Brynäs IF

730583 inlägg · 7961 ämnen

Matchtråd säsongen 2018 - 2019

« · 1920349 · » Till forumet

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Jag har varit i total mediaskugga hela dagen och läste ett inlägg här för 10 min sen, fattade att nått hänt.😀
Läste sen AB att tränarna fått kicken.
Jaja. Hoppas det blir bra.
Kommentera

Huge: Självklart är det min läsförståelse det är fel på för dina inlägg är ju verkligen tydliga.

Vad avser du när du skriver att Sjödda gjorde det bra utifrån de förutsättningar han hade? Hade han bra förutsättningar förstår jag inte vad du avser. Där tror jag du kan bli något tydligare. Sen kan du kanske svara på frågan också.

Vem om inte BZ är det som ska kritiseras? Allt kan ju inte varit frid och fröjd när huvuden offras till höger och vänster?
Kommentera

Huge: Om han bz tyckte att han gjorde det bra med de förutsättningarna som du skriver! Hur tänkte karln då när han gav honom sämre förutsättningar iår...? Kul att du tycker att Sanny är en bra källa...ska komma ihåg det! När vi andra skriver om sådana källor så är de inte värda så mycket
Kommentera

Lunkan: Det är du som inte kan läsa innantill. Jag talar om BZ:s alternativ post Melin, inte pre dito. Fanns uppenbarligen inte mkt att välja på för BZ i tränarväg när Melin försvann, iaf enligt Sanny som borde vara en rätt så trovärdig källa.
I det läget, vad skulle BZ isf ha valt för nytt tränarnamn, när Sjödda ändå gjorde ett bra jobb utifrån sina förutsättningar?
Kommentera

Lunkan: Huge garderar sig med livrem hängslen skosnören..osv...Klart mycket är bz ansvar att vi är där vi är...Inget ont om sjödda o larsson men de skulle ha varit paranteser som blev permanenta lösningar! Med förra årets trupp så gick det bra men med det mtrl som bz gav dem iår så går det ju inte!
Kommentera

Huge: Du är rolig du magistern.

"Samtidigt är det svårt att kritisera BZ för valet av Sjödda istället, han och Janne gjorde trots allt ett bra jobb efter Melin med de förutsättningar man då hade."

Vem tillsatte Melin? Vem gav Tommy och Janne förutsättningar? Undertonen i ditt inlägg är väl att förutsättningarna för Janne och Tommy inte var så bra?

Vem om inte BZ är det som ska kritiseras?
Kommentera

Huge: Följande citat från "Abris" säger mycket; "Min bestämda uppfattning är att det behövs väldigt tydliga ramar, kombinerat med stor kunskap, för att få ordning på omklädningsrummet längst in i Gavlerinkens slitna korridor. Brynässkutan kräver en kapten som vet vad han pysslar med, annars blir det snabbt myteri."

Sitter mycket i väggarna......
Kommentera

dAVydov: Ja, tror mkt på din teori. Speciellt efter att ha hört vad Gunde säger om backcoachningen: viktigt att coachen hela tiden kommunicerar med backarna i båset, nåt som Sundqvist tydligen är bra på. Är kanske det som framförallt forwards ev gnällt på hos Janne: brist på direkt kommunikation och samspel coach/spelare.
Kommentera

dAVydov:
Janne är en besserweisser och typisk Gävlebo mycket jante. Förstår att många spelare har haft svårt för honom..
Kommentera

Treklövern1912: Svårt att tänka sig att spelare ogillar Larsson mest (som Abris skrev), tycker han alltid verkat så anonym i båset. Kanske är det som är grejen?
Kommentera

Gällande den framtida organisationen verkar det röra lite på sig. Noterade i livesändningen med GD att Dackell nämner att det står mellan två kandidater för GM-rollen och att styrelsen ska ha fortsatta intervjuer med dessa två i veckan. Skulle vara väldigt intressant att få veta vilka det står emellan.
Kommentera

Att klubben agerar trots en 8:eplats tycker jag känns befriande och visar att det inte ENBART handlar om resultat utan också om vad Brynäs står för. Att det inte får se ut hur som helst på isen...
Kommentera

Ove Myling: Jag kommer sakna minst 4 av era spelsystem...
Kommentera

Huge: "Annars har vi ju mylingen och många andra kandidater härinne, som iaf TROR sig kunna sköta jobbet bättre än Sjödda och Janne"

Nja, ska väl inte sträcka mig så långt att jag tror att jag kan sköta sköta jobbet bättre. Det däremot jag och många med mig har sett och som ni strutsar missat är att BZ, Kristo och nu senast Sjödda och Janne INTE har skött sitt jobb.

Eller du kanske anser att dom skött sitt jobb och att Brynäs har gjort totalt fel? Just det, så måste det ju vara. Går man tillbaka någon månad och kollar vad du skrev så hånade du ju varenda jävel som krävde dessa personers avgång.

Men gissningsvis så har vinden redan börjat blåsa och kappan har vänt håll. Skönt att ha en kappa som vänder efter vinden när man har huvudet nedstucket i sanden förresten.
Kommentera

Huge: Tack för svaret. Hade varit tvungen att svara ungefär likadant som du gjorde. Tror själv att spelet blir bättre på en gång om nu spelarna har varit så missnöjda med Sjödin och Larsson.
Undrar varför Larsson har varit så impopulär som jag läste någonstans. Har för mig att det var samma visa när han vare assisterande tränare tidigare.
Kommentera

ellis: Herrejösses. Snacka om foliehatt.

Nej det här är inget hemlighetshållande av någon egen uppsägning. Det finns absolut noll som tyder på det varken i Sjödins, Dackells eller Campeses intervjuer.
Att Sjödda skulle säga upp sig själv ser jag som ytterst osannolikt med tanke på att det är sjöddas första hela säsong som HC dessutom för klubben i hans hjärta. Det är hans drömyrke helt enkelt.
Kommentera

Huge: Nej det är möjligt.
Kommentera

ellis: Har själv spånat lite i samma banor, fast mer i att Sjödda/Janne isf själva kan ha varit med och beslutat om att det här skulle bli den bästa lösningen.
Ngt som ändå känns ologiskt när man hört deras uttalanden om hur överraskade man blivit när beskedet kom.
Nä, nåt försök att mörka tror jag inte på.
Kommentera

Är det nån här inne som tänkt tanken eller berört att det bakom kulisserna kan vara Sjödin själv som sagt upp sig och att parterna finner det känns bäst att hemlighålla en sån sanning? Jag vet inte men jag är överraskad av det här. Måhända underskattar jag Andreas Dackells handlingskraft och/eller kurage men jag trodde inte på att han skulle vidta den här åtgärden.
Kommentera

Treklövern1912: Eftersom jag saknar både kunskaper och erfarenhet när det gäller att träna ett hockeylag så skulle jag överlåta tränarjobbet åt nån mer lämplig, ex Sundqvist själv.
Annars har vi ju mylingen och många andra kandidater härinne, som iaf TROR sig kunna sköta jobbet bättre än Sjödda och Janne.
Din fråga går ju omöjligt att svara på för en läktarcoach som mig.
Högst troligt är iaf att det blir mer fokus på defensiven i första hand, att få ut mer av de riktigt bra backar vi trots allt har att laborera med. Lyckas man där så kommer offensiven nästan per automatik, speciellt när Jensen är tillbaka och ersättaren för Kristo har anlänt.
Kommentera

Bra beslut! Det var fan ändå på tiden. Sedan har jag ingen aning om hur denne Sundquist kommer sköta detta, men sämre lär det ju förhoppningsvis icke bli.
Kommentera

Inkazar: Ja, vi behöver stabilitet igen.

Någonstans kunde jag ändå köpa förra säsongens haveri. Bulan stack ganska sent och Bengtzén gjorde en missbedömning med Melin. Men det jag tycker är långt mycket värre är hur analysen av förra säsongen gick till. Bengtzén verkade inte ha lärt sig en läxa för fem öre. Han verkade snarare nöjd över att vi slog Luleå i play in och var det enda lag som slog Växjö i slutspelet. Istället bara fortsatte han på den inslagna vägen vilket nu lett till ett ännu större haveri.
Kommentera

dAVydov: kolla denna intervju, grym kille våran nye HC

gotamedia2.solidtango.com/video/hyllan-pilutavsnitt
Kommentera

Inkazar: Ja, nu vore det skönt med lite lugn i föreningen, för en gångs skull. Så man bara kan fokusera på hockeyn. Lär dock dröja ett tag till.
Kommentera

Huge: Hans abris är av liiiiitttee annan åsikt..Bz fel tränare fel bygge...sparkad tränare sparkad sc och sparkad tränare igen spelare som inte håller måttet!! Inte kul att vårt Brynäs dras ner i tråkiga nyheter😣 men fel är till för att rättas till😊
Kommentera

Huge: Vad skulle du göra nu om du var i Sundquists kläder ?
Kommentera

Lunkan: Vilken kappa yrar du om?
I våras blev jag överraskad när det efter ett bra tag gick upp för mig att Sundqvist inte värvats som headcoach (med de meriter han har, jämfört med Sjödda). Utifrån hur jag resonerade i det läget så känns det idag som att ”bättre sent än aldrig”, sas.
Samtidigt är det svårt att kritisera BZ för valet av Sjödda istället, han och Janne gjorde trots allt ett bra jobb efter Melin med de förutsättningar man då hade.
Kommentera

Nu hoppas jag fan annama att man hittar en HC till nästa säsong som är något att satsa på. Evinnerligt trött på sparkande hit och sparkande dit.
Kommentera

Bz, Kristo, Sjödin, Larsson. Det är i alla fall tydliga signaler från ledningen.¨

Känns rätt med tränarbyte, vi har inget eget spel och då måste något göras. På sikt vet jag inte om Sundquist står för den hockey Brynäs vill spela, om nu Brynäs vet vilken hockey de vill spela. Dessutom blir hans jobb svårt att utvärdera eftersom truppen är så väldigt felbalanserad.

Hur som helst, antagligen rätt beslut.
Kommentera

bif1912: Jag kan bara instämma. Ledarmässigt känns det rätt just nu, dock kommer det ta tid att balansera om laget som Bengtzen har skapat. Bz har verkligen inte gjort många rätt dem senaste två åren.
Sjodda är ingen headcoach oavsett hur meriterad spelarkarriär han har, saknas pondus samt är dålig på att hantera media.
Ska bli spännande att se vad sundqvist kan erbjuda, spelmässigt så kan det ju inte bli sämre.
Kommentera

Här är ett inlägg jag skrev före säsongen... I augusti... :-)

Brynäs IF > Sv: A propósito de nada
#1905117 · bradberry 2018-08-31 21:37

Stalltips: Sjödda väck lagom till jul. Magnus Anonym tar över...

+8
Kommentera (Snabbt)
Kommentera

8399: Han skrev på för 1 år.
Kommentera

Skrubben: Där tycker vi olika. Jag tycker otvivelaktigt att ett tydligare ledarskap som får dom spelare vi faktiskt redan har att bli bättre är mer akut än ett nyförvärv.
Kommentera

Undrar var Emil Forslund kommer att hamna i hierarkin nu ?
Kommentera

bif1912: Jo. Men jag är tveksam till Dackes agerande att lägga spelarrekryteringar på lägre prioritet än det här tränarbytet. "Vi hade till och med kanske plockat någon spelare, men valde att göra det här först istället", tror jag han sa i sändningen.
Kommentera

bif1912: Hur långt kontrakt har Sundqvist?
Kommentera

Både Dacke och Campese säger rätt saker och ger ett oerhört profesionellt intryck, tycker jag.
Kommentera

8399: Campese är härlig han med, klok man. Tight också.
Kommentera

8399: kvinnan? Som intervjuar är en nästan exakt kopia av Peter Settman.
Kommentera

Skrubben: Jävlar vad Dacke står rak i ryggen och inte viker i blicken eller slingrar sig, underbart att höra.
Kommentera

Ger tränarbytet den effekt Brynäs behöver. Jag tror faktiskt det!
Brynäs mot SM-guld!
Kommentera

Huge: Nu tror jag kappan vände lite snabbt även för att vara dig, du påstod ju nyss "bättre sent än aldrig" angående Sundqvist.

Vilket ben ska du stå på?
Kommentera

Peja: Misslyckandet är helt och hållet Bengtzens fel ! Herregud så många felbeslut av en och samma person.
Egentligen skulle BZ få betala skadestånd!!
Och vad kan Sundqvist göra med detta lag.... inte ett skit! Nya spelare måste in vilket det går trögt med.
Kommentera

Du känner jag hopp om GULD igen, underbart !
Kommentera

Huge: Ingenting förutom möjligtvis PP har ju funkat hittills. Både försvars- och anfallsspelet är undermåligt, helheten är usel. Och det är Sjödda som har haft helhetsansvaret.

Backspelet har verkligen försvårats av lagets oftast obefintliga anfallsspel, som gör att man tappar pucken väldigt snabbt, vilket gör att motståndarna kommer i anfallsvåg efter anfallsvåg. Backarna ställs inför många svåra situationer.
Kommentera

bradberry: Sundqvist har väl varit ansvarig för backarna, dvs en rätt stor del av försvarsarbetet.
Det man anser inte har funkat så bra.
Sen höjer man upp den ansvarige för detta till headcoach.
Känns isf lite som att göra bocken till trädgårdsmästare.
Eller laxen till lökodlare, som Back hade sagt..
😉
Kommentera

Huge: Du måste väl vara grymt besviken nu. Första sparkas din gullegris BZ och nu Sjödda och Janne som du ville ha kvar. Jag menar du tycker ju att Brynäs har spelat bra i många matcher, som du skrivit tidigare, så en förändring är väl helt fel enligt dig?

Däremot verkar ju inte Brynäs ledning hålla med dig eftersom man uttryckligen skriver att det spel som laget presterat inte är tillräckligt bra och att man därför gör förändringen. Tänk att du kan ha sååå vitt skild uppfattning mot erfarna yrkesmän i Brynäs ledning. Trist för dig att föreningen går helt emot vad du tycker.

Dock såg jag väderprognosen igår och tydligen skulle det bli rejält blåsigt nu i höst så kanske att gamle Huges berömda kappa kommer att vända sig efter vinden som den gjort så många gånger tidigare...
Kommentera

« · 1920349 · »