Så här vill jag se tre formationer imorgon. Håller dock tummarna för att Scott kan lira, då ser det givetvis annorlunda ut :-)
1:a Andersen-Carlsson Rödin-Lindgren-Sweatt
2:a Westlund-Nörstebö Wallace-Niinimäki-Olden
3:e Eklund-Kilström Brodin-Nordqvist-P Westerholm
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Svårt att tro så mycket när två lag helt ur slag möts men vi får väl hoppas att onsdagens rubrik i kvällspressen blir någonting i stil med:
"Perraeffekten uteblev, fortsatt kräftgång för Modo"
Fick pecis reda på att det är tänkt att Scott ska lira imorgon :-)
Har hört det ryktas om att hovnarren TJ är mäkta förgrymmad och besviken efter att ha tagit del av att Brynäs bakom hans rygg försökt kontraktera Jonas Rönnqvist omedelbart. TJ anser att detta kan underminera spelartruppens förtorende för honon - när det går att läsa i media att Brynäs velat ersätta honom.
Vad tror ni om saken? Kan TJ fortsätta även om det kommer ut att Brynäs försökt ersätta honom men misslyckats?
Redigerad kommentar
Lesky:
Klart det är ett annorlunda sätt av Brynäs att visa förtroende...
Jag ville ha bort TJ inför denna eller förra, men ska han bort nu får det inte blir Perra-variant, då kan han lika gärna vara kvar o ställa saker t rätta
Ulf Dahlén gör ingenting nu, droppar bara namn, han har ju åstakommit minimalt efter resurserna
tjugo8: Håller med om Uffe Dahlén, upphaussad som få med en stor och dyr trupp och leverade intet. Kanske iofs blir tvärtom då om han får minimalt med resurser ;-)
Sen är det väl så att Brynäs trupp är/var på pappret ganska stark, med en bra tränare borde vi ligga runt plats 5-7 ungefär.
Även om Brynäs brukar vara chanslösa på bortaplan är det surt att möta ett lag direkt efter ett tränarbyte. Den enda säkra effekten av ett byte brukar ju vara den omedelbara kvalitetshöjningen när spelarna ska försöka imponera på sin nya tränare.
Blir intressant efter säsongen att se vilken modell som gav bäst effekt - Modos med tränarbyte eller Brynäs utan byte.
Jajjen: Jag är nervös och vat faktiskt inte om jag vågar titta ikväll. Jag funderar på att spela in matchen så att jag kan snabbspola mig igenom den ifall det blir för jobbigt.
Som sann optimist så tror jag i alla fall att vi har en hyffsad chans och mitt tips rakt från hjärtat blir 3-2 till oss.
Carl Lejonkräk: Tyvärr osar det förlust om matchen idag. När signalen till spelarna är att förra matchen var en bra prestation finns det inget incitament att göra det ännu bättre idag. Det var ju bra mot FBK, varför höja sig?
Skulle gärna vilja ha fel. Modo måste vi bara vinna mot om det ska bli något öht med den här säsongen. Förlorar vi idag måste TJ sitta löst.
Carl Lejonkräk: Inget fel att vara optimist bara man kollar in hur verkligheten ser ut då och då. Inget talar för brynäspoäng i kväll. Det är väl det enda som talar för poäng.
Powerfade: Menar du att medlemmarna ska ha inflytande på hur Brynäs bedriver det sportsliga?
Jajjen: Nej det menar jag inte. Jag menar att det var en jävligt klantig formulering av TJ. Att de i princip inte bryr sig vad medlemmarna tycker.
Fast det är klart. Hade de gjort det så hade TJ varit arbetslös idag.
Tror jag redan slängt in ett tips? Men jag slänger in igen! Med tanke på att inget händer inom Brynäs medan Modo gör tvärtom så tror jag nog tyvärr detta ger en positiv effekt för Modo medans Brynäs "lallar" på som ingenting hänt!
Tips 5-1
Jajjen:För att han har försatt föreningen i ett väldigt allvarligt läge.
Fast jag har en känsla av att mycket hänger på hur det går i de två kommande omgångarna.
Do or die...
Huge:Haha, du kollar för mycket på dokysåpor.
Men skulle man göra en undersökning bland medlemmarna så tror jag med säkerhet att TJ skulle få väldigt lågt förtroende.
Men jag ska försöka förklara (igen)
Jag tycker att det var ett klantigt uttalande att de inte lägger någon energi alls på vad andra tycker utan de har förtroende för varann. Håller ihop trots läget. De vill visa enighet utåt. TROTS att det finns klara indikationer på att det kommer förändringar väldigt snart om inget drastiskt händer rent sportsligt.
I och med det uttalandet så talar man i princip om för supportrar och medlemmar att de inte bryr sig om vad de tycker.
Att du hela tiden övertolkar det jag skriver får stå för dig.
Brynäsgubbe: "Kanadensaren Greg Scott är ett litet frågetecken inför tisdagskvällens match."
Brukar betyda att han inte är med. Nio spelare borta, tio om inte Scott lirar. Som vanligt med andra ord.
Redigerad kommentar
Jajjen: Urk...
Men kul med Slovak. Blir intressant att se.
bifhjärta: Varför är det uppenbart? Kan också vara så att det är en dag till dag-skada, vilket är troligare.
därmed inte sagt att du har fel.
En riktig ödesmatch imorgon. Känns som att Modo kan få en positiv effekt av tränarbytet. Vad tror ni om matchen?
Tips: 3-2