Redigerad kommentar
Huss:
Lule
Håve
Fölunda
Brynäs
Saik
FBK
AIK
Växjö
Modo
Dif
LHC
TIK
Så blev det enligt mina beräkningar..(OBRA!!!!INTE 4 FÖR FAAAN)
Så här blev min:
|
Jag är lite trött på mig själv, när jag går och ödslar energi på de senaste två matchernas resultat och spel, samt orolig att det inte inte blir topp 4....
Det viktigaste är ändå att vi får ett lag utan skador till slutspelet, har vi det går inget motstånd säkert, det vet vi alla.
Vart hittar ni info. om att inte Dacke, Laurits och Bertil spelar imorgon?
Tänkbar uppställning imrn då.
Silfverberg- Nordquist -Dackell
Wännström-Larsson- Ollas
Lavander-Lindholm-Wännström
Johansson - Hansen - Rodhin/Molin
Andersén - Gunderson
Ekholm - Löf
Sundqvist - Carlsson/Johnsson
HappyX3: Dackell lirar tydligen inte imorgon.
Vill se laget så här i morgon:
Holmqvist(Svedberg)
Andersèn-Gunderson Silfverberg-Larsson-Wännström
Ekholm-Löf Widing-Nordqvist-Ollas
Sundqvist-Carlsson Johansson-Lindholm-Lavander
Rohdin-Hansen-Molin
Omöjligt att gissa hur dom sista omgångarna slutar. Fler nöjda topplag än Brynäs kommer att "vika ner sej" mot sämre lag. Att bli bland dom fyra bästa har aldrig varit en lika stor morot som att slippa kvala/ta sej till slutspel. Därför känns inte dom två senaste matcherna särskilt oroande mer än på ett sätt - det minskar chanserna till en sjunde, avgörande och inkomstbringande match i kvarten.
En sak som talar för oss är att det är många lag i toppstriden som möter varandra
Jag tippar följande i våra kvarstående matcher
Växjö 3p
Aik 3p
Modo 1p
Frölunda 2p
Timrå 3p
12 poäng är väl inte fy skam. Tycker vi har ett ganska enkelt schema kvar.
Redigerad kommentar
Bissett_19: Med tanke på dom etablerade spelarnas inställning dom båda senaste matcherna skulle fler juniorer kunna vara med. På bänken åtminstone. Naee, de va bättre förr. Förra coachen öste på me juniorer.
Bisett: ser ut som en intressant trupp! Fler juniorer ser jag också gärna får chansen, i allafall på bänken så dom får vara med och kolla/känna på! :)
Nån som vet hur många "juniorer" som brukar vara uppe och träna med A-laget?
Brynäs IF tänker ekonomiskt, om vi nu skulle vinna serien känns de som att laget kommer välja AIK (Fash i en kvart, USCH!) eftersom det är billigast att åka till stockholm ;P. och tror jag dom hellre vill ha en 7e hemma match för pengarnas skull. Psykologiskt självklart bättre att slippa välja, men har man gått ut och sagt att man ska vinna guld har man ju ändå redan gått ut och sagt att man ska vara bättre än alla andra och då spelar det ju ingen roll vem man väljer ;P
Gurra88: Aaaahhhhhhh! Du menar att han har fått sparken? Och därför är allt han HAR gjort och KOMMER att göra helt värdelöst? På samma sätt som för Roger Melin, Gunnar Persson, Pelle Bäckman, Hardy Nilsson och alla andra elittränare som fått sparken nån gång?
Gurra88 - du går från klarhet till klarhet!
Redigerad kommentar
Imorgon vill jag se laget så här:
Målvakt:
Holmqvist(Svedberg)
Forwards:
Jakob Silfverberg – Johan Larsson –Sebastian Wännström
Mats Lavander – Jonas Nordquist – Jesper Ollas
Martin Johansson –Elias Lindholm – Daniel Widing
Andreas Dackell – Mads Hansen – Emil Molin
13:e Joachim Rohdin
Backar:
Niclas Andersén – Ryan Gunderson