Brynäs IF

730044 inlägg · 7961 ämnen

Mora Cup

« · 746186 · » Till forumet

Sv: Mora Cup
65selander: Helt identiska! Stenhårt slagskott rätt upp i målvaktens högra kryss. Snyggt pass av Dackell på första. Dackell/Lind och company var nog dom enda som fick lite tryck i PP.
Kommentera

Gusten: D.J mål var det rena backskott från blå elelr stofd han och bråkade framför mål?
Kommentera

Några små reflektioner efter matchen:

Dackell måste ha tränat bort några kilon...nu både smart och smidig!

Hermansson-Karlsson-Malmström blixtrar till ibland, kan bli ES bästa fjärdelina.

PP SUGER GALLA!!

Tredje perioden präglades av 1-3-1 och styrspel, man måste ju träna på sånt med...
Kommentera

65selander: Stör inte nu, Jack Twist (spelad av Jake Gyllenhaal) har precis krypit in i tvåmanstältet hos Ennis Del Mar (Heath Ledger) Nu ropar Lasse...måste gå....
Kommentera

Gusten: Antingen så har du sämre TB än mig eller så klarar Lasse inte av vanlig essensdricka ;-)
Kommentera

Bissett19: Gävlelasse skriver:

Hål er på matan nu...ny ska vi vara snäla....anars banar jag er buns...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Sylf:Du menar ett halvt glas rött va?......:-)
Kommentera

Bissett19: Whisky? Jag tror dom tar ett varsitt glas rött.
Kommentera

65selander: Pratade precis med Lasse,o enligt honom så såg Brynäs grymt segt ut,tunga ben förmodligen de dubbla passen denna vecka som satt i benen.Men jag tror Lasse o Gusten kommer rapportera in nåt under kvällen........dem skulle först ligga i Gustens soffa o dricka Whisky o kolla på Machorullen Brokeback Mountain:)
Kommentera

mattias - 74: Något annat lag hade säkert klarat av det men inte leksand ;-)

Nej effektiviteten måste höjas om man nu vinner med 27-11 i skott så borde åtminstone några puckar till ha ramlat in.

Vi avvaktar expertpanelen: Lasse o Gusten :-)

Kommentera

65selander:

på planen kanske men resultatet är ju inte stensäkert. leksand kanske kunde fått in en strumprullare =)
Kommentera

mattias - 74: Ja,eftersom det var närmare 47-1 än 2-2 så var den stensäker.
Kommentera

mattias - 74: Japp enl folk på plats så var den stensäker. 27-11 i skott
Kommentera

65selander: Slut 2-1
Kommentera

Slutade 2-1 till oss. Skotten vart 27-11.
Kommentera

65selander:

Grattis tille en stensäker 2 - 1 seger =)
Kommentera

Mickis: Du hittar allting på Swehockey. 2-1 till BIF iaf
Kommentera

Mickis:
Vi leder med 2-1 , DJ gjort båda våra
Kommentera

Vad står det och vilka har gjort mål?
Kommentera

Jompe: Vi får höra med GävleLasse hur han har tränat, om han varit på is överhuvud taget. Lasse brukar hänga ut i B-hallen.
Kommentera

65selander: Tack! Låter bra angående Hulken. Jag tror han kan bli riktigt kul att titta på i vinter.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Jompe:Hulken skulle ju träffa ögonläkarn idag,får han klartecken spelar han mot Hv imorrn enl GD!
Kommentera

Jompe: Dito, skall också bli väldigt intressant att se Brynäs möta en av de fyra i morgon. Då först får vi nog en värdemätare på hur pass mkt bättre vårt försvar är i år.

Är det förresten någon som har koll på försäsongsstatsen?
Kommentera

Jompe: Välkommen tillbaka till spelet. Han skall väl till läkaren i morgon och förhoppningsvis så får han lov att spela. Men det kanske du visste redan?
Kommentera

Fundamentals: Jag är nyfiken på status hos Hulken. Vi vet väl i princip inget om hur han kunnat träna senaste tiden. Bara att hoppas att han får matchtempo fort.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Haft ny kontakt med Lasse o Gusten,klasskillnad mellan lagen,men vårat PP suger,dålig tajming,virrigt,sen är det bara DJ som tar skott!
Kommentera

65selander: Ja då går det inte att åka omkring och såsa. Månsson och Hulken förstärker förhoppningsvis.
Kommentera

I morgon 1630 så blir det en intressant match mot HV. Då lär vi få en liten fingervisning hur vi står oss.

Kommentera

Falken: Är väl utvisningarna som har gett oss fördel, snart så brister fasaden ;-)
Kommentera

Skillnad verkar det allt vara. 11-2 i skott i andra, totalt 21-8 efter två perioder. Dock så är det bara 2-1 till oss.
Kommentera

Undrar om leksingarna på plats är nöjda med Gävle-domaren? Haglar väl ramsor om kokainsniffning nu.
Kommentera

Falken: Hmm, dom har tydligen också backar som producerar, crap.
Kommentera

Skönt att vi har backar som producerar. Aj då, 1-2 nu.
Kommentera

Fundamentals: hehehe..., DJ igen...
Kommentera

65selander: Ja, som det ser ut nu tycks det inte fungera särskilt bra, trots DJ:s mål. Konstant 5/4-spel i andra...
Kommentera

Bissett19: Tänk om PP kunde fungera också... fast BP var ju ännu sämre under SCA enl Swehockey
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Pratade just med Gusten på plats i FM,han hade iofs hela truten full med Hamburgare,men det jag lyckades höra var att Kristan spelade stabilt,han hade gjort några bra räddningar.Sen siade han om att om bara vi kunde hålla oss på banan trodde han det kommer rinna iväg till våran fördel.
Kommentera

65selander:

som det skall vara då eller =)
Kommentera

sylf: 10-6 i skott och 1-0, ja vi leder allt inkl utvisningarna :-)
Kommentera

sylf: Ja, man lär väl börja nånstans...
Kommentera

Bissett19: Det får vi se i april:-)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Sylf:Skitkorvarna kan ju lira hockey:-)
Kommentera

Fundamentals: Fan,det är ju utklassning på gång.1-0 efter 4 min.SM-GULD!!!
Kommentera

Sådärja, mosa masen!
Kommentera

Härligt med match igen!
Hoppas att Salmonsson får lite flyt o gör typ 4+4 under cupen, känns som han skulle behöva det för att boosta sitt självförtroende. Jag hade förhoppningar om honom, men verkar varit lite osynlig...

Vad säger ni som sett honom, hur verkar Salle?
Kommentera

Verkar som dom har styrt om lite enl Swehockey

17. HERMANSSON, Daniel33. KARLSSON, Sebastian9. MALMSTRÖM, Henrik 
 4th Line 32. CARLSSON, Jonathan 

21. MOLIN, Ove24. HANSEN, Mads27. SPETS, Lars-erik 
 3rd Line10. NOLANDER, Peter7. SJÖDIN, Tommy 

20. SALMONSSON, Johannes19. BÄCKSTRÖM, Nicklas16. GYNGE, Richard 
 2nd Line22. SUNDQVIST, Jörgen8. ANGELL, Nicholas 

23. DANIELSSON, Björn36. LIND, Mikael12. DACKELL, Andreas 
 1st Line3. JOHANSSON, Daniel28. CASSELSTÅHL, Daniel 

Goalkeepers30. SPERRLE, Daniel 
  1. KRISTAN, Robert 

Brynäs IF

Referee:Sjöberg, Patrik 
 Linesmen:Karlberg, Anders 
  Molander, Fredrik

Kommentera

Peja: Nej, det är nog sant, vi får se hur mycket han får spela i ES, beroende på skador å sånt. Blev iaf grymt impad av honom i Långshyttan mot TPS.
Kommentera

Fundamentals: Det är nog inte så stor chans att Alcén kommer med i JVM om han inte får spela seniorhockey.
Kommentera

GävleLasse: Absolut, vi kommer att åka på skador + Bäckis i JVM .Men risken finns att Alcén plockas ut i JVM-truppen också... Men som sagt var, han kommer att få chansen, det tror jag också.
Kommentera

Fundamentals: Jo det är ju det. Men jag tror att han kommer att få chansen under säsongen. Jag vägrar tro att vi skall klara oss från skador.
Kommentera

« · 746186 · »