Brynäs IF

446484 inlägg · 7961 ämnen

Matchtråd: Brynäs IF - SSK

« · 502434 · » Till forumet

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - SSK
Jompe:Dax att plocka fram nästa växel, om den nu finns.
Kommentera

Typiskt att släppa in 1-2..!!
Kommentera

BIF_: 1-3 nu. Det här blir kanonsvårt att vända. Det go som fanns i laget mot MoDo verkar som helt bortblåst. Allt som behövdes var SSK:s kvittering.
Kommentera

1-3 och man visar inge hjärta alls och spelar långtifrån så bra man gjorde mot MoDo. Lär lämna soffan ett tag så man slipper se eländet
Kommentera

Jompe: Vet att Kyrö kan ta i ordentligt. Nu får han ta i enda nerifrån tårna. En ordentlig utskällning i paus och vi kan fortfarande vända det här.
Kommentera

Nu känner man igen hösäckarna igen. Ingen timeout...ingen går in och sätter in en tackling...ingen som blir grinig och boxas. Bevakar underläget som vanligt. Fyfan rent ut sagt.
Kommentera

Hong Kong: Så jävla uselt, uselt, uselt. Matchen mot Modo var ett olycksfall i arbetet, virrhockeyn är tillbaka, Sjödin är gammal och Dackell har återtagt rollen som osynliga mannen. Om rättvisa finns SKA Brynäs ner i KS. Dom är så jävla dåliga.
Kommentera

Gusten: Att det alltid skall vara så svårt att spela bra hockey två matcher i rad? Nu för Kyrö mata killarna med taggtråd, så dom gör en tredje period lika som torsdagens första!
Kommentera

rafalski:
de är ju inte nära
Kommentera

prosten: Ja, det sitter i huvet, det syns på killarna. Krampaktigt agerande samtidigt som SSK spelar bra och enkelt.
Sjödda har hittills varit livsfarlig.
För Brynäs... :-)
Kommentera

claesw: Precis min åsikt, långt mellan spelarna, passningarna hamnar bakom ryggen. Man visste att det här skulle bli en svår nöt. SSK spelar precis som Brynäs mot Modo. Jag är både full och förbannnad, men mest är jag frusterad. Nu vinner vi sista med 3-0 :-)
Kommentera

Vafan ska man säga om insatsen idag,Brynäs kontrollerar första totalt o gör ettan av Jonas Andersson,SSK får ettt billigt 1-1 mål.Andra perran är ju en katastrof från vår sida,man spelar iett makligt tempo o är rädda för puckkontakt,SSK klart hetare,hoppas nu Kyrö vaskar om och gå ner på tre femmor,Sjödda en katastrof idag,Honken släpphänt.

Men det ska till ett mirakel för att vända detta!!!

Man blir såååååå trött!!!
Kommentera

Bissett19:
ner på 3 femmor- lätt. Man ser att tjecken är på g- men är för ensam...
Kommentera

claesw: Bara hoppas någon i lagledningen också ser att han är på G.
Kommentera

Bissett19: Honken har räddat oss ett par gånger.
1-2 och 1-3 är styrningar som ställer honom totalt.
Rätt ska vara rätt...
Kommentera

Gusten: "Bevakar underläget" är ju en underbar formulering, mitt i eländet.

Det finns liksom inte så mycket att förlora i det här läget. Nu måste det vara full fart framåt som ett gäng skogstokingar.
Kommentera

Jompe: "Går ner på folk och vaskar om ordentligt" enligt Kyrö inför sista...
Kommentera

Molin 2-3.
Årets mål i Gavlerinken? :-)
Kommentera

Huge: Än lever liket.

rafalski börjar fundera på menyn inför aftonen ;-)
Kommentera

Jompe: Hur är matchbilden nu i tredje? Är det mer fart på gubbarna?
Kommentera

ekan68: skit också!
Kommentera

prosten:
Nu är det svårt...:(
Kommentera

ekan68: Jag har bara HockeyLive.
Kommentera

Luleå nollar Djurgårn borta. Det är det krigarhjärtat vi borde haft idag.
Kommentera

Jompe: Jaha, där gick tåget! Nu är det bara för killarna att rikta in sig på KS.
Kommentera

Jompe: Vi krigar rätt bra i första och sista. Ängsligt och tafatt i andra.
4-2 är meningen som pass genom slottet, men tar signifikativt på en skridsko och styrs i mål.
Gissa vems skridsko?
Kommentera

Där gick sista tåget bort från kvalserien. Vi har nu nio poäng upp till HV som i nuläget ligger närmast över oss. Icke en chans att vi hämtar in det gapet. Med tre pinnar hade det sett betydligt ljusare nu. Nu är det bara att börja förberelserna för kvalspel.

Det såg så bra ut mot MoDo. Idag sprack den tunna bubblan kring självförtroendet så fort SSK kvitterade. Efter det var Brynäs ett förändrat lag, om man sk tro HockeyLive och andra observatörer.

Det känns ju bara så kass.
Kommentera

Jompe: Ännu ett bottennapp idag, eller normal Brynäsnivå. Helt okej i tredje men då var matchen redan avgjord. Känns skönt att nu kunna fokusera helt på KS, snälla Kyrö inga floskler om att vi siktar på slutspel. Ladda nu under uppehållet och hitta ett grundspel inför stundande KS.
Kommentera

Huge: Tror du på fortsatt elitsperispel utan en vända i KS ? Själv känner jag att det var idag som tåget gick. Varför ?
Kommentera

Huge:
DJ:s?
Kommentera

ekan68: Ja kvalserien är bokad. Och visar dom prov på samma håglöshet som i andra perioden + sååå många gånger under säsongen blir det ingen lätt resa.
Sitter och undrar så här några minuter efter det att man slängde fjärrkontrollen in i väggen HUR i helvete Lahti hade mage att ta Björne för en slashing (helt riktigt iofs) efter det att SSK hade spelat ryggsäckshockey å det grövsta i hela sista perioden....en saknad av fingertoppskänsla som hade gjort Canal+ matchväljare grön av avund.
Till sist vill jag bara framföra min stora besvikelse över att Djurgården än en gång viker ner sig till Brynäs nackdel.
Kommentera

Gusten: Ja det är inte första gången Jyrgården viker ner sig, minns med fasa 1-6 förlusten mot MIF förra säsongen. Men å andra sidan hjälper det inte mycket så länge vårt kära Brynäs inte vinner sina matcher. Men vi ska inte dra in domaren i det här, sånt får avhandlas på Modos GB.
Kommentera

rafalski: Nä, nu ser det mörkt ut.
Varför?
Logiskt kanske. Skador och lockouten är väl det jag mest kommer att tänka på. Det har ju varit ett evinnerligt plottrande med laget hela tiden.
Ingen lugn och ro plus att alla lag har blivit så mkt bättre iom alla förstärkningar.
Det är väl bara några lag vars lockoutare kan jämföras någotsånär med våra egna. Visst blir det tufft i KS, men motståndet är ändå lindrigare, framförallt om man ser till försvarsbiten.
Vi har mer djup i laget, så jag har gott hopp om framtiden...
Kommentera

ERIKSSON47: Sjöddas. :-/
Kommentera

Huge: Jag sa inte nånting om målen,men Honken agerade släpphänt idag,mycket tappade puckar o ett litet osäkert agerande,MEN han var absolut inte orsaken till torsken,utan det var Brynäs oförmåga i Powerplay i första,när sedan Tälje kvitterade,så vek man ner sej!!
Kommentera

Fiasko.
Sämst när det gäller.
Spiken i kistan.
Kvalserien nästa.
Huvudvärk.
Magkatarr.
Ångest.
Kommentera

Huge: Skönt med din obotliga optimism, men det är bara att hålla med, lockouten och dessa förbannade skador har verkligen ställt till det (för vilken gång i ordningen), Men som du så klokt påpekar så har vi fått ett djup i laget med fyra bra femmor. Smolk i bägaren är dock att Brynäs verkar sakna ett eget grundspel som man litar blint på. I KS blir det raggarhockey och då gäller det att ha ett kallt huvud och ett stabilt grundspel.
Kommentera

rafalski: Bara ordet Kvalserien ger ju kallsvettningar,det blir några jobbiga veckor från den 17 Mars och framåt,huua!!!!
Kommentera

Bissett19: KS kommer att bli en riktig rysare, men man måste ändå tro att Brynäs klarar av detta.
Kommentera

rafalski: Just frånvaron av ett någorlunda bra grundspel beror ju också till största delen på de faktorer jag nämnde.
Här kan man t.ex jämföra med ett lag som SSK.
Deras backar har en helt annan pondus och stabilitet. Hade vi haft både Sulku och Björck i spel under säsongen, så hade det ihop med Phillips och Frodo gjort att vi fått lite mer tyngd i försvaret. Här tror jag lite av nyckeln till ett bra grundspel ligger.
Optimist som jag är, så finns det iofs fortfarande chans till att undvika KS, men den börjar mer och mer försvinna.
Säger som Sjödda efter matchen:

"Man kan välja på att lägga sig ner och dö eller att inte ge upp.
Vi tänker gå på det sista..."
Kommentera

Huge: Eller man kan se till att man får bästa möjliga uppladdning inför KS.
Kommentera

Huge: Jag tror fokuseringen borde ligga någonstans mittemellan Sjöddas svar och det prikära läge Brynäs befinner sig i. Skit i poängen i kvarstående matcher, koncentrera på ett bra grundspel (Modomatchen) , skulle vi vinna och slippa KS så är det bara en bonus, annars så gäller det att hitta det grundspel som kommer bli avgörande i KS.
Kommentera

Huge: Ja, Björk är ju en erkänt duktig back...
Kommentera

rafalski: Ja, killarna är nog inte dummare än att dom begriper att man kanske måste börja tänka lite i de banorna.
Sedan skall man kanske heller inte överdramatisera det hela alltför mkt, även om det är lätt att säga.
Trots att vårt grundspel inte är som det normalt skall vara, så är det nog ändå så pass bra så att övriga lag i KS kommer att få problem.
Plus att vi har lite tid på oss att förbättra detsamma.
Med dessutom Walle tillbaka så blir vi ännu bättre.
Kommentera

munkas: "Ja, Björk är ju en erkänt duktig back...

Ännu en hovnarrsanalys, ser jag.
Frånsett att han inte är ngn toppback:
Var det det jag försökte säga?
Kommentera

Huge: Walles frånvaro är oerhört kännbar, jag rankar honom som topp 5 av centrarna i årets elitserie, men Dackell har inte levt upp till förväntningarna, omställningsproblem ? Men är det någon spelare som har goda vibrationer från KS så måste det vara han. Om jag inte minns fel så var han okrönt poängkung -95.
Kommentera

Huge: Det spelar ju ingen roll om han är frisk eller inte. Det skulle ändå bli bänken för honom.
Kommentera

Huge: "Hade vi haft både Sulku och Björck i spel under säsongen, så hade det ihop med Phillips och Frodo gjort att vi fått lite mer tyngd i försvaret."

Är rädd för att vi inte hade haft Phillips och Frodo i laget om talanglöse Björck och Sulku hade varit friska. Anledningen att Frodo kom var nog Sulkus skada.
Långtidsskador kan vara riktigt bra om dom drabbar t.ex 6-7 backar så jag skulle vilja vända på det och påstå att om det inte varit för Björcks skada så hade vi säkert legat på 12 plats ;) Synd bara att DJ har varit frisk hela säsongen.
Skämt å sido så förstår jag hur du menar men, herregud dom andra lagen har också skador. Luleå t.ex har haft stora problem med skador men verkar ha hanterat det bättre än vi.
Kommentera

munkas: Du har noll koll. I en betydligt tuffare ES än om lockoutarna hade varit här, är Björcken klart att föredra framför t.ex DJ, NA eller Casselståhl och även Sjödin, som denne faktiskt uppträdde idag.
Kommentera

Gusten: Ja, mitt resonemang utgår ju ifrån att Phillips och Frodo kommit även om Björcken och Sulku varit hela. Ingen omöjlighet att detta skulle ha varit fallet, då förstärkningar måste till i vilket fall.
Generellt sett så har inte våra relativt sett lätta backar inte riktigt klarat av den avsevärda kvalitetshöjning på lagen, som lockouten inneburit.
Vi skulle ha behövt en Tuulola och ngn ytterligare i nästan samma nivå redan från start.
Kommentera

« · 502434 · »