1150x200-brynasbanner.jpg

Matchtråd Leksands IF-Brynäs IF 21/3

« · 1011526 Till forumet

Matchtråd Leksands IF-Brynäs IF 21/3
Dax för ny fajt igen,bara att lägga undan gårdagens "en dag på jobbet" åt handlingarna.Ejendals kommer koka vid 18.15 imorgon,då gäller det att vara med från start.
Leksand har ju trycket på sej,Brynäs kan spela med lite mindre press än t e x i går.
Får väl se om Leffe gör några rockader ibland femmorna,personligen skulle jag vilja ha med Sandin ist för Hauhttonen som mest verkar längta hem till Finland.Eller blir det J-20 semi för Emil...
Kommer Leffe matcha Lind lika sparsamt?Tror inte det....

Får Brynäs lira i svart imorrn?Leksand har väl vitt hemmaställ.....
Kommentera

Sv: Matchtråd Leksands IF-Brynäs IF 21/3
Bissett19: Får hoppas på en match lika den i Clas Ohlson Cup :).

BIF brukar väl lira i svart i Leksand.

En bra öppning känns extra viktigt i morgon sen vill jag se ett LIF som tokstressar och gör enkla misstag.

Tips 2-5 (uups optimst, foten i kläm jajjemän!!)
Kommentera

Bissett19: Widing måste höja sig betydligt, han var riktigt dålig igår, åkte omkring och såsade, har han också skrivit nytt kontrakt med en annan ES klubb månne??
Kommentera

Lunkan:

Clas Ohlson cup ja?Molins 3 kassar var inte illa att skåda....:)

Tony:Nä varför skulle han ha gjort det?grabben är ju kontrakterad över nästa säsong.Han kommer garanterat lyfta sej imorrn.
Kommentera

Bissett19: Jag vet det, men det kändes väldigt konstigt, har nog aldrig sett honom så slö och likgiltig som igår.
Kommentera

70 Rodrigues: Är det nån som skrivet kontrakt med en annan klubb?
Kommentera

70 Rodrigues: Alla spelare har ju sina ups- and downs. Alla spelare reagerar olika på ett längre uppehåll som Brynäs haft. Att såga en spelare efter en dålig match kanske man kan göra, men att beskylla honom för förräderi mot klubbmärket kräver lite mer bevisning än EN dålig instats i EN match...
Kommentera

GävleLasse: Jag ställde en fråga, har inte anklagat honom för förräderi, det är du som väljer att tolka mitt inlägg så. Jag vet också att spelare har ups and downs. Men om du hade sett honom igår så hade du vetat vad jag pratar om.
Kommentera

70 Rodrigues:

Slö o likgiltig?

Widing har #41,Hutten har #15Flört
Kommentera

Bissett19: Skridskoåkningen såg ungefär likadan ut igår :-)
Kommentera

70 Rodrigues: det är fel att blanda äpplen och päron, det borde du veta du är väl lärare? ;)
Kommentera

Lunkan: Du skulle bara veta hur dagens svenska skola ser ut :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Så du menar att om jag sett honom igår så hade jag men frågat mig om han inte var klar för en annan klubb?

Det KAN vara så enkelt att han tillhör skaran som inte gillade att Boorken står i båset igen.
Kommentera

GävleLasse: "Så du menar att om jag sett honom igår så hade jag men frågat mig om han inte var klar för en annan klubb"

Ja, kanske det eller något annat, för som sagt, han var inte sig lik igår, så slö och likgiltig. Han sa ju i intervjun att det inte är problem med att Boork är tillbaka, då måste det ju vara så, eller hur, för det går ju helt i Brynäs linje ;-)
Kommentera

GävleLasse: Vi får se hur det blir efter säsongens slut.
Kommentera

70 Rodrigues: Blir det ES så lär han bli kvar, blir det S så drar han så enkelt är det.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Nja tyckte inte Widing såg så slö ocg likgilig ut. Han hade ju sina räder på kanten men hamnade i regel får långt ut på kanten eftersom gurkorna tröck ut honom. Han lär nog visa vart skåpet skall stå någonstans. Underrättelsetjänsten meddelar att Hutten inte har checkat ut från Sverige ännu.
Kommentera

GävleLasse: Det var ju nästan kul och höra hur alla spelare tyckte att det var helt ok att Boorken var tillbaka, kroppsspråket sa dock något annat :-)
Kommentera

GävleLasse: Man kan inte vara så småaktig att man inte ger allt för att man inte gillar tränaren i detta läge. Är det så är det en stor jävla skandal!
Kommentera

70 Rodrigues: Nu är det dax att göra påsk hur glad den blir det vet vi inte förrän ca 21,30 i morgon!
Kommentera

70 Rodrigues:

Nä att han var slö o likgiltig håller jag inte med om,han gjorde väl ingen höjdarmatch,men han trampade på,men problemet var ju att han var ovän med pucken igår.
Sen måste man lägga i beaktining att det har varit ett långt uppehåll o man är lite "rinkrostig",Widing kommer garanterat lyfta sej liksom flera andra i laget,förmodligen redan imorrn.
Kommentera

70 Rodrigues: Men vad ska de säga? Det vore ju totalt idiotiskt att säga nåt annat. I alla fall om man vill spela. Frysboxen står avfrostad och klar på Boorkens kontor.
Kommentera

GävleLasse: Det är klart att dom måste säga det dom sa, men det var så påtagligt att kroppsspråket sa något annat :-)
Kommentera

70 Rodrigues:

Tyckte dom såg rätt spralliga ut i intervjuerna innan matchen,Sjödda skrattade ju flera ggr,det var väl  Molin som skruvade lite på sej efter de ngt obekväma frågorna....
Kommentera

Lunkan: Jo jag är inne på det jag med. Om en spelare redan är klar för en annan klubb oavsett vad som händer, (Exempelvis Månssonryktet om Frölunda) så vore det väldigt idiotiskt av spelaren att inte ge allt för sin nuvarande klubb. Vad visar man om man inte ger allt? Jo, att man inte är att lita på. Såna spelare brukar inte vara alltför heta på marknaden.

Månsson till Frölunda känns ganska logiskt. De behöver en ersättare till Esbjörs och Månsson passar in i den profilen.
Kommentera

Bissett19: När frågorna inte gällde Boorkaffären ja.
Kommentera

70 Rodrigues: Samtigt visade Molin vart han står genom sin insats under matchen. Orden blir liksom överflödiga...
Kommentera

70 Rodrigues:

Nej Det var just på den frågan om Boork Sjödda lade dit ett hästgarv.Klart dom tycker ngt annat,men jag tyckte dem hanterade det proffsigt och bra....
Kommentera

Bissett19: Ja ja, du väljer och se det på ditt sätt, helt ok.
Kommentera

GävleLasse: Ja, för annars så blir det väl frysboxen, eller var det inte det du skrev? Molin vill nog avsluta sin sista säsong i ES på ett bra sätt.
Kommentera

70 Rodrigues: "Du skulle bara veta hur dagens svenska skola ser ut"

Ja, och om du och dina verbala utbrott härinne är representativa för hur en lärare bör uppträda så vill jag INTE veta hur dagens svenska lärarkår i övrigt ser ut.... :-)
Kommentera

Huge: Om den övriga svenska lärarkåren kunde ryta i och visa vart skåpet ska stå så hade det sett mycket bättre ut. Nu är det så förbannat mesigt så man tror inte att det är sant. Ungarna får sitta med kepsar, MP-3 spelare och kläder på sig inomhus, man blir ju mörkrädd pga vissa kollegor och vad dom tillåter. Det folk måste förstå är att man måste ha kul med sina elever och framförallt respektera dom, då har du också mandat att bli riktigt förbannad och sätta gränser när det behövs.
Kommentera

GävleLasse:

Njaru, Lars.
Månsson ersätter knappast Esbjörs. Till det har Esbjörs en för viktig roll i laget.
Månsson spelar inte för laget, det gör Esbjörs. En pådrivare av stora mått (källa Frölundas underättelsetjänst), och det kan man knappast beskylla Månsson för.

Men vill man ha en primadonna som tuggar med med- och motspelare, domare, ledare och polisen så...

Trodde Kjellgren hade fipplat klart med "begåvade" Brynässpelare efter att han plockade över Tuben... ;-)
Kommentera

70 Rodrigues:

Har de kläder på sig inomhus...?

Abbans! = )
Kommentera

rackham: Ytterkläder såklart ditt pucko :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Håller med dig till 100%, Tony.
Synd att du inte resonerar på ett lika begåvat och nyanserat sätt när det gäller Brynäs... ;-)

Hörde du i morse om rektorn som förbjöd en elev att äta i skolans matsal pga att den finniga tonåringen vägrade dra upp byxorna, som ju ska sitta halvvägs nere på arslet nuförtiden?
Underbart....
Kommentera

70 Rodrigues:

Efterhandskonstruktion... och jag ser ökad aktivitet på Gusten-fronten... = )

BB-inbjudan coming up, var så säker!
Kommentera

Huge: Sen är det ju alltid en fördel att vara nästan 2 m lång och väga 105 kg, det hjälper det också :-)
Kommentera

70 Rodrigues:

De är inte bara nakna de är långa och tunga också...

Ja, se dagens ungdom. Inte undra på att det inte är någon ordning i skolan nuförtiden... = )
Kommentera

70 Rodrigues: Lustigt. Vi var nyss och åt på restaurang och diskuterade just detta. I många fall är det ENDA som funkar en 2 m lång karl som helt enkelt kan ta illbattingarna i nacken och lyfta ut dom... :-)
Så du gör en hedervärd insats, Tony.
Jag lyfter på hatten (liksom min sambo...) ;-)
Kommentera

Huge: Tyvärr så är dom flesta lärare rädda att bli anmälda. Vid 4 tillfällen har elever sagt att dom ska anmäla mig för att jag lyft/kastat ut dom ur klassrummet, jag har då erbjudit mig att följa med och hjälpa dom att ringa, hur många tror du fullföljde? Det som gäller är att ALDRIG vika ner sig, för då är du körd direkt. Management by fear, fungerar alltid :-)
Kommentera

70 Rodrigues: "Management by fear", tror trots allt det bor en liten Boork i dig ;-)
Kommentera

rafalski: Jämför inte mig med Boork snälla människa :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Du får gära en kroppsfint på ditt hjärnspöke nu ang Boorken så får du en trevligare Påsk ;-)
Kommentera

Boorken hemlighetsfull som vanligt inför morrondan.

Kommentera

Bissett19: Förstår fortfarande inte varför han ska vara så jävla hemlig, det är ju inga världsnyheter som han brukar presentera??
Kommentera

70 Rodrigues:

Han kanske inte har bestämt sej.
Kommentera

70 Rodrigues:

Jan "Nyblonderad" Huokko:

"-Känner jag Leffe (Boork, red anm.) rätt så kommer de backa hem och vänta på våra misstag och försöka kontra. Det gäller att vi är på alerten och inte tappar puckar i mittzon. Vi måste se till att få tryck på dem djupt nere i deras zon."

Kommentera

Bissett19: Gör vi det så är vi rökta, vi måste ligga på högt och stressa deras backar vilka inte är mycket att hänga i gran. Mittzonen ska vi äga från första stund.
Kommentera

70 Rodrigues: Det svåra är om dom ligger på och stressar våra backar. Det är den svagaste sidan hos oss. Sönderstressade backar bakom förlängda.
Kommentera

Mickis: Just därför så är det vi som ska initiativet från början.
Kommentera

« · 1011526