Brynäs IF

730607 inlägg · 7961 ämnen

Matchtråd säsongen 2018 - 2019

« · 1919645 · » Till forumet

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Brynäsgubbe: Ett genomgående mönster i Brynäs spel, finns ingen riktigt idé vad man gör där ute och man kommer alltid ut ängsliga och tröga.
Kommentera

Brynäsgubbe: Bengtzenhockey...
Kommentera

2064: Svårt att se att Lööke skulle göra så stor skillnad. Han blir nog som bäst en spelare för botten 6 i SHL om inte något oväntat händer. Ikonen och Ölund skulle dock verkligen behövas nu, båda är rätt ojämna i sina spetskompetenser men är oavsett väldigt skickliga med puck.
Kommentera

Brynäs verkar helst vilja åka över röd, dumpa och byta.
Kommentera

Bratwursten : På väg bort?
Kommentera

Brynäsgubbe: Vad händer med Lundgren?
Kommentera

Inget driv i skridskoåkningen. Berra glider runt när pucken åker i rundeln.
Kommentera

Rautio har nog en bakvänd bonus; om han inte får spela minst 80% av matcherna så tripplas hans lön.
Kommentera

DR i målet igen . Va fan är det för hållhake DR har på ledningen i Brynäs .
Skitnödiga backar i dag igen . Palu vet var han ska sikta på när sållet står . 3 strutar för palu .
Kommentera

Davey85: vi har ju i stort sett ordinarie lag jävla soper
Kommentera

4-1 känns logiskt när man tittar på vår laguppställning. Herregud..kan inte minnas en ofarligare forwardsuppsättning än den vi har att tillgå ikväll.

Jag har svårt att se nåt positivt just nu, tränare, spelare, sportchef, spelsystem...allt är underkänt.
Kommentera

mattiask: vad skulle han gjort? Slängt sig åt sidan, han hade ingen chans att komma undan. Jesper är en ödmjuk person med inget ont uppsåt o som han själv säger - kontentan av detta är att spelarna vågar ej gå in i närkamp för konsekvens som kan uppstå... sorgligt domarbeslut!
Kommentera

Treklövern1912: Jag tror på en femteplats.
Kommentera

Samsung: Har man kollat upp Lööke, Ölund eller Ikonen i AHL?
Gäller att behålla kontakten och se om de börjar tröttna när december sätter in.
Kommentera

Det märkliga med detta lag är ju att dem kan prestera sjukt bra hockey. Om man kollar på dem 2 första matcherna i år, så har jag för mig vi spelade riktigt bra hockey i 2 perioder men fick inte in pucken. Vrf kan dem inte få fram de spelet så vi åtminstonde inte blir förnedrde som vi blev sist.
Kommentera

Tänker vara lite ful och hoppas att Felix står ikväll så målvaktsmatchen blir jämn i iallafall:)
Kommentera

Forsberg 1978: Ska bli roligt att bli överkörda av ett riktigt dåligt HV.
Kommentera

Folket folket folket! Vi är nära nått nu! Jag har ju en kontakt som suttit med i rådet. Sprang på han nyss på Scandic chs frukost.. Vi är väldigt nära på ett spår som jag hoppas mycket på. Lät som det kunde vara nå riktigt bra på g på han.. vad har vi på marknaden? Clark på g tillbaka kanske?
Kommentera

Kan med lite flax bli plats 7 i serien eller mer realistisk plats 13. Vad tror ni ?
Kommentera

varulf: om alla går in med intällningen att det kommer se bedrövligt ut så kan vi ju bara bli positivt överraskade 😊
Kommentera

Forsberg 1978: inte bara att åka och hämta 3 poäng direkt....usch! Men som alltid kommer man mysa runt idag och inbilla sig att islossning kommer ske och allt sitter ikväll. Kan de ge sig själva chansen iaf så slipper den känslan vara som bortblåst 19.07.
Kommentera

Jahapp ny match ikväll mot HV borta, snacka om ångest!!!
Kommentera

Ove Myling:
FÖRENINGENS linje? Error.
Kommentera

Lemp: Redan efter BZ första säsong var jag mycket tveksam till hans nedmontering av juniorsidan och införande av boforsare. Då var man en okunnig läktarcoach men nu kan vi se effekterna av hans agerande.

Otroligt skönt att Brynäs sparkade honom och stoppade blödningen. Det gick fort att riva ned "juniorer upp till a-laget-konceptet", frågan är hur lång tid det tar att bygga upp igen? För Brynäs del hoppas man att skadan inte är oåterkallelig.

Nästa sportchef måste ha en bättre helhetssyn och köra på föreningens linje och inte sin egen "my way or the highway"-stil.

Skulle även vara positivt med en tränare som är van att slussa fram juniorer och kan få ut deras potential som a-lagsspelare.
Kommentera

Andrafemman: Victor Söderström, Niclas Andersén - Joachim Rodin, Robert Kousal, Ludvig Nilsson.

Har Sjödin slagit i huvudet? Vad gör Nilsson bra förutom att han tar i och försöker?

Mannberg? Westfält? Blomman??
Kommentera

När kommer Norin tillbaka och vad är det för fel på honom?
Kommentera

Luddf: Solem kan göra ett jobb, ungefär som BZ allsvenskar men med bättre utvecklingspotential, Kedbrant är en smart spelare som jag hoppas mycket på.
Kommentera

Väldigt bra artikel.

Vi kommer förmodligen inte ha någon spelare med i JVM i år. Vad beror detta på? Är det för att 99-orna i Gästrikland saknade den där riktiga spetsspelaren för Brynäs har faktiskt inte en enda spelare född 99 som spelat i något landslag (förutom Samuel Ersson och August Berg som representerade landslag men de togs in utifrån inför hockeygym), eller har Brynäs misslyckats med att utveckla dessa spelare? Eller har Brynäs svårt att locka till sig talanger utifrån? Finns ju många olika sätt att se på varför Brynäs inte ha någon representant i JVM.

Appråpå juniorer, har ni något förslag på någon spelare i j20 som ni tror skulle platsa i A-laget? Vem tror ni kommer bli nästa spelare efter Söderström att ta en plats?

Har sett några J20-matcher i år och det är inte många spelare som sticker ut. 01-backarna Viktor Persson och Axel Westlund tycker jag har visat stor potential. På forwardssidan är det desto tunnare på spelare som jag tycker ser ut att ha det där extra. Vad tycker ni?
Kommentera

Peja: Man kan ju iof se Ersson som brynäsare fast han står i Västerås nu. Sen borde väl Boqvist dyka upp. Men som sagt, troligtvis ingen som spelar eller har kontrakt med Brynäs nu som kommer vara med.
Kommentera

Spajderman: Söderström skulle kunna vara med i JVM som ung påläggskalv inför kommande mästerskap, Westfält möjligtvis en spelare som tar plats längre ner i kedjehierarkin. Men det kan absolut bli ett JVM helt utan Brynäsare.
Kommentera

Lemp: Håller med till 100%. Att se ett JVM utan Brynäsare känns otroligt ledsamt, inte bara för underhållningens skull utan för plantskolan som vi haft. Gör vi en MODO?

Jensen är borta, släng in Westfält i andralinan. VÅGA lite. Bjurström vore något att spela istället för Forslund/ Nilsson?
Kommentera

Samsung:
Just nu handlar det om att frigöra pengar (både i truppen och hos sponsorer) för att möjliggöra snabba OCH smarta värvningar när tillfälle ges. Snart uppehåll, då brukar det hända saker.
Hur kreativ är Dacke?
Kommentera

Håller på kikar runt lite vad som finns på marknaden.. Verkar ju totalt stendöd.
Ända namn som fastnar är Jokkinen & Raymond. Men Raymond.. något lär inte vara 100 där eftersom han finns på marknaden, borde va total slaggis om han.
Lär ju hända grejor i övriga klubbar med, Rögle , Växjö & Skellefteå letar väl med och är med på huggsexa om det dyker upp något, stor risk i detta läge att man får betala överpris för något "sådär".
Hoppet står väl till att Inge har nån bra kontakt där borta med nån som kört fast.
En annan förhoppning är ju att Riga ligger tvärsist i deras division och att Clark bara gjort 9 poäng på 22matcher.
Calof lär vi inte ens kunna vara 3a på här i Sverige.
Vilka i SHL har kört fast i sin klubb och lär hänga löst? Hedberg? Altonen(hoppas jag verkligen inte på) Olimb?
Kanske blir något sånt vi får rikta in oss på?
Kommentera

8399:
Tittade en trappa ner också. Ingen utlånad Brynäsare på den listan om jag inte scrollade förbi någon. Ingen Brynäsare bland de drygt 40 juniorerna i högsta och näst högsta serierna.
Tillfällighet?
Kommentera

8399:
Skillnad på junior och junior oavsett deltagande i Juniorlandslag eller ej. Många faktorer som påverkar om en junior skall ta steget och leverera i seniorsammanhang. Bifogar läget över de juniorer som gjort poäng i serien hittills. NOLL Brynäsare inkl hypade Söderström (som för övrigt endast spelat 4 matcher hittills) på den listan. EN viktig faktor är i vilken omgivning man sätter en junior. Skall vara en riktigt bra junior som kan dra lasset själv och både leverera själv och göra omgivningen bättre. Lättare att komma in i ett bra lag. Men det tar oavsett det några säsonger att växa till sig. Att sitta på bänken eller åka jojo mellan J20/A-laget/Allsvenskan blir man inte så mycket bättre av. Det behövs en plan.
Kommentera

Inkazar: Tänkvärt och läsvärt om juniorer. De bästa Juniorerna skall komma in i laget på en räkmacka och inte på ett bananskal.

www.svenskafans.com/hockeyzon/ar-victor-soderstrom-en-slump-594320.aspx
Kommentera

Skrubben: Calof och Rödin skulle sitta fint just nu.
Kommentera

Skrubben: Vilken intervju?
Kommentera

Peja: En Rödin som åker på en skridsko skulle jag ta alla dagar i veckan. Samtidigt skeppar vi Forslund och Nilsson till Halmstad Hammers.
Kommentera

xxx BIF xxx: Det är klart att Rödin skulle behövas i Brynäs men tror många överskattar hans nuvarande status. Tvivlar på att han är lika bra nu som innan skadan.
Kommentera

Peja:
Rödin behövs i detta Brynäs, helt klart, även om han inte är någon frälsare ännu..

Danielsson har väll istid motsvarande typ topp 20 på forwards, kanske topp 15, i hela shl nu. Och ändå inte fler poäng.
Kellman är väll lätt topp 10 på speltider i hela shl och lyckas inte bättre än såhär heller,
Men.. ..Skall dessa tugga mer is nu när jensen stängs av?
Vi behöver spetsforwards.
Akut!
Kommentera

6984: Stolthet kanske? Skulle du gå ut och medge det? Jag tror nog inte jag skulle göra det. Sen vet inte jag om hans prat om topp-6 är vad han fortfarande tror på eller kan ha en bitter syrlighet över sig...
Kommentera

bradberry: ... I en liga där Danielsson har sprutat in poäng de senaste åren. Ändå tror många att Rödin vore en frälsare.
Kommentera

Rödin har spelat 5 matcher med Davos.

0 mål.

0 ass.

-6 i +/-
Kommentera

Usch - utan Jensen måste antingen kausal eller blomman ta en centerpositon.

Hur som sätter detta fingret på hur sårbart byggda vi är.
Vi klarar inte skador och/eller avstängningar på 1 och 2 linan utan att laguppställningen kollapsar..
Kommentera

ellis: Klädsamt? Hur smart vore det att såga sitt egna lagbygge?
Kommentera

Skrubben: Ja men det är väl klädsamt av honom att tro på Brynäs, trots separationen.
Kommentera

Peja: Yes. Bengtzéns forwardsbygge är ett haveri. Helt sjukt att karln säger i intervju att han fortfarande tror på topp 6.
Kommentera

« · 1919645 · »