Brynäs IF

727952 inlägg · 7962 ämnen

MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00

« · 1249538 · » Till forumet

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00

arnio:"Dackell har i alla fall inte varit inne på något baklängesmål i spel fem mot fem."

Hur många mål framåt har han varit inne på då? Vad kostar den linan i lön? Jag tycker att man skall kunna kräva att en förstalina PRODUCERAR, inte spelar 0-0 i matcherna

Kommentera

Jajjen: I PP kommer man väldigt långt. Detta bevisades igår.
Kommentera

Jajjen:

Skulle inte förvåna mig om Dackell är outstanding i morgon på hemma is ;)
Brukar vara så när man själv tycker han borde bli bänkad..
Kommentera

Erat:

Boka ståplats då ffs :)
Vi måste ju se till att fylla upp där ordentligt :)
Kommentera

rackham: Wännström, 18 år och med 3 min speltid/snitt, istället för Dackell i en kvartsfinal? Jag kan förstå om Czarnecki tvekar.
Kommentera

rackham: Ähhh, skippa smartnessen.
Enligt Ros i Aftobladet så är det bara antalet skott som räknas för att hockey ska klassas som rolig och offensiv.
Så nu tycker jag att vi överger vårt smarta hockeytänk och börjar skyffla in puckar på kassen i alla möjliga och omöjliga lägen.
Totalt hjärndött men det blir ju roooooooooooolig hockey......
Kommentera

Jajjen:

Vila honom i 5-5 och spela honom i BP.

In med fart och fläkt i 5-5...

Kommentera

bradberry:

Ja, om det är nåt som är Brynäs kännetecken så är det smartness.

Bygg på det...!

Jag kan tom tänka mig gå så långt som att ställa in JanE i PP... = )

Då är det bara att hålla klubban i isen...

Redigerad kommentar

Kommentera

bradberry: Dackell har haft perioder även denna säsong som varit lysande. Men det är ett tag sen nu. Att han står över träningar är ett bevis för att han inte mår bra. Men som sagt, alternativen är inte många.
Kommentera

rackham: GRANSTRÖM-GRIS-HOCKEY-POWER!!!!

...kombinerat med smartness...= Segerrecept!
Kommentera

bradberry:

Nu gäller det att fortsätta att göra Skansen dåliga. Deras primitiva Big-ice/torped/Hardy-hockey är enkel att störa ut och då är varken deras spel i egen zon eller deras keeper speciellt imponerande.

Får de gnugga på i vår zon är vi körda över 7 matcher.

Attityd.

Kommentera

arnio: Möjligt... Men han är den som vanligtvis lyfter sig i slutspel. Hans sargstyrka brukar visa sig i denna täta hockey. I år har han gått ner 2-3 klasser...
Kommentera

bradberry: Dackell har i alla fall inte varit inne på något baklängesmål i spel fem mot fem.
Kommentera

Tänkte boka två biljetter idag, men de verkar vara utsålt :O :D

Redigerad kommentar

Kommentera

Intryck från gårdagen:

+
Moralen- ...att inte vika ner sig trots total hemmadominans på isen såväl som på läktaren visar på styrka...
Markström- ...tungan på vågen...eller snarare "Blåvalen på vågen". Utan honom torskar vi med 5 mål...
Granström- ...visar hur man spelar slutspelshockey...
Lauritzen- ..."Den utskällde" visar att man också kan glänsa i så tät hockey som igår. Fina handleder... Sen VÅGAR hanslå passningar som andra har svårt att slå i detta utsatta läge...
Sundqvist- ...den elaka kämpe vi vill han ska vara...
Kahnberg- ...syntes 4 ggr totalt i matchen. Minst 2 av ggr var matchavgörande moment...Bättre "Kvalitativ" än "Kvantitativ"...
Nordquist- ...inblandad i båda målen...
Junkedjan- ...fortsatt respektlös...
Fru fortuna- ...var med oss igår...

-
Dackell- ...mörkar man en allvarlig skada här månne? Såg dessutom 15 kg lättare ut i studion efteråt...
Dixon- ..."som gjord för slutspel"...så fel, så fel...
Hietanen- ...slutspelshockeyn för tät för snidare...?
Hansen- ...ropar på Sandin nu...
Initiativlösheten- ...första halvan av matchen katastrof. Räddas av en målvakt på huvudet. Får momentum (hockeyjournalistikens favorituttryck) av kvitteringen och jämnar ut spelet. Måste upp i initiativ till måndag...

Fråga: Hur mår Dackell?
Kommentera

GävleLasse: Brynäs var femma i PP-ligan i grundserien så nog har NC fått mer gnäll än han förtjänat för PP spelet. Bäst i Brnäs på att föra in pucken i anfallszon i PP är förövrigt den bespottade Lauritzen som var magnifik igår.
Kommentera

GävleLasse: Nu snackar jag om Czarneckis alternativ öht. Han har inte ett material, med eller utan Jonssson och Kokko, som ger honom några alternativ när det skiter sej. Han var tvungen att chansa med Järnkrok och co och det ska nog han och alla vi andra vara jävligt glada över att det gick hem. Hur långt tror du att Brynäs går med förstakedjan på bänken?

Heter man Ulf Dahlén - DÅ har man alternativ.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Jajjen: Nej det handlar om att han har för lång startsträcka på förändringar. Det tog honom 10-15 omgångar innan han ens fick ordning på vårt PP.

Det är hans stora svaghet, samtidigt som det även kan vara en styrka att ge spelarna förtroende. Men, det är stor skillnad på serielunk och slutspel.

Att hissa Czarnecki för att han "vågade" spela med fem forwards i PP är felaktigt. Hade man gjort så med LJ skadefri? Hade man gjort det med Kokko skadefri?

Knappast.

Nu gjorde han en chansning som gick hem. Cred för att han vågade men frågan kvarstår. Gjorde han det på grund av brist på alternativ eller gjorde han det av andra anledningar? En positiv aspekt på det hela är ju att man ger samtliga backar lite extra vila DET kan vara mer värt än att hissa nån slags "coachning"

Skall man coacha så skall man inte låta Dackell, Dixon och Somervuori slänga iväg halva PP bara geom att försöka ta sig in i zonen. Sätt dem längst ut på bänken. Speltid i PP förtjänar man genom att spela BRA i spel 5 mot 5.

Kommentera

DIF har en spelare som förtjänar största respekt: Marcus Nilson. Får Brynäs stopp på honom spelar Brynäs semifinal. Ölvestad är en sopa (10 poäng utan Nilson förra säsongen).

Pissrosen i Aftonbladet fortsätter att förvara sina uppdragsgivare i jurgårn:
"att skjuta så få skott som Brynäs gör borde vara straffbart"

GävleLasse: "bristen på alternativ"

Där har du hela förklaringen till varför Czarnecki inte förtjänar all kritik han får.
Eller handlar allt om den missade timeouten i omgång 50?
Kommentera

Gurra88:

Var det trevligt i Ö-vik?

En liten passning till dig från mig;

"Brynäs två mål kom dessutom med Sveriges häftigaste powerplay-uppställning. För när Niklas Czarnecki anklagas för att vara en man med hängslen, livrem och dubbla underställ ska man också veta att han lagom till slutspelet har satt ihop fem forwards i samma uppställning." (Åberg)

Som du ser går "Gretzky" Lauritzen från klarhet till klarhet

Men känner jag dig rätt så hittar du väl någon ny syndabock att spy galla över...

spelar pissuslet??? - intressant analys av en taktiskt väl genomförd match där vi genomgående åker skridskor och lyckas störa Djurgården på ett helt annat sätt än i första matchen.

"Jag hade hellre sätt MoDo i slutspel" (Gurra88)

Så talar en sann Brynäsare!
Kommentera

rackham: Ja, ju förr dess bättre
Kommentera

GävleLasse:

Det var bättre förr! = )

Kommentera

rackham:Om det föds vikingar? Nej de tiderna är förbi.. Fast en och annan obstinat Orsing föds med jämna mellanrum. Det har både Brynäs och Hockeysnack bevis på ;)
Kommentera

arnio:Hahaha...Tränargeni?

Om han var ett geni så skulle ha få igång förstafemman genom att våga ta bort Dackell och stoppa in någon som har mer fart under rören.

Det är snarare bristen på alternativ som gjort att han chansat med detta mot slutet av säsongen och nu i slutspelet. Det är bristen på backar i Brynäs som fött denna idé, inte  något slags genidrag.

Att Ek sedan missat det faktum att man kört med fem forwards i PP i några matcher nu säger ju en del...

Kommentera

GävleLasse:

Stenhårda passningar och långsam skridskoåkning kan fungera, fjöspassningar i alla kombinationer gör det inte.

Vi skulle behöva någon stridsvagn också... en 28a (tänker FAIK) i brunkarform. Men där ser det klenare ut.

Föds det inga vikingar nuförtiden...?

Kommentera

Gusten:

Ja, allt för att hålla spöket borta (i Dalarna)! = )

Kommentera

GävleLasse: Vadå står vi över första omgången? Jag är helt förvirrad! Ska jag bumpa?? :)
Kommentera

rackham: Fast å andra sida. För att få lite perspektiv på det hela.... Idag börjar Kvalserien och Brynäs har spelledigt :)

Ett synnerligen gott tecken :)

Kommentera

rackham:Ja det finns ett par spelare som känns väldigt sega. Jag tror det är rätt metod att möta upp DIF.

Fight fire with fire

Kommentera

GävleLasse:

Frågan är om inte tex Wännström som har fart under rören skulle vara med i truppen också... det skulle ge lite mer möjligheter att störa Skansens uppspel och kanske sätta press på Skansens allt annat än rörliga backar.

Kommentera

JanT: Cz bänkar Dackells formation i PP och man får utdelning direkt.

Cz får börja lyssna på oss ;)

Kommentera

Gurra88:
Tja, i första dominerade skansen så då var det inte mycket att va nöjd med, men när Brynäs vaknade och började rätta till defensiven skapligt i andra och klev in i matchen för att i tredje börja spela hockey på riktigt, då tycker jag man kan vara nöjd. O vad gäller Lauritzen, en av de bästa i Brynäs ikväll.
Kommentera

JanT: Ledsen att jag har annat för mig än att sitta vid internet en lördagkväll och snacka med gymnasielärare och dylikt..:)

Håller med, fantastiska andra assists av Lauritz:Phaha..

Jag vet inte vad jag ska säga här, ser att folk är höjda till skyarna och Sm-bucklan rullar framför ögonen på folk.. Kan inte va nöjd med spelet, däremot riktigt nöjd att man lyckas ta en match trots att man egentligen spelar pissuselt..

Sundqvist tackling ger mig tårar, det är vad slutspel handlar om, äntligen en som fattat det.

Matchserien vid liv igen och ja det är förbannat gött:)
Kommentera

JanT:

Vilken kämpainsats av våra Brynäskrigare,för detta var enbart en krigarseger,jag skiter i totalt om det inte såg så vackert ut därute.VI VANN,det var fanemej huvudsaken.
Härligt!!

En annan reflektion från segeruforin är när BIF just gjort segermålet,då alla är och grattar Granis så tar Alex Sundström en annan väg och åker tvärs över banan och fram till Brynäsklacken och dunkar med handen på klubbmärket.STORT!

Men vilket drag det var på Hovet ikväll,man fick ståpäls flera gånger,hade BIF haft detta stöd så hade vi vunnit SM varje år;)
Kommentera

WarhawK: jaha, jag trodde att du pratade om brynäs..
Kommentera

Blizzard:

2007-03-16 19:00 Brynäs IF - HV 71 3 - 2 ( 0-0, 3-1, 0-1 ) 8174 Läkerol Arena  
Kommentera

leovalkama:
Vad jag vet så har inte TIK vunnit nått SM-guld
Kommentera

WarhawK: 11 år sedan
Kommentera

Qvarre: Man kan Ladda ned matchen från Swebits!
Kommentera

Erat: tack :) Var det jag ville veta, ingen fråga för att var elak utan för jag hade på näthinnan att det var ett tag sedan och därför tycker jag det var starkt av er att ta en seger borta mot Djurgården.
Kommentera

Blizzard:
Senast idag , hur många år sedan var det ni vann SM-guld ?
Kommentera

Blizzard: säsongen 06/07 mot hv71 ;)
Kommentera

hur många år sedan var det brynäs lyckades vinna en slutspelsmatch...
Kommentera

Jajjen:

Har du sett till Gurra denna glädjens kväll?

Han kanske är och tittar på J18-slutspelet i Ö-vik med favoritlaget MoDo på isen?

Nästan religiös stämning härinne med ett flertal frälsta själar;

sylfs; "jag är en bajsbög" vinner mitt förstapris...

pluskontot; hela laget när vi vänder på matchen efter 1-1

extraplus;

Sebastian "Gretzky" Lauritzen med 0+2 på poängkontot.

samt hela 2:a kedjan.
Kommentera

Nys hemkommen från Hovet...Funderar lite på vart man kan vända sig flr att se en srepis på matchen..Någon som vet?
Kommentera

arnio: jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Skulle man kunna säga. Rätt trevligt att sitta på en buss på väg hem från stockholm. Måste bara berömma domarinsatsen, bra jobbat där! Japp, ni inser att jag börjar bli lite full när jag berömmer domarna. Nu fattas bara gusten att gosa med. Men jag har ju kossan i stället :-)
Kommentera

Nä nu tar jag en segerdrink och bara njuter av att kolla på matchen en gång till.
Min förhoppning om att vinna en slutspelsmatch är nådd och nu vill jag se minst en seger till!!
Kommentera

Inga glada miner på djurgårdens forum^^ man kommer sova gott inatt!

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1249538 · »