Brynäs IF

729806 inlägg · 7961 ämnen

Matchtråd: Modo - Brynäs IF 2024-12-07

« · 2785415 · » Till forumet

Sv: Matchtråd: Modo - Brynäs IF 2024-12-07
BobbyG: JFK höll ju låda härinne om den allsvenska nivån hela förra säsongen😂

Var håller han hus förresten?
Låst ämne

Törna:
Tror och hoppas det ändå löser sig, om än med minsta marginal, älskar Hägglunds och draget där, när ”Viljans” sjungs så är det ståpäls 🤘🥰
Låst ämne

friberg: Haha, jävla clown. Ni ligger typ ett decennium i HA. Var får du ens luft ifrån?

Du sitter inför 3e perioden och säger gång på gång hur enkelt vi kommer vända mot er. Enorm ironi. Du fattar väl inte att du sågar ditt eget lag med sånna kommentarer.

Så sjukt att vara stor i truten när man tar en seger mot Brynäs på typ 30 matcher. 😂
Låst ämne

Vi gick inte in och provecerade när det gick så dåligt för Modo under säsongen... Vi kanske borde gjort det.
Låst ämne

Brynäsgubbe: Tagga ner! Tänk på pulsen 😂
Låst ämne

friberg: Är du kär i mig eller varför skriver du på mina inlägg hela tiden?
Låst ämne

bradberry: ja det var avslaget denna gång men på plats i Högglunds så blir man så jävla glad att höra våran tillresta klack som stora delar av matchen störde hemma klacken rätt ordentligt.....
Låst ämne

Modo åker med största sannolikhet ur i år. Låt de fira vid vinst, det blir inte många av den varan under året. Kan inte bli ett uns provocerad av att de lyckas tråka till sig 3 poäng.
Låst ämne

Brynäsaren05: Vi gick inte in och provecerade när det gick så dåligt för Modo under säsongen... Vi kanske borde gjort det.
Min undran blir väl då? När ska vi ha tid att skriva på vår egen sida?;)
Låst ämne

Brynäsaren05: det föder tyvärr bara fler troll för det ska alltid "ges igen". det enklaste är att stänga av dom som inte kan bete sig.
Låst ämne

Jonnyrocker: Tråka till sig 3 poäng är helt fel analys. Skulle snarare villja påstå att Brynäs tråkar till sig 0 poäng.

Sen är jag också övertygad om att Modo får kvala.
Låst ämne

BobbyG: Då tycker jag ni kan göra det. Stäng av supportar som provecerar på andra forum.
Låst ämne

Brynäsaren05: hade det varit upp till mig så hade vi gjort det, men jag är en enkel användare precis som du.
Låst ämne

Jättekul! Så fort vi förlorar, så kommer andra lags "supportrar" in och kommenterar på vårt forum, det är alla lags höjdpunkt. Haha! Vi är nykomlingar och vi leder serien. Vad får man höra då? "Ni är inga vanliga nykomlingar" ???

Jag orkar inte!
Åker vi ut= Alla hånar oss
Leder vi serien= Alla hånar oss (Vid förlust)

Svensk avundsjuka när den är som bäst!

Fan, man skulle varit muslim, istället!

Skönt att tjafsa om synagogor och minareter, istället... ?
Låst ämne

Stefan R 63: Vi är större än så.
Låst ämne

friberg: Är hellugn. Ni är bara väldigt högljudda sett till tabellen och era senaste års prestationer.

Ni vinner nån strömatch mot oss och vi är enkla. Förstår att du har ett mindervärdeskomplex gentemot oss.
Låst ämne

Såg inte en sekund av matchen - var och coachade mina basketkillar - men var det primadonna-Brynäs igen eller hade MoDo ett nytt lag?
Pinsamt är väl hursomhelst bara förnamnet.
Låst ämne

Anders Berg:
Primadonna Brynäs 🥵???

Du är ju allt annat än en Brynäs supporter, allt du skriver och tycker är till Brynäs nackdel, vad gör du här överhuvudtaget, tror basket är mer din grej…😅
Låst ämne

Lira: Aha, så de hade bara otur idag?
Låst ämne

Anders Berg: att Brynäs spelade stora delar av matchen med bara 5 backar var ju i.a.f. lite olyckligt och knappast något de räknade med.
Låst ämne

Gavve: Så med en back till hade Brynäs vunnit mot seriejumbon? Ja, kanske.
Låst ämne

Anders Berg: nä, jag svarade mer på det du skrev om otur. Tror inte något lag räknar med att tappa en back i någon match man spelar. Men Brynäs var inte så bra i dag, det tror jag inte någon kommer säga.

Sen tänker jag inte ta ifrån Modo något för det (för er modoiter som tror att jag skyller ifrån mig).

På tal om något annat Anders. Har du sett Örebros resultat senaste matcherna? Nästan så att statistiken som jag pekade på där har börjat rätta till sig 😎
Låst ämne

Anders Berg: ” Aha, så de hade bara otur idag?”

Nä, idag var det svart/röd/gul mjukglass på isen. Dåligt i bp, slött i 5 vs 5 och trubbigt i PP.
De enda som såg inspirerade ut i Brynäs var målman, Rödin och möjligen nån av gnuggarna i fjärde…
Silfverberg verkar tyvärr ha hamnat i en svacka och ser riktigt sliten ut. Perfekt att han ska iväg och spela mer matcher nu. Not.
Låst ämne

Anders Berg:
Nä, verkligen inte, vi kom inte upp i den nivå vi vunnit väldigt många matcher i, känns som vi har fått vår sk. Svacka/ dipp, inget konstigt med det, VI LEDER SERIEN 😅, lite sjukdom i laget, känn lugnet och var lite positiv, vad mer kan vi begära av detta fina lag bygge, var lite glad för f… 🤣, vi kommer ut starkare efter uppehållet, det är min övertygelse iallafall…

Njut av läget vi befinner oss på…😊
Låst ämne

Stenis: Tror och tycker jag också. Har funderat lite på det på sistone. En kapacitet till i forwardsväg kan nog visa sig värdefullt framåt.
Låst ämne

Jockster : Tredje perioden mot Modo var inte dålig. Brynäs vann skotten med 15-4 och skapade tillräckligt många kvalificerade chanser för att vända matchen.

Sen menar jag inte att de underliggande siffrorna visar att Brynäs gjorde en bra match. Däremot är det talande för lagens slagstyrka att Brynäs hade bättre siffror än Modo, trots att Brynäs sammantaget gjorde en svag insats medan Modo gjorde en bra insats.
Låst ämne

Peja: Helt rätt. Brynäs gör aldrig hela dåliga matcher. Finns alltid en push. Vi förlorade pga ineffektivitet. Tyckte modo var mycket starkare defensivt i den matchen jämfört med deras tidigare matcher. Så inte konstigt alls att dom vann mot oss.
Sen är det inte direkt på nivån som Hockeysverige uttryckte i sin rubrik. Att Modo "chockade" Brynäs. Stark clickbait.
Låst ämne

JawKee: Tycker vi gör en riktigt kass match i ca 45 minuter faktiskt. Det fanns inget tempo, driv eller bett i åkningarna, sjukt slarvigt passningsspel och vanligtvis dominanta spelare som helt enkelt antingen slarvade eller var slitna.

De långa anfall vi lyckades jobba ihop var lätträknade och spelet upp på våra skickliga backar satt inte.

Sen räckte det nästan med en kvart av bra hockey för att ta poäng, men nä..tycker det var en riktigt blöt insats. Tycker nästan matchen visar mer på hur svaga Modo är som nästan tappar poäng hemma när vi är helt under isen.

Är dock inte alltför upprörd, det blir alltid plumpar i protokollet under en grundserie. Hoppas vi får ett riktigt jävla bra uppehåll nu och bygger upp en ny vinstrad.
Låst ämne

Specter: "tråkigt att vissa är så småsinta. Tur att mina kollegor på jobbet i Gävle har trevligare inställning än vissa här. "

Jag är alltså småsint för att jag tycker det skulle vara roligare med något annat lag än Modo i Shl? Hmm ok. Det är ju bara min personliga uppfattning.

Glömde att Modoiter blir lite kränkta när man inte ser klubbens storhet. Om det känns bättre att veta så hade jag helst sett Lhc, Hv eller Växjö åka ur. Men är ganska övertygad om att det blir Modo.
Låst ämne

OveJärnkrok: jag tycker överlag att du har en rätt tråkig ton i vissa av dina inlägg. Uppenbarligen berör / stör du dig på MoDo då många av dina inlägg går ut på att skriva negativt om klubben.

Orkar inte sitta och lägga mer tid på såna som dig. Finns många andra brynäsare jag hellre diskuterar hockey med. Tack för din tid. :)
Låst ämne

Hoppas att ni sov bra inatt. Inga mardrömmar om när Norlinder spelade fiol? 😉
Låst ämne

Specter: Modo som klubb stör eller berör mig inte alls. Men de flertalet modoiter som barnslar sig härinne har jag definitivt en tråkig ton emot.

Sen skriva negativt om Modo..ni ligger ju sist, så det blir ju naturligt mycket negativt.
Låst ämne

Jockster : Vi har blivit bortskämda. Så det är nog många av oss som överreagerar ofta. Jag brukar försöka bara skita i det som skrivs här under match och efter för det sker nog oftast i affekt. Men du har helt rätt.
Om vi däremot hade fortsatt att spela matcher nu rätt tätt så tror jag att en riktig svacka hade kommit. Vi har lite tur att det är uppehåll nu.
Låst ämne

JawKee:
Exakt! Spot on!
Men det jag belyser är att det av någon outgrundlig anledning börjar snackas om ngn form av "svacka" bara för att Brynäs gjort 5 dåliga perioder här i de sista 2 matcherna.

Lovar att INGEN satt vid kl 19.20 i Torsdags och tänkte "faaaan att BIF är på väg in i en svacka nu".
Lagom när de ledde med 12 - 1 skott och verkligen körde över TIK.

Men nu....
Låst ämne

Gavve: Tycker att matchen mot Modo så såg det mycket bättre ut för oss. Där är det kanske snarare passningarna som inte sitter för oss och att vi inte har effektiviteten. Vi har två chanser med PP som vi inte tar vara på. Samtidigt som Modo faktiskt är otroligt effektiva på sina chanser. Jag tror det snarare är där vi förlorar och inte på vårt defensiva spel.
Låst ämne

JawKee: sen vet jag att underliggande siffror inte är för alla. Men för mig så fortsätter de ju se bra eller i.a.f. inte dåliga ut vilket gör mig lugn även om vi förlorar någon eller några matcher också. Hellre det än att överpresterar som Örebro gjort 20 matcher i serien (målvaktmässigt) och sen tappa allt när målvakten inte står på huvudet i varenda match (5 raka förluster för dem nu har jag för mig).

Vi gjorde även några riktiga plattmatcher i HA måste vi kommer ihåg och hur mycket sist Modo än är så är de ändå mycket bättre än de flesta lag vi mötte i HA (säger de flesta här då jag inte gör någon djupare jämförelse mellan Modo och HA-lagen för att jag inte är insatt).
Låst ämne

Jockster : Man ska absolut inte dra några större växlar av det. Alla lag har svackor. Var väl Kronwall och Lundqvist som sa det att ett lag måste få en svacka för att testas lite om man ska gå långt i ett slutspel. Så det kan ju vara nyttigt.
Jag tycker att vi gått ner oss successivt i det defensiva spelet iallafall sen förlusten emot Luleå. Sen är det anmärkningsvärt att vi har så pass hög lägstanivå att vi ändå inte förlorar med särskilt stora siffror. Och även när vi gör sämre matcher så kan vi komma därifrån med vinst eller iallafall poäng.

Sen vet jag inte om man ska kalla det svacka, men vi hade ju initialt väldiga problem med PP. Så det är inte så att vi har spelat "perfekt" genom säsongen hittills heller. Trots det har vi varit det starkaste laget och är det fortfarande sett till resultat. Vunnit flest matcher, förlorat minst antal matcher. Och det med ligans sämsta PP i dom typ, 19-20 inledande matcherna?
Låst ämne

Lira:
Det har varit slarvigare passningsspel sista 5 perioderna! Varken mer el mindre.
Så ingen anledning att dra några större växlar av matchen igår, de gjorde en dålig insats helt enkelt.
Låst ämne

Gavve: FBK-back Adam Ollas Mattsson stängs av två matcher efter slagsmål i matchen mot SAIK. Han missar därmed matchen mot oss efter landslagsuppehållet.

Det var ju synd.
Låst ämne

Stenis: "You Miss 100% of the shots you don't take" som den gamle Gretzky sa. Eller rättare sagt så var det hans far som sa det från början (enligt honom själv i intervjun nedan).

youtu.be/YRKvJMLqOpw
Låst ämne

Stenis:
Jag tycker Johan ska titta på att få hit en till forward.
Skador och avstängningar kan hända och jag tror vi behöver en tung powerforward som kan tackla och provocera och på samma gång fylla ut bredden. Vesel och scott höjde sig nivåer med Rödin igår. Skulle de inte må bra av att ha någon bättre med sig på isen tro?
Låst ämne

Såg denna på Twitter och kan inte hjälpa att inte dela den, fnissade till här hemma i soffan.
Uppladdat:

450x300-img3998.jpegimg3998.jpeg

Låst ämne

Gavve:
Jag är inte så förvånad att Brynäs vinner skottförsöken i matcherna.
Det känns ibland nästan som om Brynäs har anammat Kopackas filosofi.
Får du pucken så skjut mot mål.
Det som var förvånande igår var spridningen varifrån skotten sköts.
Låst ämne

Peja: Det påminner lite om starten på säsongen också. Vi hade bra underliggande stats jämfört med motståndarna men förlorade fyra av de sju första matcherna.
Låst ämne

Peja: Det där är dessutom "bara" vid lika styrka. 0.61 mot 0.23 i PP också.

Att vi hade 52 skottförsök framåt är ju rätt imponerande också. Det trodde jag faktiskt inte när jag tittade på matchen i går (Modo hade 37).

Har inte statistik över A, B och C-chanser men tittar man på skottkartan ser det ut som att vi hade fler skott från skottsektorn också.
Uppladdat:

450x300-skottkarta2.jpgskottkarta2.jpg

Låst ämne

Ingen bra match igår men ändå klart högre xG än motståndarna.

MoDo 1.26
Brynäs 2.47

Det hade med andra ord varit logiskt sett till chanserna om Brynäs gjort åtminstone ett till mål igår. Jag grämer mig lite över att ineffektiviteten och special teams inte fanns där, då hade man ändå vunnit trots att man i stora delar gjorde en usel insats. Men det är också typiskt för hur det rent statistiskt brukar se ut när ett bottenlag besegrar ett topplag.
Låst ämne

Jockster :
Mjaa kanske den kom där 😅, men vem kan egentligen säga det, jag säger bara det jag ser, dvs. Betydligt slarvigare passnings spel, dåliga tekningar, svårare urspel från egen zon, oskärpa i avsluten mm.mm, en dipp helt enkelt efter en helt magisk höst, lite slitna gubbar, lite förkylningar och lite hybris kanske, känns bra med uppehållet nu även om det blir lite jobbigt för oss supportrar med denna väntan 🤘😊
Låst ämne

Gavve: Hoppas! Örebro (Linköping och Växjö) är inga riktiga hockeylag.
Låst ämne

Lira: Ja, det var som sagt väntat med ett par förluster nu med tanke på hur spelet sett ut och svackan hos några ledande spelare främst. Tror som jag skrev tidigare även på torsk i nästa match, men det fantastiska är att man inte känner minsta stress över en sådan svit. Vi kan liksom som sämst trilla ner till andraplatsen, sjukt egentligen.
Låst ämne

Lira:
När kom den här dippen/svackan då?

Runt 19.25 i Torsdags när BIF spelade ut TIK och ledde skotten med 12,13 - 1?
Menar, det var ju strax efter det som de valde att sluta spela hockey =)

Måste gå till historieböckerna som den snabbast infallna svacka/dippen som något lag någinsin drabbats av =).

Eller så är det bara som så att laget valde att kliva ut mot Modo men en riktigt kass inställning & attityd och trodde att det var 3 lätta på kontot.
Låst ämne

« · 2785415 · »