Brynäs IF

728194 inlägg · 7961 ämnen

MIF-BIF

« · 161971 Till forumet

Sv: MIF-BIF
Lunkan: OM!!! det ska kunna vända så måste vi ha hjälp utifrån(typ nyförvärv som kan höja andra i laget). BIF klarar inte detta av egen kraft. Väntar man för länge så är det lika som att ta timeout när man ligger under med 5-0 och 1 min kvar att spela.

Tur att inte jag är en del av ledningen för det är inte mycket positivt kvar i min skalle. Jag skulle gärna orda om nått bra men hittar inget, känns bara jobbigt att sitta med seriebiljetter och se på "underhållningen" man bjuds på.Tittar inte heller på TV4 sporten på torsdagar, man blir ju förnedrad.
Det är ett rent h-e att jobba i Sundsvall denna säsong.
Kommentera

observant: Säger som Lunkan, inget ont om Tony R, men jag förstår isf inte varför du behöver åka till Liseberg för att titta på Manowar...
Det borde väl räcka med att fråga Tony hur dom spelade...
Kommentera

Kul definition av pessimism somliga har! Brynäs ligger åtta poäng efter nästjumbon och dom som klagar får höra att dom inget fattar. Det måste vara nån lokalt genetisk uppsättning unik för Gävle som talar. Eller så är det vad psykologerna kallar förnekelse; ett sent stadium i det mänskliga sorgearbetet.
Kommentera

Sylf: Även om jag förstår att det tar emot så kan du väl försöka att ta åt dig lite av visdomsorden i P J Davydjoos´ utmärkta inlägg.
Kunde inte sagt det bättre själv, tack P J!
Så du tycker att vi blivit utskåpade på senaste tiden?
Om du kommit fram till denna slutsats på basis av ditt radiolyssnande så får jag nog starkt be dig överväga ett nyköp av apparat, en som är lite mer lättinställd. Det verkar faktiskt som att du har jätteproblem med just inställningen. Det är Brynäsmatcherna du skall ratta in, inget annat....
Kommentera

Huge: Undrar vem som rattat in fel matcher.Förnekelsens grundare.
Kommentera

Huge: Så ja nu har tomten o tomtegubbarna gått o lagt sig!! Sammanfattningsvis:Grymt bra,grymt jävla bra det märks att dom har växt in i kostymen riktigt bra sen jag såg dom sist!!Mer tightare o mer samspelta än någonsin nästan äckligt bra o perfektionister o riktigt tungt ja faktiskt det tyngsta jag har sett och hört!!Tänk om det var Brynäs jag snacka om men tyvärr så är det inte det,jag undrar när jag får använda dom orden o när dom är välförtjänt av dom orden men det är som dom flesta vet även Huge att det är MANOWAR jag snackar om,en del kan tycka dom är patetiska men det hanlar ju bara om hur det var på Vikingatiden o all respekt för den tiden,oops nog om det ja ja nu ska vi snacka hockey så vi får inte tycka något om Brynäs även nu om inte vi går på alla matcher eller några matcher,så denna sida får bara snackas o tyckas med dom som har varit på matcherna så lät det på en herre här tidigare,jag kommer i fortsättningsvis vara försiktigare så ni blir nöjda,för jag får inte föra fram det jag tycker om Brynäs oavsett om jag har varit på matchen eller inte!!
Kommentera

aphac: Jo visst skulle vi behöva en målskytt eller varför inte ett helt gäng. Det är ingen positiv läsning i dagens GD där Berg återigen förnekar nyförvärv pga brist på stålar. Hur kan det komma sig att redan för ca 1 mån sedan var Sundlöv ute i radion och hävdade att "det fattar väl vem som helst att vi letar efter nyförvärv". Det vore väl bra med lite verkstad också dom kan leta till förbannelse så länge man inte handlar lär det inte hända nått iaf.

1 ny BRA back och MINST 1 ny RIKTIGT BRA forward sen kan vi börja snacka om klättra i tabellen. Alla är väl överrens med att nått måste hända och det SNABBT!
Kommentera

Sylf:

Det har sagts förut, men borde ligga rullande i rubriken på Brynäs GB:

SUPPORT = STÖDJA.

Visst ska laget ha kritik för sin insats hittills, men någon stolthet hoppades jag till och med självömkansmobben skulle ha: Jag har svårt för de som sparkar på den som ligger - och speciellt svårt när de som sparkar påstår att de tycker om dig.

Jag tycker som Huge: Vem f-n är inte bekymrad för BIF? Men ge upp? Aldrig.

Huge, claesw, Tor K m fl: Tack, för att ni kämpar vidare och envist tror på Brynäs. Jag hoppas ni finns i åtanke när bragdmedaljerna ska utdelas.
Kommentera

westerlind: Men du glömde en grej hur blir det om det blir tvärtom??!!Ska vi få Bragdmedalj om vi får rätt??Även om vi naturligtvis har hjärtat hos BIF o det är vårt kära lag men det finns stora brister o det har vi 90% här sett o tyckt!!
Kommentera

observant:

Hahaha, bragdmedalj får man om man kämpar, speciellt när det ser som mörkast ut. Jag tror ingen förnekar att det finns brister, men en del väljer att ge upp, vi andra krigar vidare.
Kommentera

westerlind: Ok ville bara kolla läget tänkte att jag får förbereda en plats i bokhyllan;-) äh sköja bara!!Nu ska jag kriga mig i säng tuff dag väntar imorgon ska köra 100mil om 4timmar till GERMANY!!Jag får ha sportradion på o hoppas på BIF o önskar dom lycka till i TOMTEVERKSTADEN!!RÖDE O HVIDE med sprängd dynamite får väl vi hoppas ;-) GOOOODNIGHT!!
Kommentera

Besk kritik kan i vissa fall vara stödjande med. Brynäs som organisation + ledare som spelare känner av att det finns en rejäl bunt med fans som bryr sig. Jag vill inget annat att det skall gå bra för Brynäs. Men till slut så tryter tålamodet och frustrationen tar överhanden i mindre väl valda "skrivna" ord. Förlåt mig alla ni för att jag "dömde" ut er o d grövsta i går. Har alltid stöttat er i alla sammanhang i alla tider som jag kan minnas. Hädanefter skall min frustration mitt agg när det går dåligt för mitt/mina lag ej visas offentligt i sådana här forum någe mer. Får härmed hoppas att jag är förlåten för att man var så elakt förbannad i går.
Kommentera

« · 161971