Brynäs IF

727783 inlägg · 7961 ämnen

Modo-Brynäs 15 Jan 2009

« · 1112689 Till forumet

Sv: Modo-Brynäs 15 Jan 2009

arnio: Det delas inte ut poäng för skönspel. Det borde folk veta vid det här laget. Det går bara ut på att göra flest mål och igår kväll var det MODO som gjorde det.

Tråkiga matcher är bara att vänta när det gäller så mycket som det gör. Både Brynäs och MODO är indragna i kampen om de sista sex platserna i ES och då är det viktigare att vinna än att spela underhållande.

Kommentera

Poffa: Helt rätt.
Lite komiskt att de som innan säsong ojade sig över vårt lag och hur tufft det skulle bli att undvika kvalspel, nu ojar sig över avsaknaden av klappklapp-spel och tempofyllda kanonmatcher....
Kommentera

Huge: Utan en minsta antydan till en kommentar till att laget hela säsongen legat långt, lååångt över förväntningar från alla "fans" här inne och i allmänhet.. Inget nytt i att pessimisterna hörs mest, synd bara att de missat allt vad verklighetsförankring innebär!
Kommentera

Poffa: För egen del får Timrå spela dålig underhållande hockey, huvudsaken är att man vinner varje återstående match med ett mål:)
Kommentera

Poffa: Håller med dig om det är poängen som räknas. Det är den som syns i historieböckerna. Har man som Brynäs varit ett lindansade lag så skall man först och främst bli ett stabilt lag, efter det så kan man börja fila på finliret.
Kommentera

Peja: Ja, fan vet om du inte har rätt. Vi behöver nån lite större back, gärna med goda pp-kunskaper. Nolander och Hietanen väger lite för lätt och levererar inte framåt heller.
Kommentera

Davey_22:

Nolander måste vara den mest anonyma spelaren i ES......

Men nåt säger mej att Sundlöv sitter o fingrar på ett nytt kontraktsförslag.
Micke goes Kontinuitet.
Kommentera

Bissett19: Jag tycker Nolander var riktigt stabil förra säsongen, då var ju även FBK intresserade av honom om jag inte minns helt fel. Den här säsongen har dock varit riktigt anonym från hans sida. Han gör verkligen bu eller bä, han syns knappt i matcherna i alla fall. Skulle gärna se att Sundlöv byter ut honom, men precis som du tror jag att Nolander är högaktuell för förlängning.
Kommentera

(Varken) bu eller bä =D
Kommentera

Davey_22: Hietanen är ju bra om man bortser från powerplay... Tänk om någon back med liknande egenskaper + förmåga att spela bra i PP hade kommit in istället. Herregud, då kanske Brynäs hade kunna haft ett bra powerplay. Eller så behåller vi Hietanen och köper loss Brendl :)

Angående Nolander: Om Brynäs ska fortsätta att satsa på kontinuitet och skriva flerårskontrakt med spelarna så borde man sumpa honom. Han har ju vägrat skriva på flerårskontrakt tidigare.

Jag har egentligen inget emot Nolander, men som jag ser det måste en större andel av Brynäs etablerade spelare ha förmågan att höja sina medspelare. Nolander höjer inte sin backkollega och därför vill jag att han ska ersättas.

Andersén har blivit bättre av att spela med Jonsson. Tänk om Brynäs värvar en till klippa, säg Kronwall, att spela tillsammans med Bertilsson eller Carlsson. Det skulle vara utvecklande för dom.

Dessutom är jag övertygad om att Simon Löf kommer att vilja vara med i leken nästa säsong. Förmodar att det blir som åttondeback.

Det skulle vara grymt om Brynäs dumpade Hietanen+Nolander och la pengarna på en riktigt bra back, men tveksamt om det kommer hända?

Hassel har by the way spelat 3 matcher för Sundsvall med 0+2 och +1 i +/- som statistiskt resultat. Han är inte junior nästa säsong så jag förmodar att han hamnar i en allsvensk förening.
Kommentera

Peja: Eller njae. Hade ändå inte haft ett bra PP. Hade ändå saknat en playmaker. Men en bra back hade varit god hjälp på vägen mot ett bra PP...
Kommentera

« · 1112689