Brynäs IF

446508 inlägg · 7961 ämnen

Matchtråd: Brynäs IF - SSK

« · 502688 Till forumet

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - SSK
ERIKSSON47: Sjöddas. :-/
Kommentera

Huge: Jag sa inte nånting om målen,men Honken agerade släpphänt idag,mycket tappade puckar o ett litet osäkert agerande,MEN han var absolut inte orsaken till torsken,utan det var Brynäs oförmåga i Powerplay i första,när sedan Tälje kvitterade,så vek man ner sej!!
Kommentera

Fiasko.
Sämst när det gäller.
Spiken i kistan.
Kvalserien nästa.
Huvudvärk.
Magkatarr.
Ångest.
Kommentera

Huge: Skönt med din obotliga optimism, men det är bara att hålla med, lockouten och dessa förbannade skador har verkligen ställt till det (för vilken gång i ordningen), Men som du så klokt påpekar så har vi fått ett djup i laget med fyra bra femmor. Smolk i bägaren är dock att Brynäs verkar sakna ett eget grundspel som man litar blint på. I KS blir det raggarhockey och då gäller det att ha ett kallt huvud och ett stabilt grundspel.
Kommentera

rafalski: Bara ordet Kvalserien ger ju kallsvettningar,det blir några jobbiga veckor från den 17 Mars och framåt,huua!!!!
Kommentera

Bissett19: KS kommer att bli en riktig rysare, men man måste ändå tro att Brynäs klarar av detta.
Kommentera

rafalski: Just frånvaron av ett någorlunda bra grundspel beror ju också till största delen på de faktorer jag nämnde.
Här kan man t.ex jämföra med ett lag som SSK.
Deras backar har en helt annan pondus och stabilitet. Hade vi haft både Sulku och Björck i spel under säsongen, så hade det ihop med Phillips och Frodo gjort att vi fått lite mer tyngd i försvaret. Här tror jag lite av nyckeln till ett bra grundspel ligger.
Optimist som jag är, så finns det iofs fortfarande chans till att undvika KS, men den börjar mer och mer försvinna.
Säger som Sjödda efter matchen:

"Man kan välja på att lägga sig ner och dö eller att inte ge upp.
Vi tänker gå på det sista..."
Kommentera

Huge: Eller man kan se till att man får bästa möjliga uppladdning inför KS.
Kommentera

Huge: Jag tror fokuseringen borde ligga någonstans mittemellan Sjöddas svar och det prikära läge Brynäs befinner sig i. Skit i poängen i kvarstående matcher, koncentrera på ett bra grundspel (Modomatchen) , skulle vi vinna och slippa KS så är det bara en bonus, annars så gäller det att hitta det grundspel som kommer bli avgörande i KS.
Kommentera

Huge: Ja, Björk är ju en erkänt duktig back...
Kommentera

rafalski: Ja, killarna är nog inte dummare än att dom begriper att man kanske måste börja tänka lite i de banorna.
Sedan skall man kanske heller inte överdramatisera det hela alltför mkt, även om det är lätt att säga.
Trots att vårt grundspel inte är som det normalt skall vara, så är det nog ändå så pass bra så att övriga lag i KS kommer att få problem.
Plus att vi har lite tid på oss att förbättra detsamma.
Med dessutom Walle tillbaka så blir vi ännu bättre.
Kommentera

munkas: "Ja, Björk är ju en erkänt duktig back...

Ännu en hovnarrsanalys, ser jag.
Frånsett att han inte är ngn toppback:
Var det det jag försökte säga?
Kommentera

Huge: Walles frånvaro är oerhört kännbar, jag rankar honom som topp 5 av centrarna i årets elitserie, men Dackell har inte levt upp till förväntningarna, omställningsproblem ? Men är det någon spelare som har goda vibrationer från KS så måste det vara han. Om jag inte minns fel så var han okrönt poängkung -95.
Kommentera

Huge: Det spelar ju ingen roll om han är frisk eller inte. Det skulle ändå bli bänken för honom.
Kommentera

Huge: "Hade vi haft både Sulku och Björck i spel under säsongen, så hade det ihop med Phillips och Frodo gjort att vi fått lite mer tyngd i försvaret."

Är rädd för att vi inte hade haft Phillips och Frodo i laget om talanglöse Björck och Sulku hade varit friska. Anledningen att Frodo kom var nog Sulkus skada.
Långtidsskador kan vara riktigt bra om dom drabbar t.ex 6-7 backar så jag skulle vilja vända på det och påstå att om det inte varit för Björcks skada så hade vi säkert legat på 12 plats ;) Synd bara att DJ har varit frisk hela säsongen.
Skämt å sido så förstår jag hur du menar men, herregud dom andra lagen har också skador. Luleå t.ex har haft stora problem med skador men verkar ha hanterat det bättre än vi.
Kommentera

munkas: Du har noll koll. I en betydligt tuffare ES än om lockoutarna hade varit här, är Björcken klart att föredra framför t.ex DJ, NA eller Casselståhl och även Sjödin, som denne faktiskt uppträdde idag.
Kommentera

Gusten: Ja, mitt resonemang utgår ju ifrån att Phillips och Frodo kommit även om Björcken och Sulku varit hela. Ingen omöjlighet att detta skulle ha varit fallet, då förstärkningar måste till i vilket fall.
Generellt sett så har inte våra relativt sett lätta backar inte riktigt klarat av den avsevärda kvalitetshöjning på lagen, som lockouten inneburit.
Vi skulle ha behövt en Tuulola och ngn ytterligare i nästan samma nivå redan från start.
Kommentera

« · 502688