1150x200-brynasbanner.jpg

Matchtråd säsongen 2018 - 2019

« · 1908449 · » Till forumet

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
bradberry: Det är klart att man se ett syfte med att ha en sån som Forslund i laget. Med betoning på en. Brynäs har ju flera, tycker Mannberg är en liknande spelare. Fin skridskoåkare men så mycket mer är det inte. Men jag tror mer på att ha skridskostarka spelare som jagar motståndarna i fjärde än att ha långsammare "tacklare" där.
Kommentera

Peja: Jag är fortfarande rejält irriterad över att Brynäs förra säsongen slarvade bort chansen att få ha Adam i laget detta år genom att inte ge honom en ordentlig chans. Vill man vinna titlar så måste man också värdera potential på spelare och där tycker jag att vi visar brister just nu.

Sen är det förstås kul att se att det går bra för Adam i Hawks men denna säsong borde han gjort med Brynäs!
Kommentera

KalleTeodor: med tanke på att Forslund gjorde ett par fullt godkända byten i torsdags är det tidigt att avskriva hans "tak" ge han ett par matcher
Kommentera

Charles: Som jag skrev tidigare så tycker jag att det ska bli intressant att se Forslund.
Jag tror att det kan bli mycket bättre kemi än med Ludvig.
Personligen hade jag hellre gett Bjurström en chans. Men det är det som är skönt med att vara forumskribent. Man kan tycka två saker samtidigt. :)
Kommentera

KalleTeodor:namn hit och namn dit. Jag vill se individer som går i krig för oken de bär på sina axlar. Oken är historia värda att gå i stupet för. Sen spelar det ingen roll om det står mannberg eller boqvist på ryggen. Kriga!
Kommentera

varulf: Du menar lite som Vilda Väsby?
Kommentera

KalleTeodor: Hade älskat att se A.Boqvist göra bra ifrån sig i A-laget förra säsongen, men faktum var att han var alldeles för dålig i försvarsspelet utan puck. Han gav inte sig själv chansen. Har tyvärr inte haft möjligheten att se honom spela för Chicago men kan bara förmoda att han har blivit bättre i spelet utan puck. Ibland går utvecklingen snabbt i hans ålder. Det var synd att han valde bort Brynäs men Norin kanske kan bli en spelare som Brynäs har i många år framöver.
Kommentera

varulf:
Varför inte satsa på Kousal som center för att få mera spridning?

Danielsson - Kellman - Boqvist
Kristo - Kousal - Bjurström
Blomqvist - Jensen - Rohdin
Alcén - Asklöf - Forslund
Nilsson

Gunderson - Bertilsson
Andersén - Norin
Kilström - Lundgren
Ersson

Karhunen (Rautio)
Kommentera

Pettisbif: Visst, man en pessimist. Har dock en obehaglig känsla attest blir tredje raka utan vinst idag.....
Hoppas Karhunen står på öronen!
Kommentera

Min känsla säger att det inte var Rögle , speciellt inte borta, vi skulle möta i denna tredje omgång efter de resultat som hittills blivit. Har svårt se att de med sitt hyfsade lag förlorar en tredje raka. Men hoppas ha fel.
Kommentera

Pettisbif: Intressant uppställning, håller med!
Kommentera

ellis: Hoppas de inleder i en galen offensiv som bäddar för våra snabba spelvändningar. Hoppas på krisstämpel på Öugle efter kvällens omgång...
Kommentera

ellis: Blev så j-a irriterad på BZ (igen) igår så jag kunde inte sova.
Tappet av Palushaj kan verkligen bli kostsamt. Örebro har alltså inlett med 2 raka bortasegrar och Brynäs 2 hedersvärda förluster. Mest talande blev resultaten mot Luleå borta. Brynäs torskar med 3-1 och Örebro vinner med 4-3 efter straffar. Vilka tror att Brynäs kunde ha fått 3-3 efter ordinarie tid med Palushaj i laget.

Nu har Brynäs alltså en masterplan, att byta in en kille i tredjekedjan. Hur j-a stor skillnad kommer det att göra. Tydligen har statistiken talat för Brynäs i båda matcherna men att det trots det blivit förlust. Jag tror det kommer se ut så många matcher med Brynäs baktunga lag att man har en del puck och spelar sig fram till chanser. Men sen saknas ju spetsen att avgöra. Skulle inte förvåna mig om Brynäs slutar ligan med en av de sämsta skotteffektiviteterna.

Och Palushajs ersättare Kristo då? Det har gått 2 matcher bara men det finns inte en chans att han kommer att göra över 40 poäng.

Hoppas att man kan släppa in färre än 3 mål ikväll och ge sig själva chansen att vinna med 2-1´eller 2-0.
Kommentera

bradberry: Det lag som torskar ikväll kommer att få krisstämpel på sig. Återstår att se om det blir Rögle eller Brynäs...
Kommentera

Ove Myling: Just det tappet känns extremt jobbigt. Det är lätt att kritisera när man inte behöver ta ansvar för ekonomin. Kortsiktigt problem ja. Sett över hela säsongen kan han ha varit den som räddat oss från kvalspel. Hur mycket är det värt?
Kommentera

Pettisbif: Om tredjekedjan fortsätter att hacka borde man på allvar fundera på att göra om kedjorna så där. Andrakedjan har ju heller inte glänst, så att man spräcker den är ingen större förlust. Snarare kanske till det bättre. Kousal trivs bättre som center och Bjurström kan bli ett utropstecken.
Kommentera

Har kollat på matchen mot Frölunda i repris nyss, helt ärligt vad tillför Kristo?? Han är ju mer än lovligt seg på rören, jag spelar veteranhockey å tränar 1ggn i veckan å är fan snabbare än han. Han ser ju för fan otränad ut.
Kommentera

Ove Myling: Ja , man blir inte klok på Kristo värvningen. Av ALLA spelare i hela världen så väljer BZ Kristo - dessutom osynad. Han är INGET av det som BZ värvade honom för.
Ofattbart och tjänstefel - Igen !
Kommentera

Dallemas: Tycker, när han kom, att han hade lite mycket dubbelhaka = aningen otränad.
Kommentera

Anders Berg: Var ju flera som var inne på det under matchen. Mer dubbelhaka = mindre träning.
Kommentera

SWEATT: det finns nog en anledning varför han spelar i shl och inte i NHL. Möjlig förklaring är disciplin vad gäller träning. Bara rena spekulationer men dock.
Kommentera

Karhunen i mål.
Kommentera

Kom igen nu Brynäs!!!
Kommentera

Jaken: Ogillar du BZ möjligtvis? :)
Kommentera

Jahaja... Nedpressade av Rögle.
Kommentera

Dallemas: Vi har knappt varit i offensiv zon än.
Kommentera

Snälla, snälla Boqvist, hitta rätt ikväll.
Kommentera

Kristo bidrar verkligen inte med någonting. Ser kantig ut i skridskoåkningen (som ska vara hans spetsegenskap). Riktigt trist att se.
Kommentera

Wtf gör dom. Hur missar man en spygrön tröja helt ensam i slottet?

Bra räddning.
Kommentera

Brynäsgubbe: Karhunen har börjat bra, inga returer heller, viktigt!
Kommentera

Varför tar det alltid en evighet för Kilström att skjuta?
Kommentera

Anders Hansson: "Kristo bidrar verkligen inte med någonting. Ser kantig ut i skridskoåkningen (som ska vara hans spetsegenskap). Riktigt trist att se."

Å andra sidan är det svårt att åka fort när man bara glider.
Kommentera

Forslund skapar ju faktiskt lite ändå. Han dyker upp där det händer.
Kommentera

Anders Hansson: Kommer gröthalsarna i publiken nånsin sluta bröla och faktiskt förstå att i hockey får även hemmalagets spelare bli tacklade?

Gött Alcén. Krävs en brunkare för att göra mål.
Kommentera

Fan vad fint! Alcén fortsätter leverera!
Kommentera

7800: Håller med. Forslund har verkligen varit aktiv i inledningen!
Kommentera

Steenm: Men den där passen då? Dra åt...
Kommentera

Yes! Vad snyggt!
Kommentera

JAAAAAAAAAAA SNYGGT ALCEN
Kommentera

Forsberg 1978: Är detta ens hawaiihockey?
Kommentera

Forsberg 1978: Härligt! Andersén har börjat riktigt bra.
Kommentera

pekka85:
MANNBERG....... VAD SÄGS OM ATT ÅKA SKRIDSKOR?!
Kommentera

Att Brynäs gör matchens första mål brukar sällan betyda något, vilket vi ju också fått se redan denna säsong. Tredje gången gillt...?
Kommentera

Trött på Mannberg, sätt han på bussen....
Kommentera

Lindström: För att inte tala om hur trött man är på dina konstanta magsura, gnälliga oneliners under 60 minuter, säsong efter säsong.
Jag är mer än villig att plocka upp dig i min egen buss härnere, och sen dumpa av dig nånstans i gnällbältet där du hör hemma...
Kommentera

Huge: Nånstans mellan Eskilstuna och Örebro?
Kommentera

Zappaholic: Ja, typ Arboga funkar bra...
Kommentera

« · 1908449 · »