Brynäs IF

724902 inlägg · 7959 ämnen

MODO-BIF

« · 300600 · » Till forumet


Sv: MODO-BIF
RavenLord: Första målet i baken i BP.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Jompe: Folke verkar ha det lite jobbigt just nu
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Hong Kong: Nä dom han bli fulltaliga enligt Radiosporten
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Nu får fan första-femman börja och producera. Annars är det bänken som gäller för dom.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Makkan: 4-1.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Fy fan. Där rök den matchen.
Tack för kaffet.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Fan vilket skit !!
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Jompe: God Natt !
Kommentera

Sv: MODO-BIF
sylf: Huvudsaken nu är att man jobbar ikapp så gott det går, gör en bra avslutning så det inte blir en total genomklappning för då sätter det sig i huvudet igen.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
RavenLord: Tja, vad ska man säga? Nu är vi nere på jordytan igen. Eller snarare lite under den, som det känns just nu. Ännu en dämpad lördagskväll att vänta...
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Ford Prefect: Av radiorefereratet att doma sa har Mod kontroll over matchen. 22-9 i skottstatistik sa har langt. Det ar klart att kan vi gora ett, helst tva mal fore periodpaus sa ar vi pa banan igen, men det verkar inte sannolikt. De verkar inte ha samma tandning som tifigare. Antar att Modo fangade upp dem med sitt defensiva spel.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Jompe: Som sagt: Förluster hör till spelet. Det viktiga är att det inte rinner iväg.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Ford Prefect: Exakt,det räcker med minsta lilla motgång för det här laget så lägger dom sig och bryter ihop.Då kan det bli som förra året.Intressant,den enögde kommentatorn tycker att det hos Brynäs saknas vilja ?! Hur i helvete är det möjligt ????? Det är väl bara att backa bandet och titta i förra säsongens tabell.KÄMPA FÖR FAN !!!
Kommentera

Sv: MODO-BIF
sylf: Tittar på tidpunkterna för Angers utvisning och MoDo:s 3-1. I Scaniarinken gjorde SSK mål några sekunder efter det att Anger klivit ut ur utvisningsbåset. Nu gör MoDo samma sak. Undrar om han återigen helt enkelt var för lat för att trampa ner i egen zon och delta i försvarsspelet...
Kommentera

Sv: MODO-BIF
sylf: Funderar pa vad det ar som inte stammer i AMS-linen. Ska man skilja pa Soling och Anger?
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Jompe: Så tendenser i mästarcupen att Soling inte fick så många puckar....var mest spel mellan Anger och Mietinen.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Jompe: Det har jag tyckt hela tiden.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Jompe: Ja jag tro att man ska göra det, flytta Soling till Lind och Malmstörm.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Jompe: Ja. Jag har visserligen bara sett två matcher, men Anger har varit osynlig i bägge. Miettinen och Soling får godkänt, och verkar kunna spela ihop, men Anger är helt under isen. Så jag tycker man ska flytta honom. I värsta fall bänka honom en match eller två, visa att det är allvar och att alla som inte ger 100% heller inte platsar.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Mickis: Ser ingen anledning att göra förändringar i vare sig 2:a eller 3:e.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
sylf: Det är detta som är problemet med dagens Brynäs. Laget har nästan aldrig kvalitén att komma tillbaka i en match som man hamnar under i. Nä, Brynäs i vinter kommer nog att vara mycket hipp som happ. Eller från och till. Förhoppningsvis inte enbart från...
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Mickis: Soling, Lind och Malmstrom tycker jag later spannande. Sen far GP ha ett oppenhjartligt samtal med Anger. Anger kan falla in i en stil dar han aker runt mycket men inte spelar hockey. Han liksom bara forsvinner. Sen kan han dyka upp som gubben i ladan och gora mal.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Clarence: Visst är det så.Speler dom bra så är det på deras högsta nivå.Kommer man i underläge finns ingen extraväxel att lägga i.Sånt som skiljer topp/botten.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Jag maste hoppa i kassen, ska upp tidigt imorgon. Ha det, gubbar.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Ford Prefect: Ommöbleringar i första och fjärde i så fall, men hur? Soling, Miettinen, Rönnkvist och Johansson, Anger,Danielsson.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Jompe: Då tycker jag i så fall Solin, Lind och Molin låter ännu mer intressant. Kom ihåg att det har varit Lind och Molin som dragit igång kedjan. Den fungerade lika bra med Nicklas Danielsson som tredje länk som med Henrik Malmström. Om nu Lind är så bra att man kan kasta in vem som helst bredvid honom så kan man lika gärna bilda en fjärdeline runt honom, med det som blir över liksom.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Jompe: Tycker det jag med. Lind som fördelar puckarna, Malmström som sargeräv och Soling framför mål.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
lindberg: Ja varför inte? Visserligen finns en viss risk att Rönnqvist och Soling är lite för lika i spelstilen, men å andra sidan kanske det är just det som är problemet med Soling och Anger. En tänkbar variant är ju Miettinen, Soling, Danielsson. Och JJ, Rönnqvist, Anger då förstås.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Nej nu jävlar får vi hoppas att Brynäs gör en bra sista period. Ett snabbt mål och sen kan vad som helst hända.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Mickis: Kommer det ett snabbt mål så är det 5-1.........
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Ford Prefect: Soling spelade väl mkt bra med Larsson och Molin en sväng innan skadeuppehållet. Molin skapade ytor och Larsson kom med passningarna. Av det jag sett av förstakedjan nu så känns Miettinen och frmförallt Anger för hafsiga i sitt spel, det är svårt att göra något om man alltid får passningarna i knähöjd.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Mickis: Hoppet är det sista som överger en....än kan allt hända.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Nån som har hört skottstatistiken?
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Vem är Kurpanen ?
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Mickis: 25-14 till MoDo efter två perioder. Se länk
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Men få in puckfan...
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Mickis: Verkar inte hända ett skit i den matchen längre.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Och junisarna fick pisk också....

Brynäs IF - Hammarby IF 5-6 (1-3, 3-1, 1-2)
Kommentera

Sv: MODO-BIF
11 min kvar.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Ford Prefect: Det händer absolut inte ett piss.Matchen var över efter 35 sek.Brynäs förmår inte ens vända ett 0-1 underläge fast man har 59 min och 25 sek på sig.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
sylf: Åja. Nu har väl MoDo ett eller annat att säga till om i den frågan också?
Kommentera

Sv: MODO-BIF
MIF har tagit ledn i Linköping,med 2 man mindre på isen ??? DIF har gjort 2 av 5 mål med 1 man mindre ?? Brynäs kan inte göra mål med 1 man mer !!
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Övriga matcher idag.

Färjestads BK - Leksands IF 2 - 2
Södertälje SK - Luleå HF 3 - 1
Djurgårdens IF - Västra Frölunda HC 5 - 0
HV 71 - Timrå IK 4 - 1
Linköpings HC - MIF Redhawks 2 - 3
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Ford Prefect: Visst har dom det.men faktum kvarstår.Dom hade 59,25 på sig att vända 0-1.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
sylf: Det kan uppenbarligen inte Djurgårdens motståndare Frölunda heller, och de är regerande svenska mästare...
Kommentera

Sv: MODO-BIF
sylf: Ja men det är väl ingen som har sagt att dom ska vinna varje match, lr? Idag är Modo det bättre laget.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Jag är nöjd om dom vinner hemma. Bortavinster är ren bonus.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Mickis: Nej,ingen säger att dom SKA vinna varje match.Men deras inställning när dom börjar måste väl ändå va att vinna ? Idag saknas viljan och det är ett hån mot alla inblandade.Kämpar man inte så vinner man inte en enda match,det borde förra säsongen ha visat.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Mickis: Du är nöjd om dom vinner 50 % av matcherna ???? Hoppas att inte laget tänker lika som dig !
Kommentera

Sv: MODO-BIF
sylf: Självklart så är inställningen att vinna. Men efter FBKmatchen så tror jag att Bif var lite mentalt trött och inte riktigt med från start. Och sen blir det jobbigt att jaga från start.
Kommentera

« · 300600 · »