Brynäs IF

726261 inlägg · 7958 ämnen

Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26

« · 2758299 Till forumet


Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Matchtråd skapad.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Bumpar matchtråden med lite info från Brynäs kring kvällens match. Det är ju trots allt hockeyfesten ikväll.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
SuneMangs: BRYNÄSJÄVLAR ÄR NI KLARA??
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
mikenomad: Det vet du! Må bästa lag vinna ikväll! Vinnaren kan ju trots allt gå upp i serieledning.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
mikenomad: Nej för fan, låt oss vara! ;)
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
saile39: Kul att möta Timrå ju!
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
SuneMangs: Svågern är Timråit. Står mycket på spel ikväll ;)
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
mikenomad: ohja, är det här en försmak på SM-finalen till våren månne? 😉
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
saile39: Jag menar det! Har en far som är timråit...
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
SuneMangs: Så är det även om det är lite av akademisk betydelse i det här skedet så boostar det ju. Själv har jag tagit ett par skärmdumpar när vi lett serien under matcher, t.ex nu senast. Man vet ju inte om det någonsin händer igen. Ni har öppnat oerhört starkt, vi får tufft att ta poäng ikväll
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
mikenomad: Vi får vara glada för det lilla. Bara att kunna säga att man är serieledare känns absurt. Oavsett om det är i 5 minuter eller 5 poäng ner till 11:e-platsen eller något i den stilen.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
SuneMangs: Norrlandshockeyn frodas!
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Erat: Enda smolket i glädjebägaren inför ikväll är att Petter Rönnqvist ska vara bisittare till skrik-Lena. Samtidigt fick vi ju Lasse Granqvist och Sanny i torsdags, så vi får väl vara glad för det.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Har inte sett nån hel match med Timrå än, men de känns ju jävligt vassa. Hade varit önskvärt att hänga en kasse eller två i pp om vi får läge idag.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
SuneMangs: Skrik-Patrik vs. skrik-Lena -
vem toppar listan som värst i klassen egentligen?

Jag slår vad om att Lena var en sån där kaxig brud som satt längst bak i klassrummet och tyckte hon ägde klassen på högstadiet 🤭😆😅
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
SuneMangs: Där tog du just död på lördags feelingen haha det betyder att det blir koppligsbyte på bilen istället för match på TV
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Rip Kirby: Lena gör sig mycket bättre som programledare i studion än som kommentator enligt mig. Har väldigt svårt för hennes sätt att kommentera. Men tycker hon är helt okej i studion även om hon absolut inte är favoriten. Inte lika skrikig när hon är i studion.

Patrik har jag extremt svårt för. Känns som han försöker göra sig rolig och misslyckas väldigt ofta med det (inte min typ av humor iaf). Dessutom onödigt högljudd och skrikig han också.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Orimligt mycket hat på Lena? Är det så svårt för folk med en kvinna som är mer påläst än de själva?
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Gavve: Det känns som hon är väldigt influerad av en viss Magnus Wahlman i sitt sätt att kommentera men med lite gällare röst:)
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Rip Kirby: Tycker skrik-Patrik är mycket värre. Han ska ju alltid försöka säga något lustigt jämt också. Lena är ju bara högljudd.

Edit: Gavve har redan slagit huvudet på spiken.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
havre: Absolut inget hat och definitivt inte en könsfråga. Personligen har jag bara svårt för högljudda kommentatorer, oavsett kön. Vilket även lyfts fram med exemplet Patrik Westerberg.

Precis som Gavve gillar jag Lena bäst i studion. Där är hon bra.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
havre: Jag kunde inte bry mig mindre om hennes kön. Jag stör mig på hennes skrikande precis som att jag stör mig på Patriks skrikande. Lena är helt okej i studion vad hon än definierar sig som för kön.

Patrik är inte bra i intervjuer heller till skillnad från Lena (som är lugnare då).
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Gavve: Själv kör jag sen oändligt med år helt utan ljud när jag kollar. Bättre att bilda mig en egen uppfattning utan deras kommentarer
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
eltifoso: Med teknikens snabba utveckling så dröjer det nog inte länge innan vi kan välja vår kommentator med AI-genererad röst. Då får jag Lasse Granqvist varje match, hurra!
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
eltifoso: Vore ju bra om ljudet från arenan och ljudet från kommentarer gick att skilja åt
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
eltifoso: Förr i tiden brukade jag göra så. På den tiden radiosporten sände varenda match i sin helhet (tror de slutat med det sen flera år tillbaka) brukade jag kolla på matchen men ha radiosportens ljud på.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Blindpass: Tycker TV4 gjort ett bättre jobb med just den biten i år. Tycker man hör klacken och sittplats mycket tydligare kontra tidigare säsonger.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Blindpass:
Har alltid sagt att man borde ha två ljudspår så man kan se matchen utan kommentering.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
SuneMangs: Lasse Granqvist är mästaren, utan diskussion. Där finns få, om någon som är i närheten.
Kom från Radiosporten till TV3, var det väl?
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Jag kan till viss del absolut förstå kritiken mot Westberg som kommentator. Han har en tendens är sväva iväg och kanske försöka göra sig lustig snarare än att fokusera på hockeyn lite för ofta.
Däremot står jag för att jag tar hellre en passionerad och inlevelsefull Westberg före säkert 3,4,5 andra dönickar på TV4 som kommenterar helt utan passion och endast likt en robot beskriver vad som händer på isen som om det vore kanalen för blinda.
Hellre det goda med det onda tillsammans med Westberg före någon AI-genererad person som knappt bryr sig om hockey, det är min ståndpunkt.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Tigerhjärta: Tror det var mot Växjö som Brynäs kommenterades av någon som uppenbarligen inte brydde sig om matchen och förmodligen mest satt på mobilen och surfade under matchens gång. Antar att det var någon ”fotbollskille” från Stockholm.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Peja: Christoffer Kviborg är namnet på nämnde person. Fotbollsnörd med AIK och Real Madrid i hjärtat. Även om hans Twitterkonto verkar indikera att han sympatiserar med Las Palmas nu för tiden.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Kan de ta in Snoop Dog som hockeykommentator?
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Blindpass: Ja så minns jag att jag blev positivt överraskad att man kunde välja på tvn när jag var i Toronto och kollade en match på tvn på hotellet
Man kunde välja att bara ha effekt ljud

Den konspiratoriska delen av mig säger att de inte erbjuder den funktionen, för den skulle bli mest populär och då förlorar många sina jobb
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Tigerhjärta: Håller med dig. Jag gillar Patrik Westbergs engagemang, tycker även han har ganska kul "banter" med Roger Rönnberg. Lena som kommentator är påfrestande tycker jag, men som andra varit inne på, mycket bättre i studion.

Fast bäst kommentator genom tiderna är väl Håkan Lönngren från Nybro?
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Tigerhjärta: Gillar när man får känslan att det är väldigt naturligt för en person att sätta sig och kommentera en match, så länge man har det finns det olika stilar som alla kan ha sin charm. GIllar Granqvist såklart men även Westberg, och en vi hade ibland i HA med en lite raspig/hes röst som hade liknande stil. Sen har vi den mer lugna, trygga "hockeynördstilen" eller vad man ska säga, där jag gillar Richard Hermansson väldigt skarpt. Känns som en genuin hockeynörd som gillar sitt jobb
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Bob: konstigt vad allt känns bra igen nu när vi är tillbaka i SHL. Komnentatorer, matchdagar, motståndarlagen etc etc
Tänk vad ett år i förskingringen kan göra :-)
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Tommy: att Brynäs hamna i HA var nog det bästa som hände mig personligen. Jag har nog aldrig varit så här hockeytokig på flera år 🤩
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Erat: inte ens domarna har jag retar mig på nämnvärt :-)
nu återstår för mig o se om mitt Peking måste göra en liknande resa….
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
OveJärnkrok: Hade en navigator förr som man kunde välja accenter/dialekter i. Roligast vsr den skottska dialekten: ”Nåvv tårn reijt”.
Skulle dock ännu hellre haft Håkan Lönngren i navigatorn - kanske han skulle dela ut bannor till mig när jag inte gör som han säger 😂
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Dagens matchtips:

Skellefteå - Frölunda 4-2
Leksand - Malmö 4-3 efter förlängning
Färjestad - Modo 8-2
Linköping - Örebro 3-4
HV71 - Luleå 4-2
Brynäs - Timrå 2-3
Rögle - Växjö 0-2
Kalmar - Nybro 2-5
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Skrik-Lena fick ett kraftigt voice crack igår när djurgården gjorde mål.😆
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Peja: BUUUUUUUUUUUU
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
OveJärnkrok: Jag gillar oxå Westberg, påminner om galenskaparna😀 m.youtube.com/watch?v=_lVG6jsuBI8

Dax att dra till Noppas för uppladdning😁
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Honken: Skön seger där mot en liten bit av Polen. Dubbelstenen avgjorde 😂
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Blindpass: Så sjukt kul😂
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Jag har tagit med mig sambo och tre bonusbarn till matchen idag. Barnen spelar fotboll i Djurgården men i dag ville yngsta killen ha en Brynäströja.
Det känns gott i själen.
Ses i arenan!
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Kollar SKE-FRÖ jösses vad SKE har straffrabatt. Klänger och screenar och kastar sig mest hela tiden.
Riktigt tröttsamt att dom kommer undan heeeela tiden.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
KalleTeodor: vad fint!

Jag håller på att få mina barn (2/4,5 år) att bli brynäsare, nästa år har jag bestämt mig att ta med dom på live-match.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Lindström: Själv gjorde jag en nostalgitripp till botten i form av Modo som besöker FBK, 14-2 i skott till FBK men Modo har nollan intakt efter första.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
rafalski: Spelar Tyler idag?
Låst ämne

« · 2758299