1150x200-brynasbanner.jpg

Matchtråd: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2025-02-11

« · 2819458 Till forumet

Sv: Matchtråd: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2025-02-11
Thellen: Mycket bra fråga! Blev lite nyfiken och så här är läget.

Brynäs mot Örebro blev 4 vinster till oss (som du skrev). Samma med Malmö.
Brynäs - Örebro: 4-0
Brynäs - Malmö: 4-0

Tittar vi på de lag vi mött 3 gånger och vunnit 3 mot är det Rögle och Skellefteå som vi kan gå rent mot också.
Brynäs - Rögle: 3-0
Brynäs - SAIK: 3-0

Här har jag inte tagit hänsyn till om det är vinst, OT-vinst eller förlust/OT-förlust utan jag räknade vinst som vinst och förlust som förlust för enkelhetens skull (straffvinst mot Rögle och suddenvinst mot SAIK t.ex.).
Kommentera

Gavve: Får tacka Gävlarna ännu en gång då, för ett lag som kämpar i träsket, kul att ni fortsätter hålla hög standard, oavsett motstånd. Sånt uppskattas
Kommentera

puffe:
Tycker ni håller fanan högt oxå, tror ni fixar det, 2 sköna Poäng borta mot Växjö trollar man inte bort 🤘😎

Och som grädde på moset, både HV & Linköping torskar 🤘😂
Kommentera

Lira: 12 poängs marginal ned till 2:an med 11 matcher kvar att spela. Det är vad man kallar en god marginal. Helt surrealistiskt....
Kommentera

JanT:
Jaa, helt otroligt efter alla jobbiga år, nu är hockey roligt igen på ett sätt som känns helt overkligt 😂🤘
Kommentera

Gavve: Din syn på Brynäs återstod av serien delar jag inte. Nu ska fan första seriesegern sen 1978 i högsta ligan krigas i hamn. Med det här försprånget, åtta matcher av elva kvar på hemmais får de/kan de bara inte bomma detta med ett någorlunda fokus i behåll närmsta månaden.
Kommentera

Lira: Ja hoppas Modo blir kvar.
Kommentera

Svensson_62:
Verkligen, en anrik förening med tung hockeykultur…
Kommentera

Gavve:

Jäklar, tack för du tog dig tiden!

Malmö var också en OT seger i första tror jag de var, så jag räknade in dem också.

Men spännande att se om vi kan gå rent mot dom också!
Kommentera

ellis: självklart ska vi greja förstaplatsen! Vi ska däremot inte offra spelare och spela någon slags tuff (för kroppen) slutspelshockey för det. :)
Kommentera

ellis:
Ja FBK måste ju snitta MER än en poäng högre än oss i slutspurten för att gå om oss.
Tänker inte ropa hej riktigt än dock (ärren är för djupa)

Gissar att det här blir första gången för de flesta av oss som vi kan boka in alla datum för hemmamatcher i ett slutspel, hela vägen till en ev. finalmatch 7... är väl Huge och några till "stofiler😉" som kanske kunde det på 70-talet.

Börja bearbeta "frugorna" redan nu för ett värsta(bästa)fallscenario gällande hemmamatcher.
(Av erfarenhet bra att mjuka upp i god tid)

Kvart:
K1:1 Torsdag 20 mars 19.00
K1:2 Lördag 22 mars 15.15
K1:5 Fredag 28 mars 19.00
K1:7 Tisdag 1 april 19.00

Semi:
S1:1 Fredag 4 april 19.00
S1:2 Söndag 6 april 15.00
S1:5 Lördag 12 april 15.15
S1:7 Onsdag 16 april 19.00

FINAL!
F1: Lördag 19 april 15.15
F2: Måndag 21 april 20.00
F5: Måndag 28 april 20.00
F7: Lördag 3 maj 15.15

Fan vad kul det är att drömma 😍
Kommentera

En liten funderare. Vad tycker vi EGENTLIGEN om Kopackas säsong hittills? Har han presterat utifrån förväntningar eller har han varit en besvikelse? Jag tycker han såg väldigt pigg och glad ut i början av säsongen, producerade en del. Men efter matchen mot SAIK där han gjorde 4 ass så känns det som att han har varit osynlig. Må ha fel, jag missar säkert det fina han gör som inte syns. Men är lite orolig inför ett kommande slutspel där en kopacka inte syns på isen.
Kommentera

Gyllen22: Jag tror Kopacka mår bra av att vara stjärnan, det var han förra året. I denna upplaga av Brynäs är han dock inte det och jag tror det hämmar hans spel.

En urtypisk artist med andra ord.
Kommentera

Gyllen22: jag tycker han presterat över förväntan.

Gjort rätt mycket mål och fina framspelningar. Mindre än i HA, men det visste vi alla på förhand. Med bättre målvakter, backar och mindre utrymme/frilägen.

Dock har han steppat upp det mer på den defensiva fronten också. Sen är han ju troligtvis inte dyr alls dessa 2 år han fått kontrakt på.

Så sammanfattningsvis en skitbra säsong av han än så länge, dock önskar jag att han kommer ut som ”svacka” snart och börjar hänga mer mål igen, eller göra 4 assist på en match igen ;)
Kommentera

Dom bytte i lindbäck i tredje ... nån som kollade matchen?
Kommentera

SaggeBoy: Japp. Anders var stabil, gjorde ett par fina räddningar, en sidledes.
Såg väldigt pigg och fräsch ut i ansiktet när han zoomades in under färjestads timeout i slutet.
Höll nollan.
Kul för Anders.
Kommentera

ellis: Vi kommer att ta tillräckligt med poäng för att behålla ledningen utan att förta oss. Såpass bra är detta laget och såpass stor är ledningen.
Kommentera

Brynäs i HA efter 41 matcher
82 poäng 152-104 +48

Brynäs i SHL efter 41 matcher
86 poäng 146-92 +54

Brynäs i NHL efter 41 matcher?
Kommentera

Mattson: "Brynäs i NHL efter 41 matcher?"

Tvåpoängssystemet i NHL betyder 45 poäng efter 41 matcher 😄
Kommentera

Cardigan Daffipoff: copy and paste från förra säsongen i HA. Helt otroligt
Kommentera

Vill bara slå ett slag för spelet på bortaplan..
Vi har då alltså tagit 43p på 22 matcher på bortaplan (ca 2p/m) men det mest häpnandsväckande är alltså att vi har +25 i målskillnad.. Nr 2 i följd har 35p och +8 i målskillnad. När har Brynäs någonsin varit såhär konsekventa i sitt bortaspel och fullkomligt dominerat? Rysningar... :=)
Kommentera

Är det någon som lyckats hitta video från presskonferensen igår?
Kommentera

saile39: Rysningar är rätt ord, Brynäs är en olöst gåta i Hockeysverige just nu. Man kan alltså landa ÖVER 100p och kommer oavsett att sätta ett närmast oslagbart rekord för en nykomling.

"Hur är denna sportsliga förvandling möjlig?" Det måste alla sportchefer och tränare fråga sig idag.

Det är bara att passa på att njuta för oss hockeyfans, för det vi ser är på nivå med boken om Åshöjdens BK. Nåt Brynäsare kan berätta för barnbarnen.

Men jag tillåter mig inte att få hybris - Kanske ryker Brynäs i kvarten, men den här säsongen kan redan nu summeras som en total och odiskutabel succé.
Kommentera

dob: Går att se genom SHL:s hemsida.
Kommentera

Silfverkroken: Den gamle pessimisten i mig säger, Brynäs mötet Färjestad i SM -final, Lindbäck står på huvudet och avgör sjunde matchen😳
Kommentera

#33: ” Lindbäck står på huvudet” …och Silfverberg lägger in pucken mellan Liindbäcks benskydd rätt upp i nättaket 🙂
Kommentera

Svensson_62: Hade Lindbäck stått igår för Malmö när Larsson/Silfverberg kom fria hade det aldrig blivit mål. Lindbäck hade fortfarande suttit kvar när första passens slogs och därmed redan varit på plats när passningen kom tillbaka till Larsson😁
Kommentera

Blå grottan:

Hur många skall ställa klockan på 02:00 i natt och gå upp och se Kanada - Sverige i 4 Nations? ;)
Kommentera

mattias - 74: jobbar som tur är eftermiddag den här veckan, så kanske lyckas hålla mig vaken till klockan 2 efter jag slutat jobba vid 23, sen förhoppningsvis sova ett tag innan jag ska börja jobba imorgon igen 💪🏼
Kommentera

mattias - 74: Jag satsar på tidig nattning ikväll och ställer klockan på 1.55.
Har gåshudsminnen från uppväxten när man såg Canada Cup:er mitt i natten - även när vi förlorade mot Kanada. Tänker inte missa detta.
Kommentera

« · 2819458