket större risker men hade också större förtjänster. Där kunde han fortfarande göra bort många backar 1-mot-1, och hittade många öppnande målchanser passningar. Nu är han mer av en alibispelare som mest märks när han tappar pucken, förutom i powerplay där han fortfarande är ganska vass (eftersom han går mer tid på sig och kan hävda sig med sitt stillastående spel).
Kommentera

BIF Kungen: undantag: andra-ass på målet mot Malmö….
Kommentera

Dags att Gälla förklarar att man spelar till domarn blåser och att man spelar färdigt VARJE situation.

Bra start sen vart det gå hockey och jag slutade räkna vid 5 bjudningar i våran zon.

Sen hur svårt kan det vara att hacka lite på Omark så han tappar fokus?
Lovar att det är han som kommer vara tungan på vågen ikväll..
Kommentera

Treklövern1912: Gälla borde ha en plan B när motståndarna checkar fast våra backar så vi inte får till våra snabba uppspel.
Kommentera

Silfver: Förstår precis vad du menar med liknelsen, även om man i sammanhanget måste betona att peak-Indrasis var på en helt annan nivå än peak-Eriksson.

Alla spelare blir ju långsammare och temposvagare till slut. Sjödda var stundtals horribelt dålig sista säsongen han spelade men det finns ju ingen anledning att fokusera på just den säsongen när man går igenom hans spelarkarriär.
Kommentera

Peja: håller inte med om risk-reward, har tappat många puckar i fel lägen, dvs risk.

Reward….? Länge sen
Kommentera

Axelsson: Bulan har förberett laget. Gällstedt måste säga några kloka ord på pausen. Luleå sätter press på våra backar så snabbare pass behövs.
Kommentera

Zappaholic: Det ska dom, samtidigt är det kul att dom är konsekventa i sina beslut/icke beslut. En bristvara hos dagens domare rent allmänt. Jag har då inte sett något regelvidrigt än iaf, men jag ser lite dåligt också :)
Kommentera

SuneMangs: De ska väl ändå blåsa för regelbrott? Det ingår i deras arbetsbeskrivning. Lovar.
Kommentera

Dallemas: det är nog tyvärr så.

Skönt att Angry Larry håller stilen vid micken, inga smajl och sån skit😂😂
Kommentera

SuneMangs: Omark borde ha blivit utvisad för hög klubba på Bertilsson men annars en bra nivå.
Kommentera

Peja: Förstår det. Han är vår Marcus Eriksson om du förstår vad jag menar. Han har grymma handleder men är för långsam och lättläst i tanke och handling, i varje fall för en topplina i SHL.
Kommentera

Domarna tappade helt i slutet, hur fan kan dom missa en sönderslashad klubba
Kommentera

Axelsson: Jag tycker det är befriande att domarna inte blåser sönder matchen och låter grabbarna spela hockey istället.
Kommentera

BIF Kungen: Problemet är ju att vi inte har nån annanstans å spela honom. Han gör väll minst ”skada” där då han har 2 riktigt bra spelare med sig.
Kommentera

Peja: Sen kan vi ju sitta här och gnälla på Indrasis hur mycket vi vill här. Han kommer spela på den positionen säsongen ut (så länge det inte blir några skador).

Skulle dock bli extremt förvånad (och till och med besviken) om det ens finns någon tanke på att förlänga med honom.
Kommentera

Kan han den som styr musiken, sluta spel hög musik vid varenda avblåsning? Klacken får steppa upp istället tack.
Kommentera

Silfver: Nä, jag menar inte att han är bra, menar bara att jag bedömer honom som den skicklige och kloke 50-åringen i innebandykorpen som inte längre kan springa. Självklart är det svårt att hävda sig på planen när man egentligen inte hänger med i tempot och farten.

Det här risk-reward snacket kring Indrasis känns så skevt den här säsongen, han tar ju inte större risker än andra. Tvärtom försöker han nästan alltid spela enkelt.
Kommentera

Domarna är så förbannat rädda över att se kärringjäveln Bulan vråla i båset att man skiter I precis allting.
Kommentera

Dallemas: han är en gåta, en annan gåta är vad Gälla ser som vi soffcoacher missar angående honom…
Kommentera

Lindström: Domarna har ingen koll…
Kommentera

Dags för grabbarna att vakna till nu, Luleå är helt klart mer påslagna.
Kommentera

Silfver: Ge han en pall med luktsalt NU!!!!
Vakna förfan..
Kommentera

Knallhatten: Där kunde han fått en assist….. åt fel lag
Kommentera

Peja: Det där gjorde han inte bra….hade varit bänkning i NHL.
Kommentera

BIF Kungen: han hanterar pucken som en het potatis och bara blindpassar den vidare..
Kommentera

BIF Kungen: Jag tycker Indrasis gör det bra efter sina förutsättningar. Han försöker vara på rätt plats, spela enkelt och riskminimerande, trots att han i grund och botten är en helt annan typ av spelare.

För ett par år sedan var Indrasis skitbra i VM och avgjorde ju snyggt mot Tre Kronor genom att snurra upp Tömmernäs på läktaren. Han är inte längre den spelaren.
Kommentera

BIF Kungen: Exakt å de är lika VARJE gång
Kommentera

Alvin : kolla senaste bytet; Silfverberg och Larsson hållet pucken i anfallszon i typ 30 sek, pucken hamnar hos Indrasis…, ridå
Kommentera

Dallemas: och det är ALLTID Bobby som motståndarna irriterar sig på! :D (Detta är positivt, tro inget annat).
Kommentera

Det är ALLTID Indrasis som gör att anfallen avbryts för första kedjan.
Kommentera

Tycker Luleå spelar riktigt bra ikväll. Blir nog sudden eller straffar som avgör ikväll som det ser ut just nu.
Kommentera

BIF Kungen: ja drar ner dom så mycket
Kommentera

Peja: tycker synd om Larsson & Silfverberg
Kommentera

På riktigt Bertilsson , Omark 170 cm 75 kg plockar bort dig totalt.
Dags att vakna till lite…
Kommentera

Hoppas på en plattmatch ikväll då så Brynäs är taggade när man åker upp på lördag (obs... ironi. Eller?)
Kommentera

BIF Kungen: Indrasis match är typisk för honom den här säsongen. En äldre spelare som alltid är lite för sen in i situationerna och som ofta är stillastående. Blir så för alla till slut.

I HA hade han säkert fortfarande varit en faktor. Kommer nog se likadant ut för Klasen och Axelsson om de spelar i SHL nästa säsong.
Kommentera

BIF Kungen: Ser ut som han glömt tagit av skydden, fumlar & ramlar mest omkring.
Kommentera

Lindström: vet att jag gnäller ibland men Indrasis, inte ett rätt hittills, förstalinan spelar ofta 4 mot 5
Kommentera

Låg i luften, 1 skott på mål efter 9 min säger en del om inställningen.
Kommentera

Zappaholic: Inte mycket att göra där inte. Tycker inte vi är utspelade, Luleå får skotten på mål bara.
Kommentera

Knallhatten: från mig vill jag påstå
Kommentera

Gavve: Avdelningen flytmål.
Kommentera

2820274 · »