Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Huge: Givetvis är det lika mycket Dixons "fel" att det inte kuggat i riktigt. Men min tes på att flytta Dackell bygger på att han fortfarande är är övärdelig i defensiven. Dixon ser jag mer som en offensiv center. Jag tror det skulle hjälpa honom och Aero på vägen mot produktion om man t ex stoppade in Lauritzen med dem.
Så det är inte för att gnälla på Dackell som jag tycker som jag gör.
GävleLasse: Mkt gnäll på Dackell men är det inte Dixon som fokus isf borde riktas mot?
Det är HAN som är motorn i kedjan och den motorn hackar en aning just nu. Kanske vore idé att låta honom slippa lite av det ansvar och den press som förstecenterjobbet innebär, när han nu verkar lite vilsen?
Tror att han är tillräckligt mogen för att acceptera ett sånt schackdrag för lagets bästa.
Jajjen: Precis. Därför är det av vikt att man får igång Dixon och Somervuori. Dackell ÄR inte lösningen på den frågan. Han är långt ifrån sitt forna jag. Han har dalat betänkligt efter OS.
För mig är det naturligt att stoppa in t ex Lauritzen som ÄR het just nu tillsammans med Dixon och Somervuori. Alternativet kan vara Granis som även han varit riktigt bra på slutet.
Jajjen:
Bertilsson, ja... vart tog självförtroendet vägen på HAN?
Jajjen:
Så klart. Mycket att tänka på. Det kanske lossnar.
Vore dock trevligt att få fart på serielunkens förstafemma.
Var är Dixon? Guldläge att proppa järnet mot Skansen. Har du sett nåt av HAN (min kära fru har för övrigt väldigt svårt att köpa att vi i Gävletrakten säger "han" i stället för grammatiskt rätta "honom")?
Problemet är att nr 12 är den med C på bröstet. Men kan HONOM inte visa vägen på isen spelar det ju ingen roll i alla fall.
Prova Wännström! Bygg vidare på varumärket! Den gamla damen med de unga LIRARNA!
Funkar det inte att få fart på Aero och Dixon med Wännström på sidan är det bara att bänka HAN.
Redigerad kommentar
Jajjen:När tog jag upp juniorerna?
1:a Molin Nordan Kahnberg
2:a Lauritzen Dixon Somervuori
3:e Silfverberg Järnkrok Rödin
4:e Dackell Hansen Granström
Visst känns det som att Granis förtjänar mer speltid men det skulle han få i PP...
Huge:"Så nu tycker jag att vi överger vårt smarta hockeytänk och börjar skyffla in puckar på kassen i alla möjliga och omöjliga lägen.
Totalt hjärndött men det blir ju roooooooooooolig hockey......"Ironiskt nog så ver det precis så matchen vanns igår ;)
Jag tycker inte att det är fel taktik alls med tanke på hus Wesslau agerat i kassen. Han motar puckarna, han tar dem inte. Hade man varit hetare framförkassen så hade man kunnat peta in returen på Hietanens skott, Exempelvis