Brynäs IF

728150 inlägg · 7962 ämnen

MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00

« · 1249334 · » Till forumet

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
Skitstöveln: Just det, det har du nog rätt i! En siffra upp emot 8000 då i alla fall. Skulle vara kanonkul!

Ja, en vinst skulle sitta fint på många sätt! :D
Kommentera

MarcusElving: När det är högriskmatcher som t ex mot Djurgården tar väl arrangörerna inte in 8200 i Läkerolen? Är väl snarare dyrgt 8000 som anses som fullsatt. Eller nåt liknande.

Jag är övertygad om att det blir mer publik på måndag än senaste matchen. Vinner Brynäs och vi har fördel - är nog många som vill hejja fram Brynäs då.

Dock jobbar jag och får följa via radion - så hoppas extra mycket på vinst då en extra match i Läkerolen blir aktuell.
Kommentera

Jajjen: Haha, han fyller väl någon sorts funktion på Aftonbladet i alla fall, eftersom han är anställd där. Kan man inte analysera en hockeymatch eller klara av att utvärdera olika saker runt omkring på ett sakligt och rättvist sätt ska man såklart inte jobba som sportjournalist tycker jag då, men han är ju så kass att han provocerar och retar upp folk istället. Det gör ju att han får läsare, vilket är det viktiga för AB. Sen att han skämmer ut sig och bajsar på sitt eget namn gång på gång är ju inte deras problem. =)
Kommentera

MarcusElving: Pissrosen? Han fyller Aftonbladets idiotkvot med råge. Jag sprang på honom uppe i Läkerolen i torsdags och tänkte prata med honom. Man han såg så jävla liten å skraj ut så jag tyckte bara synd om gubben. Jurgårns språkrör.
Kommentera

Erat: Haha, eller hur! :P
Kommentera

Skitstöveln: Det var en riktigt härlig stämning på första kvartsfinalen, hoppas att människorna i publiken är minst lika laddade på måndag.

Det var väl 7200 i torsdags, det kändes dock som mer på plats. Man kunde inte tro att det var 1000 stolar tomma när man satt i arenan. Hoppas på en siffra över 8000 på måndag. Skulle vara skitkul!
Kommentera

MarcusElving: Han låter lite smått irreterad ^^
Kommentera

Ros erkänner motvilligt att Brynäs faktiskt kan vinna matcher i ett slutspel och att Markström verkar hålla!

Redigerad kommentar

Kommentera

Verkar kunna bli utsåld på måndag i Läkerolen.

Enligt ticnet kan man endast få 2 platser bredvid varandra på rad 1. Många sektioner är helt utsålda.
Men jag vet - ticnet är värdelöst!
Kommentera

Huge: Låter som ett fall frammåt mot förra matchen då. Junisarna hur klarade sig dom idag?
Kommentera

Lindström: Läs mitt inlägg lite längre ner.
Djurgården har första, mkt tack vare 2 PP och när vi klarat dessa så åker vi på en liten kalldusch iom att Nilsson får göra 1-0.
Markan lite felplacerad enligt min lekmannabedömning men han spelar ju upp sig efter det och spikar igen totalt.
När scenariot från i lördags upprepas och Djurgården får spela 3 mot 5 efter en puckout kvitterar vi djävligt snyggt via klappklappspel där Kahna passar genom slottet till Nordan som inte gör nåt misstag på bortre stolpen.
Därefter tar vi över matchen och har kontroll på händelserna även om Djurgården har ett par farligt spelvändningar.
I PP hittar Lauritzen Granström med en fint instick framför mål och sen blir allmänt kramkalas på isen.
Ungefär nåt sånt....    :-)
Kommentera

Huge: Fniss.. Men hur såg de ut? Var vi alls i Difs zon mer än 2ggr?
Kommentera

Ingen som villa säga några ord om Hansen idag i vanlig ordning? :)
Kommentera

Lindström: Lauritzen som vanligt värdelös och skönt att han försvinner till Timrå.
Matchen i ett nötskal.

Hälsningar: Gurra88     ;-)

Kommentera

Zzz: Tror inte att CZ vill splittra förstafemman bara för att det går lite trögt för Dackell. Tycker att dom rycker upp sig idag jämfört med hur det såg ut senast och det viktigaste är kanske ändå att defensiven funkar i ett slutspel.
Det vi gör så bra idag är just återgången till det fina defensivspel vi haft tidigare, efter att det sett stirrigt och allmänt virrigt ut både i lördags och även i inledningen av dagens match. När vi väl lugnat ner oss och lyckats kvittera tar vi över matchen och vinner rättvist.
Lauritzen kung idag tillsammans med Sundström och Markan.
Resten håller ngt lägre nivå idag och får nöja sig med betyget "världsklass".
:-)
Kommentera

MarcusElving: Just hemkommen, hur såg det ut? Går matchen i repris för den sändes på 5an?
Det lilla jag hört så va Dacke segare än segast å lite smågrinit kan nån fylla i med resten?!
Kommentera

Tikinmyheart: Tack ska du ha! Hejade på er idag, men äckel HV är starka. Sundström har skött sig rätt hyfsat med tanke på att han egentligen är center :P
Kommentera

Jag klarar inte av att se Timrå spela när det är TV sändning. Jag får såna jävla hjärtklappningar så jag valde att titta på er match istället.

Jag är GRYMT imponerad av Brynäs framför allt hur laget kämpar sig tillbaka efter att mer eller mindre varit utspelade i första perren.

Vilken back ni har i Sundström. Jag tror fan ni kan gå till final med den kämpa insats ni har i laget.

Lycka till på måndag!
Kommentera

Huss: Vilket nummer på femman dom har skiter jag i, spela dom som är hetast.
Kommentera

Nu ska läkerolen fyllas! :)
Kommentera

Zzz: Med tillägget att låta Kahna, Nordan och Molin bilda förstakedja alltså..
Kommentera

Huss: "..Undrar om det inte är läge för Sandin istället för Dacke snart, han ser inte alls bra ut.." Håller med till en vis del. Dacke är idag lika bra som vanligt i 4 mot 5, men det händer absolut ingenting i dom andra spelformerna. Han ser mer ut som en belastning för Dixon och Eero. Kanske dags att skifta Dacke mot Granis? Vi måste få igång första femman som kan avlasta med lite längre anfall.

Redigerad kommentar

Kommentera

Jajjen: Vi fick faktiskt se riktigt bra försvarsspel mot Nilson stundtals idag. Fanns många situationer då vi låg nära och stressade honom. Han tappade pucken eller slog en dålig passning varje gång vi kom in på kroppen på honom.. Fortsätt så!

Kommer vår förstafemma igång kan Djurgården få stora problem!
Kommentera

Huss:

Dacke har deffat ner sig ordentligt. Nånting är det...

Kommentera

arnio: Dixon försöker men det händer inte så mycket. Och stackars Dackell... Han måste vara riktigt illa skadad.

Nr 4 Nilson måste plockas bort.
Kommentera

MarcusElving: Ja, det var härligt att se hur vi kröp under skinnet på dem i tredje. Men jag saknar Jonssons, Anderséns och Kudroc kilon i försvarszon. Backarna får verkligen slita hund. Hoppas att NC luftar Löf som avlastare också.
Monténs kommentar till Falks utvisning "Tja, skall man gå efter regelboken så var det väl utvisning". Vilken annan bok hade han tänkt sig månntro?
Roligt också att Aero och Dixon visade lite tendenser till anfallshockey, tyvärr kom de dock alldeles för långt ifrån varandra. Undrar om det inte är läge för Sandin istället för Dacke snart, han ser inte alls bra ut...
Kommentera

Jajjen: Måste säga att Somervuori och Dixon faktiskt var riktigt hyffsade i dag, det går åt rätt håll.
Kommentera

Bra lag vinner när dom spelar dåligt = Brynäs IF.
Vi har gjort två skitmatcher. Spelat bra i en dryg period. Förstakedjan funkar inte alls. BP har funkat sådär. Ändå har vi 1-1 i matcher mot överskattade jurgån.

Börjar Brynäs spela bra blir det tre raka.

Wesslau! Var fan har dom hittat honom? Står han resten kan inte Brynäs torska.

Och Hardy! Fyfan vilken usel coachning i tredje perioden. Salt Lake Citytakter.

Sebastian Gretzky Lauritzen! Livstidskontrakt, tack.
Kommentera

Gusten:

Skansens spel påminner om Modos 99. Pass upp till blå, styr ner i anfallszon, checka med två, lås fast, fyll på med mer folk. 

Krymp ytorna, skär av passningarna, stå upp med backarna, screena med resten i backchecken, snabba och hårda pass ut ur egen zon, spelvänd.

Mer "attityd" i sportdrycken före match.

Kommentera

AVGÅ: Sylf hälsar från plats:

"Jag är en bajsbög som e skitglad att jag hade fel"
Kommentera

Eller så tar vi 11 segrar till och tar SM-guld! ;)
Kommentera

Weezter: Försiktig som jag är så är mitt "delmål" att vi ska ta EN seger till så får vi en tredje hemmamatch. Kan behövas lite flis om vi ska kunna ersätta Hietanen.
Kommentera

Ja det var en grymt skön seger idag :)
Tänk OM vi skulle vinna på måndag.. Tror Djurgården blir rätt nervösa då ;)
Med tanke på expertipsen på 4-0 i matcher^
Kommentera

FY FAN VA UNDERBART!! :D

Första bortavinsten i slutspelet sedan... 2000, right?

Nu jävlar blire fest på måndag!! ;D

Redigerad kommentar

Kommentera

Förstakedjan måste börja producera! Men det skiter vi i nu, nu suger vi på den här karamellen!

Wiiihoohohoho

Redigerad kommentar

Kommentera

Gusten: Kan vara taktik att spara förstakedjan till semi;-)
Kommentera

hur många år sedan avrt det brynäs lyckades vinna en slutspelsmatch
Kommentera

rafalski: Ja herregud vad vi hade blivit giftiga om "förstakedjan" hade kunnat plocka av skridskoskydden nu också.
Kommentera

Vi har fått den kvarten ditt vi vill, förlåt Brynäs att jag tvivla. Starkt att vinna utan en förstakedja.
Kommentera

Gusten: Skulle vilja påstå att de var bästa kedja!
Kommentera

AVGÅ:

"JAG ÄR EN BAJSKORV SOM PISSAR PÅ MIG! JAG HADE SKITFEL!"

:-)))

Härlig seger!

Lauritzen 0+2 - Rena rama Gretzky
Kommentera

Davey_22: Fan så skönt!!!!
Kommentera

Va fan säger ni nu ? Fan va jag älskar Brynäs IF
Kommentera

arnio: Lauritzen-Hansen-Granis var alla tre SKITBRA idag!

Fan nu har vi ett mentalt övertag!
Kommentera

arnio: ÅRETS BRAGDGULD!!!!!

JAG ÄR EN BAJSKORV SOM PISSAR PÅ MIG! JAG HADE SKITFEL!

(Men fy f-n va glad jag är!)

Det mest otippade sedan guldet 99!
Kommentera

Härligt Brynäs!!

(Vilken tur att inte NC lyssnade på soffcoacherna som ville peta Lauritzen och Granström)

Fan vad överraskande detta ska ha varit för alla dysterkvistar som gett upp redan och snackade om 0-4 i matcher...snark

SÅ JÄVLA SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT !!!!!
Kommentera

Vafan snackar de om utvisningen för, den är ju så solklar som den kan vara! Sluta gnäll!
Kommentera

Riktigt bra av laget att resa sig så. Det trodde jag inte. Trivsam lördagsafton det här. Damlaget har också hållit BIF-fanan högt idag, vann semin och spelar SM-final i morgon. Riktigt kul!
Kommentera

Per HApps: Tack :-) Underbar seger!
Kommentera

« · 1249334 · »