Brynäs IF

730057 inlägg · 7961 ämnen

Mora-Brynäs!!!

« · 608165 · » Till forumet

Sv: Mora-Brynäs!!!
Jompe: Det får vi sannerligen hoppas att det gör!!
Kommentera

70 Rodrigues: Det kommer minst 3 poäng på bortais de närmsta dagarna.
Kommentera

Jompe: Som sagt, är övertygad om att Brynäs kan spela mera offensivt utan att behöva göra avkall på det defensiva speciellt mycket, dom måste börja plocka 3 p på borta is också, annars så blir det inget slutspel!!
Kommentera

GävleLasse, 70 Rodrigues: Jag tillhör dem som ännu så länge bara sett de matcher som visats på TV, så mina synpunkter ska ses mot den bakgrunden. Jag har inga som helst problem med Boorks spelsystem. Förra säsongen var försvarsspelet ett enormt problem, både vad gäller spelsystem och bemanning. Nu har vi ett betydligt bättre och tydligare spelsystem, men vi är fortfarande ganska svaga bakåt vad gäller spelarmaterialet. Om/när vi får förstärkningar på backsidan så kan spelet bli mer offensivt. I väntan på det ser jag hellre att Brynäs spelar med en tajt defensiv än att man kör på med full offensiv och får ständiga mål i baken.

Jag tror också att det gäller att ha tålamod med lagbyggandet. Boork har flera gånger sagt att de senaste säsongernas stukade självförtroende inte försvinner över en natt. Lagbygget är både en mental process där det gäller att undvika genomklappningar och en process där man successivt tar in nya spelare i truppen. Det här kommer att ta tid.

Jag är en stor anhängare av Brynäs traditionella anfallshockey, men för Brynäs säsongen 2005/06 är det bättre att vinna med 2-1 än att förlora med 7-5 om ni förstår vad jag menar.
Kommentera

70 Rodrigues: Rolig och rolig det är ju dagens sanning.

Här är iaf Rindells tankar om kvällens match.
[url=www.dalademokraten.com/ArticlePages/200511/02/20051102211939_DD768/20051102211939_DD768.dbp.asp]Rindells tankar[/url]
Kommentera

65selander: Rolig kille! Ja ja, vi får väl se ur det ser ut när dom 8 slutspelslagen är klara, ska Brynäs vara ett av dom så är det nog fan bäst att dom börjar plocka 3 p även på bortais för annars så är det bara att glömma slutspel!!
Kommentera

GävleLasse: Är övertygad om att vi kan spela en mer offensiv hockey utan att fucka upp det defensiva, vi har spelare som Miettinen, Aarnio, Molin, Månsson, Dackell, så visst fan kunde det spelas mer offensivt med dagens trupp!!
Kommentera

70 Rodrigues: Man gör det man kan med det spelarmaterial man har. Tyvärr så är vi inte bättre rent spelarmässigt. Det har pratats om att spelarna inte kommit igång, saknar självförtroende etc. Det kanske är så att de inte är bättre.
Kommentera

GävleLasse: Står fortfarande för att Boorken är det viktigaste förvärvet, trots att det är lite knackigt just nu så skulle vi inte haft denna poängskörd.

Från att vara totalt värdelösa i defensiven så håller vi någolunda tätt, nu är det effektiviteten vi måste få fart på. I kväll blir det mycket utvisningar och det kommer att avgöra matchen till våran fördel.

Fast det finns ju folk som bara ser i svart.

Kan lova om du och Tony hade fått kört detta lag så hade vi garanterat legat sist om inte ni hade fått sparken före Pirro ;-)
Kommentera

GävleLasse: Ja, iaf från dom som vill se ett mer offensivt Brynäs, visste att Boorken hade en defensiv spelprincip men inte att det var så här jävla betongaktigt.
Kommentera

70 Rodrigues: ja dessvärre...

Det var många som var glada när Boork kom som tränare. Har stödet minskat?
Kommentera

GävleLasse: Det är väl så d har låtit dom senaste 2 åren :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Ja det känns lite som att vi får däng med 3-2 och man får läsa. Men vi gjorde ju två mål i PP. Vi är bäst i PP.. vänta bara..

känns det igen?
Kommentera

GävleLasse: Du lär nog få 2:a alternativ vare sig du vill eller inte, vänta bara till i kväll :-)
Kommentera

Huge: Det enda vi KAN dra slutsatser av den här såäsongen är de matcher som spelats, allt annat är ren och skär spekulation. Vi måste se framåt, men samtidigt så får vi inte glömma att ta lärdom av de matcher som spelats.

Att Brynäs torskar för att de spelar bra i 59 minuter räcker inte. De måste spela bra i alla byten, i 60 minuter för att vinna. De måste även förvalta de chanser som ges. Det finns inga andra alternativ.
Kommentera

GävleLasse: Vem känner inte frustration?
Men är det så förnuftigt att dra slutsatser om dåligt resultat pga 2 bortamöten som varit jämna?
"Mörker" ?
Jaja. Allt är ju relativt.... ;-)

Dags att gå till jobbet.
Ha det, och vi hörs ikväll efter vinsten...
Kommentera

Huge: Jag tror att många känner precis som jag känner. Frustration att Brynäs inte räcker ända fram. Vi har idel jämna matcher, målmässigt. Men vi har likt förbannat förlorat dessa på skitmål. 0-2 förlusten mot Luleå, där sista kom i tom kasse. Vill minnas att vi hade 25 skott på mål den matchen och ett par i stolpen/ribban. Sen har vi Timrå borta där Regin tillåts göra ett skitmål. Mer skärpa, mer flyt eller mer kalla det vad ni vill, krävs. För tabellen ser inga hedersamma förluster eller hur nära vi var att ta poäng i dessa matcher.

Vi får ändå trots allt detta mörker inte glömma bort att vi har en "extrapoäng" i vår relativt bra målskillnad. I alla fall sett till tabelläget och antal förluster...
Kommentera

Huge: Visst var dom jämna och KUNDE ha slutat hur som helst men nu gjorde dom inte det utan vi torskade, jämna matcher är bra om man vinner annars så är dom totalt meningslösa!!! 3st segrar under ordinarie match tid hade varit ett godkänt facit, kan aldrig vara godkänt om man inte vinner några borta matcher(3 p).
Kommentera

70 Rodrigues: "Glömde SSK o HV, men det är fortfarande ingen 3 poängare. Precis, vi hade legat 11:a, så har Brynäs gjort det så bra egentligen??"

Du kan ju vända på frågan: har vi gjort det så dåligt egentligen?

Min sammanställning tidigare visade ett hyggligt facit mot topplagen hittills, jämfört med övriga s.k mellanlag. Vi är i stort sett varken bättre eller sämre än våra "mellankonkurrenter".
Tittar vi på våra matcher mot resp mellanlag så får vi följande statistik:

DIF (h) = 1p
DIF (b) = 2 p

Luleå (b) = 0p

Mora (h) = 3p

Modo (h) = 3p

SSK (h) = 3p
SSK (b) = 1p

Timrå (b) = 0p

Leksand (h) = 3p

Som synes ett klart godkänt facit enligt min mening.
Vi har förlorat borta mot Timrå och Luleå och det är våra hittills enda möten med dessa båda lag.
Båda matcherna var jämna, speciellt den i Coop Arena och kunde ha slutat hur som helst.
Mot övriga lag så har vi vunnit de enda mötena med Leksand, Mora och Modo.
Samt tagit 3p mot Djurgården av 6 möjliga.

Mao: hittills ett klart godkänt facit, som jag ser det.
Nu gäller det att plocka poäng mot våra mellankonkurrenter på bortaplan, med början de 2 närmaste matcherna.
Blir tufft och jämnt , liksom det två bortamatcherna hittills mot Timrå och Luleå. Hoppas att vi har lite marginaler med oss ikväll....
Kommentera

claesw: Det är katastrof men inte fullt ut????

Antingen så är det katastrof eller så är det inte.

"Not so many Negative waves in the morning"
Kommentera

GävleLasse:
Det är katastrof men inte fullt ut. Jag ansluter mig till klyschbingon! ; )

Vi står inför en vecka av rannsakan, vakna det är en is och puck och mål trots att rinken är belägen någon annan stans. Är BIF månne morsgrisar som trivs bäst hemma??
Kommentera

70 Rodrigues: Japp, jag är bara dryg på morgonkvisten ;) Men din fråga lät onekligen lustig.
Kommentera

Bissett19: Det sitter redan i huvudet på vissa av spelarna. De gamla som spelat i Brynäs några säsonger agerar utan självförtroende, krampar i avgörande moment etc.
Kommentera

HF: *skratt* ja tänk hur ologisk logik kan vara ibland ;)
Kommentera

HF: Jag ställde bara en fråga!!
Kommentera

70 Rodrigues: Nej bra är det inte, men det är inte katastrof heller.
Jag är faktiskt mer orolig för hemmaspelet i de matcher där vi förväntas föra spelet.
Kommentera

70 Rodrigues: Intressant logik, om det inte hade varit som det är nu så hade det varit dåligt. Så egentligen är det rätt dåligt nu också, eftersom det nästan borde vara dåligt? Eller?
Kommentera

70 Rodrigues: Det hela är mycket enkelt Tony, får vi inte orning på bortaspelet så går vi inte till slutspel, så oroa dig inte för att vi inte fixar att spela i slutspel i nuläget.
Kommentera

GävleLasse: Glömde SSK o HV, men det är fortfarande ingen 3 poängare. Precis, vi hade legat 11:a, så har Brynäs gjort det så bra egentligen??
Kommentera

GävleLasse: Så kanske det är,vi får hoppas att du har rätt.Men vi måste börja vinna på bortaplan igen,snart börja det sätta sej i huvut på grabbarna,om det inte redan har gjort det!!
Kommentera

70 Rodrigues: Visst har vi tagit poäng på bortaplan. utan de poäng vi tagit så hade vi legat 11 nu. 2 mot DIF, 1 mot SSK och 1 mot HV.

Men det ÄR för lite, vi måste ta minst en trea av de två matcherna nu innan uppehållet. Tabelläget skiter jag i. Men bara för att det är Mora och Leksand vi möter...
Kommentera

GävleLasse: Sant, men ska man med till ett slutspel så måste man vinna bortamatcher också och där står vi fortfarande på 0 bortsett från SD vinsten mot DIF i Globen!
Kommentera

70 Rodrigues: Sant, men frågan är hur man skall ställa sig till det. Är det så negativt att en solklar signal går fram till Brynäs att det behövs förändringar? Jag är övertygad om att vi kommer att vinna fler matcher efter uppehållet. En starkt bidragande orsak till vårt läge är att vi haft fler borta än hemma matcher.
Kommentera

GävleLasse: Men det har forfarande inte gett några poäng o det är dom som räknas. Vi får väl hoppas att Mora inte vänder sin dåliga BP trendmot oss ikväll, lag har ju en förmåga att vända dåliga trender mot just oss.
Kommentera

70 Rodrigues: I tisdags var det FBK som backade hem, båda deras mål kom efter snabba spelvändningar. Brynäs hade mycket burskydd och hade tyvärr hamnat i sitt ineffektiva spel där speövändningarna tog för lång tid.
Kommentera

GävleLasse: Vill det sig riktigt illa så ligger vi 11:a på lördag kväll!!!
Kommentera

GävleLasse: Ja enligt Lasse o LG åå radiosporten kom vi knappt över halva plan då.

Det jag inte förstår varför man måste ha en sån defensiv inställning när man ska möta lag som Mora,SSK,DIF på bortais,det är ju lag vi är bättre än.

Jag tycker vi ska ta initiativet direkt!!
Kommentera

70 Rodrigues: tja säg det. Trägen vinner. Det har ju funnits tendenser till att bortaspelet har funkat bättre. Vi spelade bra mot "topplagen" i alla matcher utom den mot Linköping borta. Men detta är ju givetvis under förutsättning att vi får utdelning på våra chanser.

Nyckeln till vinst idag är nogrannehet och att förvalta våra PP. Vi är bäst i PP medans Mora är sämst i BP.
Kommentera

GävleLasse: Vad användes för taktik i tisdags då :-)
Kommentera

GävleLasse: Med mer offensivt spel så kanske dom "målskyttar" vi har kan producera, för som det är nu så ber dom ju nästan om ursäkt när dom blir för offensiva, det är alldeles för ambivalent och ängsligt hos många händer i laget.
Kommentera

Bissett19: Fyra man på egenblå är att ta i. Gammalt hederligt styrspel med snabba kontringar, precis den metod som användes för att ta tre sköna poäng mot Linköping.
Kommentera

GävleLasse: Vi får väl hoppas att borta spelet ger utdelning den här gången, vi har ju inte vunnit en bortamatch under ordinarie tid på över ett år, vad är det som säger vi gör det ikväll eller på lördag??
Kommentera

GävleLasse: Är det vi som ska föreställa "Blåbärsnationen" ikväll?med Boorks tokdefensiv med fyra man på egen blå!!
Kommentera

70 Rodrigues: Som det varit den senare tiden så är det bara Aarnio som smällt på. Malmen har blivit mer konstruktiv och Månsson har försvunnit mer och mer tycker jag. Så en powerforwrd är precis vad vi behöver. Målskyttar har vi, bara de skjuter.. Vilket de gör på tok för sällan.
Kommentera

70 Rodrigues: Faktum är att jag tror mer på bortaspelet än på hemmaspelet. Bortaspelet bygger mer på snabba spelvändningar och högre forchecking. Tyvärr så ser det ut som att Brynäs har bättre chans mot lag som är bättre där de får ligga på kontring. Jag ser en parallell med tre kronor för några år sedan där de hade grymt svårt i matcher där de skulle föra matcher. Man minns med förskräckelse de matcher man sett mot "blåbärsnationer" som sverige vunnit knappt.
Kommentera

Bissett19: Tycker att vi har killar som kan åka mycket skridskor o smälla på, typ Aarnio, Malmström, Månsson, fast det kanske behövs ytterligare en. Men en målskytt måste också värvas!!
Kommentera

Bissett19: Japp :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Typ en sån här kanske www.expressen.se/index.jsp?a=464023
Kommentera

Bissett19: I dagens Expressen så säger Boork att han vill värva en spelare typ Kåberg, Ledin eller Wernblom, tänk om han var lika ivrig på en målskytt också, en sådan behövs ännu mer.
Kommentera

Falken: Dom flesta, finns det någon som vill att Skoog ska spela??
Kommentera

« · 608165 · »