Kul för Strid att näta. Vi behöver ju inte paja målskillnaden i alla fall.
Synd för Strid att Sundlöv nu räknar med att han ska göra hattrick i nästa match...
rafalski: -3 på Gunde idag...ajajaj. Inte bra.
Nu skiter vi i den här matchen och tar nya tag på lördag.
Fan det gör ont i mig att se detta....ett skadeskjutet Brynäs som inte ges en riktig chans av sportchef och tränare.
Redigerad kommentar
Mitt förslag:
Sundlöv gör sig av med Rahm, tar hem Markström.
Tar bort Löf, tar hem Ekholm.
Ajöss med Harju, tar hem Järnkrok.
Då borde SC få godkänt även av Rodrigues :-)
Zappaholic: Holy shit, hur många halmstrån är det möjligt att greppa efter :-)
70 Rodrigues: Det gör väl inget att några av oss försöker vara lite positiva ;-)
Jag minns tongångarna härinne efter två perioder mot FBK borta...
Huss: Absolut, men trots 18 mål förra säsongen kändes han kanske något malplacerad i Brynäs.
Han är skicklig när allt funkar, men ingen supervärvning av Sundlöv kan jag känna.
rafalski: Harju ja...kunde den killen fått en bättre chans att visa att han ska få mer förtroende av TJ ?
Synd att han inte tar chansen, inget bett i åkningen,smålojt kroppsspråk och missade målchanser.
Rossa: Skulle tippa att det har med ekonomin att göra, de har budgeterat med en förlust på någon miljon, med nuvarande publiksnitt ligger klubben kanske 2-3 miljoner back ytterligare på ett helår. Tror de tokchansar på januarifönstret och att en stukad Järnkrok skall återvända.
Jag skulle hellre se Ekholm och Markan dock....
Sen är det grymt små marginaler, med ett skadefritt lag samt spelare som Ekholm och Markan skulle vi vara en av kandidaterna till guldet för framåt är vi lika bra som under guldsäsongen.
Redigerad kommentar
Zappaholic: Granis ca 2 veckor, Bertil verkar komma tillbaks snabbare än så enligt rapporterna och Scott sa de att de inte visste ännu, men verkade inte bli jättelångvarigt.
Vete fan asså...känns som jag vill ha ett nytt uppehåll redan nu, 2 matcher efter förra uppehållet...
Davey_22: Jag tror vi tar två pinnar ikväll :-)
FBK tar vi hemma.
När är Granis och Bertilsson tillbaka? Snart hoppas jag...Scott lär väl också vila någon match till, sen är väl även han åter.
Rödin är grinig...
Zappaholic: Merparten av laget gör det jättebra i detta utsatta läget, dock inte alla.
Men den jag riktar mest kritik mot är Sundlöv. Inställningen att inte ens leta efter förstärkning när vi har ca 10 spelare borta är märklig.
70 Rodrigues: Nej, det tror jag inte. Det tror jag ingen av oss tror. Det är därför jag tycker en center och en målis ska värvas...
Vi får ingenting med oss från domarna, trots att det är vi som pressar och åker skridskor mer än Modo.
Zappaholic:" Jag tror Sundlöv resonerar som så att skadestormen ska redas ut, sen har vi ett slagkraftigt lag. Billigt och bra."
Sundlöv är en sopa. Vi har drabbats av ett gäng skador och nu börjar de andra lagen bli varma i kläderna. Tror du på allvar att vi klarar det här skadeeländet i längden?
70 Rodrigues: Ok, det har Brynäs sagt i ett par månader...då undrar jag: Har raset kommit?? Jag tror Sundlöv resonerar som så att skadestormen ska redas ut, sen har vi ett slagkraftigt lag. Billigt och bra.
För övrigt noterar jag att vi ligger i anfall i ca 1 minut och det hakas och slashas men det hela slutar med en brynäsutvisning. Vilket jävla skämt.
Zappaholic: Jag ska förtydliga vad jag menar.
Vi har spelat dåligt ett tag nu, mycket p g a skadorna tror jag. Dock har vi lyckats ta poäng ändå.
I längden tror jag inte vi kommer ta så mycket poäng med detta spelet och dessa skador. Det sliter för hårt på laget.
Därav raset har börjat, men vi kanske inte har sett de värsta effekterna av det ännu.
Zappaholic: "snart kommer vi få tillbaka lite spelare från skador också."
Det har Brynäs sagt i ett par månader tillbaka, och det har inte hänt ett jävla skit!!