Brynäs IF

727643 inlägg · 7961 ämnen

MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS

« · 1248245 · » Till forumet

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Gurra88: Ja, den är faktiskt viktigare än många (en?) tror, det är där man sätter press och visar att man vill vara med och spela om det. Brynäs gjorde ikväll precis tvärt emot, man visade inte ens i spelet att man vill va med.
Kommentera

Huge: Jag tycker fortfarande att förstalinan såg blek ut. Hansen gjorde ingen höjdarmatch han heller.

Att skylla sista målet på Sundström är kluvet. Hela laget spelar alibihockey under hela uppspelet, åker och gömmer sig och lämnar över ansvaret på andra. Snabb spelvändning i mittzonen efter ett allt för  dåligt (och vanligt) uppspel från Brynäs.

Åter igen.. wad är nytt? Besvikna supportarar öser galla över spelarna och ledarna och du gnäller om dålig nyans.

Vart är dina små gliringar om Rödin?

Kommentera

Gurra88: 4-20 är ju jävligt missvisande. 15 av de skotten var ju ren plockpotatis och fjösare...
Kommentera

GävleLasse: "Hansen gjorde ingen höjdarmatch han heller."

Han var riktigt jävla usel, precis vad vi är vana vid.
Kommentera

GävleLasse:
Som jag med skrev tidigare så var inte många av dom 20 skotten speciellt farliga, men skotten speglade perioden "none the less"
Kommentera

GävleLasse: Så sant men att vi då inte ens lyckas med det är ju ännu mera beklämmande.
Tycker att många flera än Dixon, Granis mfl ska ha på nöten, Hansens agerande när han kom in så det vart 4-5 spel är ju bedrövligt. Inte ens ett försök till tackling INGET utan han tittar på när Dif spelaren slår in pucken.
Kommentera

sylf:
För att piska upp stämningen lite mer... Nu verkar ju Ros få rätt i sina profetior om snabba respasser för brynäs och timrå...
Kommentera

Markeringen framför mål när Ölvestad gör mål i PP var ju en katastrof. Ölvestads sista var ju pga Nilsons fina förarbete.
Kommentera

äh, nu skiter vi de här!
Nu laddar vi om till lördagsmatchen! Nu ska vi krossa skansen på bortaplan!
Kommentera

GävleLasse: Jag tycker faktiskt inte det.. Vad gör vi i slutspelet, hade varit bättre om modo fått vara med och lira... det är inte slutspelshockey brynäs visar upp.. Skit tråkigt
Kommentera

Jag tror inte det finns en enda Brynäsare som inte är besviken ikväll, men nån djävla måtta på skitsnacket kan man väl ändå begära?
Kunde det hjälpa med alkolås på tangentbordet?
Går ni sågmästare nånsin tillbaks och kollar vad ni själva skrev?
Om nån av er gör det, hur känns det?
Känns det bättre efter en förlust med detta nyans- o respektlösa dravvel?
Tror ni Brynäs spelar bättre nästa gång? eller är det endast eran snålt ställda säkerhetsventil som pyser?

Ifall det har undgått någon, Djurgården kom tvåa i serien efter en överraskande bra säsong.
De var helt enkelt lite bättre ikväll, men vad är det som säger att inte BIF kan vända på detta, kanske redan på lördag?
Som sagt, besvikna kan vi va men behåll nån sorts stil och kom igen.
Kommentera

Gurra88:

Ser att du redan plockat fram skithinken - tänk om vi vinner på lördag?

Hemska tanke!

Det är inte lätt att vara vindflöjel...

"Vad gör vi i slutspelet, hade varit bättre om modo fått vara med och lira.."

Så talar en äkta Brynäsare!
Kommentera

Tväst: "De var helt enkelt lite bättre ikväll, men vad är det som säger att inte BIF kan vända på detta, kanske redan på lördag?"

Lättare att vända på frågan, nämn nåt som säger att vi KAN vända.......
Kommentera

Tväst: Du skall inte ha för stora förhoppningar om att vissa personer kommer ändra stilen på sina inlägg härinne.

Som bekant räcker det med att vi vinner på lördag för att alla skall vara hjältar igen - oavsett hur det sett ut på isen....

Ny förlust och spelare och ledare är ånyo ett gäng bajsbögar...

Det svänger fort i hockey...
Kommentera

JanT: "Det svänger fort i hockey..."

Oftast åt fel håll......
Kommentera

sylf: Tycker det svängt mer rätt än fel denna säsongen.
Kommentera

Tväst: Då frågar jag dig, är det respektfullt att ett par 20-åringar som gjort ett par matcher i ES och en gammal farbror som är så gott som 40 år står för motståndet, medans de välavlönade "stjärnorna" leker Alfons Åberg framför en näranog fullsatt tablettask i ett slutspel?
Kommentera

JanT: Undantaget som bekräftar regeln serru..
Kommentera

JanT: Säger hans vars toyboy heter Laurtizen.. svårt att ta dig på allvar just därför
Kommentera

AVGÅ: Lägg av nu, det där var taskigt............Mot Alfons!
Kommentera

sylf: Ja, jag får skärpa mig, förlåt Alfons!
Kommentera

AVGÅ:
Visst är det så att flera av våra spelare inte kom på den nivån vi hade hoppats, vad beror det på?
Brynäs är sällan bra efter uppehåll i spelandet,konstigt men har hänt förut.
Varning Klyscha, man spelar så bra som motståndet tillåter, Djurgården var bra.
Ojämn bedömning från domarna, kan inte va lätt att gissa sig till hur mycket man får röra motspelaren i olika situationer.
Olyckligt med Grönholms hjärnsläpp vid utvisningen.
Men visst hade det varit underhållande med en serie lag där alla hade lyckats till 100% i varje match,hela tiden.
Låter det troligt? Knappast.
F.ö. tycker jag att Khana kunde satt en strut med lite mer marginaler med sig
Kommentera

sylf:
... nämn nåt som säger att vi KAN vända på lördag, jaadu..... om vi inte tror att det ens ÄR möjlig så kan vi ju enkelt hitta nåt annat att syssla med.
Vissa här inne borde kanske ägna sig åt nåt lugnande istället.
Kommentera

Bara att inse. DIF spelar hockey som går ut på att höja tempot, Brynäs spelar hockey som går ut på att sänka tempot. Uppenbart vad som lämpar sig bäst i ett slutspel. Och med Brynäs nuvarande backuppsättning kommer man naturligtvis aldrig att slå ut ett hårt forecheckande lag i en matchserie bäst av 7.
Kommentera

Peja: "Brynäs spelar hockey som går ut på att sänka tempot."

Tog bara 5år att inse det, grattis.

Redigerad kommentar

Kommentera

AVGÅ: Jodå, Kahnberg-linen och ungdomarna var dem som lyckades sätta tryck då och då, därav plussen
Kommentera

Blizzard: Efter att ha sovit på saken kan man lämna en mer nyanserad analys av matchen: SKIT!!

Brynäs har gått ut och hävdat att man ska spela årets bästa hockey i slutspelet........HJÄLP!!!!!
Kommentera

sylf:

Sovit?Hur lyckades du med det?
Kommentera

Bissett19: Jag kollade på Liverpool efter hockeyn, då somnade jag direkt!
Kommentera

sylf: Det är inte första gången det är mycket snack o liten verkstad från deras sida. Man får INTE vika ner sig som dom gjorde igår, VAKNA för fan, det är slutspel. Rödin, Järnkrok och Molin är dom enda som var riktigt bra igår. Dixon, Somervuori och Dackell ska skämmas. Igår gick det alldeles för fort för gamle Dackell, nästan sorgligt att se.
Kommentera

70 Rodrigues: Det gick för fort för ALLA, utom de 3 du nämde. De killarna är 39, 18 och 19 år........Resten ska skämmas å det grövsta över sin insats igår. Möjligen att Markström och Silfverberg kan gå ut utan dumstrut idag.
Kommentera

Det såg grymt uddlöst ut igår.. var det Bif som va dåliga eller Dif som va bra? Ska man va ärlig så skapade vi nästan ingenting alls förutom målen
Hur fan får vi stopp på Dif??
Kommentera

Kom igen nu, Brynäs! De här vänder ni!
Kommentera

Vart är alla håninlägg om Rödin nu då?
Kommentera

Gurra88:
Bäste hockeyexpert, jag tror, om du inte så nyanslöst sågat den ene Brynäsaren efter den andre så hade din specielle gunstling inte fått dessa s.k. "hån" här i HS.
Med din o m.fl. förenklade sätt att argumentera så hade vi vunnit i går om juniorerna fått spela mer i höstas, ja... tänk så enkelt allt är om man .....

Din,Lindström o några andras linje är ju att såga,håna o spotta på allt som inte riktigt går som ni tänkt, i min sportvärld är det så sanslöst respektlöst mot det lag som ni påstås älska. Jag tror att vi får acceptera att DIF var bättre igår o hoppas på en förändring till nästa match.
Större under har väl hänt.
Kommentera

Tväst: "Större under har väl hänt."

Tveksamt! Inte har det varit Cz som svarat för det i alla fall.
Kommentera

Tväst: Bästa inlägget i denna gästbok någonsin.

Hockey är kul, vi älskar Brynäs och de gör givetvis sitt bästa. Vi måste stötta vårat lag vid motgång och inte spotta på dem.

Fan vi har fortfarande chansen att gå vidare och än så länge ska vi fan inte kasta yxan i sjön, jag är säker på att detta slutspel kommer att ge oss Brynäsare flera fantastisa upplevelser innan det är över.
Kommentera

Tväst: Jag stör mig inte på spelare i första hand, Lauritz och hansen rår väl inte för att de får förtroende trots att de varit helt kass.. Allt handlar om CZ:s obefintliga coachning
Kommentera

Gurra88: Lauritz är ju bland det bästa vi har, en av de få som klarar att lira PP
Kommentera

Tväst:"Jag tror att vi får acceptera att DIF var bättre igår o hoppas på en förändring till nästa match.
Större under har väl hänt."

Intressant beror det på att Dif har större klubbor? Vassare skridskor? Mindre målbur? 7 man på banan? Åker så fossingarna blöder när det vankas målchans? Nån i båset som ryar så dom ger 110% varje byte?

Eller kan det helt enkelt vara så att flertalet i Bif var förjävligt dåliga igår?

Sen så förstår inte jag hur man kan säga;
"Lindström o några andras linje är ju att såga,håna o spotta på allt som inte riktigt går som ni tänkt"

Om man har 4 skott på mål mot deras 20 på hemmaplan med bra med folk på läktaren vad ska du skylla bort det på? Att dom bara hade 7 klubbor som dom fick dela på? Sa inte NC att det skulle vara nu vi skulle spela våran bästa hockey?
Kommentera

arnio: Juniorkedjan hade bättre spel i 5 mot 5 än vad de andra hade i powerplay igår. Synd att inte Rödin och Silverberg får PP-istid. Speciellt Silfverberg har ju visat sig skicklig framför kassen tidigare under säsongen.
Kommentera

Lindström: Och du menar att jag har fel? Ser du hellre OVE i PP?
Kommentera

arnio: Ta inte ens de där orden i din mun
Kommentera

Fan vi kan bara inte tappa heitanen så fort vi får fram nån hyffsad spelare så kommer ett större lag o bara plockar, fan skulle ju bli ett topp 4 lag....men samma visa hela tiden jävla trötsamt. Vi måste behålla stjärnspelare + värva in någon ny....inte att så fort nån kommer upp att de lämmnar. Väldigt viktigt att vi får behålla Hietanen , Dixon de som producerar. Sen kan man börja snacka att värva in Granak o liknande. Heitanen blir inte lätt att ersätta, inte vilken back som helst som kommer o stänker in 12 baljor i serien
Kommentera

arnio: Är det Effe, Affe eller Kola du tar???
Kommentera

70 Rodrigues: Kola haha
Kommentera

arnio: Ja tar Silverberg, Rödin, Sandin tja nästan så Läck före nr.16 i PP
Kommentera

A_x_e_l: Ja visst ser det lysande ut..!! Vi närmar oss topplagen!
Kommentera

Lindström: Dubbelamen
Kommentera

« · 1248245 · »