Brynäs IF

726330 inlägg · 7959 ämnen

Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19

« · 2754619 Till forumet


Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Jag tänker såhär!

Sannys veckans lag!

Veckans Nolla-Ludvig Persson

Veckans Tränare- Gällstedt (utan tvekan)

Veckans Forward-Anton Rödin.

Sen måste ju Johan Larsson vinna veckans Mål 🤩
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Farsang: Schroeders volleymål har fastnat lite i mitt huvud. Satans snyggt. Tror iallafall att det var på volley.
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Fan, tycker Larsson med sitt skägg börjar likna Tyrväinen väldigt mycket 😂
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Jugge: Håller med! men det är väl så att växjö spelar slutspelshockey redan i okt...och det kanske är ett vinnande koncept.
Konstigt att även med ett tränarbyte så spelas det samma varje säsong...
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
någon som har koll på vad brynäs hamnar på för plats på wennerholms nya (aftonbladet) ranking som gjort en ny lista på shls bästa fans.. han brukar ju såga stämningen i gavlerinken.. men nu borde ju brynäs ligga ganska bra till.. nån som har sett den?
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
parks: Plats 1 :)
Skellefteå hamnade sist.
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
parks: 1a plats 👍 välförtjänt ochså "1. Brynäs
Det är dags att hylla Brynäs fans på allvar nu när de är tillbaka i SHL. Därför är de etta på min lista den här gången. Fansen såg till att gästrikarna överraskande höjde sitt publiksnitt under säsongen i allsvenskan och har fortsatt att strömma till efter återkomsten till SHL. Senast de var uppe 2022-23 var snittet 6357 åskådare per match. Nu är de uppe i 7623 efter fem spelade hemmamatcher. Hockeyn är glödhet i Gävle och fansen förtjänar den här topplaceringen"
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Det är en absolut fröjd att se Brynäs spela. Så kontrollerat och tryggt, från målvakt till spets och vi faller aldrig ur matcher oavsett. Och backsidan - wow, wow och wow!

Tror det blir repris på matchen idag, för att njuta av studen :)
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Hockeyleksing: tack för snabbt svar=) men första plats alltså.. trodde jag inte.. tiderna förändras sannerligen=)
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
parks: finns 2 ställen i Sverige där hockeyn är glödhet just nu det är i gävle och luleå.
Shl känns lite avslaget i år men Brynäs och Luleå är hetast både på och av isen. Så det är en väldigt 1a plats 👍
Tror det var jäkligt viktigt för shl att ni gick upp igen
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Knallhatten: Den var fin. Det lilla helvetet försökte lipa sig till en utvisning, men det hade han inget för.
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Är det någon som vet varför det inte finns några höjdpunkter från matchen på SHL.se?
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Anders Berg: Råkade du söka på Växjö-Frölunda kanske?😄
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Anders Berg: vet ej, men här har du en video
Kommentera


Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Gavve: Tack! Jag kollade ”efter match” och ”video” men det stod - alldeles nyss att det inte fanns någon. Märkligt.
Kommentera


Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Farsang: Sanny är även han positiv till Brynäs. Kul att läsa hyllningar! Sen kommer det nog komma tunga perioder även för oss måste vi komma ihåg.

www.expressen.se/sport/blogg/sannylindstrom/2024/10/20/for-forsta-gangen-pa-lange/
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Såg någon nämna på twitter om Timrås back speltider mot HV71.

Hur ska dem orka spela såhär en hel säsong?

*Antar bara att dem spelar såhär ofta med tanke på att man gör det mot dåliga Hv71*

Känns som att dem kommer bli slitna som fasiken runt 20-30 matcher 😮‍💨
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Farsang: Beror ju på att flertalet är skadade just nu. Inget långsiktigt problem om de kommer tillbaka snart.
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Vill inte provocera på något sätt.
Men diskussionen om att Danielsson var rätt för Almtuna och Almtuna var rätt för Danielsson medan Alcen var fel för Brynäs så tycker jag det är tydligt att 1, alcen hade och har kompetens - inge snack.
2. Hade Brynäs legat i botten så hade troligen någon form av värvning kunna gjorts, men nu Almtuna å Danielsson - hur mycket kan man göra där utöver hoppas på det man har, vilket självklart kan vända med mycket tur.

Men jag hoppas på att Almtuna och Nicky kan bygga vidare i HA till nästa säsong.
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Peja: Didrik tillbaka på torsdag, och Erixon är också dag för dag!
Kommentera


Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Bara av nyfikenhet. Någon som vet något kring Marcus Björk? Har han pensionerat sig ?
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Attila: Rehab efter skada. Ryktas spela senare med sin bror i AIK som en mjukstart på vägen tillbaka.
Hörsägen - vet ej om det stämmer.
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Svensson_62: Har hört att han har siktet högre än HA. Hade nog hamnat i Brynäs om det inte vore för Söderströms återkomst.
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
xxx BIF xxx: fint lag, men bättre att ett sånt lag åker ur allsvenskan, dem har ju knappt någon publik alls!
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Uppsala kommun har en befolkning av 245 tusen invånare. Ändå har Almtuna klart sämst publiksnitt på 829 åskådare förra året. Då var ändå Djurgården och Brynäs på besök och sålde i stort sett ut arenan.

Förstår inte hur intresset kan vara så förbannat lågt i en av Sveriges största städer..
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
xxx BIF xxx: Nej, Alcén hade inte kompetens men glädjande nog verkar han ha det nu. Bra för honom och dåligt för Brynäs att han fick lära sig jobbet från grunden när han redan hade en positionen. Brynäs hade knappast den organisationen runt honom att man hade råd med det.

Danielssons tillsättning i Almtuna är en helt annan sak. Det är inte att attraktivt uppdrag och de kunde knappast locka någon med relevant erfarenhet.

När det gäller värvningar under säsongen, så tror jag Almtuna främst hoppas på SHL-lån, som till exempel Larsen eller Johanesson när han blir hel igen.

Om Brynäs fortsätter att leverera fina resultat och ser en möjlighet att åstadkomma någonting i slutspelet, så gissar jag att kommer försöka bredda framåt. Lite som man gjorde med Robertsson förra säsongen. Med de här publiksiffrorna lär pengarna rulla in ganska fint också.
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Farsang: Verkar inte vara en idrottsstad - hur är det med fotboll t ex?
Vi kanske ska vara glada för det - vill inte ha en Uppsalaplastlagskonkurrent med 245000 supporters och stor lokal sponsormarknad blomma upp mindre än 1 timme från Såtraåsen (som ett mega Växjö) . Bättre om BIK istället blommar upp och ”stör” FBK och Örebro gällande supportrar, talanger och sponsorer.
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Svensson_62: "Verkar inte vara en idrottsstad "

Ändå blev Uppsala kommun utnämnd till Sveriges främsta idrottskommun i januari i år (avser alltså 2023 så klart). Studenternas vann även årets idrottsarena.
www.uppsala.se/kommun-och-politik/nyheter-och-pressmeddelanden/2024/uppsala-utsedd-till-sveriges-framsta-idrottskommun/

När det gäller fotboll har de IK Sirius i Allsvenskan. Bandy är ju rätt populärt där också (Sirius där också).
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Svensson_62: Uppsala är ju en stor studentstad och som bekant är ju inte studenters köpkraft speciellt stor. Men ändå, med det publikunderlaget borde Almtuna ändå ha större publik. Sen är ju hallen skräp också iofs.
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Svensson_62: Så länge Almtuna spelar i Gränby kommer de aldrig att bli ett attraktivt lag att sponsra av den enkla anledningen att det är en fördjävligt dålig publikupplevelse som aldrig kommer locka några marginalåskådare, tvärtom har den avskräckande effekt även för inbitna hockeyfans. Vet inte om du har varit där, men jag skulle nästan likna den vid Gavlerinkens B-hall.
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Gavve: När det gäller Sirius i fotbollen drar de väl hyfsat med publik men det är nog relativt jämförbart med Brynäs och då dopas de lite av matcherna mot Stockholmslagen som drar 10 000 (som arenan tar). Bandyn är kanske relativt populär men bandy är också en liten sport. Snabb googling och de verkar snitta runt 1000 åskådare vilket knappt är mer än vad Almtuna drar. Detsamma gissar jag gäller Storvreta och innebandyn. Tycker verkligen hockeyn och Almtuna borde ha potential att växa om de gör saker rätt.
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Jugge: Det där går att vända lite på också. På samma sätt som det är en studentstad så är det också en akademiker stad. Många som bor kvar där som tjänar väldigt bra. Så jag tror inte att om man slår ut det är Uppsalabon är särskilt ekonomiskt begränsad.
Kommentera

« · 2754619