Brynäs IF

727864 inlägg · 7961 ämnen

MATCHTRÅDEN

« · 1815257 · » Till forumet

Sv: MATCHTRÅDEN
Honken: Fyfan...skäms.
Kommentera

Agenten: Han lär inte svara förrän framåt sommaren ;-)
Kommentera

Powerfade: HS måste ju kunna hjälpa till o spåra idioten om dom inte redan gjort det genom telefonen?
Kommentera

bifhjärta: tycker det. Men tyvärr funkar det väl inte som i filmerna. Hoppas idioten åker dit..

Åsså är inlägget borta. Det var ju alldeles fruktansvärt dumt. Någon som har en screenshot?
Kommentera

Inkazar: Han har skämt ut hela föreningen och oss supportrar....... Kan moderator ta tag i detta?
Kommentera

Faaan också..känns vinsten igår inte alls lika rolig...
Kommentera

Honken: hittade det
Uppladdat:

450x300-img_2083.pngimg_2083.png

Kommentera

Inkazar: IP borde gå att spåra
Kommentera

Inkazar: Hockeysnack har IP-adress och förmodligen inlägg loggade
Kommentera

bifhjärta: Snubben, OM det nu är Jon Karls, verkar ju inte vara världens brightaste om man säger. Han tyckte ju att domaren skulle fixa "tre poäng"... bara det!

Att hjälpa polisen blir ett arbete för den som äger sajten hockeysnack men jag och de andra moderatorerna kommer givetvis att bistå med hjälp vid behov.
Man får ju komma ihåg att Jon Karls lade ut telefon nummer här och kanske på fler ställen så det kan ju vara många som har ringt.

Men jag hoppas att Brynäs följer upp den här historien och OM polisen får tag i idioten och han döms även skall kickas ur föreningen om han är medlem och stängas av från Gavlerinken Arena på livstid..
Kommentera

Makalöst! Men ingen skugga över vinsten. Idioter finns överallt, tyvärr.
Kommentera

Ragnarok: Men grattis på en välförtjänt vinst & semi
Kommentera

Peja: Jag sätter stor relevans i att Frölunda varit ett starkt hemmalag (starkaste i serien) under säsongen, det ger dem trygghet på hemais. De är jävligt svårslagna hemma.
Man måste väl kolla på någonting och visst sjutton ger grundserien en indikation om styrkan på lagen och kanske framförallt en indikation om vilka lag som är starka hemma/borta.
Men visst Saik är bättre nu än i höstas så det kanske är jämt skägg nu och då väger hemmafördelen tungt när jag skall säga vilket alternativ jag tror är bäst för oss i semin.
Kommentera

Inkazar: Alla inlägg som vi tar bort finns tillgängliga för moderatorerna. Så det är fridens liljor..
Kommentera

Snacka om att dra skam över klubben när man gör som Jon karls...
Skäms, vår klubb är värd så mycket mer än att man ska sjunka så lågt.

Även om jag inte gillar Morgan speciellt mycket så ringer man ju inte och hotar någon. Har man klagomål kan man ju maila eller försöka kontakta domarbasen, men tror klubbarna själva kan sköta det isåfall!

Men annars så är det jävligt bra idag!!
Kommentera

Leksands studiebesök håller på att ta slut och Brynäs är i semifinal!!! Livet är hyfsat nu
Kommentera

mustigahjalmar: Håller med. Att som supporter anse att domarna "dömer åt motståndarna" hör nästan till, eftersom vi är så extremt partiska, men att kontakta domaren är över gränsen. Och att därefter hota domaren är skyhögt över gränsen och naturligtvis kriminellt. Nu får vi hoppas att rättsväsendet och Brynäs gör sitt jobb, för sånt här ska inte få inträffa. Hockeysnack har självklart redan spärrat personen i fråga och som Powerfade påpekar kan moderatorerna se borttagna inlägg.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja, Frölunda är starka hemma... Och just därför vore väl Skellefteå en mardrömsmotståndare, för enda sättet som Brynäs kan få möta Skellefteå är ju att de vinner en sjunde avgörande match mot Frölunda borta? Det skulle verkligen vara en indikation på att Skellefteå är att räkna med, och att deras bortaspel uppenbarligen vore bättre än Frölundas hemmaspel.
Kommentera

Rumpelstiltskin: Det är ju bedrövligt att Leksand är på väg ur SHL, både ekonomiskt och sportsligt. Byta ut två fullsatta folkfester mot halvtomma matcher mot Mora. Plus att vi vill väl ha Colliton?
Kommentera

Ninjamanne : Äh, de riktiga folkfesterna sker när Brynäs går långt i slutspelet. Matcherna mot defensiva bottengäng som Leksand blir aldrig riktigt bra hockeymatcher ändå. Om Mora går upp är det bara att gratulera de till en fantastisk prestation, det vore hur imponerande som helst. Och förresten, fasiken vad bittert det måste kännas för Karskoga att de fick möta Rögle med Lindbäck mellan stolparna istället för Leksand.
Kommentera

Peja: Givetvis har du rätt angående slutspelet. Men går man på alla grundseriematcherna, som en annan gör, så är det Brynäs - Leksand som är höjdpunkterna. Och som sagt, bra för ekonomin.
Kommentera

Ninjamanne : Statistiken säger att vi förlorar publik när Leksand är uppe.
Kommentera

SWEATT: Jepp... Grejen är den att många som bara går på hockey lite då och då väljer just Leksandsmatcherna. Annars hade de gått på andra matcher, men lite mer slumpvis vilka motståndarlaget är. Folk som aldrig går på hockey går ju inte på Leksand heller. Jag tror det bästa är att Leksands förblir ett jojjo-lag, då riskerar inte matcherna mot Leksand att bli en i mängden.
Förresten, är det inte lite synd att Brynäs inte dammsuger Dalarna på talanger? Förr i tiden var vi pigga på att plundra Leksand och Mora, men inte längre.
Kommentera

Man kan lugnt säga att spela i vita matchställ gick inte hem igår... Undrar om den trenden håller i sig ikväll??
Kommentera

SWEATT: Låter ju helt otroligt. Vart hittar man denna statistik? Och vilka faktorer räknar man in, typ antal helgmatcher osv?

Har svårt att köpa argumentet att folk går på färre matcher bara för att de går på Brynäs - Leksand, den är ju inte dubbelt så dyr liksom. Låter ologiskt i mina öron, iallafall.
Kommentera

Ninjamanne : Det är bara att kolla själv på SHLs hemsida.
Kommentera

Peja: "Ja, Frölunda är starka hemma... Och just därför vore väl Skellefteå en mardrömsmotståndare, för enda sättet som Brynäs kan få möta Skellefteå är ju att de vinner en sjunde avgörande match mot Frölunda borta? Det skulle verkligen vara en indikation på att Skellefteå är att räkna med, och att deras bortaspel uppenbarligen vore bättre än Frölundas hemmaspel."

Du är rolig du (-: jag orkar inte mer än säga att jag skulle välja hemmafördelen om jag fick välja.
Kommentera

Ninjamanne : länkar en sammanställning jag gjorde i höstas.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Lägre press på oss att prestera i inledande matchen + att vårt bortaspel varit väldigt bra i år.
Kommentera

Peja: Vilka talanger finns det längre i Dalarna? Oskar Lang kanske och eventuellt Olle Alsing (Almtuna-bördig) men i övrigt?
Kommentera

Ninjamanne : Jag som Brynäsare, vill inget annat än att Leksand försvinner helt och hållet. För mig får dom gärna gå i graven! :-)
Kommentera

Vita Hästen-supportrarna i mitt Twitter-flöde hatar LHC

Observera det går inte byta in sin LHC tröja mot en BIF tröja, tyvärr alla ni i Linköping 😀

LHC:s uttåg gör så jävla ont........kan ju inte sluta garva!
#lhc #skrattkramp

Är det någon som vet vad det är för likhet på LHC och ett par tofflor? Båda saknar klack!

Vet du vad det är för skillnad på Linköping och ett batteri?
- Batteriet har iaf en positiv sida 😏😆

LHC är som en pizza, klara på en kvart.
Kommentera

tjugo8: Haha
Kommentera

emilhansson99: Gå in på Cmores hemsida och kolla tablån. De sänder repriser på lite olika tider och ibland flera dagar efter match. Kan tänka mig att det går/gått en repris på någon av kanalerna idag och säkert imorgon också.
Kommentera

Rumpelstiltskin: Leksand får gärna vara kvar för min del, känns klart mer upphetsande än många andra lag i shl och framförallt Mora.
Kommentera

Huss: Kanske inte så många just nu, men vi gick bet på spelare som Wikstrand och Viksten. De hade varit bra stommespelare i Brynäs.
Kommentera

Peja: Fast Viksten var knappast en spelare som det var en huggsexa om i SHL. När han gick till Örebro var det många som var tveksamma om han skulle hålla för den ligan. Förvånar mig om det var särskilt många fler SHL-lag med i den budgivningen.
Kommentera

Skrubben: Jag vet att Brynäs hade koll på honom men valde att inte värva. Det var synd, han är ju en duktig skridskoåkare, rightare och har ett vasst skott. Hans jämna målproduktion i Mora var imponerande. Obegripligt att ingen SHL-klubb högg honom då.
Kommentera

tjugo8: det fanns en tid då hela Norrköping ogillade hela Linköping...
tyvärr finns numera en del avfällingar :-)
Kommentera

Ninjamanne : det fattas bara det att Granström går till Mora också nu när de går upp...
Kommentera

Chris11: Knappast, Mora kommer köra på ett budgetlag. Att köpa loss högavlönade kontrakterade spelare finns inte på världskartan.
Kommentera

Trenden höll nästan i sig, vita matchställ gick inte riktigt hem igår!!
Kommentera

Jaca: Färgen på ställen tror jag spelar mindre roll i deras fall.
Om du häller strössel på en hundskit så är det fortfarande bara en hundskit även om det ger sken av att vara nåt annat... ;-)
Kommentera

Godmorgon brynäsbröder !

Då var det dags, semifinaldag (det var ett tag sedan) och nu är jag nervös.

C.Lejonkräk
Kommentera

Gaaaaameeee daaaaaaaay! Nu kör vi över fiskrens!!!!
Kommentera

Jag kollade lite slutspelsstatistik och vi gör fler mål än Frölunda, är bättre i Box och Powerplay, har bättre målvakt och tekar bättre.

Bring em' on !
Kommentera

Carl Lejonkräk: Det gäller att vara noggrann i egen zon och inte bli fastcheckade pga dåliga utlägg eller alla dessa bakomryggen passningar i egen zon. Rejält, enkelt och inte en massa kladd.
Donovan i Frölunda såg väldigt stapplig och puckosäker ut mot saik. Honom skall man sätta extra press på...
Kommentera

Jag vet inte riktigt varför men för min del känns det mindre nervigt nu inför semin än kvarten. Brynäs har äntligen klivit över en tröskel tycker jag och det är mer än jag länge trodde dem om den här säsongen. Men visst, när vi nått så här långt vill vi förstås ta det där sista steget också och jag anser chansen mer öppen än om vi ställts mot Skellefteå. Fast vi får se vad facit kommer visa.
Kommentera

ellis: jag har samma känsla. I och med avancemanget så är det "mission accomplished" resten är bonus. Fast skulle vi ta oss till final så skulle nervositeten komma tillbaka
Fast idag ska jag bara njuta...
Kommentera

Powerfade: Fast hur ofta har vi ett lag som faktiskt kan ta oss hela vägen? Det här laget har alla möjligheter och står Rautio upp som han gör nu så känns det som 50/50 mot Frölunda. Tycker dessutom att deras backsida ser svagare ut än vår.
Kommentera

« · 1815257 · »