Brynäs IF

730621 inlägg · 7961 ämnen

Matchtråd säsongen 2018 - 2019

« · 1917298 · » Till forumet

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Stefan R 63: Nej, Rautio är ingen förstamålvakt, men frågan är om han inte är tredjemålvakt i tränarnas ögon. Jocke är bevisligen skadad och finländaren är troligtvis också småskadad.
Kommentera

Peja: nä inte i den här matchen...- på alla i första men sett över en hel säsong...denna som förra så håller inte Rautio...Han är en cool kille men absolut inte en 1 mv...o nu säger sjödda att de hade fundering på att byta ut honom...men..3-0 går ju att hämta upp...vi fick inte ens chansen..
Kommentera

Forsberg 1978: Pffft, svag jävla intervju.

Mår fan illa. Han ser ju inte ens ut att bry sig.
Kommentera

Petter tror som vi att Karhunen är skadad...
Kommentera

6984: Varför ska Brynäs röra upp såna här kokande känslor hela tiden för...? Varför kan de inte bara göra en vanlig förlust där de krigat om poängen och bjudit upp till kamp...?

Istället skall man åter igen bli uppriktigt förbannad över en helt oförklarligt usel insats. Något är fel i laget och jag är helt övertygad om att Sjödin är helt fel man att leda det här laget. Det har jag hävdat precis hela tiden så det har inte med den här enskilda insatsen att göra... Sen är ju truppen för svag med två alldeles för svaga kedjor, där måste Dackell o co spetsa till det men det räcker inte. Man måste ha ett ledarskap värt namnet...
Kommentera

Stefan R 63: Ja, Rautio är för dålig, men det är inte bara målvakterna som är skillnaden mellan lagen. Brynäs kommer i princip aldrig till avslut när man har 3mot2-spelvändningar, Färjestad gör det varje gång. Brynäs har en, max två, kedjor som håller måttet. Allsvenskt passningsspel på de övriga.
Kommentera

Brynäsgubbe: 8-10 nyförvärv under novemberuppehållet så är vi med igen. Varav 4 nya målisar. Helst läkarundersökta men inte ett måste.
Kommentera

Buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
Kommentera

Mattson: Inte nödvändigtvis. Kolla bara på hur lätt det var att bli av med Liljewall. Det talades ju om flerårskontrakt där, men dröjde bara 1 år innan han skeppades till divisionen som han hör hemma i. En riktig hockeykrigare och bra karaktär, men ingen SHL-spelare. Det finns många allsvenska klubbar som tackar och tar emot de här spelarna som BZ har samlat på sig.
Kommentera

Peja: jo men vi kan inte ha en mv på under 90 %...det går inte..se i andra 3 eller 4 bra lägen...werner räddar...det är skillnaden!
Kommentera

Snälla Cmore grilla Sjödin fullständigt SNÄLLA!!!
Kommentera

Imponerande av Andersen att visa inställning med 36s kvar.
Kommentera

Herregud vad pinsamt.

Att sedan Andersén attackerar FBK-spelaren får mig bara att vilja gömma ansiktet i kudden.
Kommentera

Peja: Är skraj för att Bengtzens lagbyggen gjort irreparabel skada för Brynäs. Kommer dröja flera år innan hans värvningar har bytts ut. Blir tufft för nästa SC att ta över.
Kommentera

Stefan R 63: Mannberg onödig dragning på blå när 2 medspelare är på väg in i zon, precis sånt jag menar... Så jävla dåligt och inte SHL-mässigt.
Kommentera

Ska inte skriva här när man är så förbannad men kan inte låta bli! AVGÅ ALLA främst Tommy Sjödin och Janne Larson och ta med er Rautio, 3:e och fjärdefemman!!!!
Kommentera

Peja: så är det ju men vi måste ha en mv som kan hålla oss kvar i matcher att ge oss möjlighet...han kan inte va bra i tre matcher o dålig i 5...så har det sett ut för honom de sista säsongerna tyvärr...han är en andre mv i shl och att inte sjödda gör ett mv byte efter 3-0 är något han måste stå till svars för...
Kommentera

bradberry: Ironiskt att det bara är Sunkans spelartyper som Brynäs har tillräckligt många av. Stör mig enormt mycket på att BZ har byggt en FW-uppsättning fullproppad med allsvenskar som inte håller SHL-klass, det har förstört anfallsspelet fullständigt. För några år sedan var Brynäs styrka att man hade 4 relativt spelskickliga kedjor som kunde skapa tryck i offensiv zon eller för den delen skapa vassa spelvändningar när det andra laget tryckte på. Den styrkan har BZ förstört totalt med alla de här allsvenska FW-värvningarna.
Kommentera

Brynäsgubbe: Felcitat... Han menade ju BORTApubliken... de har ju så långt att åka ;-)
Kommentera

Kul för #22 att bli hyllad med en sån här bajsmatch...
Kommentera

"Vi vill visa publiken nånting", säger Blomqvist.
Kommentera

Anders Berg: Var glad att du var på middag och missar eländet/misären/utskåpningen/nerpissandet!
Kommentera

På väg hem efter en god middag hos vänner surfar jag in på Swehockey. Men nej, det skulle jag inte gjort. #världsmästarna #cirkusrautio
Kommentera

Finns inte ens en tillstymmelse till linjer i spelet. INGEN driver på mål och gör skitjobbet.
Kommentera

Zappaholic: Håller med om att Rautio har gjort flera tavlor ikväll och det omöjliggör tyvärr att få till en jämn match, men det finns också utespelare som inte håller SHL-klass. Vi har flera forwards som är flera klasser för dåliga för att ens spela i en 4e-kedja.
Kommentera

Huge: Haha vi är ju i stort sett lika formstarka. Vad är det för ursäkt? Ungefär det jag väntade mig från dig.
Kommentera

Zappaholic: Och Tommy Sjödin!
Kommentera

6984: Håller med dig. Skillnaden stavas Rautio. Tyvärr.
Kommentera

Huge: "Ursäkten idag är att vi möter ett formstarkt FBK, samtidigt som vi själva inte gör nån bra match."
FBK och Brynäs har båda tagit 10p de senaste 5 matacherna... Så "formen" borde vara likvärdig. Skillnaden mellan lagen ikväll är att FBK har en målvakt. Det har inte Brynäs
Kommentera

Zappaholic: Håller med till fullo men nu har vi tagit några poäng och blev världsmästare när vi lyckades slå DIF borta så det lär få gå till 8-9 raka torsk innan det händer något i den här föreningen var så säker...
Kommentera

kennys: Förhoppningsvis så har Campese och Dackell hunnit agera INNAN vi hamnar i KS.
Kommentera

munkas: Nej, men se munkas. Du har hållit dig borta härifrån dom senaste matcherna. Undrar varför du helt plötsligt dyker upp idag? Har det varit deppigt efter dom senaste vinsterna?
Och du gringubb... förlåt Brynäsgubben.
Ursäkten idag är att vi möter ett formstarkt FBK, samtidigt som vi själva inte gör nån bra match. Lite förvånad över att du inte kan se hur lamt vi uppträder idag, trots att du själv suttit och gnällt över spelet under hela matchen. Eller gnäller du för att du tycker att det ser bra ut?
Kommentera

Brynäsgubbe: Jag skojade bara lite med Hugekommentaren...trodde det framgick :-)
Kommentera

6984: Den tröst jag kan se är att när kvalserien drar igång så är både Jocke och Kharunen speldugliga.
Kommentera

munkas: Det är faktiskt bedrövligt hur ett så oprövat kort får kliva in i vår hemmaborg och inte ens testas på 40 minuter...

Det är en inställningsfråga och jag vidhåller, som jag gjort hela tiden, att det delvis är en coachfråga. Tommy är fel man att leda Brynäs. Janne Likaså. Den tredje, Magnus nånting, kan jag inget om men att ge honom huvudansvaret kan ju inte vara sämre.
Kommentera

Stefan R 63: Som det är nu så TILLÅTER man att EN spelare förstör för HELA laget. Rautio håller inte SHL klass. Han är på tok för ojämn. Spelar en bra match och tre dagar senare är han en katastrof..

Blir det 4000 besökare på nästa hemmamatch? Rautio kostar oss poäng OCH ekonomi...
Kommentera

Back: Står ingen mejladress till Dacke men detta måste lyftas upp och det måste vara att Karhunen är skadad, jag säger också LÅT HUVUDEN RULLA
Kommentera

Zappaholic: För att Rautio är 80-procentig.
Kommentera

Zappaholic: Är du hans mamma? Varför bryr du dig.
Kommentera

Stefan R 63: Hur i helvete kan vi göra en så helgjuten insats mot DIF och så nu det här? Spela på samma sätt, borta som hemma...det var Bulans melodi.
Kommentera

Ove Myling: Vår målvakt läcker som ett såll och i motståndarkassen står det som vanligt en NHL-målis och samlar in puckar med magplattan. Sjödin lyckades elda på inställningen till match upp på fina 12%. Starkt!
Kommentera

6984: kolla uträkningen för poäng som % kan innebära så förstår man mer vad kostsamt det är med en mv under 90 % ! Från ca 93.5 ner till 91 % så innebär det ca 12 p...då kan man tänka sig resten med vår mv...Har vi en skadad andra mv..så ska lagledningen avgå nu...
Kommentera

Rumpelstiltskin: möjligen gränsfall :)... menar egentligen just den här matchen... fyra handledsskott som inte ens är direktskott
Kommentera

Brynäsgubbe: Vad har du för humor om du tycker det är underhållning?? :-)
Kommentera

Var på plats och såg Dyk och Meyer i SSK igår. De skulle gå rakt in i en 1:a- eller 2:a-kedja i Brynäs.
Kommentera

kennys: SJÖDDA o Tant Larsson är heliga inavel får ej röras livstidskontrakt annars gråter deras kärringar ut i media
Kommentera

Zappaholic: Frågan om Karhunens status måste ställas till ledningen. Har vi en halvskadad målvakt på bänken måste huvuden rulla.
Kommentera

Blixt1980: Att hänga en slips i ribban skulle vara en klar förbättring
Kommentera

Zappaholic: Det är min enda underhållning i alla fall. Haha.
Kommentera

magr: Jag väntade på den... Men om någon förstör så mycket för Brynäs och ledarna inte har vett att åtgärda. Ja då blir det inte många alternativ kvar.
Rautio är så jävla dålig att man tror att han är på FBK's lönelista i den här matchen.
Kommentera

« · 1917298 · »