Brynäs IF

730577 inlägg · 7961 ämnen

Mora IK-Brynäs IF 23/11

« · 790759 · » Till forumet

Sv: Mora IK-Brynäs IF 23/11
Huge: Det kvittar väl även att pipan var sönder!?
Kommentera

GävleLasse: Ja, jag fattar inte vad Boorken egentligen menar?
Det blev ju videokoll på målet, och det konstaterades icke mål.
Då spelar det väl ingen roll ifall våra killar jublade för mål.
Kommentera

Bissett19: Ser programmet lätt ut blir det skralt med poäng...tacka vet jag när vi har svåra matcher, då får vi åtminstone oavgjort!
Kommentera

JanT: Vem behöver spå, det är bara att titta i statistiken...
Kommentera

Huge: Men vi har tagit två pinnar på två matcher mot lag som har massor av spelare borta... Sånt oroar.
Kommentera

GävleLasse: "Tja, vi skall spela 5 matcher utan Bäckis, det är 15 pinnar det"

Har du börjat spå i kaffesump? Abborrfenor? Ringt Saidas kusin? ;-))
Kommentera

Bissett19: "men programmet ser faktiskt överkomligt ut efter LHC matchen,på pappret alltså:"

Det är väl det som är "problemet" för många: att man i alltför stor grad tror att papperet är ngn sorts måttstock på lagens kapacitet och inbördes slagstyrka. Många har fortfarande inte fattat att det nog är den jämnaste ES som någonsin skådats.
Det är väl bara Frölundas kräftgång som är undantaget från regeln.
Så här långt, ska man kanske tillägga...
Kommentera

Bissett19: Instämmer! Det ser betydligt beskedligare ut än det program som vi just har klarat av. Omgång 12-22 med 4 hemmamatcher gick sannerligen inte av för hackor! Vi tog 18 poäng på dessa 11 matcher! J-ligt starkt!

Lyssna inte på Lasse, han tror aldrig på seger! ;-))
Kommentera

JanT: Tja, vi skall spela 5 matcher utan Bäckis, det är 15 pinnar det.

Med trepoängssystemet så går det ruskigt fort att rasa i taballen.
Kommentera

Bissett19: Vi fick tydligen ett mål bortdömt ikväll... situationen låter lite konstig när man läser om den...
Kommentera

GävleLasse: Varför strunta i lagen ovanför? Positivt tänkande har aldrig skadat! ;-)

Jag slarvade visst en del med faktakollen då omgångarna spelas lite hej svejs i årets ES. Hur som helst så har MIK och DIF INTE rosat marknaden under en längre period. Om dagens vinster är en vändning eller ej återstår att se.

Förstår inte din ständiga ängslan att bli omsprungna av lag som ligger 10 poäng och mer efter oss. När snart halva serien är spelad så är det väldigt ovanligt med större omkastningar i "hackordningen".
Kommentera

GävleLasse: Tyngre perioder är väl ett relativt begrepp, som alla lag drabbas av i lite olika former och antal under en säsong. Vi är för tillfället ev inne i en liten svacka eller vad man nu skall kalla det för.
Vad är det som säger att det inte kommer bättre tider för Brynäs?
Idag tappade vi lite poäng gentemot lagen under oss. Förra gången eller nästa gång så tar vi tillbaka poängen igen?
Vari ligger problemet?
Jag tror tvärtom att vi istället så smått är på väg uppåt igen, även om det blev torsk idag. Matchen stod väl och vägde ett tag efter deras 1-0, då Pitten gjorde ett par avgörande räddningar. Iaf som det lät på webbkillarna.
Kommentera

Bissett19: Jag är mer än nöjd om vi tar mer än 6 pinnar under den matchserien
Kommentera

GävleLasse: Ja vi får se om vi laget kommer vika ner sej o komma in i en dålig trend,men programmet ser faktiskt överkomligt ut efter LHC matchen,på pappret alltså:

25 Linköpings HC (b) -
26 Luleå HF (h) -
27 IF Malmö Redhawks (b) -
28 MODO Hockey (h) -
29 Skellefteå AIK (b) -
30 Frölunda HC (h) -

Kommentera

JanT: Jag struntar blankt i de lag som ligger ovanför oss i tabellen.

Luleå krigade till sig en pinne.
Modo fick med sig tre pinnar i "bombmatchen".
Skellefteå tog tre pinnar.
Djurgården tog 2 pinnar.
Mora vann mot oss och tog tre pinnar.

Du får inte glömma att det kommer tyngre tider för Brynäs och jag är rädd att detta kan vara en början på en sån nu. Det var samma visa förra säsongen men årets dipp verkar komma några omgångar senare.
Kommentera

GävleLasse: Har du glömt bort får "bara 10 pinnar" debatt från ifjol? "Bara 10 pinnar" är mycket i ES-sammanhang. MIK & DIF har tagit 4 resp. 2 poäng på de 5 senaste matcherna. Det kallar jag knappast att "shejpa till sig".

Vänd på steken! När tror du vi kommer ikapp HV? När helvetet fryser till is?
Kommentera

Huge: "Det är för övrigt en magisters skyldighet att tillrättavisa okunniga elever.
Hur ska dom annars lära sig ngt?"

Det kanske är dags att Magister Boork tar och tillrättavisar Brynäs nu då...
Kommentera

Clarence: "Och Herr Magistern med sina oräkneliga pekpinnar ska man ta på allvar då, menar du? Jo, jag tackar jag..."

Säg så här: jag ligger inte vaken om nätterna och grubblar över varför DU inte tar mig på allvar.
Det är för övrigt en magisters skyldighet att tillrättavisa okunniga elever.
Hur ska dom annars lära sig ngt?
;-)
Kommentera

JanT: "Vidare så bör vi väl glömma allt vad slutspel heter vid det här laget. Jag menar, 4:e plats och 18 poängs marginal är ju en piss i Mississippi. Det svänger fort i hockey. "

Det är ju bara 10 pinnar ner till ingenmansland och de lagen har ju shejpat till sig på slutet...

Jag tror jag börjar ana en viss fartblindhet från banjoland...
Kommentera

JanT:
Jag är på din linje.
Riv Läkerol Arena...ikväll!
Kommentera

Clarence: Det är 18 poäng ner till KS. När tror du FHC och Malmö kommer ikapp oss? Med tanke på hur genomuselt laget är borde det inte dröja alltför länge. Vidare så bör vi väl glömma allt vad slutspel heter vid det här laget. Jag menar, 4:e plats och 18 poängs marginal är ju en piss i Mississippi. Det svänger fort i hockey.

Borde man inte fundera på att sparka Boork? Varför inte hela ledningen? Efter en sådan här katastrofal insats måste huvuden rulla!

KS nästa! AVGÅ BOORK!!!
Kommentera

49 säsonger i högsta serien ska det vara...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Vi tål inte många förluster till Nu, grisjämt nedåt. Enda positiva med denna kväll är väl att Bäckman lyckades igen...
Kommentera

Ska man förlora ska man göra det mot Mora; det bor bra folk på den orten.

Man har ett rikt kulturliv med folkdans, folkfest (Vasaloppet), & folköl.
:o)

Imponerande att ett lag med så små medel som MIK kan hävda sig i ES.
Det är vår 44:e säsong i den högsta serien, men vårt försprång gentemot noobies som Mora är marginellt.
Det känns mindre" :o)" idag...
Kommentera

petZon: Jo jag funderade på det jag med. Sperrle gjorde en grym match mot Linköping och har visat tendenser att kunna spela extra bra mot lag som han spelat i. Men det är lätt att vara eftersmart.

Hur som helst så måste Brynäs rycka upp sig. Det går inte att endast spela hockey i en halv match. Jag hoppas att de tar lärdom av detta och höjer sig rejält.

Huge: Varför lägger du mer energi på att peka på när olika skribenter haft fel istället för att komma med synpunkter på BRYNÄS?

Stick ut hakan nu och chocka oss...
Kommentera

Huge: Och Herr Magistern med sina oräkneliga pekpinnar ska man ta på allvar då, menar du? Jo, jag tackar jag...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Skott: 23-29 (13-4,7-13,3-12)
Kommentera

petZon: 29 - 23 till Brynäs .
Kommentera

Disappointed!!!!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Vad vart skotten i matchen ? Jag är lite nyfiken bara.
Kommentera

Clarence: ""Som sagt, man kan komma med vilka teorier och försök till förklaringar som helst. Brynäs ä r inget topplag i tabellen. Lika bara att alla överoptiminster inser det nu efter ikväll - och inte glömmer bort det..."

Och hur många härinne är det som påstått att vi är ett topplag?
Jag vet att du fått luft under vingarna nu, när vi för tillfället inte spelat lika bra som tidigare under säsongen. Gläds nu medan nedgången varar, snart går det uppåt igen. Och då försvinner du åter härifrån som en avlöning. :-)
Kommentera

petZon: Ja vi får se när dem visar målen på Canal Plus strax.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Eller dåligt målvaktsspel av brynäs målvakt. :(
Kommentera

Skönt på något sätt: säsongens första nollpoängare som jag inte bevistar.
Kommentera

sylf: 3 skott o 2 mål av Mora i tredje,kallas bra effektivitet.
Kommentera

sylf: En sann optimist har talat!
Kommentera

Plattmatchen ett faktum. Poäng på lördag? Inte en chans!! Nu bär det en bit söderut i tabellen.
Kommentera

Huge: Att ta poäng (inte den här matchen kanske) fast man spelar dåligt tycker i alla fall jag är ett STYRKEBESKED.
Kommentera

Clarence: Det handlar inte om att vara besviken eller glad över en enstaka match. Det är ju din analys av laget i stort som ingen vettig människa kan ta på allvar. Iaf inte om man är hockeyintresserad.
Ena sekunden har vi ett lag som inte har med toppen att göra, där mönstret från tidigare år går igen.
Nästa sekund har laget moralen och kraften att vända underlägen.
Det sista borde väl isf innebära att lagets kapacitet i stort skiljer sig rätt markant från tidigare år?
Vilket inte minst tabellläget visar, jämfört med tidigare år.
Till sist: vad menar du med "besviken"?
Besviken på resultatet eller besviken på spelet och insatsen från spelarna?
Man kan faktiskt var både besviken på resultatet och samtidigt tycka att spelarna gjort en godkänd eller t.o.m bra insats.
Jag ska nu avslöja en liten sak som du förmodligen inte haft en aning om:
ibland kan man få pisk av ett för dagen lite hetare och kanske bättre lag.
Kommentera

Nu kan det bli helt spännande!!!!
Kommentera

sylf: UJJJJJJJJJJJJJJJJJ
Kommentera

Bissett19: 18,41
Kommentera

sylf: Inte så höga odds på det va?

Ska vi säga Brendl 18,53.

Kommentera

wap.hockeysnack.com
Gör nått byte. In med Sperrle imål tex. Konstigt av boork att byta föresten. Bara jag som tycker det ?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Gör nått byte. In med Sperrle imål tex. Konstigt av boork att byta föresten. Bara jag som tycker det ?
Kommentera

nu händer de grejer här
Kommentera

Clarence: Oops...4-2,ska vi gissa på 5-2 i tom kasse?
Kommentera

54.134 - 2 EQBrynäs8. ANGELL, Nicholas 
 (14. MÅNSSON, Mathias)

Kommentera

nu ska de ske ett under om man ska vända den här matchen
Kommentera

Som sagt, man kan komma med vilka teorier och försök till förklaringar som helst. Brynäs ä r inget topplag i tabellen. Lika bara att alla överoptiminster inser det nu efter ikväll - och inte glömmer bort det...
Kommentera

« · 790759 · »