Brynäs IF

446086 inlägg · 7961 ämnen

Matchtråd säsongen 2018 - 2019

« · 1916920 · » Till forumet

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
INTE ARTO🤢🤢🤢
Kommentera

Vem står ikväll då...?
Kommentera

Pettisbif: Hoppas verkligen vi kan fortsätta att sätta defensiven och spela med bra energi. Färjestad är ju experter på ryggsäckshockey och spelförstörande moment. De har det i sitt vämjeliga DNA.
Kommentera

Alltså Sam Hallam...

Så sjukt jävla slipad... Kung på media...
Kommentera

Pettisbif: Sitter och bläddrar i kalendern med yngsta dottern som vill åka upp till Gävle och se Brynäs och besöka shoppen ❤ detta värmer i pappas hjärta 🖤❤💛
Kommentera

Forsberg 1978:
Kan tyvärr inte gå på matchen ikväll. Men k nästan sätta ett finger på att det blir två trötta kommentatorer som typ Åke Unger och Arto..
Kommentera

8482: Kommer bli tufft men tror på seger. Om domarna ogillar ryggsäckshockey så hänger vi någon puck i PP 👍
Kommentera

3-2 till Brynäs ikväll efter Sudden! Kousal avgör....
Kommentera

8482: Jag tror på poäng ikväll!
Nyckeln blir att inte vaggas in i deras brunkspel utan att röra på fötterna.
Snabba spel och hela tiden gå med fart, vi har inte en chans mot deras finlandsfärjor i närkamperna om dom får spela i gå tempo.
Kommentera

8399: Va tror ni idag då? Kan vi få va glada ett tag till eller åker motorsågarna fram igen?=)=)

Idag kör man Sky men tänker inte låta ölen dra mer än matchen hehe
Kommentera

Lunkan: I gott sällskap så är platsen av mindre betydelse.
Kommentera

Lunkan: du har en poäng. Timrå är dock roliga att se på hemmais tycker jag. Bra stämning och frejdigt
Kommentera

varulf:....lägger man sen till HV ter den sig helt omöjlig
😉
Kommentera

varulf: Jag får inte ihop ekvationen , nöje & Timrå?
Kommentera

Bratwursten : haha 😂 ja man hade ju hoppats. Men det är bara nöje denna gången.
Kommentera

varulf: Östrand Timrå Icon
Kommentera

varulf: Vafan... Skärpning, hoppas att det genererar en stor affär i så fall!
Kommentera

Bratwursten : tänk vad gott det skulle vara med en seger imorgon. Arbetsro delux och en grym lördagskväll. I och med jobbet skall jag gå på timrå-hv i en loge men man lär ju snegla på resultat tavlan.
Kommentera

Vuollerim: Hoppas på runt sju tusen!
Kommentera

Treklövern1912: Blir perfekt att ta tillbaka Ersson om ett par år.
Kommentera

varulf: Gött! Jag har försökt förklara detta för min fru men hon fattar ingenting:) hon bara gnäller att hon får dåligt med svar när hon pratar med mig, eller med sonen för den delen. Att hon inte fattar att det är match är helt obegripligt:)
Kommentera

Ersson mycket bra i Västeråskassen, har hållit dem kvar i matchen mot Leksand (eller vad dom nu heter) ;-) Bara 1-0.
Kommentera

varulf: Check!
Kommentera

Soffdomaren: skönt att höra det finns fler. Ett tag undrade jag om det var läge att boka tid för samtal med utomstående. På riktigt. Men ibland är sjukt nog enda trösten att det finns fler som en annan därute. Forumet bevittnar detta emellanåt.
Kommentera

Bratwursten : 6000 sålda till imorgon 👍
Kan det bli 500-1000 till tro?
Kommentera

Soffdomaren: Vi är ganska enkla organismer ändå....
Kommentera

En allmän fråga bara.

Är det verkligen sunt när allmäntillståndet förbättras så sjukt mycket "bara" för att ett lag med puck och klubba lyckas skjuta minst ett mål mer än ett annat lag med samma utrustning?

Jag personligen känner mig mycket lugnare och mer harmonisk än för några veckor sen och då är jag ändå pappaledig hehe.
Kommentera

Ove Myling: så att Dackell blir en BZ 2.0😉
Kommentera

8399: Rött är ju deras färg så det passar ju bra i detta sammanhang ;-)
Kommentera

Ersson får fortsatt förtroende och Lundgren sjundeback imorgon.
Kommentera

Inkazar: LARS Werner. Röda lampan kommer att lysa bakom honom. ;-)
Kommentera

Forzzen: Steen spelar denna säsong i $Örebro$
Kommentera

Spajderman: Vet bara att FBK lånat in en målvakt från Div1 ( HHC) endast för lördagens match borta mot Brynäs och var väl Steen som stod igår så förmodat skadad.
Kommentera

Spajderman: Färjestad har väl lånat in Åkerlund från Hudik för att täcka upp som andra målis bakom werner på lördag? Så Svensson kommer ej till spel.
Kommentera

Ove Myling: Onekligen har Söderström insats varit mycket bra och Tommy har öst lovord på hans mogna spel. Men Söderström är ju bara 17 år så frågan är om hans fysik räcker till eller om han måste vila då och då. Tommy vet förstås hur han skall matcha honom. Jag kanske underskattar Söderströms fysik.
Kommentera

Anders Berg: Apropå målvakter, någon som vet status på Markus Svensson inför lördagens match? Spelade inte senast, googlat lite och endast hittat en låst artikel från "hockeybloggen".
Kommentera

Ove Myling: Det sista du tar upp är jag helt säker på. Tycker deras fokus på juniorer ökat på framförallt sociala medier där jag följer dem bara på den korta tid BZ varit borta. Sen kan ju det såklart bero på Söderströms framgångar men tycker det låter så på de uttal jag läst också.
Kommentera

Huge: "Brynäs borde ha nyttjat BZ som hjälp med att skola in Dackell"

Och Kristo kunde kanske ha stannat kvar och skolat in juniorerna i a-laget oxå och hjälpt dom att ställa om till a-lagshockey.

Jag menar finns nog både i den sparkande klubbens och den sparkades intresse att vara kvar och "hjälpa till"...
Kommentera

Treklövern1912: Jo, men precis. Jag var inne på det redan när han förlängde sitt kontrakt att då måste man ha 7 solida backar eftersom Bertil har en tendens att gå sönder och missa x antal matcher.

Dock är känslan att även om han går sönder så har vi bra back up och skulle kunna offra Larsson plus en till back.

Som jag skrev, så tycker jag att förutsättningarna har förändrats i och med Söderströms utveckling.

Nu måste det vara relativt svårt att förutse att Söderström skulle vara såhär pass bra, men visst borde BZ ha haft något hum om hur vår juniorsida ser ut? återigen, visar det på BZ nonchalans mot vad våra junisar kan uppnå. En sportchef med koll borde inte ha en backsida med 8 seniorer när det finns så lovande backar i juniorled.

Hoppas, och tror att klubben tänker så, att nästa sportsligt ansvarig har en bättre helhetssyn och jobbar närmare juniorverksamheten så att juniorerna enklare slussas in i a-laget.
Kommentera

Ove Myling: Vi skall också ha i bakhuvudet, ta i trä, att Bertil har varit borta långa perioder under några säsonger. Nu hoppas jag förstås att så inte blir fallet nu eller i framtiden.
Kommentera

Huge: Måste bara skriva att jag håller med dig här!!! :)
Lundgren är helt klart en spelare man kan lita på.

Dock kvarstår frågan, om man får drömma lite, om man kunde förändra spelartruppen något då vi saknar offensiv kraft - om man kunde göra sig av med en back och om då Lundgren skulle kunna vara umbärlig med tanke på dom spelare vi har. För visst känns det onödigt att ha Lundgren på bänken? En sån som Ersson duger ju fint att lyfta in vid skador, som t ex nu. Förutsättningarna har ju ändrats en del med Söderströms intåg.
Kommentera

mattiask: Bra analys. Spelare som Norin och Söderström har heller inte haft samma press på sig att prestera jämnt och konsekvent under tid sas och har kunnat spela lite avslappnat under inledningen, när det gått trögt. Svårt att i dagsläget avgöra hur dom kommer att hantera en lång säsong, nåt som ex Lundgren har varit van vid i LHC. Nu kanske dom gått lite på rus
Sjödda har ju iaf fått angenäma problem, främst iom att Söderström helt oväntat klivit fram som en nästintill ordinarie back pga skador på Larsson och Norin. Och Lundgren går ju även före Ersson, värt att notera.
Kommentera

mattiask: Svårt att veta vad man ska göra med defensiven. Jag är inte övertygad över Norins storhet. Norin var helt ok när alla andra var under isen och laget förlorade det mesta. Tror att nu när laget varvat upp så kanske han inte kommer att framstå som lika bra.

Lundgren är en habil shl-back, men frågan är om han passar in i Brynäs lagbygge. Att vi var baktunga visste man ju redan innan säsongen. Men nu har Lundgren kontrakt och skador kommer. Men helt klart kan det bli en del bänktid för honom.

Det som står bortom rimlig tvivel är väl iaf att Henrik Larsson har gjort sitt i föreningen, då både söderström och norin ligger före i rankingen. Man borde lägga krutet på att skeppa honom till allsvenskan. Det borde kanske gå: han är på sista året av kontraktet och har producerat i allsvenskan tidigare.
Kommentera

Spajderman: Jovars, försvarsspelet har blivit bättre över hela banan, samtidigt som förstakedjan har börjat producera i 5 mot 5. Tidigare producerade inga i 5mot5, nu är det åtminstone en lina som gör det.

Men angenäm bredd på mv-sidan? Nja... snarare bredd.
Kommentera

Lemp: Rent spontant - ja.
Norin har överraskat på många - mig inklusive, men jag vill se mer av honom innan jag ger honom en helt ordinarie tröja. Detsamma ska sägas om Söderström.
Ungdomlig entusiasm är fantastiskt att bevittna och han har ett stort spel i sig.
Men det är lite dit jag vill komma med att man måste ge honom förtroende och speltid, men att han samtidigt bara är 17 år. Visst ålder spelar egentligen roll om man är tillräckligt bra. Men hellre att man tar det sakta men säkert då han trots allt visat att han klarar av det galant.

Men skulle jag i dag ställa upp backarna så hade jag nog lirat exakt som du skrivit det, sen lirat Lundgren med Kilström alternativt kört Kilström med Söderström och testat Andersen med Lundgren.

Däremot ska jag säga att jag defintivt håller med er alla om att lagbygget innehåller lite för många defensiva backar MEN det ska sägas att Andersén i mina ögon av dessa tre är den som har den starkaste offensiven. Så det är inte lätt att sätta ihop backparen så man är hundra nöjd.
Kommentera

Spajderman: Tycker att det ser ljust ut för vårt lag. Dacke och Tommy har lyft laget. Tror på vinst imorgon mot dansbandet.
Skulle inte heller bli förvånat om vi får se återkomst av Sundlöv som sportchef så småningom.
Kommentera

Treklövern1912: Att han fick 2 1/2 säsong är ju bara så märkligt. Heja Sundlöv.

OT tycker jag dock att vi börjar se lite ljusglimtar i laget, spelat in en del poäng nu på slutet och laget börjar lira som ett kollektiv. Vi är trots allt bara 2 pinnar bakom top 6-placering. Får vi in en vass första-andra lirare som kan hålla puck och hittar nätet kan detta bli bra. Lägg därtill att vi får in en hungrig målis som i sina bästa dagar är en top5 i serien om dryga månaden.

Angenämt problem på såväl back som målvaktssidan, vet inte när vi tidigare haft denna bredd även om jag som många andra anses den vara lite oproportionerlig.
Kommentera

« · 1916920 · »