Brynäs IF

727639 inlägg · 7961 ämnen

MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS

« · 1248136 · » Till forumet

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Lindström: Hejdå brynäs! Tack för en bra säsong!
Kommentera

Slut, pinsamt och under all kritik. Handlingsförlamde Cz måste nog lära sig trolla nu!
Kommentera

Lindström: Fy fan va dåligt , sopppor Första femman e ju helt värdelösa .
Kommentera

sylf: Men sylf, trodde du insett att han coachar bäst av alla.. Det är ju hans typ av coachning, att inte göra nånting!!
Kommentera

Fruktansvärt tragiskt att Brynäs aldrig verkar kunna få till det i ett slutspel i modern tid.
Kommentera

Gurra88: om huge eller nån kommer in och skriver nått positivt om insatsen.. Så ska jag personligen be dom dra åt....
Kommentera

sylf: Vad ska man säga, uselt, uselt, uselt. Dackell, lägg av nu , uselt.
Kommentera

Gurra88: Så här vill jag se laget nästa säsong:

- Hietanen
- Rödin
- Järnkrok
- Silfverberg
- Markström (jag vet, men ändå)
- Molin (jag vet, men ändå)

Övriga kan PLF (Packa, Lämna-in, Försvinna), och lämna över till vilken J20 spelare som helst. "SKÄMMES TA MIG FAN!"

Nu ska jag - på nytt - gå och lägga mig till hånskrattet från hockey-Sverige!

Go Natt!

P. S. Huge, do your stuff!
Kommentera

sylf: Vad var det jag sa.....

Förväntningar byggs upp...

Men faktum kvarstår; Vi blir rejält avklädda i period 2. 4-20 i skott håller inte!

Det är bara att ladda om batterierna till på lördag.

Dock positivt spel från juniorerna och gammelsmurfen.
Kommentera

Clarence: "Kanhända Djurgårn helt enkelt är för bra"

Efter kvällens match kan jag bara instämma i detta, skansen ser mycket homogena ut.

Hur skall man få stopp på Nilsson-Ottosson-Ölvestad???

Tar vi den här matchserien blir jag mycket överraskad!
Kommentera

JanT: Tung förlust, hade seger på känn,,,

+ Ungdomarna, kahnberg-nordan-molin

- att domaren missar 4 solklara dif-utvisningar, Grönholms totalt jävla onödiga utvisning
Kommentera

JanT: Hur man som tränare inte gör något utan bara låter det rulla på, när man är UTSPELAD på hemma plan i första slutspels matchen.
Utan tar en time out när det är 56s kvar istället.
Kan vara så att NC har en plan som är något med stil:
Låt Dif åka av sig i 2 matcher så dom blir slitna så tar vi dom sen...
Kommentera

JanT: "Tar vi den här matchserien blir jag mycket överraskad!"

Nää, menar du?
Kommentera

Davey_22: Sober up kid!

+ Ungdomarna, kahnberg-nordan-molin

-> Say what? Kahnberg, Nordquist, splade dom i dag?

- att domaren missar 4 solklara dif-utvisningar, Grönholms totalt jävla onödiga utvisning

-> Så inga minus till alla Brynäs forwards mellan 22 och 39 år då?
Kommentera

Samma visa varje år, att smurfarna aldrig lär sig att det behövs tyngd när det blir mer fysiskt spel i slutspelet!
Kommentera

JanT: Här har man gått och laddat som skamm och vad händer jo vi blir helt jävla utspelade DIF pissar ju för fan på oss och det på våran hemmaplan!!!
Fyfan vad besviken jag blir, om dom inte höjjer sig 50 snäpp så lär det bli 4 JÄVLA raka IGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
SATANS JÄVLA PISSMATCH! Har vi en enda målchans dom sista 5 min elle?
Nä jag är för förbannad för att skriva mer FAAAAAAAAAN!
Kommentera

Frågan är när Brynäs var så här dåliga sist? Visserligen så är Djurgården ruskigt bra men idag var det pinsamt stundtals.

Markström, Järnkrok, Rödin, Kahnberg, Nordqvist var väl dom som var bäst, dvs får godkänt.

Dackell, Eero, Grönholm och Sundström kan varit dom fyra sämsta på isen tyvärr.
Kommentera

AVGÅ: Man kan tycka vad man vill om domare etc, men det mest beklämmande ikväll var ändå spelet, inställningen, matchandet av laget, vi föll på att vi var för dåliga inget annat!
Kommentera

Hardy visste iaf precis vad han gjorde när han valde Brynäs!

Djurgårn kommer klabba hem hela skiten.
Kommentera

Bissett19: På nåt sätt kan jag faktiskt hoppas det, det vore bra om ett lag som försöker spela hockey vinner. Att ett gäng träskallar med en defensiv taktik inte vinner såg vi ikväll.
Kommentera

sylf: Absolut, det här fixade vi själva. Själv är bästa dräng som det heter...
Kommentera

sylf: Ska försöka mig på en analys, uselt!!!!
Kommentera

rafalski: Rödin, kroken och Silfver får godkänt, resten var usla!
Kommentera

Jag måste nog erkänna att man har underskattat djurgården lite, eller snarare så har man väl överskattat Brynäs. När 1a-linan som mest behövs så gör dem årets sämsta match..
Kommentera

sylf:

Sundström agerande vid 3-4 är inte okej,först ger han bort pucken i mittzon,sen stirrar han bara puck när Marcus Nilsson har pucken och Ölvestad smyger upp bakom honom.
Kommentera

Ett mycket troligt scenario nu är att Brynäs vinner 1 match mot DIF, den hemma på måndag. Men att man förlorar igen på lördag i Globen och sen också match 4 och 5 i Stockholm. Så nästa fredag talar allt för att säsongen är över. Det var ikväll de skulle ha vunnit för att ha haft en viss chans att skaka Djurgården totalt sett. Men slutspel och Brynäs går bara inte ihop nuförtiden. Vi har varje år ett för dåligt lag eller åtminstone inte ett tillräckligt bra lag för att lyckas. Tyvärr...
Kommentera

Bissett19: INGEN spelares agerande var okej, enskilda misstag, lagkollaps och ett vansinnigt uselt coachande gör att vi i stort sett inte hade en chans.
Kommentera

StoltBrynäsare:

In fact - lämna över matchserien till Luleå eller Modo.

Hur många blir det i Läkerolen efter Lördagens förnedring i Stockholm?
Kommentera

Bissett19:
Inte tyckte då jag Djurgårn var så fantastiskt bra idag (ja förutom 2a då naturligtvis...snacka om propagandahockey)...men däremot var brynäs nå horribelt dåliga!!
Rödin och Järnkrok gjorde en jävligt bra match vill jag säga faktiskt...Markan gjorde väl egentligen inget misstag, men man har ju såna krav på honom nu för tiden.
Kommentera

Clarence: Ja, på lördag blir vi överkörda, vinner på måndag då DIF vilar sig i form inför 2 hemmamatcher och buttfuckar oss bigtime. På fredag kan mormor börja fundera på framtiden.
Kommentera

StoltBrynäsare: Jag har iaf definitivt inte underskattat Djurgården. Jag visste redan innan matchen att Djurgården är ett bättre lag än Brynäs överlag, men att Brynäs kan vinna på sin hemmaplan.

Nu gör Brynäs 2 riktigt usla perioder och det kommer straffa sig rejält - troligtvis åker dom ut kvartsfinalen redan efter max 4-5 matcher.

Att det är juniorkedjan som producerar och är överlägset bäst är nästan patetiskt, inget ont om dom, men 1:a kedjan och spelare som nordan, kahnberg, granström etc etc måste upp hur många steg som helst!! Eero och Dixon var i stort sett helt värdelösa ikväll!

Och något som är ännu mer patetiskt är hur domarna uppträdde ikväll - både för Brynäs och Djurgården.
Så här får det bara inte gå till - snart dax att hyra in domare från nå jävla bemanningsföretag.

Förlust på lördag och vi kan säga Grattis Jyyyrgårn - Jävla As!
Kommentera

Clarence:
Har hela tiden trott att vi skulle förlora en här och vinna en i stockholm..så egentligen faller det här ju in väl med mina profetior hittills...men jag hade ju iofs väntat mig att vi skulle vinna första matchen med såååå..
Tror också vi möter svenska mästarna..
Kommentera

sylf: "På fredag kan mormorbörja fundera på framtiden."

SIN framtid, får vi hoppas, ja...
Kommentera

sylf:
Vi kommer inte bli buttfukkade nån match, det kommer bli tajta matcher hela vägen..
Kommentera

Horace76c: "Vi kommer inte bli buttfukkade nån match, det kommer bli tajta matcher hela vägen.."

Moahahahahahahahahahahaha!!!!!!!!!

Du är rolig du...
Kommentera

Clarence: Glöm det, vi kom ju 6:a i serien, då är ju allt frid och fröjd i klubben. Mormor sitter kvar!

Sen att skillnaden mellan slutspel och KS stavas M-A-R-K-S-T-R-Ö-M är en helt annan sak.
Kommentera

AVGÅ: "In fact - lämna över matchserien till Luleå eller Modo.

Hur många blir det i Läkerolen efter Lördagens förnedring i Stockholm?"

Förhoppningsvis tillräckligt många supportrar som INTE grinar som kärringar efter en förlust och kastar yxan i sjön efter första matchen.
Visst är det härligt med gnällkärringar som ger upp på direkten men samtidigt kräver att spelarna ska ge allt.
Ta nu din snuttefilt och torka tårarna så ska du se att mamma läser en riktig fin gonattsaga för dig....

Kommentera

Horace76c: Hur tyckte du det såg ut idag? Det var närmare 3-15 än 4-4!!
Kommentera

Större under har hänt ....... eller hmm det har nog inte förresten.....
Kommentera

Lunkan: Nej, tror inte det........
Kommentera

Huge: visst, chansen finns kvar! Men som dom spelade idag, kommer de bli ett katastrofalt slutspel.
Kommentera

Huge: Tack, du vet hur man ska tackla en sån här situation farbror Huge. Mamma läste den om Rödluvan och Vargen så att jag skulle samla mig lite efter våldtäkten av Stockholmarna. Nu känns det genast mycket bättre!
Kommentera

sylf:
Jooo, men det blev 3-4..de 20 skotten dif hade i andra speglade perioden...med råge, dif var verkligen 16 skott bättre på alla delar av banan.. men av dom där 20 skotten var det banne mig inte många som var farliga...
Kommentera

Horace76c:
Tar inte ifrån DIF nånting förresten, dom BORDE vunnit med större siffror..men det är faktiskt Brynäs styrka (om man ska hitta nåt ljus)..att vi förlorar smått oavsett hur buttfukkade vi blir spelmässigt..
(Ok, jag ändrar mig...spelmässigt kan vi mycket väl bli buttfukkade...)
Kommentera

Huge: Du måste tillåta att man är besviken efter en match som skulle kunnat ha en annan utgång om inte stora delar av laget alibispelat hela matchen.

Nya tag på lördag.

Kommentera

Allt man kräver är en bra match, hade vart så kul att se oss göra en bra match i detta slutspel. Men det kanske är att hoppas på för mycket. Är skillnaden så stor som den vi såg idag såhar vi tyvärr inteen chans.
Kommentera

GävleLasse: Man kan faktiskt vara både besviken och samtidigt försöka vara lite nyanserad. Patetiskt med alla toksågningar av allt och alla, bara för att man själv byggt upp enorma förväntningar som inte infrias.
Bra första period där vi vänder till ledning efter kallduschen i inledningen.
Dom får ett rejält momentum i andra tack vare 5 mot 3-läget och kvittering, ett momentum som vi aldrig lyckas få stopp på.
Sen kommer vi tillbaka i sista och kvitterar rättvist(?)
Tyvärr avgörs det på en puckstirrande Sundström och sen är det slut.
Små marginaler och nya tag på lördag.
Kommentera

Huge: Är du så jävla dum, att du inte begär mer på egen hemmaplan, i ett slutspel..? Härlig syn på hockey, behövs inte mycket för att tillfredställa dig..

Och fanns det nått som tydde på att vi ska ta en enda match mot Djurgården?? Det kommer vi förhoppningsvis göra.. 4-1 till djurgårn.. Och ja, vi tappade matchserien i första matchen. Så viktig är den..
Kommentera

Huge: Ett rejält momentum? Haha ja det kan man säga 4 - 20 kallar jag verkligen ett rejält momentum..
Kommentera

Huge:
All heder till dig faktiskt Huge som faktisk lyckas se nånting positivt i kvällens match... (ja förutom det självklara...rödin och järnkrok).
Håller däremot inte med om att vi gjorde en bra första period...målen fick vi i mitt tycke gratis av Vesslau..
Kommentera

« · 1248136 · »