Brynäs IF

446512 inlägg · 7961 ämnen

Matchtråd: Leksands IF -Brynäs IF 2025-01-09

« · 2801058 · » Till forumet

Sv: Matchtråd: Leksands IF -Brynäs IF 2025-01-09
Myrenberg verkar ha gjort en "sperrle-match" uppe i Skellefteå ikväll
Kommentera

Farsang: Vet inte om du syftar på mig, jag skyller inte på gamle Mancrush Gälla. Min magkänsla ligger kvar, känns som att vi bara hade behövt gå liiiite hårdare för tvåan så hade vi vunnit, ett pp-mål hade nog räckt.
Kommentera

Silfverkroken: Alltid underkänt att förlora mot Leksdand.
Kommentera

Blir ju fundersam om vissa här inne sett en repris från en annan säsong? Vi släppte ju knappt till någonting alls. Fattar om man snackar om offensiven. För den var ju svagare. Men defensivt? Förstår inte hur man inte kan se att det var ett steg upp jämfört med tidigare matcher?
Kommentera

Anders Berg: Brutal svacka där vi vunnit fem av de sju senaste matcherna. Ja, spelet har hackat men om det ses som en brutal svacka vill jag ändå hävdat att vi gjort något bra.
Kommentera

JanT: men gud ni förlorade 1 match ni ligger 2a i shl som nykomlingar ingen har någonsin presterat bättre än vad Brynäs gör nu.
Kommentera

OveJärnkrok: soff coach miss av många härinne idag som skyller på Gällstedt. Det är Ove Molin som väljer vilka forwards som ska in.
Kommentera

Brynäsgubbe: Är det någonsin något annat än "illa" i dina ögon?
Kommentera

Coachmiss å backslarv idag. Vi har i stort sett hela matchen förutom på slutet när gälla/ove fortfarande väljer att spela 4e kedjan å ALDRIG kan ta timeout. Vi är fortfarande topp 3 å känslan säger att vi kan stanna kvar där med rätt coachning framöver! Framåt brynäs och mot guldet! 🖤💛❤️
Kommentera

Brynäsgubbe: Mest irriterande att se en rutinerad räv som Scott slarva med att få ut pucken, sen gör de andra boysen ett dåligt jobb och kladdar fast sig i egen zon.

När vi förlorar så tänker jag ändå var jag trodde vi skulle ligga inför säsongen och då blir jag lite lugnare. Hoppas Gälla kan få ihop helthetspusslet snart igen.
Kommentera

Skall man hitta ett litet glädjeämne så förlorade Rögle. Klen tröst, men ändå.
Kommentera

Formsvackan är brutal. Fy fan.
Kommentera

Brynäsgubbe: Han är snål på timeouter den gode Gälla.
Kommentera

Peja: Otroligt roande att ta del av gamnackarnas "håkkykunskaper". Logiken falerar minst sagt. Idag var det ett ljushuvud som påstod att vi har 3 backar av SHL-klass (jag kan tillägga att vi i dagsläget ånyo ligger i topp i minst antal insläppta mål).
Kommentera

dabif: Ja, vad i helvete? Den skulle han använt helst innan 1-1 men framförallt precis efter. Ren lathet i sekvensen innan kvitteringen. Av flera spelare.
Kommentera

Brynäsgubbe: Konstaterar att det var en av sämsta matcher jag sett på väldigt länge. Många ledande spelare i Brynäs är inte ens skuggan av det dom var för några veckor sedan. Den som tävlar och krigar fortfarande match efter match är Trivigno. Nya tag på lördag.
Kommentera

Blå grottan: Mycket sämre faktiskt. Men konstig match oxå. Kändes som en träningsmatch i augusti typ.
Kommentera

Peja: brynäs har utan tvekan varit bäst i shl så här långt jag hoppas på riktigt att ni vinner guldet för att det hade varit bra för svensk hockey. Helst att vi vinner men ni är väldigt tät 2a.
Det settet hela gävle stöttat upp brynäs och krigat för laget är något vi inte sett i svenska hockey ligan. Nu går alla på hockey i Gävle.
Det är fascinerande hur mycket hockey betyder för folk och hur mycket bättre människorna blir av en idrott och ett lag man håller på. Hockey i gävle är stekhett
Kommentera

Leksand är i alla fall det sämsta lag vi har förlorat mot den här säsongen. Vi är usla… Men Leksand är ju ännu sämre sett över 60 minuter. De är oxå hemmalag…
Kommentera

Jag säger som Alcén sa "never too high, never too low". Bara upp på hästen igen inför lördagen.
Kommentera

SuneMangs:
Exakt, blir riktigt bekymrad över gnället, små misstag lite mindre effektivitet i div. Situationer avgör denna match som vi ändå driver, inte första ggn man sett det och kommer säkert hända igen, vi har några matcher på slutet som varit med oss oxå nää, känn lugnet, vi är på riktigt….
Kommentera

OveJärnkrok: ...och där gled Färjestad förbi oss och upp på förstaplatsen.

Jaja, vad är väl en bal på slottet.
Kommentera

Tycker det är bra att Gälla sparade timeouten, den kan han använda imorgon på träningen.
Kommentera

Silfver: Norén kan inte pika Angry Larry. Varför skulle en spelare av Larssons kaliber riskera en avstängning för en sån medioker back. Om nu Norén verkligen är så tuff som han vill ge sken av hade han väl fått släppa handskarna.

Nä. Tönt.
Kommentera

Erat: Det är inte det det handlar om, det är att se trender i spelet och arbetsinsatsen över tid. Den har varit undermålig ett tag nu.

Det kommer rinna iväg rejält så fort vi möter ett spelsuget hemmalag som spelar i hög fart om spelet fortsätter såhär. Ett bättre lag än Leksand sätter 5-6 mål ikväll. Så illa var det idag i mina ögon.
Kommentera

Jompe:

Tack men tycker ändå det är lite tur idag men det skal man ha ibland också
Kommentera

mattias - 74: Sant, tänkte på det idag också. Svårt att glädjas just nu bara.
Kommentera

OveJärnkrok: Larsson tjuvslår på honom när han är ur läge och när Noren slår tillbaka backar Larsson ur. Klart han är lite sur och vill pika motståndaren. NHL kan han däremot drömma om, till skillnad från Larsson då.
Kommentera

mattias - 74: Grattis till segern! Ni förtjänade att ha lite tur trots spel underläge.
Stå upp för laget med att börja jabba upp i ansiktet ? Moget.
Kommentera

Brynäsgubbe: Leksand skapar väl i stort sett en enda bra chans på första fyrtio. Det är chansen direkt efter vårt 1-0.
I övrigt tycker jag vi spelar stabilt i egen zon.
Bra ändå att man kan ha olika syn. Jag håller inte överhuvudtaget med om varken Bertil, Kinnvall eller Djoos. Visst något uppspel emellanåt kan vara sådär.
Men i övrigt så gör vi precis det vi ska göra - hålla i puck, spela bra och stabilt ut ur egen zon.

Däremot tycker jag att vi tappat alldeles för mycket från röd och neråt.
Vi brukar vara väldigt bra på att få till långa anfall osv.
Det tycker jag inte att vi löser idag.
Men som sagt - tycker inte Leksand har något alls under framförallt första fyrtio men även stora delar av sista också.
Är helt övertygad om att vi hade tagit tre pinnar om vi hade fortsatt spela hockey och inte bara slutat spela.
Exakt likadant i sista perioden mot Rögle. Mönstret går igen.

Men i stora hela tycker jag att vi är bättre än Leksand.

Sen är klart att man ska vara förbannad över en förlust - oavsett hur den går till.
Kommentera

Jag personligen tyckte att vi spelade bra defensivt nästan hela matchen.
Vid första målet tappar Söderström helt att markera gubben framför mål. Men över hela matchen tyckte jag att det såg mycket mycket bättre ut än innan.
Tycker vi faller på att vi inte producerar framåt, trots alla PP.
Jag tycker att Silfverberg måste ta för sig mycket mer, för han har mer i sig. Tycker han ofta blir så passiv speciellt i PP, agerar mer en passningsläggare. Han skulle behöva våga bryta in lite mer och ta för sig, då kommer det hända grejer.
Källgren också bra idag.
Kommentera

mattias - 74: Axel har vi hyllat säsongen igenom :)
Kommentera

mattias - 74: Grattis till de tre pinnarna, mattias.
Kommentera

Tycker ni skall hylla Axel Andersson, han är riktigt bra ikväll, otroligt underskattad spelare.

Blir lite mycket fokus på era stjärnor
Kommentera

mattias - 74: Lägg av, ni var lika värda detta som vi var idag. Bedrövliga insatser av oss i egen zon på slutet, fullt rimligt att det straffar sig.

Även om jag kommer somna mer vredgad än Karl-Bertil Jonsson grymme fader.
Kommentera

mattias - 74: Det var sättet Norén sa det på, som att han hade gjort nåt riktigt tufft. Ungefär som när leksingarna klappade klubborna i isen när Schroeder och leksandsbacken stod och höll om varandra.

Skittöntigt.
Kommentera

Saltmasen: Tack för god match. Nästa gång avgår vi med de tre poängen!
Kommentera

Tack för match och trevligt derby, det svänger väldigt mycket i våran form så kvällens resultat var oväntat.

Lycka till nästa!
Kommentera

Erat: Jag är mest fascinerad över en del mer eller mindre kräver att Brynäs ska vinna serien. Och att samma personer som kräver det tror att halva laget inte håller SHL-klass.
Kommentera

Horace76c: 13 poäng till slutspelsstrecket. Bör vara ett rimligt och nåbart mål att fixa det.
Kommentera

Peja: Märkligt hur fort det går ändå hos vissa. Vi var serieledare hur länge som helst, sen torskar vi mot Timrå och Modo, vinner en, torskar en, sen tar vi två poäng två matcher på rad och nu en förlust (kanske missar någon match, taget direkt ur minnet bara). Skulle säga att det är rätt blandade resultat och inte en svacka.

En svacka för mig påbörjas vid tre raka torsk. Något laget inte har lyckats med den här säsongen ännu (om jag minns rätt nu då).
Kommentera

Alla lag har sina svackor, antar att detta kan vara våran. Vi behöver väl inte gå in i total härdsmälta och domedagsprofetior för att det går tyngre nu.

Vi är nykomlingar, vi har gått jävligt bra. Nu ska vi ta oss igenom denna svackan och bli starkare.

Fortsätt stötta laget. Älska Brynäs IF.
Kommentera

OveJärnkrok:

Han blev ju crosscheckad av Larsson flera gånger, skall han bara stå där och låtsas som ingenting? Han står väl upp för laget, det hade alla backar gjort

Han förklarade ju varför i intervjun

Vill vara ödmjuk och säga att vi hade lite tur idag, ni kommer igen

trevlig kväll
Kommentera

Det är fascinerande att se all härdsmälta så fort det grinar emot
Kommentera

gwl:
Har inte tidigare tyckt (som andra sagt) att det varit så mycket "nya" nick som kommer med dommedagsprofetior, men i kväll var det tydligt att det är så.
Så jävla horribla var vi inte, och npt fritt fall i tabellen kommer det heller inte bli...
Kommentera

gwl: Varken Rögle eller LHC var ”bottenskrapsmatcher”.
Kommentera

Cardigan Daffipoff:
Nej total fail av alla på isen vid 2-1 målet.
Kommentera

Mattson: För att vi inte tar tre poäng varje match ;)
Kommentera

mattiask: Håller verkligen inte med. Egen zon var rörig, vi har 3 backar som gör MÅNGA misstag i Bertilsson, Kinnvall och Djoos. De är alldeles för långsamma. Både fysiskt och i tanken.

Försvarande forwards åker inte skridskor, står stilla, glider. I hela tredje tänker jag att det kommer sluta som mot Rögle. Det blev värre än så. Spelet från hösten är fullständigt bortblåst. Samtidigt som FBK växlar upp.

Nu får man höra det imorgon såklart av FBK-bekanten. Tack för den presenten.
Kommentera

« · 2801058 · »