Brynäs IF

729801 inlägg · 7961 ämnen

Matchtråd: Modo - Brynäs IF 2024-12-07

« · 2785415 · » Till forumet

Sv: Matchtråd: Modo - Brynäs IF 2024-12-07
Axelsson:
"När HV71 ramlade ur SHL så var det det bästa som hänt svensk ishockey sedan redline offside avskaffades, men otroligt nog kommer jag att hålla helhjärtat på dem i kvalet mot MoDo."

Inte helt säker på den.
Om det skulle handla om Modo och HV så vete fan vilka jag skulle hålla på.
Tycker det är roliga matcher mycket känslor med bägge dom lagen. (som jag vill ha... Känslor)
Skulle må mycket bättre om ett eller 2 av kvallagen skulle bli utbytta mot typ Malmö, Örebro eller vaxjö.
Låst ämne

Cardigan Daffipoff: Stallkvastarna finns tyvärr överallt, alla kategorier. Tack för god match! Det var välbehövliga poäng.
Låst ämne

Peja: hade ett grymt ass, sant.

Men jag tyckte han var lika blek som han visat tidigare tyvärr.

Jag har (för?) höga förväntningar på honom.
Låst ämne

Axelsson: Hur i helvete kan du hålla på HV som stal SM från oss både 95 och 17. Mot favoritoppade Modo vann vi 99 . Många hjältar på den tiden. Typ Larsson Bisset Molin Kyrö Kivelä Luovi osv
Låst ämne

friberg: ”Att ni skulle vara så enkla trodde jag aldrig. Tippade på tvåsiffrigt för er, men det blir nog tvåsiffrigt nästa möte i stället.”

Tänk vad små människor det finns här i världen som känner behov att komma in i ett motståndarforum och snacka skit istället för att fira sin egna vinst.
Låst ämne

Peja: Ja det var verkligen allsvensk touch. Det är i stora delar ett allsvenskt lag de försöker slåss med i SHL.

Det kommer såklart inte hålla.
Låst ämne

mk: Puss 😘
Låst ämne

OveJärnkrok: Ja för innan kanske man inte brydde sig så mycket men deras gnägg här inne så tappar de all respekt. Lite vila nu och träning så kommer vi tillbaka starkare efter uppehållet. Målet för säsongen är ju trots allt att inte kvala och resten är en bonus. Forza Brynäs!
Låst ämne

Zappaholic: Det är ändå lite kul att supportrar till ligan sämsta lag kan få hybris efter en seger mot Brynäs. Alla lag kan slå alla i den här serien, det vet väl… alla? Kanske var vi likadana efter segrar mot typ Färjestad under kvalåren?

Det finns en del att gilla med Modos lagbygge men de saknar ju helt spets på SHL-nivå. Nästan komiskt att se hur två spelare gick bort sig i anfallszonen med 45 sekunder kvar av matchen, allsvensk touch.
Låst ämne

Törna: Men så är det ju såklart. Finns många trevliga i er bok men en hel del riktiga stallkvastar också. Man får sortera lite.
Låst ämne

Peja: Ja, hade inte domaren tagit en felaktig tvåa i slutet hade det sett ännu enklare ut.
Låst ämne

friberg: Tänk att kliva in här och dryga sig med ert tabelläge. Faller ni i ett kval så kommer ert forum inte vara så kul att hänga i😂

Jösses så du gör bort dig.
Låst ämne

mk: Motivation slår klass idag.
Ett desperat MoDo lyckas med nöd och näppe grisa till sig 3p mot ett, bortsett från sista perioden, lojt, halvmätt och oinspirerat topplag.
Att Berra saknades och Andersson klev av i andra gjorde inte saken bättre direkt.
Grattis MoDo, men räcker dom här 3p ni fick i U-hjälp
på er resa för att undvika kvalspel?
Tveksamt…
Låst ämne

friberg: Det såg inte jätteenkelt ut när Modospelare offrade sig hänsynslöst de sista minutrarna av matchen.
Låst ämne

Brynäsaren05: Att ni skulle vara så enkla trodde jag aldrig. Tippade på tvåsiffrigt för er, men det blir nog tvåsiffrigt nästa möte i stället.
Låst ämne

Specter: Jag skulle byta Modo mot valfritt lag utanför Shl. Men ja, gärna BIK.
Låst ämne

Specter: Garanterat användare med vårt klubbmärke som ger en dålig syn på oss alla. Förmodligen. Jag bara chansar liksom.
Låst ämne

Vi krossar Modo om två veckor istället! Då blir det 7-2!
Låst ämne

Axelsson: jag ser gärna att Löven går upp och att vi förhoppningsvis kan stanna kvar, men du verkar av någon oklar anledning ogilla norrlandslag.

Vilket lag vill du byta ut oss mot om jag får fråga? Bofors bobcats? Eller något lag från Småland? Norrlandshockeyn ska leva. :)
Låst ämne

Cardigan Daffipoff: "Den backbesättningen vi har fungerar jättebra så länge spelet fungerar."

Jag håller med om detta. Men vill också flika in att Axel utgick ur denna match efter 8 spelade minuter. Vi gick då alltså på 5 backar och det blir så klart tufft vilka man än möter och hur skickliga våra backar än är.

Söderström och D'Astous på över 26 minuter vardera i dag. Lindstein och Kinnvall på 18+ och Djoos på 21.5. Är väl bara D'Astous och Söderström som är nära att spela så mycket i andra matcher.

Sen var det ingen toppenmatch från Brynäs sida för det (de var ju inte slitna i första perioden liksom). Men det kan ju förklara varför vi inte orkade ta igen hela vägen i slutet som vi brukar. Starkt ändå att vinna ännu en tredje period även om spelet inte satt i övrigt. Bara att bryta ihop och komma igen till nästa match som inte är förrän om 2 veckor ungefär.
Låst ämne

BIF Kungen: ”Kommentatorn, var hittar de honom??”

I Örnsköldsvik.

Tyckte Djoos var bra i offensiv zon men halvdan i defensiv zon.
Låst ämne

Specter: Första vinsten på 17 matcher ;) alla sviter måste brytas någon gång. Lycka till!
Låst ämne

När HV71 ramlade ur SHL så var det det bästa som hänt svensk ishockey sedan redline offside avskaffades, men otroligt nog kommer jag att hålla helhjärtat på dem i kvalet mot MoDo.
Låst ämne

BIF Kungen: Hittad från Nolaskogen 😂😂😂
Låst ämne

Tack för poängen, vi behöver alla vi kan få. Vet att matchen hade slutat annorlunda om ni spelat på er topp, så de tackar jag för.

Har sagt de tidigare under säsongen, ni kommer få en lång och rolig vår. Hellre för er skull att ni har er dipp nu än i slutspelet.

Lycka till framöver!
Låst ämne

Tack för en god kamp. Måste vara typ 10 år sedan vi tog 3 poäng mot er sist?

Ni behöll serieledningen och vi kasserade in viktiga poäng. Låt norrlandshockeyn leva, missunna oss inte poäng nu. :)
Låst ämne

OveJärnkrok: Tänkte oxå på den.
Komik på modo nivå. Alltså botten..
Håller på HV ikväll, hur sjukt det än låter.
Cementera modo i botten..
Låst ämne

Färdkost: Ni kanske också borde fokusera på hockey. Tittar man i tabellen så undrar man ju vad ni pysslat med under den här säsongen😂
Låst ämne

Färdkost: ödmjukt
Låst ämne

mk: Förra gången hade vi en efter uppehållet. Trots 5 raka så såg det bättre ut spelmässigt innan första uppehållet.
Låst ämne

Örebro har nu fem raka förluster. Verkar som att de underliggande siffrorna nu spelar ut sig.
Låst ämne

Färdkost: Haha.."fokusera på att spela hockey", är det vad Modo gjort hittills? Ser bra ut!
Låst ämne

ALLA ANDRA TOPPLAG FÖRLORADE OCKSÅ!! VA GLAD FÖR DET ISTÄLLET.
Låst ämne

gwl: tankar om matchen:

Kortfattat: säsongens sämsta match, tredje perioden minst dålig.

Många som underpresterar idag i synnerhet förstalinan, Kopacka, Söderström och Lindblom (den sistnämnda osynlig större delen av säsongen)

Mina toppar:

Persson
Kinnvall
CED
Trivigno
Vesel
Rödin (kanske kräver en förklaring: för många pucktapp, absolut. Men fy fan vad han jobbar, kräver mer än raggardusch😂)

Tema obegripligt:

Djoos nivå
Kommentatorn, var hittar de honom??
Låst ämne

Färdkost: Filma?
Låst ämne

Brynäsgubbe: Det är ju som att Brynäs krigar i botten härinne.

Man vinner inte varje match, så enkelt är det.
Alla lag har svackor. Brynäs hade en liten inför förra uppehållet oxå.
Det är ingen panik..
Hem, vila och kurera knopp och kropp.
Så kommer man tbx starkare💪💪
Låst ämne

Peja: Instämmer. Den backbesättningen vi har fungerar jättebra så länge spelet fungerar. Men när det handlar om att spela enkelt och rejält håller varken #4 eller #3 (som det ser ut nu. Väntar fortfarande på att han skall steppa upp).
Låst ämne

gwl: ” Behöver en 4e kedja som håller. Att rulla på 3 kedjor i 52 omgångar håller inte uppenbarligen. När laget är helt slut efter halva säsongen.”

Alcen sa i veckan i 60 minuter Brynäs att vi har det bra ställt på forwardssidan med Lindblom, Lejon och Ohlsson tillgängliga att kasta in vid behov. I nuläget kollar de inte på någon ny forward.
Låst ämne

Zappaholic: Ni fick ju ändå smaka på både fiolen och bågskytten. 😉
Låst ämne

Det såg inte bra ut men dumt att gnälla ändå, vi ligger ff 1a i serien med 3p marginal till 2an och minst 5p till 3an
Låst ämne

Bratwursten : Ja ingen tvekan om att detta är årets sämsta insats. Första två perioderna var det mättnad, lättja och nonchalans… I sista var man lite hungrigare men det ser trögt ut på sina håll. Den där självklarheten inte där. Modo tycker nog att de gjort en jävla bra match men de var ju inte ens bra. Som Brynäs uppträdde idag har vi förlorat 90% av matcherna mot alla lag i SHL…

Första riktiga bottennappet denna säsong. Man spårade tendenser redan i torsdags men detta var ett steg till i negativ bemärkelse…
Låst ämne

Blå grottan: Är svackan här? Såg bara andra halvan, och kände verkligen inte igen laget, men bra med uppehåll. Kul att modoiterna helt plötsligt hittat tillbaka hit😂
Låst ämne

Brynäsaren05: kommer hända oftare om dom inte tar in en fysisk back ock en frejdigt forward till fjärde
Låst ämne

BobbyG: JFK höll ju låda härinne om den allsvenska nivån hela förra säsongen😂

Var håller han hus förresten?
Låst ämne

Zappaholic: ...enligt vadå, två troll? låt dom inte komma åt er, då får dom som dom vill...

något vi kan enas om är väl att österberg är en riktigt dålig domare? dålig åt båda håll.
Låst ämne

Horace76c:

Jag skulle gärna vilja ha ut Leksand men det är ju en personlig vandetta alà 2016 som de beror på.

Jag är förberedd på kval, men vill inte ge upp riktigt än. Det är 6 poäng (2 matcher) det handlar om. Allt kan hända i hockey. Med det sagt så vet jag hur tunt lag vi har på papperet och än mer hur det ser ut på isen. Förmodligen blir det kval, tyvärr.

Möter hellre Brynäs en mörk decemberkväll än Almtuna en måndag.
Låst ämne

Man klurar ju lite över måttstockarna de har i modoboken.

Vi var typ det sämsta HA-laget som tog sig upp pga motståndet var så jävla dåligt.

Nu är vi det sämsta laget som legat etta i en SHL-tabell.
Låst ämne

Treklövern1912: Med folk som SOOOPIG eller vad nicket är så är det inte så svårt. Dessutom är HV ett jävligt mycket bättre hockeylag än MoDo.
Låst ämne

Gavve: Nu ska jag skriva något snällt i er bok: jäkligt imponerande av er hittills, ni kommer gå långt i slutspelet där alla lag kommer göra allt för att undvika er.
MoDo och Brynäs är två gedigna, klassiska lag som jag tycker hör hemma i SHL, om det bara blir ni som spelar i högsta serien nästa säsong återstår att se.
Lycka till och tack för att ni inte gjorde en toppmatch ikväll.
Låst ämne

OveJärnkrok: tråkigt att vissa är så småsinta. Tur att mina kollegor på jobbet i Gävle har trevligare inställning än vissa här.

Jag har absolut inget emot att ge Brynäs att ni har en otroligt bra säsong, men alla är vi olika.

Nu orkar jag inte att skriva med fler negativa personer, ha en trevlig kväll så ses vi i monitor erp vid nästa möte. :)
Låst ämne

« · 2785415 · »