Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Matchtråd Färjestads BK-Brynäs IF 16/2 2012.

« · 1467960 · » Till forumet

Sv: Matchtråd Färjestads BK-Brynäs IF 16/2 2012.
Davey_22: Vi får se...Inte bara storleken som räknas..;-p
Vi tycker lite olika, men det är OK..:-)
Kommentera

Qvarre: Är han inte det? Hans brorsa har ju fastnat i en helikopterrotor och Jögga har väl 99.99999999999% iga brännskador!
Kommentera

Tommy: AIK har ett av seriens minsta lag och typ 2 tuffa spelare, det räcker inte. Djurgården kommer inte till slutspel.

De andra lagen du nämner håller jag med, säkert jobbiga..men inte p g a tufft spel.

Kommentera

Zzz:
Jörgen ser fan brännskadad ut.
Kommentera

sylf: Ja, och jag tror att endast de två lagen jag nämnde har kapacitet nog att störa oss med just tufft spel. De har förutsättningarna.
Kommentera

Davey_22: Lite varierande, men AIK/Djurgården kanske?

Sen tror jag att Frölunda, Skellefteå, Luleå och LHC kan bli jobbiga oavsett fysiskt spel eller inte...Hmm....i stort sett jobbigt hursom...

Nu tror jag iofs att vi kan bättre än ikväll, men som sagt, det blir krig på många sätt

Kommentera

Zappaholic: Ahhh. Snygg frilla.

Moahahhahahahaaa

Kommentera

Davey_22: Vilket lag vi än får i kvarten kommer att möta oss med "tufft" spel, inget lag kommer att försöka åka ifrån oss om du tror det. Då kommer domare etc i blickfånget, vi vet alla hur bra dom är.
Kommentera

sylf: Anna Lindbäck ja..Ett resultat av könskvotering. Eller inavel..som är temat ikväll.
Kommentera

Jajjen: Kristina Berglund menar du?
Kommentera

sylf: Har du läst kvällsblaskerna behöver du inte undra.
Kommentera

Förresten, nån som vet vem tjejen är som lirar hos idioterna. Och då menar jag inte tant Wallin.

Kommentera

Jajjen: Man undrar vad dom har för krav på sin journalistik...
Kommentera

Zappaholic: Jag tycker inte heller att särskilt många lag har kapacitet att störa oss i ett slutspel med just "tufft" spel. Fbk och Hv kan jag köpa..vilka mer ?
Kommentera

Davey_22: Vet inte om jag ska vara glad eller förbannad.
CanalDigital har strul med sina hockeykanaler och ett par HD-diton och självfallet så är Brynäsmatchen en av dom.
Men kanske lika bra det, verkar inte vara vår kväll.
Jaja, motivation slår som bekant klass och nu får iaf våra yngre spelare se vad som väntar i slutspelet, alltid nåt i bedrövelsen.
Nu får man hålla till godo med Stockholmsderbyt och Djurgården verkar ha tappat det mesta, liknar mer och mer en KS-kandidat. 
Kommentera

sylf: En sån här gång man önskar att man inte va en sån helylle-feminist.
Kommentera

sylf: Patetiskt jävla fruntimmer!!!
Kommentera

Tommy: Ja det är frågan. I ett slutspel som inte ens kan stava till puck dominera, typ Frögren. Ska bli intressant att se hur vi kan hantera matcher där Järnkrok och dom andra ungdomarna blir helt bortplockade.
Kommentera

Jajjen:Klart vi kommer gå bra i slutspel. Så här mycket skit lär vi inte få kastat i ansiktet på oss någon mer match denna säsong.

Ingen vill möta Brynäs i slutspelet, det är jag övertygad om...däremot har vi faktiskt lite problem att göra mål på FBK i PP. Det måste lösas...

Kommentera

bradberry: Framförallt en ganska avgörande domartavla. Med tanke på att Brynäs är betydligt bättre avgjorde domarns miss hela matchen. Finns Gud kommer vi få tillbaka det här i slutspelet + alla spelare friska å hela.
Kommentera

Tommy: Klart som fan att det skulle behövas en tuff defensiv klippa på backen och det blir mer o mer uppenbart att vi har stora problem när motståndarna spelar tufft samt att PP måste fungera för att vi ska ha något att säga till om i målväg. Av totalt 128 gjorda mål så har 50 st kommit i PP, målgörande i 5-5 spelet måste bli bättre, inte alls säkert att vi får med oss en massa PP i slutspelet?
Kommentera

70 Rodrigues: AB´ utsände: Anna Lindbäck, förmodligen en lokal torghandlare från banjoland säger så här!

Färjestad-Brynäs (3-0)
Färjestad fortsätter att övertyga. 1-0 i andra perioden gör att hemmalaget har trepoängaren som i en liten ask.

Inte ett ord om ev utv, bortdömda mål eller dylikt!

Kommentera

70 Rodrigues:Lundh 81 kg - Nordqvist 94 kg men blir bortplockad som en lite flicka.

Visar inställningen lagen i mellan idag.

För handen på hjärtat vart har Widing, Laritzen mf l bärande vart idag?

Bäst i Bif så långt 4 linan, och vad gör tmmy då jo bänkar denna för att ös mera tid åt bandy sväng lirarna.

Elias klart moddigast och fränast i Bif idag.

Kommentera

sylf: Bara att hoppas...känns konstigt att kanske hamna på övre halvan och vara "tvungen" att välja nåt lag som brukar välja oss...same same....

Kommentera

Tommy: Tror att Lavander och främst Granström kommer att komma till nytta i slutspelet så visst har vi jobbiga spelare. Menvi har ingen överstegris som Frögren. Nu saknar jag Melker.

Om det ser bra ut eller inte beror på vilka vi får möta. Färjestad och HV har alla förutsättningar för att slå ut oss i första rundan. Därav vikten att komma topp två i serien.

Kommentera

Spelare som är för dåliga för ES spelar heller inte där. Men domare som är för dåliga får fortsätta döma...jävligt märkligt!
Kommentera

MarcusElving: Svedberg ser extremt fladdrig ut men han tar ju en hel del. Honken håller väl samma nivå. Men inte är dom nåra Markström.

Största problemet är hur enkelt motståndarna får skapa målchanser och alla enkla mål dom får. Brynäs får slita för att komma till lägen. Bra med effektivt PP men inte bra att hela spelet hänger på det. Svårt att göra nåt åt efter 45 omgångar.

Kommentera

Det må va hänt att det är slutspelskaraktär på den här matchen...Men vi kommer inte få solklara mål bortdömda i varje slutspelsmatch (hoppas jag).

Tycker det vi ser ikväll är en mix av Hemmadomare,Dålig effektivitet och slump.

Kommentera

Tommy: Visst ja, så var det! Är vi redo för slutspel? Fan vet hur det ligger till med den saken. Övriga lag börjar tagga upp och spela tufft, vi måste hänga med där annars är vi rökta.
Kommentera

70 Rodrigues: Han blev inte ditputtad. Däremot kanske hindrad att ta sig därifrån. Men jämför situationen med Larssons i första... Ett hån!
Kommentera

Zzz: största problemet är väl att Sumdlöv kanske tror att de får lira ostört i slutspelet...

Vi ska inte måla fan på väggen, men det ser inte bra ut inför slutspelet

Kommentera

sylf: Tyvärr så stängde fönstret för 3 veckor sedan.
Kommentera

rafalski: ja, idag är det definitivt så...Är vi redo????
Kommentera

Tommy: Om man ska foksera på något annat än alla yttre omständigheter så oroas jag över hur snabbt Brynäs tappar fokus när Färjestadspelarna grisar lite. Det var lika sist i vi möttre Färjestad borta. Om ynglingarna tror att dom kommer att få lira runt ostört i slutspelet kan det bli väldigt få matcher.

Nu vänder vi detta i tredje. Hoppas Jonsson går ner på tre kedjor och spelar Johan Larsson med Silfverberg och Järnkrok.

Redigerad kommentar

Kommentera

Jag tycker att Brynäs alltid är bättre när Honken står i kassen av någon anledning, framför allt i försvarsspelet. Jag tror att utespelarna är tryggare med honom där bak.
Kommentera

Jajjen: ju mer vi vinner hemma desto mer verkar vi förlora borta. God natt!
Kommentera

sylf:Du skrev att du ville att vi skulle möta bögarna...:-)...antar att du menade FBK och de vill  jag inte riskera att möta. De är redo för slutspel...Är vi det?   ( retorisk fråga)
Kommentera

sylf: Färjestad äger inte bara domarna - dom äger denna sida också,
Kommentera

rafalski: Ligger nåt i det du säger, vi behöver ett gäng grisar!
Kommentera

Tommy: Man kan väl kallt konstatera att det här är en match med slutspelskaraktär och då väger vi på tok för lätt.
Kommentera

bradberry: Domarna tyckte nog att han blev "inputtad"? Jaha o nu ser det ut som att Svedberg blev sönderskjuten :-(
Kommentera

Tommy: Vad skrev jag? det är raderat av nån jävla ordmärkare!

Har för mig att jag skrev sanningen, men det godtas inte!

Kommentera

Prio denna säsong:

1. Färjestad vinner inte

2. Brynäs vinner

3. Karlstad köps av Norge

Kommentera

Zappaholic:Ridå. 

Ne när man får massa PPen med inte ens är heta då så vinner man inga matcher mot banjoföreningen.

För handen på hjärtat vad hjälper fart och snyggt spel när motståndarna väger 25 kg mer i VARJE närkamp?

Kommentera

sylf: nej för fan! Vill inte ens riskera att bli utslagna av dem....
Kommentera

Det står en FBK-are med hela kroppen i målgården på 3-0-målet. VARFÖR INTE OFFENSIV SPELARE I MÅLGÅRDEN? Kan nån förklara?
Kommentera

Det var matchen det!! SUCK!

Kommentera

Jajjen: Ja vad ska man säga om detta???

Rönnmark-Brynäs 3-0

Jag tror ärligt talat jag inte sett två sämre perioder av domare på många många år. Jag ligger i fosterställning och skakar på golvet!

Kommentera

Satan, vilken trist match...Hatar känslan av att inte räcka till...
Kommentera

Zappaholic: Nu var det däremot folk i målgården!!!

Kommentera

« · 1467960 · »