Brynäs IF

727745 inlägg · 7962 ämnen

MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00

« · 1249654 · » Till forumet

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
MarcusElving: Vinst för Brynäs i någon av de återstående 3 matcherna och vi får en hemmamatch nästa söndag :D
Kommentera

Skitstöveln: Nej, ticnet vet man aldrig vart man har! :P
Kommentera

MarcusElving: Eftersom det står att man endast kan köpa, och inte reservera, så borde det vara så.

Men ticnet kommer alltid att vara ticnet - vet inte riktigt vart jag har dom.
Kommentera

Fick inte med mig någon att gå på matchen med imorgon, supporter som man är så går jag såklart själv ;)

När jag skulle in och boka biljett nu så fanns det inte mycket att välja på kan jag säga. Trots att jag bara skulle ha en, ska man tro Ticnet så är det helt slutsålt i stort sett.. :)
Kommentera

Huge: Lösa och lösa... Dackell har sina styrkor i defensiven så låt honom syssla med det. Dixon känns som en hetare kandidat framåt än sega Dackell. Dixon är ju i alla fall 100% rent fysiskt (vad vi vet) Han tränar ju i alla fall med laget.
Kommentera

Synd på den fjanten Holst som var värdelös i OS......Skulle ha sänkt henne rejält!
Kommentera

Hm... frågan är om inte Djurgårn borde byta ut sin trupp mot tjejerna i Segeltorp, då kanske de hade haft en chans mot oss. :3
Kommentera

Gusten: Senaste målskytten i Segeltorp kan enligt kommentatorn "göra vad som helst på banan"

Kan man hoppas på en striptease och få se vårtgården i målgården?
Kommentera

Hence: Segeltorp är 70-talets Brynäs...
Kommentera

Gusten: Handlar väl mer om att Segeltorp är överlägsna alla andra lag i Riksserien.
Kommentera

Gusten: Totalt utspelade, blir ett SM-silver. Det kan jag lova!
Kommentera

Bissett19: Hahaha den har jag inte hört förut.

10-1 i skott för Segeltorp efter 8 minuter. Har vi Sveriges tråkigaste damhockeylag också?
Kommentera

Gusten:

Mmmm.. för att ta ett Fylkingcitat:"Damhockey är som V75,fast med kossor"

Men Brynästjejerna iognerar att man inte får tacklas,fan vad dom smäller på.
Kommentera

Gusten: Jo tack du! Ena huvuddomaren var inte tråkig att titta på! :D
Kommentera

Horace76c: Precis det jag menar. Ward är ju ett psykfall. Man lär vara minst lika sjuk i huvudet själv för att våga kasta handskarna mot honom.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Tjejerna fick en i baken nu efter en tveksam utvisning. Jag muttrade "jävla domare" tills jag fick se vilken JÄVLA BÖNA!! Damhockey råkkar!
Kommentera

Erat:

Jävla pessimist.
U16,J-18 och J-20 då;)
Kommentera

Två Sm-guld i år då ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

MarcusElving:
Mmmm..youtubade precis kankelbärs fight mot Ward...herrejävlär vilka skruvstäd till nävar karln har!!!

(Ja går man upp mot Ward i en fight då kan man inte vara riktigt normal i huvvet)

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Ja, fan vad kul om brudarna skulle kunna spöa suveränerna från segeltorp. SM-guld, SM-guld!
Kommentera

MarcusElving: Vi är ju redan i SM-final, iaf som det ser ut i SVT2 just nu.
En liten aptitretare inför den RIKTIGA finalen lite senare i vår....
:-)
Kommentera

Horace76c: Tror inte ens Goren skulle våga gå upp mot Ward. Den som går upp mot Ward har ballar av stål. Läs: Kankaanperä! Dock fick han ju näsan avslagen, men ändå.
Kommentera

Bissett19:

Hahahaha, nuddade goren ens han?
Hela sverige skrattar
Kommentera

Bissett19:
Samtidigt för att försvara prinz så är det bara en i ES som klubbar ner Goren....
Det skulle jag fasiken i men betala för att se...Goren vs. Ward...mumma!!
Kommentera

Bissett19: Japp, jävla glaskäke på Printz! Vill se Granis ge Printz en rejäl bröstvärmare första bytet de är inne tillsammans imorgon :D
Kommentera

Qvarre: Matcherna som går på Kanal5 och Kanal9 sänds i Kanal5play. Annars blir det nog svårt att se rörliga bilder.
Kommentera

MarcusElving: f*n va jag älskar slutspel! :)
Kommentera

MarcusElving:

Haha,tycker Printz ska vara tyst.En liten jabb av Goren och han slängde sej i isen;)
www.youtube.com/watch?v=K1CBDeP70Ew
Kommentera

Nu är Printz ute i tidningarna och kallar Granis för filmare! Våran lilla snidare Lauritzen kontrar med att Printz bara är stor och seg!

Haha, älskar ordkrig!

För övirgt tycker jag att Djurgårdarna och till och med Hardy har gått och blivit ett gäng riktiga gnällspikar!
Kommentera

Orutinerat nog så åker jag till Thailand i kväll och blir borta två veckor.. Missar med andra ord resten av matchserien.
Är det någon här inne som vet om man kan kolla matcherna via dator i Thailand?
Kommentera

GävleLasse: Om man enbart vill ha mer produktion av förstafemman så är det väl isf bättre att flytta på Dixon, som har varit relativt anonym?
Men nu bidrar ju även HAN (tillsammans med Dackell) till att dom har varit så bra defensivt, så det är ingen enkel uppgift att lösa denna Gordiska knut....
Kommentera

Lesky:

Tack för det...
Kommentera

Horace76c: Jag tror inte att Josefsson upplevde den som skön dock haha
Kommentera

Huge: Givetvis är det lika mycket Dixons "fel" att det inte kuggat i riktigt. Men min tes på att flytta Dackell bygger på att han fortfarande är är övärdelig i defensiven. Dixon ser jag mer som en offensiv center. Jag tror det skulle hjälpa honom och Aero på vägen mot produktion om man t ex stoppade in Lauritzen med dem.

Så det är inte för att gnälla på Dackell som jag tycker som jag gör.

Kommentera

GävleLasse:
Såg först nu hur jäkla skön den var, uppfattade aldrig den sådär skön igår (kan ha nåt att göra med att man var lätt impregnerad).....
Skönt att vi har en tuffing!
Kommentera

GävleLasse: Mkt gnäll på Dackell men är det inte Dixon som fokus isf borde riktas mot?
Det är HAN som är motorn i kedjan och den motorn hackar en aning just nu. Kanske vore idé att låta honom slippa lite av det ansvar och den press som förstecenterjobbet innebär, när han nu verkar lite vilsen?
Tror att han är tillräckligt mogen för att acceptera ett sånt schackdrag för lagets bästa.

Kommentera

Gusten: Ja nå måste man göra i alla fall. En annan variant är att stoppa in Somervuori på molins plats i Andralinan.
Kommentera

Horace76c: Ja den gav mig ett kalsongskott här när jag kollade på highlightsten online :)
Kommentera

Gusten:
Ojojoj Sunken!!! vilken SKÖÖÖÖÖN tackling!!
Kommentera

GävleLasse: Varför inte matcha Dackell-Dixon-Hansen mot Ölven och Nisse?
och
Somervuori-Granis-Laurtisen (Lite Robitaille-Sandström-Gretzky), tycker nämligen att finnen började åka skridskor igår ... synd att de övriga kedjekompisarna irrade runt utan kompass.

Låt stå på de övriga två.
Kommentera

GävleLasse: ros säger att vi skjuter några skott, skotten blev 33-27 igår, bara sex mindre än jyrgårn.
Kommentera

Jajjen: Precis. Därför är det av vikt att man får igång Dixon och Somervuori. Dackell ÄR inte lösningen på den frågan. Han är långt ifrån sitt forna jag. Han har dalat betänkligt efter OS.

För mig är det naturligt att stoppa in t ex Lauritzen som ÄR het just nu tillsammans med Dixon och Somervuori. Alternativet kan vara Granis som även han varit riktigt bra på slutet.

Kommentera

GävleLasse: Aaaa, du menar "hur långt kommer Brynäs med förstakedjan på bänken".

Utan en fungerande/producerande förstakedja kommer Brynäs att torska mot DIF. Det ändrar inte två mål i PP igår på.
Kommentera

Jajjen:

Bertilsson, ja... vart tog självförtroendet vägen på HAN?

Kommentera

GävleLasse: Vad förstakedjan tjänar kan nog inte Czarnecki lägga in i sin bedömning av det akuta läget på isen under kvartsfinalerna. Då handlar det nog om avvägningen typ, Wännström helt utan erfarenhet men jävligt snabb - Dackell halvskadad/ur form men med tusen års erfarenhet (Obs! Lindström och Gurra888: överdrift!) av jobbiga lägen. Brist på alternativ, igen.
Kommentera

Jajjen:

Så klart. Mycket att tänka på. Det kanske lossnar. 

Vore dock trevligt att få fart på serielunkens förstafemma.

Var är Dixon? Guldläge att proppa järnet mot Skansen. Har du sett nåt av HAN (min kära fru har för övrigt väldigt svårt att köpa att vi i Gävletrakten säger "han" i stället för grammatiskt rätta "honom")?

Problemet är att nr 12 är den med C på bröstet. Men kan HONOM inte visa vägen på isen spelar det ju ingen roll i alla fall.

Prova Wännström! Bygg vidare på varumärket! Den gamla damen med de unga LIRARNA!

Funkar det inte att få fart på Aero och Dixon med Wännström på sidan är det bara att bänka HAN.

Redigerad kommentar

Kommentera

Jajjen:När tog jag upp juniorerna?

1:a Molin Nordan Kahnberg
2:a Lauritzen Dixon Somervuori
3:e Silfverberg Järnkrok Rödin
4:e Dackell Hansen Granström

Visst känns det som att Granis förtjänar mer speltid men det skulle han få i PP...

Kommentera

Huge:"Så nu tycker jag att vi överger vårt smarta hockeytänk och börjar skyffla in puckar på kassen i alla möjliga och omöjliga lägen.
Totalt hjärndött men det blir ju roooooooooooolig hockey......"Ironiskt nog så ver det precis så matchen vanns igår ;)

Jag tycker inte att det är fel taktik alls med tanke på hus Wesslau agerat i kassen. Han motar puckarna, han tar dem inte. Hade man varit hetare framförkassen så hade man kunnat peta in returen på Hietanens skott, Exempelvis

Kommentera

GävleLasse: Du menar med juniorerna? Finns det ingen gräns för hur många juniorer som ett seniorlag i högsta serien kan svälja? Jag har en känsla av att Brynäs redan passerat smärtgränsen. Bertilsson...
Kommentera

« · 1249654 · »