Brynäs IF

726426 inlägg · 7959 ämnen

Matchtråd Malmö - Brynäs 2024-10-29

« · 2761493 · » Till forumet

Sv: Matchtråd Malmö - Brynäs 2024-10-29
OveJärnkrok: Larsson och Silfver bär laget idag, tillsammans med Söderström. Djoos får nog svårt att ta en plats när Lindstein är tillbaka. Tycker han ser ganska risig ut.
Rödins fina form börjar sakta förtvina sen han blev placerad i fjärde. Lite trist för rödda…
Låst ämne

På plats idag, VADFAN ÄR DET SOM SKER, och klart Silfver avgör😍🔥
Låst ämne

TheMacamush: Ja, gott att se Angry Larry trycka ner skallen och dra på som en jävla grävling mot kassen. Söderström,Larsson och Silfver symboliserar vinnarskallar i hela den sekvensen.
Låst ämne

munkas: Du tycker inte att Djoos förtjänar någon till match än bara 2 st för att komma in i matchtempo? Försäsongen förstörd och nu ska han in i hetluften direkt. Lugn nu, Brynäståget tuffar på ändå.
Låst ämne

SuneMangs: känns ju lite tveksamt.. om det är nån som ska bänkas så är dwt Kindvall.
Låst ämne

Klubbrekordet är alltså 8 raka segrar i Brynäs.

Fyfan tänk om laget med minst SHL erfarenhet, en relativt oerfaren tränartrojka (Gällstedt som huvudcoach då) och som nykomlingar skulle bräcka det rekordet asså😮‍💨😮‍💨

Hoppas fan Brynäs är taggade på revansch mot Växjö nu och sen förstöra en lördagskväll i Göteborg.

Drömma kan man göra nu💪🏼

Malmö röven på jobbet har knappt pratat med mig sen förra matchen mot Malmö. Skönt att han kommer låta mig va ett tag till nu😂
Låst ämne

munkas: Håller med, till 100%! Vi gör en sån jävla solid insats, onödigt med dom två sista målen! Ludvig grym idag! Så sjukt att vi avgör under ordinarie tid, jag räknade kallt med en poäng. Kul att vi äntligen får må bra! Älskar denna inledning, älskar vårat lag!
Låst ämne

munkas: Håller med dig om att det är lite synd att behöva lägga en filt på Rödins fina form, vi får hoppas Vesel är tillbaka snart. Djoos tycker jag vi kan ha tålamod med.
Låst ämne

Farsang: ja har dock svårt för att de säger x antal vinster i rad, när några av dem är övertidsvinster, vinst är 3p för mig men de är kanske bara jag som har skev syn på saken. Nåja, de hänger vi inte läpp för nu, vamos Brynäs!
Låst ämne

OveJärnkrok: Vilken jävla match det blev! Tycker vi vinner välförtjänt! Fan vad bra vi är😀

Mina stjärnor:
⭐️ ⭐️⭐️⭐️⭐️ Söderström - NHL-klass. Passningen till Larsson är bisarr!
⭐️⭐️⭐️⭐️ - Förstakedjan - Agerar som en förstakedja hos en serieledare.
⭐️⭐️⭐️ - Schroeder - Ruskigt bra idag. Pricksäker och lugn.
⭐️⭐️- Ludde Persson - Gör några riktigt fina räddningar.
⭐️ - CEDA - Jävla klipp Alcén gjort där!

Minus:
-Tycker Kinnvall och Berra har för många tuffa byten men är för den delen inte dåliga.
- Djoos har en bit kvar till sitt rätta jag.
- Var bröderna Lindblom på isen?
- Åke Unger - Definitionen av mkt yta och lite substans. Har noll koll men käften går i ett. Jävla frågor han ställer…

Nu går vi för 8 raka!
Låst ämne

BIF Kungen: ” tankar om matchen:
Herregud, svårt att samla tankara efter denna avslutning.”

Jag kan köra den korta versionen:
Ingenting kan stoppa oss!
Låst ämne

havre: Finns inte känslor att beskriva kvällens vinst.
Först vår (2nd) målvakt Persson och hans insats ( 5 + ) sen våra backar som jag tycker tillhör seriens bästa backpar och vidare till våra forwards, Silfverberg är en härförare och och höjer hela laget.
Därför 5+ till forwards.
Bara så underbart att se detta Brynäs.
Låst ämne

Farsang: Tråkigt om Växjö av alla lag skulle sabba.
Låst ämne

Tigerhjärta: Såg ni LHCs bortdömda mål… jisses domaren
Låst ämne

Det sjuka är ju att Söderström lägger 2-3 såna där passningar per match, och det är i minsta laget jag räknat då. Alldeles för bra för SHL och vi ska vara tacksamma att Alcén fick hem honom.
Låst ämne

Tigerhjärta: säger så mycket om topplagsbeteende att vi går för att avgöra efter 3-3. Inge sjunka ihop utan tvärtom tagga till. Känns lite som Kanadas energi i alla landslagsturneringar. Man känner sig aldrig säker som motståndare
Låst ämne

Tigerhjärta: spot on kompis, du ser, svårt att formulera sig efter denna drabbning 😂😂😂😂😂
Låst ämne

Silverfberberg, söderström , persson, larsson sticker ut idag enligt mig.. riktigt bra.
Låst ämne

Gunderson:

”Nu går vi för 8 raka!” Kaffe kaka😄
Låst ämne

Vi har alltså 16 poäng ner till kvalplats efter 14 omgångar!
Låst ämne

Att hitta ett sätt att vinna efter att Malmö gjorde 3-3 är så otroligt starkt. Vilken jävla mental styrka. Utan att ha läst här under matchen men kan gissa att en och annan dysterkvist helt plötsligt dök upp och hade julafton här precis efter Malmö gjorde 3-3...
Låst ämne

Brynäsaren05:
En till som är miljöförstörd...
Leder serien men håller ändå koll på avståndet till kvalserien 😂😂.
Låst ämne

Brynäsaren05: vi hade väl 20 poäng ner till kvalplats innan fallet kom året vi åkte ut, just saying. Man kan aldrig slappna av 😮‍💨
Låst ämne

Blå grottan: Timrå hade ett mål som helt obegripligt blev bortdömt mot Färjestad av liknande anledningar. Den typer av bedömningar dödar ju totalt svensk hockey.
Låst ämne

OveJärnkrok: Du läser min text fel.
Jag menar mer att vi löser matchens situation genom att vi får straff och att Silfver sätter den och att vi får tre poäng.
Straffen är solklar.
Men i matchens läge så är det riktigt starkt att få med oss den samtidigt som vi efter två snabba baklänges mål trots allt har turen på vår sida idag att få straff och tre pinnar.
Låst ämne

Farsang: det var 8 poäng... Med ett lag som var betydligt värre än detta.. Och ett HV som var bäst i serien de sista 20 omgångarna..
Låst ämne

mattiask: Nä..inte viktigt egentligen, men du skrev såhär : "Nu har vi tur som får straff och att vi då har Silfver!"

Det fanns ju ingen tur i situationen. Bara skicklighet rakt igenom.
Låst ämne

Anders Berg: Kom igen nu Berg! Du har ju grinat konstant i över 20 år - finns det inget ljus i din värld?
Låst ämne

Blå grottan: brutal...
Låst ämne

parks: Börjar bli lite av en vana men måste också hylla D'Astous. Han spelar liksom 23.16 minuter per match i snitt (23.13 i dagens match). Bara varit inne på 4 mål bakåt på 11 matcher (vid lika styrka) men trots det inne på 11 framåt trots att han missat 3 matcher (han har ju inte spelat 14 själv).

Ren magi när han och Söderström är inne även om Söderström är den lite flashigare spelaren av dem. De har trots det 2 mål och 5 assist var (D'Astous med 2 matcher färre spelade än Söderström också).

Nu sitter jag mest och hoppas på att Vesel och Lindstein snart är tillbaka. Vill se Lindstein mer i laget och Vesel behövs för att kunna köra Rödin i andrafemman igen.
Låst ämne

Brynäsaren05: menar fallet som startade när man förlängde med manner. Direkt då fick man en negativ trend i poängskörden kontra med vad man hade innan man förlängde. Just då tror jag man låg 20 poäng före kvalplats.
Låst ämne

OveJärnkrok: Absolut. Själva situationen är klass från VS och JL.
Låst ämne

Några tankar.

2 baklängesmålen är ju surt men känns inte som en genomklappning utan en tillfällighet. Ludde helt grym, synd att han inte fick spika igen på slutet, dyr kan han inte vara heller väl.

Söderström är den som ger laget the x-factor. Hur många såna pass har han lagt. Helt sjukt. SHL:s bästa back? Har inte sett Larre så här bra. Ser rappare ut och snabbare. Silver är ju jämngrym varje match. Otrolig. Rödin som typ varit bäst spelar alltså i en fjärdekedja, säger så mkt om laget. Djoos kommer bara bli bättre. Ska självklart åka till Monitorn på torsdag.
Låst ämne

Mav80: såklart inget dåligt egentligen, en oturlig studs på söderströms knä in i mål medans han står och håller Malmö spelaren bra framför kassen.

Sen Thomsons skott är ju för bra för att inte bli mål liksom. Så snarare en tillfällighet ja 👍🏼
Låst ämne

Farsang: 20 är väll att ta i? Du kan gå in på sidor som visar vad det stod vid specifika omgångar alla säsonger.
Låst ämne

Jag bor i Karlstad så jag hoppades på att Timrå skulle tvåla dit Fbk idag, men det känns ändå rätt bra att gå till jobbet imorgon :)
Låst ämne

Farsang: Precis, vi måste minnas att vi såg "safe" ut den säsongen och det gick åt helvete. Det kan kan gå jäkligt fort om det kommer skador, andra lag börjar värva o s v.

Ödmjukhet måste vara fansens och spelarnas paroll.
Låst ämne

Silfverkroken: "Utan att ha läst här under matchen men kan gissa att en och annan dysterkvist helt plötsligt dök upp och hade julafton här precis efter Malmö gjorde 3-3..."

Haha, japp! Sen drog dom som en avlöning när Silfver stänkte dit straffen.
Låst ämne

Farsang: Tog en snabb titt på detta påstående och det ser ut som att vi som bäst var 9p från kvalplats (omgång 19) säsongen 22/23. Då hade vi 29p medan Oskarshamn hade 20 och HV 19.
Låst ämne

Farsang: Hade vi vunnit tekningarna där så hade det kanske stannat vid 1-3, vem vet?
Låst ämne

Silfverkroken: Svensk hockey får passa sig, finns en risk att spelarna inte vågar närma sig målgården i landslaget sen.
Låst ämne

Sjukt overkligt att ligga i serieledning men jag klagar inte jag är bara så stolt över laget 🖤💛❤️
Låst ämne

Mav80: 2-3-reduceringen var definitivt en tillfällighet. Däremot var det konstigt att Gällstedt i princip fortsatte att rulla på kedjorna när Malmö tog ut målvakten.
Låst ämne

Gavve: går aldrig killgissa längre när du är närvarande ;)

Skönt det!

Är nog bara bitterheten som bränt in något om 20 poäng i skallen på mig då.
Låst ämne

Scrolla ner så har ni presskonferensen där.

Blev masken och Kollar!

Kollars blick när Masken säger att dem har tur att få en straff är priceless😂
Låst ämne

Peja: Jag tänkte på det också. Onödigt att låta Ölund ta tek så Malmö fick starta med puck igen. Små men viktiga detaljer som jag hoppas de tänker på när det börjar dra ihop sig framåt vårkanten.
Nu gick det vägen ändå 😁
Låst ämne

kan inte sluta titta på tabellen=)=)=)
Låst ämne

Farsang: En minuts presskonferens är så uselt. I NHL sitter de och snackar i tio minuter, för där ställer journalisterna frågor. Varför gör de inte det här??
Låst ämne

Brynäsgubbe: De flesta journalister verkar bara gå dit av ren plikt. Att försöka göra ett bra jobb är sällan aktuellt. Noll yrkesstolthet.
Låst ämne

« · 2761493 · »