Brynäs IF

730877 inlägg · 7961 ämnen

Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08

« · 1017667 · » Till forumet

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
MarcusElving:
Solklar utvisning på widing.... 5 minuter däremot??? hjärnslåpp på domarna???
Kommentera

rafalski: Sören Persson är en av ES sämsta domare. Han är känd för att kompensera så vi lär få spela en del PP i 2:a perioden :-)
Kommentera

MarcusElving: Är det inte basket-regler i NHL nu för tiden?

Vi måste kommentera kommentatorerna. Sämre än Sören?
Kommentera

70 Rodrigues:

Det hoppas jag verkligen ! :)
Kommentera

70 Rodrigues: Var det inte Sören Persson som tog död på hockeyfesten mot LHC ifjol?
Kommentera

70 Rodrigues:

Det var väl inte många minuter det var 5 mot 5.

Det luktar Brynäsvinst ikväll.
Kommentera

70 Rodrigues: Synd att inte Brynäs kunde utnyttja Moras alla felpass mm.

Tu i oturen att bp kom så sent i perioden så att alla får återhämta sig i vilan. Täta till bakaåt och var snabbare in i a-zon så sitter tvåan efter ca 3min.
Kommentera

70 Rodrigues: Förvänta dig inte det, han har nog glömt åt vilket håll han blåste åt sist..
Kommentera

MickeASthlm:

Basket-regler? slänger de handskarna och misshandlar varandra får dom bara 5 min.

Kommentatorerna är totalt värdelösa ..
Kommentera

MarcusElving:

Redan trött på Stefan "Njaaaee" Lundh.
Kommentera

Davey_22: Det där var ingen slashing överhuvudtaget. Bara en lätt smekning med klubban:). "Crosscheckingen" däremot var korrekt. Men matchstraff?? Löjligt!

Men grymt imponernande av gubbarna att klara av 7 min boxplay samt skapa en vass målchans. O tack Brendl!
Kommentera

Bissett19: Har han hållt fast vid en åsikt i längre än 1 minut? Åsså säger han "Widding"
Kommentera

Bissett19:

haha, ja jag med !

2:a perioden nu.. nu tar vi dem
Kommentera

Bissett19: Visserligen inte, men när det spelades 5-5 så var det skitdåligt. Vi måste få stopp på Mora och sänka deras fart genom mittzonen, i 1:a per så kom dom in i vår zon alldeles för lätt.
Kommentera

Starzign: Du får nog tacka Molin som såg att Pavel stod där han stod.
Kommentera

Starzign:
Markan bäst i laget va??? kan vi väl komma överrens om??!
(tycker fan hutten varit bra med)
Kommentera

Mål nu för fan. Direkt bara.
Kommentera

65selander: Ja självklart:) tack Molin oxå:)
Kommentera

Och Brynäs katastrofala spel 5-5 fortsätter.
Kommentera

Metal Guru: "Mot Nacken" Ha ja jävlar när blev axeln nacke...Yes MÅL :)
Kommentera

Tack Dacke! Vilket mål!=D
Kommentera

70 Rodrigues:

Jaså?

Dackell-show!!
Kommentera

Bissett19: Se hur spelet ser ut människa. Dackell gör ett grymt solonr. Det finns fortfarande inga linjer i spelet, du ser väl själv hur det ser ut?
Kommentera

70 Rodrigues: Klart man inte ska se nå linjer i spelet det blir ju för lättläst ;)
Kommentera

Pesson, vilken pajas, hans missar en solklar interference som en Moraspelare gör sedan i sek efter tar han ut Andersén 2 min.
Kommentera

70 Rodrigues:

Salle visar BIF-hjärta.
35.122 - 1 EQRögle27. SALMONSSON, Johannes 
 (22. ENSTRÖM, Tommy
 9. ERKGÄRDS, Stefan

Kommentera

70 Rodrigues: Ytterligare en utvisning där Moramongot slänger sig. Sören Persson är helt sjuk i huvet!
Kommentera

Bissett19: Härligt :-)
Kommentera

Vore ju skönt med lite eget spel och få hålla i pucken ett tag än som nu vara under ständig press..sitter bara väntar på 2-2.
Markström grym,med han i mål tidigare i Elitserien så skulle vi inte spelat i kvalserien
Kommentera

RavenLord: Helt rätt, hade vi haft en "målvakt" under serien hade vi spelat slutspel nu. Så många poäng har Humle & Dumle kostat oss.
Kommentera

RavenLord: Kan ju bara hålla med angående Markström
Kommentera

sylf:

Puuh,fan vad Mora har pressat nu ett tag.

Ut o rasta jycken nu.
Kommentera

sylf: Nu börjar det lukta våt Brynäs-trosa, vi måste ju för fan kunna vinna åtminstone EN jävla tekning i egen zon?? Känns som vi har slut på soppa...
Kommentera

Izah: Ja hade vi haft någon av de andra två idag så hade vi säkerligen legat under idag.
Kommentera

Bissett19:

Mora har pressat för att Brynäs spelar så defensivt så det är läskigt. Jag är helt övertygad om att Boork är helnöjd med perioden, han förespråkar det här spelet, försvar, försvar, försvar.. lägg ut puckarna i mittzon bara och ställ upp för nästa Mora attack.

Brynäs har ett bra offensivt lag på pappret, man måste anfalla för att göra mål.. detta spel håller säkert inte en hel period till..
Kommentera

Gusten: Ja, nu är det riktigt uselt. Vi får vara glada att Markström storspelar, det är han som håller oss kvar i matchen.
Kommentera

Gusten: Nu får de dra sig tebax för att återkomma med full styrka
Kommentera

MarcusElving: Jag skiter fullständig i vilket spel Boork är nöjd med osv. Vi leder trots att vi inte spelat bra/spelat halva matchen BP. HUR vi spelar har ingen betydelse, huvudsaken att vi åker hem med 3 poäng, vänta med kritiken tills matchen är slut.
Kommentera

sylf: Amen!! (eller får man dubbla poäng om man vinner snyggt/gör snygga mål????)
Kommentera

sylf: Men man kan inte förbise det faktum att Brynäs helt gett bort mittzonen i andra. Fortsätter det så här så kommer det att ringa bakom Markan.

Upp i banan!!!
Kommentera

sylf: Shit, är det verkligen Håkan som sitter vid tangentbordet, det kan väl inte vara så att Huge är på besök :-)
Kommentera

MarcusElving: Självklart att Brynäs måste minska Moras tryck något och sticka upp lite mer, men det spelet du kritiserar lite nu är ju precis det spelet som gjort oss framgångsrika i KS och i ES förra säsongen.
Kommentera

Gusten: Härligt.

Men vad är det för språk som våra unga får höra i radion? Törs inte tänka mig vilka idéer som t ex Rodrigues, sylf och Bissett får när de lyssnar på smörjan. Jag är absolut inte pryd, men någon ordning får det väl ändå vara:

"Sjödin får upp den", "Jag tror den tar i ribban", "han tryckte på honom bakifrån" mm, mm. Vad är det här för snack? Det är ju så att man skäms över alla gubbsjuka kommentarer.

Usch.
Kommentera

westerlind: Va?? Fan jag visste att jag skulle lyssnat på radion istället!! Här sitter man med hushållspappersrullen och en ask bordsmargarin och lyssnar på Lillis.
Kommentera

Gusten: Kom igen nu Brynäs!!
Kommentera

70 Rodrigues: Onyanserade läktarcoach där:-)
Självklart vill även jag att dom ska ta för sig mer och kliva upp i banan. Men som det sett ut hittills är jag nöjd att det står 1-2 på tavlan, och om det visar sig att det står sig matchen ut så kommer jag även då att vara nöjd. I den här serien finns inte plats för annat än vinstgivande spel, hur är skitsamma. Vi får hoppas det håller. Nästa mål blir jävligt viktigt.
Kommentera

Gusten: Hahahha oj oj snart 20 års grens på den här sidan!!
Kommentera

westerlind: Ja i dessa tider med jämlikhet så borde man fått me några kommentarer i stil med "målvakten särade på benen"
Kommentera

Gusten: Pappersrulle?? bra ide´. Själv sitter jag med en strumpa fylld med gröt!!!
Kommentera

« · 1017667 · »