Brynäs IF

731161 inlägg · 7961 ämnen

MORA-BIF 071013

« · 923758 · » Till forumet

Sv: MORA-BIF 071013
Huge: det är helt ok...

Nu väntar jag på din matchanalys...Men med ditt tempo på skrivandet så lär Boorken hinna få sparken innan du är klar
Kommentera

GävleLasse: Bara han får sparken!! 7 raka torsk, finns inget försvar!!
Kommentera

GävleLasse: Trist som f-n men Widing var bra och Pavel jobbade på som satan. Nu är det är det K-Å på Tv.
Kommentera

GävleLasse: Sådär,då var 7:an i hamn. Precis som jag skrev efter 1:a så var matchen körd när dom tog ledningen. Som alla vet,utom Huge, så är krisen total i klubben. Nu måste nåt hända annars spelar vi KS i vår. Värva,sparka tränare,spelare,vad fan som helst.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Alla i brynäs gör sitt yttersta ikväll, det känns surt att inte få med sig poäng ikväll. Rena julafton för gamnackarna iallafall.
Kommentera

Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip
Kommentera

70 Rodrigues: Inget försvar? Inte konstigt att ni loosar då. :-)
Kommentera

Bra boxplay...
Kommentera

sylf: Enligt Kent Åke så ska det jobbas lungt och metodiskt så att det kan komma en vändning och få lugn och ro, bla bla bla!!
Kommentera

Janne Hauhtonen :-)
Kommentera

Man är ju knappt berörd. Hoppas någon tar sitt förnuft till fånga nu och avsätter någon lr några direkt ansvariga till denna skit. Kan inte någon pojklagstränare hoppa in och leda A-laget. Det kan ju inte bli sämre iaf..)
Kommentera

rafalski: "Alla i brynäs gör sitt yttersta ikväll"

Trodde jag i min enfald att dom hade betalt för att göra varje kväll.
Kommentera

rafalski: Hur kan du ha sett matchen med huvudet så far up? Tror du verkligen att det är någon som tycker att det här är kul?
Kommentera

70 Rodrigues: Vi får se vad som händer.. Men jag kan tänka mig att ännu ett publikbortfall stundar på tisdag. Mitt tips 5120
Kommentera

70 Rodrigues: Kent-Åke? Du menar Jabba the Hut upphöjt till kvadrat? Brynäs ansikte utåt!!
Kommentera

GävleLasse: Jag säger 4760
Kommentera

Vilket bra spel brynäs har.... Vi är ju bäst på att vara sämst. vad är det som hände....
Kommentera

70 Rodrigues:
Du glömde; " att vi tittar på de här bitarna, och som jag ser det, med de här förutsättningarna..."
Jag känner mig ledsen att Brynäs företräds av en man som innan detta uppdrag förde befälet över en skvadron busschaufförer.
Kommentera

Känns som det bara finns en(1) klubb som kan hamna i en sån här total bottenlöshet. Det verkar vara en oskriven, orubblig lag att är man Brynäs-fan då ska man bara, bara, bara lida...
Kommentera

70 Rodrigues:
...precis den man vill träffa i detta läge...man borde hålla sig härifrån...:)

hur som...vi skjuter 36 skott på bortaplan, 3-4 stolpskott (?), ett antal andra farliga chanser...vi hade lika gärna kunnat vunnit...

nu gäller o kriga för slutspelsplatsen...där kan allt hända

"två segrar så är de på slutspelsplats" Citat Calle Johansson
Kommentera

mattias - 74:
Nu skojar du väl!?
Detta var ju en av "Krattans" bästa matcher!
Huge; alarm, alarm! Nå´n är dum mot din Danneli-Danne här, upp på din vita springare och kom till hans försvar.
Även om jag tycker att din springare börjar se lite sliten ut vid det här laget...
Kommentera

70 Rodrigues: Vi tycker oftast lika när det gäller Brynäs men att avsätta Boork kommer inte att hjälpa upp laget. Spelarna på isen är inte tillräckligt bra, vilken coach de än skulle ha. Det tror jag även en allt som oftast klarsynt man som du också inser.
Kommentera

Clarence:
Jag håller med; det känns ödesbestämt på något vis, detta elände.

Symptomatiskt är att man bara VET att Brynäs inte kommer att få in en kvitteringspuck under de sista två minuterna.
Det känns som om det var innan Gävle brann DET hände senast.
Likt en jävla förbannelse...

Kan någon av statistikfantomerna upplysa oss i den frågan?
Kommentera

Clarence:

I dag såg det bitvis bra ut,men det räcker fan inte ändå.Man är såååå jävla superknäckt,som det känns skulle man kunna sälja frun,ungarna o kåken för en trepoängare.

Sju raka,varav 5 är uddamålsförluster.Förra året spelade vi minst oavgjort en sån här match.
Kommentera

Cicero:

TeamSeasonGamesFrom dateTo date
Brynäs IF1987-88121988-01-061988-03-10
Brynäs IF2002-0362002-09-282002-10-10
Brynäs IF2002-0362003-01-232003-02-11
Brynäs IF1995-9651995-11-161995-11-26
Brynäs IF1990-9151991-01-061991-01-17
Brynäs IF1985-8651985-10-241985-11-07
Brynäs IF1982-8351982-12-051983-01-13
Brynäs IF1978-7951979-01-111979-01-25

Med dagens match så gick dem upp på en andraplats,tjohoo,eller nåt:(((
Kommentera

Bissett19: Något postivt man kan ta med sig är att vi spelar ut Mora totalt, Månsson har vaknat till liv igen, Markus Korhonen står i båst mm.

SPARKA INTE BOORKEN!!
Kommentera

Bissett19: Håller med tungt som f-n men jag har inga ungar eller en kärring att byta bort. Får väl satsa löningen på ett Amerikanskt super-lotto.

Vinner man så kan man köpa ett nytt lag iaf.
Kommentera

Clarence:
"Spelarna på isen är inte tillräckligt bra"

...men det tror jag alla här inne begriper att ingen spelar över hälften av sin kapacitet...truppen är på pappret starkare än förra året

däremot så är alla oerhört tyngda av dåligt självförtroende o nog en gnutta tveksamhet mot sin coach..

framgång föder framgång, motgång föder...
Kommentera

65selander:
"Vinner man så kan man köpa ett nytt lag iaf."

Kan man köpa självförtroende?Köp det isf......;)
Kommentera

StoltBrynäsare: Spelade ut Mora totalt? Vilken match såg du.

Brynäs gjorde en bra match men hade inte margnialerna med sig helt enkelt. Men att skriva att vi spelade ut dem är... hmm ONYANSERAT
Kommentera

En till förlust, men denna match är ett steg i rätt riktning. Hoppas nästa match är ännu ett till steg. Behåll Boork, han kan vända detta vilket inte Flygis eller GP kan.
Kommentera

AD: Ja, nu har vi ju tagit två jättekliv i dessa båda matcher mot två topplag...Det blir svårt att hitta 23 nya spelare.
Kommentera

AD: Hämta släggan, hitta ett stadigt träd o pumpa på tills frustrationen är borta.
Kommentera

Cicero:

Om detta var en av hans bättre matcher vill jag inte bevittna hans sämre matcher.
Kommentera

tjugo8: Tyngda av dåligt självförtroende eller inte, det går inte att bara "gömma" sig bakom det. Min åsikt är att har man tillräckligt bra kvalitéer både som individuell spelare och som lag ,då skulle man kunna vända en match som den ikväll och vinna, precis som mot t ex SSK och Modo tidigare.
Kommentera

mattias - 74: Superduper roliga tabellen. Glappet kommer snart....

RkTeamGPWTLGF:GATPOTWOTL
1 HV 71 9 6 1 2 32 : 25 19 0 0
2 Timrå IK 9 4 3 2 25 : 17 17 2 0
3 Frölunda HC 9 5 1 3 26 : 25 16 0 1
4 Färjestads BK 8 4 3 1 29 : 23 15 0 2
5 Linköpings HC 9 4 1 4 28 : 31 14 1 0
6 MODO Hockey 9 4 1 4 27 : 32 14 1 0
7 Skellefteå AIK 8 4 1 3 23 : 18 13 0 1
8 Mora IK 9 4 0 5 21 : 28 12 0 0
9 Djurgårdens IF 8 3 1 4 21 : 19 10 0 0
10 Luleå HF 8 3 0 5 18 : 25 9 0 0
11 Södertälje SK 9 3 0 6 14 : 22 9 0 0
12 Brynäs IF 9 2 0 7 26 : 25 6 0 0
Kommentera

Kan någon duktig människa komma med en analys!?

Det lugnar alltid nerverna och den värsta besvikelsen om man får lite grepp om det.

Själv drar jag till med att en stor orsak till debaclet så här långt, är bristen på en 1:a center värd namnet!
Det finns ju ingen som kan ta in pucken i offensiv zon och hålla den kvar länge nog för att vi ska kunna sätta upp lite spel.
???
Kommentera

Sune: Du måste nog ändra inställningen på kameran lite. Du ser lite grön ut på bilden...
Kommentera

Clarence:
kan hålla med till viss del...

tack o lov var detta spelmässigt ett fall framåt, jmf dif, saik
var ej roligt att vara en av 3 brynäsare i Ske Kraft Arena i måndags...

vi kommer närmare seger m detta spel, två raka hemma nu, 6 p så kan det va slutspelsplats på lördagkväll...:)
Kommentera

mattias - 74: "Om detta var en av hans bättre matcher vill jag inte bevittna hans sämre matcher"

Det önskar vi här inne också att vi aldrig behövt göra.
Men någon måste ta på sig det jobbet, även om det känns som att ögonloberna blöder ibland...

Men nu spelar han ju faktiskt inte ishockey, han krattar egentligen bara löv därute, så han är ursäktad.
Kommentera

tjugo8:

"vi kommer närmare seger m detta spel, två raka hemma nu, 6 p så kan det va slutspelsplats på lördagkväll...:)"

En ödesvecka för Brynäs IF o Leif Boork väntar.
Kommentera

Bissett19:

japp!
2 till torsk på hemmais o (förhoppningsvis) tar Major Wikegård nya E4:an upp t lilla gnällbältet...
Kommentera

Bissett19: Tror inte 6p räcker till slutspelsplats ens i teorin, men jag kan minnas spelschemat fel förvisso. Men jag tror lagen ovanför möter varandra i viss mån.
Kommentera

Lind, Hautonen, Hansen och Karlsson... Det är kanske inte så konstigt att man ligger där man ligger. Skippa nästa lass med burgers till Clark-Kent och skaffa en center istället!
Kommentera

GävleLasse: "Nu väntar jag på din matchanalys...Men med ditt tempo på skrivandet så lär Boorken hinna få sparken innan du är klar"

Ja, rafalski sammanfattade det rätt så bra: surt att torska när vi gör en riktigt bra match mot ett jobbigt lag som dessutom kunde gå lite på sina två snabba mål. Ingen kan med bästa vilja i världen påstå att det var rättvist i det läget.
Sen flyttar dom upp positionerna i andra och trycker ner oss. Där är det vi som har lite flyt emellanåt.
Jag räknade till 3 stolpskott och ett otal chanser där pucken låg fri framför målet och när vi lyckades få pucken på mål så var det som förgjort att få in puckfan. Pitkämäki gör ju också en kanonmatch vilket för övrigt gäller hela Mora rätt igenom. Jobbar som galärslavar i varje byte och idag höll det (tyvärr för oss) hela vägen.
Men som Calle Johansson sa: när det djävlas då brukar det djävlas ordentligt.
Ser ändå bra ut rent spelmässigt mitt i all bedrövelse över tappade poäng.
Som Calle J (igen) sa när programledaren började sin sedvanliga överdrivna svada om tabelläget och att vi nu börjar sladda rejält:
2 vinster och vi är på slutspelsplats.
Och ska man nu se ytterligare ngt positivt på läget i tabellen så känns det som att vi normalt sett borde ha ett mkt större gap till övriga lag med tanke på att vi torskat 7 raka.
Calle J är som vanligt en klok man. Har stor erfarenhet av dessa lägen efter en lång och framgångsrik karriär i NHL.
Håller fullständigt med honom när han säger att är det nån man skulle vilja ha i båset i dom här lägena så är det Boorken.
Ord och inga visor, och ngt att funderar på för alla gamnackade läktarcoacher härinne med exakt noll koll på läget.
Kommentera

Huge: Om några omgångar kanske vi bara är 15 poäng ifrån slutspel. Det borde vi väl fixa, eller?
Kommentera

Cicero:
håller med i centerfrågan, hutten o Ingenjör Karlsson är det bara o fimpa...
mer förtroende för sundström o få fart på Hansen o få lind att krångla liiiiite mindre

sen är det bara o försöka shoppa en 1:a - 2:a center...o sådana brukar ju vara lättfunna o billiga...:(
Kommentera

Huge: bra analys...

Vad ska förbättras?

Centerspelet är under all kritik. Hutten borde skickas hem till finland. In med Sundström där istället
Kommentera

GävleLasse: Så du håller med om att Boork är rätt man i det här läget?
Visste väl att du var nyanserad och vettig... ;-)

Ja, Hutten är ngt av ett sorgebarn och idag vann han heller inga sargdueller, vilket väl varit hans bästa gren hittills.
Sundström kommer nog tillbaka på tisdag och det är mkt möjligt att han var sliten efter mkt matchande och därför fick vila idag.
Dessutom passar ju en normal Hutten mot ett tungt och jobbigt lag som Mora.
Det är Ok att vara långsam på rören men Hutten är osedvanligt seg.
Nu ser man hur pass mkt Bäckis betydde för laget, även när han inte spelade på sin normala kapacitet.
Sen tycker jag att även Sjödda ser tung ut och har lite svårt att hänga med idag. Förhoppningsvis beror även det på det tunga motståndet rent fysiskt.
Alla gör iaf ett kanonjobb idag och mer än det dom presterade kan man nästan inte begära.
Ja, förutom lite mål då, men dom kommer om vi fortsätter på den här vägen.
En klart blytung och jobbig torsk men samtidigt känner man tillförsikt inför framtiden. När vi vänt det här så kommer det en trampolineffekt åt andra hållet.
Kommentera

tjugo8:

Ja, det enda hoppet om en 1:e center ur nuvarande upplaga av Brynäs är ju Sundström.
Kunde han växa snabbt likt en Umebjörk och bli en kvarts-Bäckis skulle man ju gråta av glädje.

Hauhtonen?? Herre-min-skapare vad han ser ut som en ledsen hund på isen.
Det är nästan så att det är svårt att bli arg på honom, trots att han är så dålig.
Jag tycker nästan synd om honom.
Kommentera

« · 923758 · »