Brynäs IF

727659 inlägg · 7962 ämnen

MoDo Hockey - Brynäs IF 15/10-15

« · 1704513 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 15/10-15
Forsberg 1978:
Tycker att det va helt rätt med Felix i mål även om han enligt mitt tycke gjorde en mindre bra match i dag.
Starkt ska inte känna att en bra match ger honom förstaspaden utan det ska bara vara en del av resan för att bli förstemålvakt i Brynäs.
Kommentera

Forsberg 1978: Konstruktivt! Tycker det inte var mkt att ta för faktiskt.
Men då är jag ju partisk. :-)
Gissar att du såg 10st 2or och 4st 5+10. ;-)
Kommentera

Qvarre: Nä vore ju inte att ge han förstaspaden att låta honom stå 2 matcher i rad han gjorde ju som sagt en kanonmatch mot VF. Men men vi vann och det är det viktigaste😉👍🏻

Natti
Kommentera

Monno: Ja, det är Djuses där han tappar skäret och balansen.
Sen är tvåan på Westerholm nästan identisk: han slår lite lätt mot benen när motståndaren redan är lite ur balans och på väg att tappa densamma.
Tvåan på Alcen är däremot inte mkt att säga om, han drar motståndaren lite i armen och få honom ur balans. Ser billigt ut men solklar tvåa.
Skröder försöker nog vika undan (som det ser ut) men ser i god tid att Lindblom tittar åt ett helt annat håll. Han kunde ha tagit ut svängen lite mer, nu ser det ut som att han tvekar om han ska trycka till eller inte men beslutar sig för att ändå markera genom en lätt stöt med axeln/armen mot huvudet.
Kommentera

Monno: Rätt eller fel bu eller bä, oavsett borde du veta vad det leder till att gå in i motståndarlagets supporterbok och diskutera domarnivån med partiska supportrar direkt efter match.

Känns aningen provocerande tyvärr. som att du är ute efter provokation.
Kommentera

Monno: 😂😂😂 snacka om att överdriva!
Kommentera

Monno: Skröder skulle haft nån slags utvisning för sin "tackling", Djuse stod för en diving. Våra andra två utvisningar känns korrekta.

Så med de misstagen i åtanke och att det blir 6-0 i utvisningsminuter är alldeles för dåligt av domarna.
Kommentera

Rolig grej jag kom att tänka på:

På 9 matcher har Brynäs alltså tagit nästan en tredjedel av antalet poäng som man gjorde på hela förra säsongen.

Hoppas de kan fortsätta såhär!
Kommentera

Håller med de som skriver att Brynäs inte gjorde någon jättematch. Samtidigt måste man säga att det är ett stort styrketecken att laget kan vinna borta utan att ens imponera. Laget har tre vassa kedjor och det räcker egentligen om en av dessa har en riktigt bra dag för att laget sammantaget ska producera tillräckligt många mål för att vinna, eftersom man numera har en betydligt bättre defensiv än de senaste åren. Brynäs backuppsättning är bra i alla zoner. Pudas assist till Ollas var en riktig delikatess.

Brynäs har både bättre spelare och struktur än Modo. Det saknades verkligen struktur i deras spel, både anfalls- och försvarsspel. Och uppseendeväckande att de inte spelade ett dugg aggressivt i egen zon med tanke på hönsgården där.
Kommentera

Peja: Instämmer i det du säger Peja! Vill också tillägga att det är jäkligt kul att se hur Lindblom växt in i kostymen bredvid Rödin och Scott. När han spelar så här är han inget nerköp gentemot Sweatt i den kedjan.

Även Brodecki gör sin bästa match för SHL-säsongen. Han var verkligen förtjänt av att göra ett mål idag.

Som några skriver är det nästan löjligt vilka kontraster det är mot förra säsongen. Då kunde det vara helt ok bara man inte åkte på storstryk på bortaplan. Nu är man istället långt ifrån nöjd trots tre poäng på bortaplan 😁
Kommentera

Brynäsgubbe: Ja, åtminstone fram till nu är bortaspelet mycket, mycket bättre än förra säsongens oftast hopplösa insatser utanför Gavlerinken Arena.
Kommentera

Bratwursten: haha :) Nej men jag tycker att det kändes som så att de inte gav allt som de gjorde i matchen mot Frölunda.
Kommentera

Skrubben: Mm, i förra säsongens bortamatcher kändes det nästan som att spelarna bara väntade på att motståndarna skulle göra mål. Passivt och ingen tilltro på det man gjorde.

Japp, Lindblom är bra nu. Det är nog vad Bengtzén menade med att talangerna ska vara en del av laget, inte bära laget. Det var väl nåt sånt han sa. Killar som Lindblom, Nörstebö och Brodecki ska självklart spela men lika självklart är det att de inte ska vara lagets ledande spelare. Omgivningen ska bestå av etablerade spelare som levererar och hjälper de unga spelarna. Nu får Lindblom spela med två av seriens hetaste spelare och Brodecki har en fin omgivning i form av Johnson och Ollas. Brodecki är ju för övrigt bättre än ifjol men har lite sämre utdelning, och nog lite mindre istid i PP (även om inga fick istid i PP mot Modo...).
Kommentera

Skrubben: Fan han är otroligt stark Lindblom. Han vinner ofta närkamper i offensiv zon. Kul tycker jag!
Kommentera

Chris11: Tror att den här matchen var rätt svår att gå in till för Brynäs. Dels tömde man nog mycket krut mot Frölunda. Sen var väl förväntningarna och pressen helt på Brynäsarna i kväll.
Kommentera

Clarence: Ja, precis. Men som sagt, skönt att vinna!
Kommentera

Huge: Ja men om du kikar på Westerholms igen så ser du att klubban är mellan benen och låser benen på Lindgren. Oturligt men inte mkt att snacka om.
Så tror ändå vi är överens.
Ja Skröder verkar inte försöka ihjäl sig i att undvika smällen heller så.
Nu kunde ju Lindblom spela vidare så det lär ju inte ens bli granskat... Sjukt system.
Kommentera

Domaren erkänner att han inte såg Skröders huvudtackling på Lindblom och att det borde ha blivit utvisning.
Kommentera

Bratwursten: Blir du provocerad av detta är du varmt välkommen in i vår bok. :-)
Jag läste det Huge skrev och undrade lite hur han tänkte. Han gav ett bra svar och det är inte mer med det.
Blir jobbigt för en livet om man blir provocerad så fort någon undrar hur man tänker kring saker och ting.

Det är ju för tusan ett diskussionsforum.

Att sen Forsberg pojken blir grinig hör ju till standard. Han skulle ju skriva nå spydigt till en om ja så önskade att Brynäs tog guld.
Kommentera

Peja: Det blir väl inget straff i efterhand för denna väl? Hade de sett det hade det väl varit 2+10 men det ser inte så farlig ut att det ska bli nån avstängning.
Kommentera

Jag har varit inne på Swehockey.se och kollat tillbaka lite i historiken när/om Brynäs öppnat så här pass bra i Elitserien/SHL och senast BIF stod på 20 p efter 9 omgångar var säsongen 08/09 då Brynäs t o m ledde serien så långt.
Kommentera

Monno: tycker de utvisningarna Brynäs fick var korrekta, den mot Djuse var väll det närmsta att inte vara något men, men sånt är petitesser, enda grejen vi kunde fått pp på var väll skröders tackling, men annars gjorde inte Modo något som borde resluterat i utvisning, domarna skötte sig ganska bra faktiskt, skönt att kunna säga det ibland :)
Kommentera

ellis: Och vi slutade 7a. Så mycket kan hända.

Stay humble, Brynäs-friends.
Kommentera

Brynäsgubbe: Verkligen. 2-3 matcher har vi vunnit trots att vi spelat ganska dåligt,de marginalerna kommer inte alltid vara med oss. Men vi har visat väldigt fin högstanivå.

Kan grabbarna hålla ihop det här och jobba på ödmjukt så kan detta bli riktigt bra,skulle vi sen få in Vrana och Enterfeldt så gör ju inte det saken sämre.

Nä,nu njuter vi tills match.

Älska Brynäs.
Kommentera

Davey_22: blir spännande på lördag. Brynäs har starkt självförtroende på hemmais, hoppas att vi kan vara ödmjuka inför den matchen mot KHK!
Kommentera

Ollas var riktigt bra idag tycker jag, han och Mannberg är de bästa spelarna i boxplay som vi har just nu. Ollas gör alltid rätt och ser ut att vara jobbig att möta, han ligger på hela tiden i försvarszonen. Det är en riktigt bra egenskap! Sedan är han även bra i offensiven. :) Gillar Ollas som fan!
Kommentera

Chris11: Sitter och kollar på hans mål och man måste ju bara älska Modos försvar. Tre (!!!) pers nere i hörnet som inte lyckas göra någon som helst nytta. Näfan, man lider ju lite med Modo-folket.
Kommentera

Brynäsgubbe: Äntligen sätter hen bra spelarbetyg efter Modo matchen! Var på sin plats..
Kommentera

Monno:
Att sen Forsberg pojken blir grinig hör ju till standard. Han skulle ju skriva nå spydigt till en om ja så önskade att Brynäs tog guld.

Say What???
Kommentera

Kollade matchen igen sent igår kväll och jösses vad mellanmjölk Modo är. Uselt pp, usla i egen zon, usla lite överallt.

Det blir en markant skillnad när Brynäs kliver på och spelar som vi ska spela. Då har ert lag som Modo ingenting att sätta emot.

Däremot känner jag lite oro inför KHK. En match som vi bör vinna. Toppen hemma mot botten. Matchen är, som man säger, en trap game...
Kommentera

Man vet att det är en bra säsong när man är lite missnöjd över en uddamålsseger på bortaplan. Har inte hänt sen 2012.
Kommentera

Chris11: Ja,visst var det den riktiga Ollas man såg igår? Avig,stark,smart.
Kommentera

Davey_22: Gött och vakna idag ✌🏿️✌🏿✌🏿
Kommentera

Zappaholic: När vi väl skruvar upp så har inte Modo en chans men jag tycker vi släpper vårat spel lite för ofta och då kan det bli så onödigt spännande som igår! Detta är något Bulan måste slipa på och det är jag övertygad att han gör! :-)
Kommentera

Forsberg 1978: Ni Brynäsare kan visst inte se att vi slarvade sönder och ni var inte äns bra,vi hade förlorat även om vi inte hade mött något lag.
Kommentera

modomille: Det är alltid lätt att säga att vi gör en dålig match, slarvar osv. Saken är ju den att det finns motståndare oxå, vars skicklighet och spelsätt såklart påverkar att sådana saker sker. Oftast "skyller" man på detta, utan att ta hänsyn till motståndet, detta är ju inget ovanligt och gäller även Brynäs såklart.
Kommentera

modomille: "vi hade förlorat även om vi inte hade mött något lag."

Haha det stämmer nog. Ni förlorar ju i princip alltid, på allt.
Kommentera

Brynäsgubbe: Skröders tackling är anmäld till DN
Kommentera

KulaShaker: Jag tycker inte Skröders tackling var alltför ful mer frukten av en olycklig situation.
Kommentera

Zappaholic: "Däremot känner jag lite oro inför KHK. En match som vi bör vinna. Toppen hemma mot botten. Matchen är, som man säger, en trap game..."
Ja, det skulle kunna bli en "fallgrop" med fel inställning och underskattning. Vi får hoppas "Bulan" inpräntar i laget att ingen match är lätt, ens hemma mot en jumbo.
Kommentera

Clarence: Revanschlusta och prestige, där har du två saker som säkerligen borgar för en bättre insats mot KHK, än den vi såg igår mot Modo.
Kan tänka mig att både Bulan och laget vill visa Sundlöv och Molin vilket lag som bestämmer på isen när man möts. Tror att risken för gliringar och pikningar från deras sida om dom vinner är fullt tillräcklig som motivation på lördag.
Kommentera

Under en vårdnadstvist frågar domaren barnet:
- Vill du bo med din pappa?
- "Nej", svarar barnet "Han slår mig!"
- Vill du bo med din mamma? frågar domaren.
- "Nej, hon slår mig också!", säger barnet.
- Jaha, men vem vill du bo med då? undrar domaren?
- "Jag vill bo hos Modo, för dom kommer aldrig slå nån...
Kommentera

KulaShaker: 2 matcher på Skröder
Kommentera

Huge: Revanschlustan kanske besitts av Brynäs (dock blev det ju 3 p igår...). Prestigen däremot känns det väl snarare som Karlskrona kan ha mest av. Klart att Brynäs ju bör vinna i morgon, bara man ödmjukt går in för uppgiften.
Kommentera

Clarence: Tror och hoppas att hemmaplan gör att vi är spelsugna. Då borde vårt tempo göra att Karlskrona inte räcker till
Kommentera

krobbe: japp nu är jag och min kusin på plats så då blir det ett rejält tryck i arenan ;)
Kommentera

Chris11: Jag kommer också! Tar tåget upp på morgonen imorgon. Ska vråla järnet. Fan, vad kul det ska bli!
Kommentera

Chris11: Jag komme i morgon också...har ny brynäsmössa..
Kommentera

« · 1704513 · »