Brynäs IF

725438 inlägg · 7959 ämnen

Modo-Brynäs

« · 129845 · » Till forumet


Sv: Modo-Brynäs
rafalski: Hm slagkraftigt lag jovisst men det går hand i hand med mer sponsorer o det får man väl när man kan presentera framtidsvisioner med ny arena o med den kommer publiken till en ny fräsch arena sen är det väl till herrarna i styrelsen o hitta bra spelare som typ Soling!!Men jag tror ändå att våra grabbar kan faan så mycket mer det kan ju inte bara vara så att motgångarna fortsätter hur länge som helst eller??
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Man häpnar över beslutet att ställa Asplund i mål. Tre raka förluster trots skapligt försvarsspel men taskig offensiv. Vilken offensiv kvalitet tillför Asplund i detta läge? Vad skall han omatchad efter DISKBRÅCKSOPERATION (för guds skull) göra i ett sånt här läge. Hoppas de som hörde referaten på Sportradion lade dövörat till, för det var inga snälla saker de hävde ur sig om Brynäs där!

Igor... ?
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Bissett: Tror nog att Kösa kan väcka gubbarna lite med sitt hjärta och med sin aggresivitet. Enligt min åsikt är han en betydligt bättre spelare än Bisset vars plats han förmodligen hamnar på, han är snabbare, kraftigare, försvinner inte i matcherna titt som tätt, befinner sig på rätt plate i sektorn samt ett lika bra skott.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Malmö tippatt topplag var väl kanske att ta i, jag blandade ihop det, men ni fattade nog poängen ändå
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Lilljanne: Har med intresse följt debatten om sponsorer, marknadsföring, ny arena mm. Sanningen är att man måste ha en attraktiv produkt att presentera. Brynäs årgång 02 är inte detta och innan man ens funderarar på en ny arena måste man ha ett slagkraftigt lag. Ingen ska inbilla mig att en ny arena löser några problem. Hade Brynäs ett BRA lag så skulle de fylla Gavlerinken redan nu, men den gapar ju halvfull nästan jämt. Man måste beundra de som köper säsongskort för att år efter år för se detta elände.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Tänk inför Lördagens match mot DIF förra lördan så var vi så positiva, nu har det gått en vecka, fyra torskar!!!tänk vad fort det ändras, om en vecka kanske vi har tre raka vinster igen(knappast troligt)!!!

Jag står fast vid att det var en Coachmiss att sätta Aspen i buren idag, även fast han inte var boven för alla MODO-mål, så tror jag att backarna känner sej mycket tryggare med Ramen därbak!!!

En sak till: Hoppas att Molin/Larsson är tebax nästa match i samma kedja!!!

Så här vill jag se kedjorna då:

Molin-Larsson-Karjalainen
Anger-Miettinen-Bergqvist
Danielsson-Kyrö-Luovi
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Vill inte verka för negativ, men hur fan kan det komma sig att nederlagstippade Timrå gör 5 mål i en period mot ett tippat topplag när Brynäs inte mäktar med det mot skit-Modo. Kan det vara så att pojklagsmentaliteten saknas "Har dom gjort fem mål på halva matchen så kan vi också göra det" eller har vi inte helt enkelt spelarmaterialt. Det snackas en jävla massa om Soling men inte skulle han kunna vända på det här. Det hävdas också ofta att Larsson-Molin-Djoos inte vaknar förrän i slutspel men då gäller det att ta sig dit. Vad som behövs är en spark i arslet på de mer etablerade spelarna så att dom i sin tur kan motivera de ny, för kunnandet finns. Brynäs kommer inte att hamna i botten på serien, det är uppenbart att alla kan slå alla så sluta att oroa er.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
ruppe: Vem fan vill låna honom som har ambitioner att vinna.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
hoppas brynäs lånar ut aspen!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Lilljanne: För mig är det obegripligt att efter tre raka förluster då endast målvaktsspel och till viss del försvarsspel fungerat, slänga in Asplöv. Gunnar borde ju talat om för Esko att Asplöv inte håller i elitserien. Nä nu får nog Asplöv fyllla på oljekannan och sköta båsdörren igen.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Lilljanne: Håller med! Marknadsföring både vad gäller utebliven publik i rinken och sponsorintäkter är nog faktiskt det viktigaste och detta måste föreningen jobba stenhårt med.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Jompe: Jag vill ju också tro att det här laget är tillräckligt bra för att fixa ny elitserieplats. Jag är mer orolig för nästa säsong när förmodligen Larsson, Sjödin och kanske Djoos lägger rören på hyllan. I vilket division 1-gäng hittar Brynäs ersättarna till dom? Brynäs måste få ekonomi för att köpa toppspelare annars går det till slut åt h-vete. Det är den i särklass viktigaste frågan för klubben. Det vore intressant att veta vad ledningen har för syn på Brynäs framtida konkurrenskraft och vad man gör konkret för att nå elitserieklass även på ekonomisidan.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Jompe: oy...ni va ganska högt uppe.
så ska tabellen vända nu.
du som ligger på topp åker ner och der där nere kommer upp som Djurgården.

// Trogen Djurgårdare.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Modo-Brynäs 5-0, Brynäs på 10:e plats i serien, två poäng mer än sista laget, fortfarande inte bekymrad, micke? Något är ju bevisligen inte bra. Jag vill nog försöka vara optimistisk, trots allt. Om detta bara är en formsvacka så lär vi väl komma ur den ganska snart. Det räcker nog egentligen bara med ett par segrar (varför inte FBK hemma och SSK borta i nästa vecka?) så är man tillbaka på banan igen. Om man betänker att Timrå toppar serien och FBK ligger på nedre halvan så inser man att serien ser inte normal ut än, om ni förstår vad jag menar. Vi är bättre än så här. Faktiskt.

Nu tycker kanske någon att det låter som när någon sade att Wagners musik är bättre än den låter, men jag tror att det finns betydligt mycket mer kunnande och stridsvilja i laget än vi hittills sett. It's a long season and you gotta trust it, som de säger i baseballkretsar.

Därmed inte sagt att vi inte ska resa frågor om spelarinköp, sponsorsstrategi, marknadsföring, ny arena, klubbledning, spelstrategi och andra småsaker...Men vi ska banne mig inte slänga yxan i sjön. Nu är det dags att stå upp och visa truppen att vi backar dem också när det är kärvt.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Lilljanne:
Om man mot förmodan försöker hitta en förstärkning (troligtvis då
i nordamerika) så borde man nog först göra sig av med någon. Det finns ju rätt gott om spelare i truppen just nu. Förhoppningsvis
så behålles juniorerna och då torde ju Nylander och kanske någon annan ligga risigt till. Jag tror ändå att laget är bra mycket bättre en såhär.

Flera skador på spelare under försäsongen har gjort att andra spelare fått slita ont...och nu kommer "baksmällan". Jag vill minnas att Roger Melin sa under förra säsongen att laget skulle
matcha mer sparsamt under försäsongen, nu tog ju Esko över och
det förslaget rann uppenbarligen ut i sanden.

Jag anser fortfarande att killarna är slitna sedan Schweiz-äventyret
(även om det gick bra) och att det nu kombinerats med en otäck
känsla av deja vu från förra säsongen. Det är nog bara att börja strida och kämpa som timrå och, för stunden åtminstone, glömma
skottsektorer etc...

Vi ger oss aldrig!!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Lilljanne: Tack sa mycket ! Oj, det var inte bra. Lite ledsen blir man ju.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
smillan: Brynäs förlorade med 5 jävla 0.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Lilljanne: Ja, man måste berömma Timrå. Inte är de nån räddningsplanka för Brynäs, inte. Frågan är om det finns någon sådan "bräda" ? I nuläget är det väl bara Djurgårn, möjligen också Leksand och MIF, som har lika stora bekymmer som vi. Ett lag som Luleå gnetar till sig sina poäng både här och där och Modo är nog för bra för att totalfloppa i tabellen. Brrr för framtiden...
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Sitter har i USA och forsoker kolla hur det star mellan MoDo-Brynas...kan nagon tala om hur det gar tack !
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Lilljanne: Där är jag benägen o hålla med totalt det är så jävla synd o typiskt att långtidskadade o bästa liararen SOLING är borta det är sådana som han är så viktiga för laget!!Esko sa ju i en intervju att han gärna hade haft andra spelare i laget(det sa han för 1månad sen)Men att det är ekonomin som styr så man kan inte göra så mycket åt det!!Det är ju det med sponsorer o ny arena som måste bara vara lyftet se bara på FBK o HV men det med arenan är väl fortfarande oklart!!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Lilljanne: Kom precis hem och slog på text-tv för att se Brynäs resa sig och kämpa ner Modo. Man blir så förbannad när man ser dagens insats. Esko får nog fan komma på något snart annars är det dags att skjutsa honom till färjan. Allas hopp verkar vara Soling som måste vara elitseriens högst betalda spelare i förhållande till speltid. Låt spelarna gå hem från Ö-vik så kanske lite svett pressas fram. Färjestad på tisdag känns som WO vore en idé för att slippa ytterligare förnedring. Jävla skitlag.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
observant: Visst, är det bara en formsvacka så går den över. Men om laget är för dåligt hur fan gör en fattig klubb som BIF då. När Luleå inledde taskigt förra året köpte man in Toporowski som vände på hela skiten. Hur länge väntar Brynäs och vad finns att köpa?
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Bright: Med moral och jävlaranamma kan man göra underverk, åtminstone på kort sikt. Kolla Timrå. Dom har väl inte en spelare som jag vill ha i Brynäs, men lika förbannat dominerar dom ES just nu. Imponerande.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
KentaK: Äh det är bara inse BIF har gett upp denna match P.G.A inledningen av matchen dom får helt enkelt vakna till tisdagsmatchen o ge järnet mot FBK i 60minuter som så vitt jag vet en hockeymatch är om man bortser ev förlängningar men det är väl aldrig BIF´s mål med sudden!!Bättre en formsvacka nu än sen till våren men formsvackan måste bara vända innan jul annars så är det kört!!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Lilljanne: Jag trodde faktiskt att en sån som Esko var precis vad Brynäs behövde efter det bedrövliga fjolåret. Men jag tror allt funderande hit och dit alltid kommer att falla tillbaka på en enda sak den här säsongen: laget, spelarmaterialet, är inte nog bra, helt enkelt...
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Lingonben86: Håller med.. Ja lägger också ner här!
Mycke med o motgånssupportrar här faktiskt!!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Bright: Känslan är ju att det pågår nå´t bakom kulisserna. Lyssnar gamlingarna på Esko?
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Det som känns mest oroande är den "röda tråden" i de senaste matcherna: håglösheten och tamheten i laget. Ingen tåga och moral så långt ögat når. Varför ska det va´ så omöjligt för Brynäs att ta sig samman om man släpper in ett par puckar i början av matcherna. Se på Timrå. 0-2 efter två perioder är nu 2-2!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Olov: Du kanske bara inte är tillräckligt intresserad?
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Lilljanne:

Ingen större risk...jag har varit med MODO i alla år...dåliga såväl som bra...jag stöttar laget i både medgång och motgång...gnäll är helt enkelt inte min grej =)
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Olov: Håller du på Modo så kommer du också få anledning att gnälla innan säsongen är slut.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Lingonben86:

Typiskt alla Söderlänningar (människor söder som tv4 mitt området)...gnäll, gnäll och gnäll...hela tiden... =)
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
nee nu drar jag här ifrån för här finns de bara såna som gnäller på brynäs och så ni är så jävla dum alla är vi besvikna också men inte fan behöver vi hålla på gnälla på dom så jävla mycket
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Olov: Verkar som om du inte vet riktigt vad du gör som håller på MODO men du växer väl till dig ...*ler*
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
creative:

Gör det du...själv håller jag tummarna för MODO...passa er gamlingar för nu kommer ungtupparna och sticker upp =)
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Lilljanne: Trots förlust mot Frölunda så spelade Brynäs åtminstone bra i den matchen...jag såg med egna ögon...så vi vet ju att de kan...
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Olov: ja jag sa ju att det var dåligt försvar..men låt oss nu hålla tummarna för att de vänder matchen o spelar skiten ur MODO
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
70 Rodrigues: Det där som bl a du brukar ta upp om 60- och 70-talet, tycker jag är intressant. Du och alla andra vet väl att det faktiskt var då Brynäs verkligen var landets ledande förening i fråga om välskötsel. Det var då man spelade riktig hockey och var som bäst. Så egentligen borde Brynäs för att vara framgångsrika se ut som då, för 25-35 år sen. Men visst, jag förstår vad du menar och jag håller med dej helt om att man som elitklubb inte får vila på sina gamla, stolta lagrar utan måste vara uppdaterad och modern om man ska hänga med i topp. Jag är så trött på det här att det nästan skulle kännas som en "befrielse" med spel i allsvenskan nästa säsong. På nåt sätt verkar klubbens status av idag mera anpassad för den nivån, hur hemskt det än kan låta...
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Det är knappast Asplunds fel. Sanningen är ju att Brynäs inte har spelat bra se´n serien började. Inte ens när vi slog LHC. Tittar man på dom värvningar Brynäs gjort dom senaste åren och jämför med våra konkurrenter så är det knappast underligt att det till slut börjar lukta allsvenska.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
danoj: hur många gånger har dom inte sakt nå sånt om lagen i elitserien då??
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
creative:

Nä visst...men enligt en direktrapport jag just fick från stora stå i kempis så skulle ingen målvakt kunnat hålla tätt i den här matchen med tanke på den dåliga hjälpen som Asplund fick...

Våran egen Riksman glänser dock...kanske kan vi äntligen få till en förstamålvakt...
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
danoj: bara för att man gör nå¨n dålig match då o då så behöverman inte vara orolig.
vist kolalr man målskillnad så kasnke...
men d ska ju frölunda säga som spelar dåligt mot Luleå...
Kom igen frölunda...Ni kan bättre än detta
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Olov: Visst..du har rätt... men varför sätta Jamie Ram på bänken? Han är inte förste målvakt för inget...
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
creative:

Målvakter är alltid väldigt lätta att skylla på...om en puck går in måste den ju alltid passera honom först...att dom andra spelarna sedan blivit grundlurade och gjort bort sig i samband med målet är det ibalnd få som bryr sig om...
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Lingonben86: citat från tommy åström på radiosprten "ni som håller på brynäs ska vara väldigt oroliga" .
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
KentaK: No perkelen niinkö se on ;-) kan det vara så illa ;-)
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Olov:
åmmä skojar du eller?
MODO? haha snälla skojar du med mig.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
KentaK: Ja jag är benägen att hålla med dig..man börjar ju fundera hmmm dåligt försvar är också en anledning så målis har inte hela skulden men 85% får han allt ta på sig. Som andra målvakt skulle de pröva Johan Allringer i BHC han är snäppet bättre *ler*
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
nu jävlar tycker jag att vi slutar klaga på Brynäs och vissa spelare jag vet att ni alla är besvikna på Brynäs men de blir inte bättre för att vi håller på så här. Vi borde Heja på dom istället dom kanske inte vinner idag men låt oss heja fram brynäs till en vins mot FBK på tisdag M.V.H //Fredda
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
KentaK:

Sluta skyll på målvakten nu och inse att ni helt enkelt blir utspelade av den norrlänska hockeyfabriken!
Kommentera

« · 129845 · »