Brynäs IF

727952 inlägg · 7962 ämnen

Modo - Brynäs 26/10

776600 · » Till forumet

Sv: Modo - Brynäs 26/10
Höjdpunkten igår var endå Jiri Biceks mål!.
Helt underbart att se!.
Det där är vad vårt kära Brynäs behöver, ngn som gå rätt på kassen!
Kommentera

74050: Inte bara han. Inte bara han..... :-)
Kommentera

GävleLasse: Du har drabbats av supportersjukdomen hejjarkramp. (Hejjus Krampus på latin) Man vill mycket och fort.
Kommentera

GävleLasse: Du skrev:

"Det är för många som kör "åskådarvarianten" och "deltar endast. Spelare som Johansson, Lind och Dackell."

Ok, jag ser nu att sett i sitt sammanhang så menade du uppenbarligen att dessa spelare kanske inte är dom rätta att göra det speciella jobbet som krävs, att via mer fysiskt och energiskt spel försöka komma ikapp, när vi ligger under?

Isf håller jag med i princip, men det lät på din formulering som att dom bara åker med i dessa lägen. När dom i dessa lägen för det mesta i huvudsak har en annan uppgift på banan, än den att smälla på, sas.

Angående backarna och målvakterna så kan jag hålla med till viss del i det du säger. Men det stora problemet i dessa lägen, som jag ser det, är ju ett generellt sådant och ett problem som gäller oavsett om du har en målvakt a la Honken eller alternativt ngn som släpper mkt returer: du behöver alltid ett par starka och rejäla backar som kan rensa framför kassen. Nu är det lite tunt på den sidan, främst pga att Hulken är skadad.
Kommentera

74050: Jag var lite bekväm och svarade båda i samma inlägg. Jag är definitivt inte emot allt vad Boorken gör, tvärt om. Jag stöder det mesta han gör och har flera gånger gett honom beröm för det han gjort med Brynäs.

Det jag är skeptisk emot grundar sig inte på att jag är emot bara för varandets skull om man säger. Det jag många gånger är "emot" är att saker och ting sker i för långsamt tempo, inte genomarbeteat nog eller något annat.
Kommentera

GävleLasse: Känner ett obehag av att du tilltalar mej gemensamt med hr Huge. Inte för att jag har något emot den gunste junkern utan för att han "höll med" mej i ett inlägg som han sedan flummade vidare i betr övenanalys etc.

I sak är det inget fel på dina analyser. Absolut inte.

Det jag poängterade var att du många gånger är opportun mot i princip allt som Boork och Brynäs står för. Dina synpunkter skulle vinna på att fokusera i sakfrågan.

Ös på med analys! Gärna överanalys om så är fallet!

Det är principfrågan och inte sakfrågan jag ställer mej frågande till.
Kommentera

Huge/74050: Jag tror ni feltolkade mitt "påstående" en smula. Vad jag menade är att spelare som är gamla i gården har en tendens att uppträda rutinerat och faller gärna tillbaka i banan när man har en ledning. Detta gäller inte på nåt sätt endast Dackell, Lind och de andra äldre i Brynäs utan äldre spelare överlag, oavsett idrott. Visserligen skall man inte anfalla huvudlöst när man har en ledning men samtidigt inte falla tillbaka för långt heller. Detta är en sak som Boork har påvisat gång på gång i de intervjuer som gjorts med honom under periodpauserna.

Vad gäller min "överanalys" när det gäller målvakterna så är det ju solklart att en back måste agera på ett annat sätt om målvakterna tenderar att släppa returerna rakt ut än om målvakten i fråga är duktig på att styra ut dem i sarghörnen. Ser man på de mål som släpps in så tycker jag att det är fler mål gjorda där man i princip rakar in returerna i tom kasse när Kristan står. Gång på gång så ser man endast motståndare framfär Kristan som krigar tills han får kapitulera, just på grund av att vi saknar backar som kan hålla rent framför kassen. Sperrle har tvärt om lite lättare i just det spelet men har en tendens att kunna släppa in vinkelskott. Även i detta fall så måste backarna agera på ett helt annat sätt än att ägna större delen av fokus på "trafiken framför kassen".

Detta "problem" är vänt och vridet på av många och jag har medhåll från många, även "gamla brynäsbackar" som jag tror har lite mer kött på benen än någon av oss. Kort sagt så är inte analysen endast min utan något jag har kommit till insikt med under mina diskussioner.
Kommentera

Huge: Jag har absolut inget emot att deltagarna i forumet beskriver hur vi skall spela, tränare, spelare, publik etc. Det kändes bara som om att det inte spelar någon roll vad BIF eller kanske framförall Boork tar för beslut.

I sak har jag ingenting att invända emot. Det är principen.
Kommentera

Huge: Känns som lite tuff kritik från GävleLasse angående Dackell, Lind och tillviss del DJ, Dackell är oehört nyttig i framförallt BP, helt klart i samma klass som firma Jönsson/ Nordström. Lind hämmas nog lite av krånglande ljumskar som både belastar honom fysiskt som psykiskt. DJ har även jag en del invändningar mot framförallt i försvarsarbetet.
Men som sagt det känns som en del överanalyserande på vissa händer och fötter.
Kommentera

Huge: "Känns som det är mkt överanalyserande många gånger"

Kommer ju från rätt person!!!
Kommentera

74050: Håller med. Påståendet att ex Dackell, Danne och Lind är spelare som bara hänger med och att skulle vara ngn sorts alibispelare är ju inte bara rent oförskämt, utan dessutom helt uppåt väggarna felaktigt.
Hade nog inte väntat mig den analysen av Lasse.
Känns som det är mkt överanalyserande många gånger. Bl.a snacket om att backarna skulle bli yra i mössan av alla målvaktsbyten. Säger som ngn sagt tidigare i denna fråga: överdrivet. Backarna har nog fullt sjå med sitt eget när det börjar osa katt. Inte fan hinner dom åka och analysera hur man borde agera i varje ny situation hela tiden. Visserligen har man säkert en grundidé hur spelet i stort ska se ut, men det tycker jag är en annan diskussion.
Kommentera

65selander: vi kan väll ha kristian i första.. sperrle spikar igen i andra så får kristian stå sista :P så kanske dom kan hålla nollan ihop ;)
Kommentera

GävleLasse: "Vi har många unga som är förhållandevis orutinerade och sedan ett gäng gamlingar som är lite "för" rutinerade"

Det var väl då bara ....... den. Det är väl klart att det alltid finns något att förbättra men det där är väl ... ja hur ska jag uttrycka mej ... som om du var i opposition till de beslut som fattas i Brynäs. Känns som att läsa lokaltidningen och oppositionspartiets envetna angrepp på de som regerar.
Kommentera

GävleLasse: Håller med fullständigt ang målvaktsagerandet. Nu blir det väl Sperrle på lördag ;-)

Kommentera

65selander: En annan sak som jag har funderat på är tankesättet med målvakterna. Detta "bäst-för-dagen-tänlandet" tror jag rör till det en hel del för backarna. Sperrle och Kristan har lite olika spelstil och backarna får därför svårt att veta hur de skall agera.

Sedan alterneringen började så har målen i arslet ökat betänkligt.
Kommentera

GävleLasse: Tänk om MODO hade kunnat spela PP då hade vi åkt på råpisk p g a idiotutvisningarna. Skall vara straffbart på att dra på sig sådana utv.

Löneavdrag eller pengar till ungdomshockeyn.

Kommentera

65selander: Fan Brynäs dalade ordentligt i fairplay tabellen efter gårdagens match. Om det ändå kunde ha varit "vettiga" utvisningar. Nej nu är det 20 minuter på materialare, ett flertal minuter på rena hönsgårdsutvisningar från båset.

Skärpning.
Kommentera

65selander: Men är du inte onaturligt stor, orörlig, oteknisk och är fruktansvärt ful? ;)
Kommentera

GävleLasse: Sitt du där. Jag är faktiskt en naturlig back. Stor , orörlig, oteknisk och spelar fruktansvärt fult :-))
Kommentera

vilken_lirare: Hmmmpf.... *tar plats i Boorkens frrrrysb-b-box*
Kommentera

GävleLasse: du de finns nog många andra än dig som kan snöra på sig grillorna. Sån kris e de inte :)
Kommentera

SKÖNT med 1pinne i Övik!
Kommentera

Peja: Ja han skulle även jag vilja ha till Brynäs.

Sjödda åkte på en lårkaka ikväll och spelade bara i BP i tredje perioden. Snart får man väl snöra på sig rören å ställa upp...

Bred trupp?
Kommentera

GävleLasse: Säger bara Marcus Jonasén i Almtuna, vilken kille!
Kommentera

Peja: Nja, jag ville se mer skridskoåkning. Men det är skillnad på att leda med 2-0 tidigt och att ligga under med 0-2 tidigt.

Givetvis skall man ha spelare som besitter BÅDA egenskaperna... ;)
Kommentera

GävleLasse: Vad det inte du som ville se fler "skridskoskickliga spelare" häromdagen när jag föreslog energispelare?
Kommentera

Gusten: Njae, kanske inte just han men jag saknar fler energispelare som kan gå in och smälla på mer. Bromsa ner anfallsviljan hos motståndarna. Ligger man under med 2-0 tidigt i matchen och dessutom får en jävla massa stryk när man skall försöka spela sig in i matchen så blir det jobbigt.

Det är för många som kör "åskådarvarianten" och "deltar endast. Spelare som Johansson, Lind och Dackell.
Kommentera

Är det någon som vet hur Morin klarade sig idag? Spelade han mycket?

Känns väsentligt med tanke på backsituationen i övrigt.
Kommentera

GävleLasse: "Vi saknar en "mellangeneration" som mal på och visar vägen..."

Typ Malmen? :)
Kommentera

Jompe: Jag tror att mycket beror på att laget är lite "snedbyggt", Vi har många unga som är förhållandevis orutinerade och sedan ett gäng gamlingar som är lite "för" rutinerade.

2 snabba mål och de unga tänker: Fan vad överlägsna vi är, det här vinner vi lätt...

Medans de gamla tänker, ah, 2-0 nu backar vi hem och spelar "rutinerat".

Vi saknar en "mellangeneration" som mal på och visar vägen...
Kommentera

65selander: Man får väl vara nöjd med en pinne i Cyklop Arena, men det stör mig att vi tappar mittperioden med 0-3. Tror att Brynäs är inne i en lätt svacka just nu, framför allt på grund av skador i backbesättningen. Nu lär Angell vara tillbaka på lördag.
Kommentera

Gusten:

Som hoppade ner i Brynäs bås? Isf har de andra som står i båset dålig koll, känns det som.
Kommentera

knaskamilla: Dryg och gnäller på domaren? Fan det kan ju ha varit vem som helst av de 6111 i publiken ;)
Kommentera

65selander:

Ja, men han ser ju rätt flintis ut. Han var det nog. Brukar han vara lite dryg och gnälla på domaren? För isf var det garanterat han.
Kommentera

Bissett19: Det roliga är att på Hockeyligans rapportering så står det Mats Liljedahl nu (läkaren) .-)))

Se länk och klicka på händelse

Kommentera

65selander: Det lät ju mer rimligt,P får nog en avhyvling av Boorken,o vem vet,han kanske hamnar i den berömde frysboxen,så nu får Sundlöv Googla på Matrialförvaltare:)
Kommentera

65selander: Taskig fantombild. Det är nog mormor ändå....
Kommentera

knaskamilla: Enl "Martin S Idag kl. 22:21 " i eran GB så var det materialarn som åkte ut. (Mattias Pettersson)
Kommentera

65selander:

Det man undrar är ju varför Kristan blev så jävla förbannad när Sundlöv blev utskickad. Vi gissade på att det var hans tolk, men det var det alltså inte (väl?).
Kommentera

Bissett19: "Hansens mål såg ut att vara en liten Rembrandt av Krizan."

Sluta nu.
Det var ju Lavins som målade. Iaf enligt textTV, och dom kan man alltid lita på....
Kommentera

Gusten: Ja jävlar vilket tramp han visade upp, sedan en störtskön styrning av Lind och avslutningsvis ett kirurgiskt vinkelskott av Hansen, däremellan fibblade Modoiterna in några skitmål :-)
Kommentera

Bissett19: Vid Modos första mål såg Kristan ut som i premiärmatchen, simborgarmärket all over again!
Kommentera

Gusten: Jo nu fick man ju se målen på Svt,snyggt mål av Bicek där han trampar runt Modokassen o sprätter upp den bakom Krizan.Hansens mål såg ut att vara en liten Rembrandt av Krizan.
Kommentera

Wow bilder från Modo-Brynäs i sportnytt. JÄVLAR vilken speed Bicek hade när han stänkte in 1-0 målet. Hoppas vi får se mer av den varan :)
Kommentera

Gillar verkligen målet Bicek gör. Mer sånt!
Kommentera

Huge: Tänkte inte på det........

Varför ligger Malmö sist och Frölunda näst sist i ES när det fullkomligen vimlar av intressanta klassvärvningar i dessa båda lag?

Det går ju inte att misslyckas med alla dessa namn i trupperna......

Ur led är tiden......

PS. In Boork we trust!
Kommentera

Sunken "plussar" på sin skandalösa +/-. Ännu ett baklängesmål idag och -8. Skitdåligt rent ut sagt!
Kommentera

Gusten: Face-off. :-)

Jo, det var väl lite klumpiga utvisningar. Men som sagt, mot MODO är det ingen större fara.

Kommentera

Poffa: "När det blev ett lagstraff för Brynäs i förlängningen så ställde man upp med fem spelare istället för fyra. Då det även där var fjärde gången som det skedde så tog Rådbjer en tvåa för delay of game."

Sällan Brynäs drar på sig idiotutvisningar, Delay, för många spelare, ett tjog puck out och till och med Fuck-OFF eller vafan det hette den där fjantiga tekningsregeln.
Kommentera

776600 · »