Brynäs IF

727945 inlägg · 7962 ämnen

Matchtråd Växjö Lakers-Brynäs IF lördagen den 25/2-12

1470934 · » Till forumet

Sv: Matchtråd Växjö Lakers-Brynäs IF lördagen den 25/2-12
Huss: Nja, till viss del kan jag väl hålla med om att dom gör det.
Men när dom är i normalt slag så har ju vårt spel funkat bra och nån temposänkning har jag inte kunnat se när dom varit friska och hela.
Är väl isf andra saker som påverkar tempot, framförallt skador och därav påtvingade omkastningar i formationerna titt som tätt.
Såna saker påverkar nog isf mer skulle jag tro.
Jag menar; nog fan hade vi fart och bra tempo så länge både Dackell och Lauritzen var friska och hela och nån generell temposänkning pga av deras medverkan har jag inte kunnat skönja.
Även om ex en spelare som Lauritzen ibland har en tendens att vara alltför puckkär, förmodligen i överambition.
Nåt som dessutom kan vara en tillgång i vissa lägen.
Överlag har väl speltempot varit högt den här säsongen, möjligtvis att det dragits ner iom Järnkroks skada. Där kändes det isf som en tydlig orsak till att speltempot dragits ner efterhand.
Men som sagt: är nog mer alla skador och en allmänn formsänkning överlag som gjort att speltempot isf sjunkit än att ex Dackell och Lauritzen skulla vara en starkt bidragande orsak.
Kommentera

Huge: Jag fick uppfattningen att Peja menade att dessa spelare har en tendens att dra ner tempot i Brynäs spel, vilket just är det som kännetecknar Brynäs av i år.
Kommentera

Peja: "Angående Dackell och Lauritzen. Jag tycker att deras medverkan gör laget starkare - när de är i form. När de inte är i form gör de inte laget starkare."

Gäller inte det alla spelare, oavsett lag?
Har aldrig haft känslan att spelare som tappat form skulle göra ett lag starkare.
Dessutom: räcker att Dackell och Lauritzen håller normal form så är dom stora tillgångar.
Det viktiga är väl att hela laget har form samtidigt, vilket självklart underlättar för spelare som kanske har en tendens att ex dra ner tempot i spelet emellanåt. Med hela laget i form så brukar dessa spelare också göra sina saker rätt sas, vilket inte gör att det blir nån temposänkning i spelet överlag att tala om.
Kan dock hålla med om att ex Lauritzen ibland är lite puckkär i vissa lägen men som sagt: det kan också vara en fördel i vissa lägen.
Hur som helst: båda behövs i ett slutspel och gärn  i kanonform.

Kommentera

foppa78: Fast nu menade jag ju att arnio är snorungen.......
Kommentera

arnio: ... Fast du har ju ingen aning om hur Jonsson kommer att matcha laget i slutspelet.
Kommentera

atilla: Är det jag som är dryg ta och titta på arnios svar till Peja så fort man skriver något som inte faller han eller Huge i smaken så ska det komma massa jävla översittarjidder!!!
Kommentera

Peja: Jag litar på TJ och ibland är det kanske rätt att inte spela de hetaste utan  istället välja rutin.
Kommentera

arnio: Tack för ett konstruktivt bidrag i gästboken. Tror du inte att Jonsson tänker spela de som är hetast för dagen i slutspelet eller?
Kommentera

atilla: Ja han är fetdryg
Kommentera

arnio: Drygare snorunge får man ju leta efter...
Kommentera

foppa78: lite trött bara :-)

Jag tror att Brynäs har möjligheten att plocka 9 av 12 poäng i slutspurten och det borde räcka till att knipa andraplatsen bara TJ får besked om hur han ska ta ut laget :-)

Kommentera

arnio: Vad fan har du för problem???
Kommentera

Peja: maila TJ om laguttagningen vetja, så att han vet hur han ska göra.
Kommentera

Huge: Angående Dackell och Lauritzen. Jag tycker att deras medverkan gör laget starkare - när de är i form. När de inte är i form gör de inte laget starkare. Förhoppningsvis hinner de komma i form till slutspelet. I slutspelet måste Tommy Jonsson givetvis matcha de som är bäst för dagen, oavsett om det är Dackell eller Wännström. Många minns säkert fortfarande de senaste slutspelen, som i de tempostarka matcherna mot Djurgården där Dackell var helt under isen och unga killar som Silfverberg och Rödin var de enda som kunde matcha Djurgårdarnas intensitet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Det vi iallafall kan konstatera är att bytet gjorde Färjestad väldigt gott. Det behöver man inte insyn för att förstå.

Kommentera

dreamland:
2:an i poängligan för backar inte med på topp 50...suck !
Kommentera

Peja: Vet inte om det är speciellt vågat att påstå eller om man ens behöver belägg för nåt som Färjestads spelare t.o.m har erkänt själva: att man initialt tog för lätt på uppgiften och därmed fick en usel start på serien.
Som sagt: till stor del oproffsigt men kanske lite förståeligt när man är regerande mästare och tror att allt ska ordna sig bara för att man är favoriter och på papperet har ett starkt lag.

"Och om så var fallet, varför har dessa spelare varit professionella under hela sina karriärer, förutom när de tränades av Czarnecki?"

Men har dom verkligen varit "professionella" under hela sina resp karriärer, tror du?
Utan att han nån statistik så här på rak arm så är jag tämligen säker på att spelare som Wallin, Berglund och andra bärande spelare i FBK har uppträtt exakt lika "oproffsigt" nån gång tidigare i sina resp karriärer och att det således inte har så mkt med vilken tränare man för tillfället lyder under, utan att tränaren fördenskull ska hållas ansvarslös helt och hållet.

I övrigt en bra analys av vårt eget läge.
Även om jag tycker att Dackell och Lauritzen i längden kommer att göra laget starkare, trots att spelet kanske blir intensivare (läs: flängigare men ineffektivt?) utan deras medverkan.
Tycker också att matchbilden igår gynnade framförallt vår juniskedja iom att det blev mkt tuta och kör a la J20, vilket borde ha gynnat Molin & Co.
Utan att jag fördenskull fråntar nåt av den cred dom ska ha för sin insats.
Kanon att dom får såna här matcher, nåt dom lär sig enormt mkt av inför framtiden.

Redigerad kommentar

Kommentera

Skön vinst igår. Bra lagspel och målvaktsspel var nycklarna till segern. Honken visade att han ska stå i slutspelet. Svedberg är bra, men ingen matchvinnare på samma sätt som Honken.

Bra att fjärdekedjan kom igång. Molin och Rohdin spelar anmärkningsvärt mycket bättre med Lindholm som center än Hansen. Bra prestation av Rohdin när han snodde pucken av Pilar men frågan var väl om inte Gerber borde ha tagit skottet. Skönt oavsett vilket.

Lasse Jonsson och Molin gjorde nog sina bästa matcher den här säsongen. Hoppas Jonsson får fortsatt förtroende när Bertilsson kommer tillbaka.

Brynäs anfallsspel känns förresten mycket intensivare utan Dackell och Lauritzen. Dackell är seg och Lauritzen håller i pucken alldeles för mycket. Och ja, jävlar vilka hemmadomare var det i Växjö.

Huge: Varför ska alla förutom du behöva belägg för diverse påståenden? Du påstår att extremt meritade och proffsiga spelare var oproffsiga under Czarnecki, det är väl ett ganska vågat påstående, eller...? Och om så var fallet, varför har dessa spelare varit professionella under hela sina karriärer, förutom när de tränades av Czarnecki? Många i Färjestad har vunnit flera guldmedaljer utan att bli helt "oproffsiga" efteråt.

Redigerad kommentar

Kommentera

zigge: Tackar. Hjälper gärna Modo, ni är för bra för att harva därnere.
Min uppfattning är att Växjö kommer att dra nitlotten i spelet om den sista KS-platsen. Dels pga deras återstående tuffa spelschema men framförallt därför att man helt enkelt är för dåliga rent spelmässigt.
Deras räddning kan bli Djurgården eller LHC och att sannolikheten för att båda dessa lag skulle kliva förbi ändå är relativt liten.
Då ska mkt stämma och det tror jag inte kommer att ske.
Kommentera

Huge:Haha, du har JÄRNKoll på dina små muntergökar!! :-)

Men Grattis, fint att ni vände o vann iaf, det tackar vi för!

Kommentera

atilla: Här kommer listan på Elitseriens bästa spelare enligt Wennerholm

1. Robert Rosén, f, AIK
Elitseriens MVP den här säsongen i mina ögon och spelaren som betytt mest för sitt lag. Vem trodde det i ett AIK som har Viktor Fasth i kassen. Men Rosén har gjort en sensationell säsong. Han toppar poängligan överlägset, är bland de bästa tekarna i serien och har ett plus/minus som visar att han jobbar hemåt också. En smart spelare som verkar mer än han syns.
2. Frederik Andersen, mv, Frölunda
När Frölunda värvade dansken Andersen var det nog många som undrade. Och tanken var nog att han skulle vara backup till stortalangen Magnus Hellberg. Men dansken klev in och stal hela showen. Han har fått ett makalöst genombrott och jag förstår att många tänker tillbaka på storhetsåren då Henrik Lundqvist spelade hem två SM-guld till Göteborg.
3. Jakob Silfverberg, f, Brynäs
Nyckeln till Brynäs power play och har haft en utveckling som gör att Ottawa knappast lånar ut honom en säsong till. Har allt för att lyckas i NHL i framtiden och det här är sista säsongen vi får njuta av honom här hemma. En riktig matchvinnartyp som avgör hur långt Brynäs tar sig i det kommande slutspelet.
4. Fredrik Pettersson, f, Frölunda
Hockeyns egen Duracell-kanin. Fredrik Pettersson jobbar stenhårt i varje byte och arbetsmoralen är makalös. En av nycklarna till Frölundas framgångar i vinter. Delar ledningen i elitseriens plus/ minus-statistik (+25) och är alltid ett ­offensivt hot. Står för allt som är positivt i årets Frölunda.
5. Nicklas Danielsson, f, Modo
Radar upp snygga siffror både i poängligan och i plus/minus. Har verkligen tagit ett stort steg sedan han lämnade (eller tvingades lämna) Djurgården för Modo. Har utvecklats för varje säsong hos ångermanlänningarna. Enda kritiken är att han inte syns lika mycket då det är skarpt läge.
6. Mattias Ekholm, b, Brynäs
Valde att återvända hem från den mördande konkurrensen på backsidan i Nashville, men jag tror han är tillbaka nästa säsong. Har allt en modern back ska ha och jag tvekar inte att ranka honom högst bland backarna i elitserien. Jag tror att han spelar VM i Globen i vår om det nu inte blir en invasion av backar från NHL.
7. Viktor Fasth, mv, AIK
Har haft lite skadebekymmer den här säsongen och inte spelat samma avgörande roll som i fjol, då laget producerat på ett helt annat sätt framåt. Men är ändå en nyckelspelare inför ett kommande slutspel och har en extremt hög lägstanivå. Jag förstår att många NHL-klubbar är intresserade. Given VM-målvakt.
8. Johan Davidsson, f, HV 71
Davidsson har ett knä som kan klassas som yrkesskada och kan inte träna lika hårt som tidigare år. Men vilken imponerande nivå han ändå lyckas ­hålla. Han gör nästan aldrig en dålig match, trots att benen inte går lika snabbt och ­felfritt som tidigare år.­ ­Fortfarande en av ­seriens bästa spelare. Det är värt all respekt.
9. Jonas Frögren, b, Färjestad
En personlig favorit, men med Frögren på isen är Färjestad ett betydligt mer svårslaget lag än utan. Frögren är seriens bästa defensiva back och att stå framför Färjestads mål när han är på isen gör garanterat ont. En frisk Frögren är en av de viktigaste nycklarna till Färjestads framgångar på senaste ­tiden.
10. Christian Bäckman, b, Frölunda
n En komplett back som nästan aldrig gör en dålig match. Hade en tung och skadefylld säsong i fjol och att han fått vara frisk i vinter är en stor orsak till Frölundas uppryckning. Bäckman är en offensiv back, men är även stor och tung att möta i defensiven. Tio mål så här långt i vinter ger en andraplats i backarnas skytteliga.
Plats 11–50
11. Simon Hjalmarsson, f, Luleå
En av Luleås viktigaste spelare den här säsongen, med sin förmåga att avgöra jämna matcher. Toppar elitseriens statistik över matchavgörande mål (7). En spelare som är varje tränares dröm och har haft en spikrak utveckling sedan Frölunda slarvade bort sin stortalang.
12. Niklas Sundström, f, Modo
Visar aldrig röda siffror och Niklas Sundström är Modos viktigaste spelare. Leder Modos bästa kedja med Nicklas Danielsson och Per-Åge Skröder och "Susse" är en stor orsak till de bådas extremt fina statistik.Enda kritiken är att det kan gå lite väl mycket på rutin ibland.
13. Rickard Wallin, f, Färjestad
Hade en bedrövlig start på säsongen precis som hela Färjestad. Men nu har han hyfsat till siffrorna och ingen kan ta ifrån Wallin att han är en av elitseriens absolut bästa tvåvägscentrar. Hög lägstanivå och en förmåga att lyfta sig när det verkligen gäller.
14. Jimmie Ericsson, f, Skellefteå
Den inflyttade lagkaptenen är inne på sin tionde säsong och har blivit något av Mr. Skellefteå. En spelare som varit med hela vägen från allsvenskan och som utvecklats för varje säsong. Väldigt viktigt i en hockeyvärld där omsättningen av spelare är enorm.
15. Calle Järnkrok, f, Brynäs
Hans direktskott har gett många poäng åt Brynäs i vinter. En smart spelare med grym speluppfattning och det känns passande att han tillhör Detroit i NHL. De älskar den typen av spelare.
16. Niklas Olausson, f, Luleå
17. Mathis Olimb, f, Frölunda
Frölundas norrman leder lagets i särklass bästa kedja och gör sin bästa säsong någonsin. Har förbättrat sig framförallt defensivt och är i topp i elitseriens plus/minus. Utvecklades klart positivt under sitt år i Nordamerika.
18. Dick Tärnström, b, AIK
En verklig trotjänare som fortfarande håller hög klass. Bra i power play och har en erfarenhet som gör honom ovärderlig i AIK - både på och vid sidan av isen.
19. Joakim Lindström, f, Skellefteå
Kom hem från sin utflykt till Colorado och Skellefteå kunde bara tacka och ta emot. Har producerat och visat hög klass sedan han kom tillbaka. Tar lite onödiga utvisningar ibland.
20. Per-Åge Skröder, f, Modo
Norrmannen tillhör de bästa poängplockarna i elitserien genom tiderna. Har ett utvecklat målsinne och en förmåga att vara på rätt plats vid rätt tillfälle.
21. Mikael Johansson, f, Färjestad
Färjestads bästa poängplockare har ett väl utvecklat spelsinne och är en sagolik skridskoåkare. Har sina brister defensivt, men har blivit bättre de senaste åren.
22. Ilkka Heikkinen, b, Växjö
Det går inte att blunda för finländarens skott från blå som gett sjutton mål den här säsongen, varav tio i power play. Den spetskompetensen är guld värd för nykomlingarna.
23. Bud Holloway, f, Skellefteå
En av många bra värvningar av Skellefteå. Holloway har avgjort många matcher och är en nyckelspelare i power play, där han gjort tio av sina totalt 18 mål i vinter.
24. Jason Krog, f, HV 71
Har oförtjänt hamnat lite i skymundan den här säsongen, men särskådar man kanadensarens siffror så är de utmärkta. Toppar HV:s poängliga och är elitseriens bästa tekare.
25. Andreas Falk, f, HV 71
Har varit en av HV:s nyttigaste spelare i flera år nu. Har haft det lite tyngre på slutet, men gör sällan en dålig match. Har en inställning varje tränare drömmer om.
26. Pierre-Edouard Bellemare, f, Skellefteå
Fransmannen växer för varje år.
27. MIka Pyörälä, f, Frölunda
Målskytt som hittat hem.
28. Mikko Luoma, b, HV 71
Stabil back som alltid levererar.
29. Joacim Eriksson, mv, Skellefteå
Sensation i målet i vinter.
30. Joel Lundqvist, f, Frölunda
Mr Frölunda leder laget.
31. Sami Sandell, f, Luleå
Fynd från allsvenska Troja.
32. Patrik Lundh, f, Färjestad
Enorm arbetskapacitet.
33. Rob Schremp, f, Modo
Fina siffror.
34. Jukka Voutilainen, HV 71
Elitseriens bästa handledsskott.
35. Per Ledin, f, HV 71
Hatad av många, men gör enorm nytta.
36. Christian Berglund, f, Färjestad
Det har börjat lossna nu.
37. Jesse Joensuu, f, HV 71
Har allt, men kan få ut mer.
38. Thomas Pöck, b, Modo
Överraskande stabil.
39. Oscar Sundh, f, HV 71
Stark och hög arbetskapacitet.
40. Cristofer Nihlstorp, mv, Färjestad
Har räddat Färjestad många gånger i vinter.
41. Elias Fälth, b, Luleå
Spelande back som fortfarande utvecklas.
42. Sebastian Lauritzen, f, Brynäs
Långtidsskadad, men har tjänat ihop till den här placeringen.
43. Mike Iggulden, f, Växjö
Rivstartade säsongen. Tyngre nu.
44. Gustaf Wesslau, mv, Djurgården
Utan Wesslau hade Djurgården redan varit i kvalserien.
45. Rickard Gynge, f, AIK
Fortfarande elitseriens skyttekung med sina 22 mål.
46. Patrick von Gunten, b, Frölunda
Stark back som tyvärr försvinner till nästa säsong.
47. Brad Moran, f, Växjö
Pålitlig målskytt.
48. Hannu Pikkarainen, b, Skellefteå
Har skärpt sig defensivt.
49. Oscar Steen, f, AIK
Klok center.
50. Oscar Hedman, b, Timrå
Imponerande att ha plusstatistik i ett lag som läcker som Timrå.
Kommentera

Någon som har aftonbladet plus och kan lägga upp listan aftonbladet har? Vill se hur det går för våra kära brynäsare :)

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/article14433147.ab?teaser=true

Kommentera

Zappaholic: Haha, ja sicket mattesnille.
Man får sig ett gäng goa pärlor till livs när man så här i eftehand läser vad som skrivits under match.
Själv såg jag reprisen igår kväll och kunde sen somna ovaggade efter en god middag och en härlig vinst som dessert...  
Kommentera

Huge: Den allra bästa kommentaren hade nog en kille på GD:s matchblogg. Han ville definitivt inte bli sämre än fyra och få möta HiV eller FBK, för vi skulle inte ha någon chans att vinna fyra bortamatcher mot något av de lagen.

Nu är inte jag matematikprofessor, men i min värld skulle det räcka att vi vinner en match borta och tre hemma.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bissett_19: "Skönt att man håller nere siffrorna iaf. Förlust med tre, fyra puckar får vara godkänt idag.

munkas                                                                   Igår kl.19.10"

Det enda inlägget igår från en av våra solstrålar härinne.
Han tyckte förmodligen att det blev för jobbigt när vi till sist lyckades kämpa ner ett desperat Växjö, trots frånvaro av Dackell, Bertilsson, Lauritzen och Järnkrok plus Lavander som klev av i ett tidigt skede.

Undrar vad munkas gjorde sen?
Jag tippar på att han laddade sin DVD-spelare med nån gammal förlustmatch för att åter komma i riktigt fin stämning och få lite kul under lördagskvällen...  
Kommentera

tompap71:

Jag välkomnar din "avhandling" :-)

Jag tycker det är intressant att ta del av andras seriösa tankar, där man vänt på argumenten och belyst problematiken från olika vinklar. Av tidsbrist blir det ju väldigt sällan man själv ägnar sig åt sådana utsvävningar .... men det är kul att läsa ivf.

Sen det här med att välja/ bli vald i ett slutspel..... vi behöver ju inte slå alla lag, det räcker att slå ut 3 lag.... då blir det guld :-) 

Kommentera

Bissett_19:

"Sen måste jag hylla Tommy Jonsson som matchar Emil Molin när det är två minuter kvar av sista perioden med ett uddamålsöverläge."

Det är sånt som stärker självförtroendet, och det vet ju TJ.... men ändå stark att våga....i synnerhet som det inte är så svårt att föreställa sig kommentarerna om Växjö gjort 2-2 i slutminuten och det hade kunnat skyllas på valpigt beteende av junisar.

Kommentera

andreasknox:jahs de gö vi, heej Brynäs
Kommentera

Kul att "juniorkedjan" fick göra avgörande målet i dag.

Alla skador den här säsongen har ju fört det positiva med sig att Molin
fått "spela in sig" i elitserien redan den här säsongen.

Hoppas att Wännström är klok och gör "en Silfverberg" till nästa säsong,
d.v.s. stannar i elitserien en säsong extra för att ta ytterigare ett steg
i utvecklingen. Han är ju bra redan nu, men stannar han en säsong till
så kan han nog vara och "nosa" på landslaget nästa säsong. Det är
allt för många spelare som gått till NHL (eller AHL) allt för tidigt.

Kommentera

Riktigt skön seger!! Har inte sett matchen men det verkar som det var på håret att "vi" vann.. Nu tar vi råttaporna hemma på tisdag så är vi med o krigar om en bra placering inför slutspurten!! BRRRRYYYYYYYYNÄÄÄÄSSSS!!!
=D

Kommentera

Zappaholic:

" Var är alla dysterkvistar ikväll??"

Dom loggar ut så fort vi vinner,nu blir det lugnt här till Tisdag 21.15.
Kommentera

Tväst:

Om jag skulle skriva vad jag tror önskade slutspelsmotståndare bedöms efter skulle det bli en avhandling så jag avstår. ;)

Jag var inte ute efter att analysera eventuellt motstånd bara påpeka att jag anser det är viktigare att ha hemmaplansfördelen än inte, oavsett vad det blir för motstånd.

Kommentera

Tväst:

Ruskigt skön seger och bara en ny skada,positivt.
Jag är ju en av dom som kritiserat Lasse Jonsson men ikväll är han vår bäste back tametusan.Kul.
I övrigt är det härligt att se att Wännström tagit enorma kliv efter jul och varit topptre på forwardssidan.
Sen måste jag hylla Tommy Jonsson som matchar Emil Molin när det är två minuter kvar av sista perioden med ett uddamålsöverläge.
Kommentera

Slår vi Frölunda hemma nästa helg så kan vi nog placera oss topp 3.
Kommentera

En av säsongens skönaste segrar. Bra arbetsinsats, domarnas insats har vi redan fastslagit..patetisk.

Skönt att se laget kriga !

Kommentera

tompap71:

När man spekulerar om kommande motståndare i slutspel så tror jag varje lag bedöms efter vad dom är kapabla att uträtta i sina bästa stunder.

Brynäs har ju periodvis spelat både effektivt och elegant.... så jag tycker inte det är så självklart att vi skulle va nån önskemotståndare för varje lag bara för att det gått lite knackigt i några matcher.

Vad som är viktigt för alla lag är att få spela med så ordinarie uppställning som möjligt.... få spela ihop laget och få till helheten.... lite tur i avgörande läge.... i.v.f. inte få domarna emot oss.

OM det mesta av detta faller in så har vi lika stor chans som de andra lagen..... finns ingen anledning att befara nåt annat. 

Kommentera

Domarna höll verkligen på växjö ikväll. Riktigt jävla värdelösa. Kommentatorn på csport var också sjukt usel.

Plus till LJ idag, bästa backen. Hoppas han kan fortsätta spela så här

Kommentera

Zappaholic: Domarna-Brynäs 1-2 stark av Brynäs att vinna idag och sämst på plan ikväll var domarna!!!
Kommentera

Clarence:

Det är ju trots allt bättre än 5-8 och bli vald av ett lag som tror sig kunna spö oss och med tanke på Brynäs bortaspel så kan hemmaplansfördelen bli mycket viktig. Än sedan om det blir Färjestad, ska vi ta guld måste vi ju kunna slå alla. :)

Kommentera

Clarence: Just därför ska vi inte komma fyra, men egentligen är det skitsamma vilka Brynäs möter. Målsättningen är ju guld.
Kommentera

70 Rodrigues:

Framförallt kändes det bra att man verkade få ordning på försvarsspelet idag.

Kommentera

Jätteskön trepoängare. Bra kämpat av laget. Speciellt kul när de yngre träder fram i protokollet.

Nuvarande 4:e-platsen ser jag dock fortfarande som en nitlott i ett slutspel. Inget eget motståndarval, får ta det lag som inga andra vill ha - i värsta fall Färjestad.

Kommentera

Lindström: Nordan var riktigt bra idag. Hansen skulle ju gjort mål på något av  hans lägen, dock tycker jag att han skötte sig bra idag.

LJ bäste back. Hoppas det håller i sig.

Kommentera

Zappaholic:

Brynäs har AIK, Modo, Frölunda och Timrå kvar att möta, känns som att vi borde kunna ta hem minst 6 poäng där och det borde räcka för att nå topp 4. Särskilt som HV och Färjestad har kvar att möta varandra.

Kommentera

Gooooa tre pinnar!!

Klart bäst fjunis linan som vart till under matchen.

Men Hansen, Nordan  Widing måste upp måååånga procent om dom ska tillföra laget något i slutspelet.

Nån som saknade dutt #16 idag?

Kommentera

Zappaholic:

Riktigt starkt, att få vinna mot ett desperat kämpande Växjö som väl får sägas dessutom hade liite hjälp av de randiga. Gott att stutsa tillbaks efter ett par mindre lyckade matcher..... vi saknar ju oxå några väldigt viktiga spelare.... härligt för dom som var med o fixade 3 poäng, väldigt passande måldebut för Rhodin :-))

Kommentera

tompap71: Mycket bra match(av det jag såg) med tanke på omständigheterna, usla domare, men så är det ju alltid när Sören är i farten. Kul att Rohdin ÄNTLIGEN fick göra mål, inte en sek för tidigt. Såg tyvärr inte hela matchen då det är full fart här hemma med tvätt o packning för morgondagens Stockholmsresa.
Kommentera

Nån som på rak arm kan komma ihåg ETT domslut som gått Brynäs väg den här säsongen?

Men där ser man vad hemmastöd betyder. Nåt för Brynäs hemmapublik att lära av.

Kommentera

1470934 · »