Brynäs IF

728194 inlägg · 7961 ämnen

Mot Saik Saik

« · 1792455 · » Till forumet

Sv: Mot Saik Saik
Auchinleck: nja vi har tillräckligt med karaktärsspelare. Vi behöver någon som kan näta och passa.
Kommentera

Skrubben: Jag mailade Stefan idag och fick svar tillbaka, "Blir en chatt med mig på onsdag, välkommen!"
Kommentera

Auchinleck:
Behövs inga pådrivare, det finns redan vinnarskallar så det räcker. Behöver någon som kan leverera istället.
Kommentera

Carl Lejonkräk:
Förutom en playmaker (om Bulan kan nyttja en sån tillsammans med tex Gunde) så är det en "chäf" som behöver komma in. En pådrivare/kravställare/tuffing. Slutspelsvarianten.
Kommentera

Mrassarson: Var har du hittat detta? Står ingenting på hemsidan eller sociala medier?
Kommentera

Kanbanov är i alla fall ledig
Kommentera

Inkazar: Ja jävlar dom högg honom, det hade jag missat 😜
Kommentera

Westerholms kommer nog kosta rätt mycket om man ska förlänga med dom nu så frågan är om BZ anser att det är värt det att gå med i någon sorts budgivning.
Kommentera

Carl Lejonkräk: har jag missat något nu. Seth griffith flyttade ju tillbaka till Toronto för 2 dagar sen. Är han på waivers igen nu redan? 😳
Kommentera

Carlo: Kan nog stämma. Utgående kontrakt, har säkert kontrakt som ligger och väntar på att bli påskrivna just nu men väljer att hänga med bulan till Luleå.
Kommentera

Carlo: Han är på Waivers för tredje gången denna säsongen så det är nog kört nu. Har inte hört nåt om PawoPow
Kommentera

Carl Lejonkräk: verka ha gjort det bra i AHL. Är han utan kontrakt?
Läste på FB att det ryktas att även Paw Pow förutom Bulan som drar till Brynäs B (Luleå) nästa säsong. Någon här inne som hört det ryktet med?
Kommentera

Carl Lejonkräk: TBL satte upp Eric Condra på waivers idag.
Kommentera

Mrassarson: Nåt för oss? Seth Griffith
Kommentera

Chatt med Bengtźen på onsdag!
Kommentera

pjåtor: Jag tror att Rautio fastnade lite på egen spelare och hindrades vid sidledsförflyttningen på tvåan, annars hade han nog hunnit över.
Kommentera

mk:
Kan man rassla fram lite kosing och hitta den spelaren som garanterat gör skillnad bör man försöka att ersätta Zaborsky.... sen håller vi alla tummar att Simon kommer tillbaka! Det snackas om att ersätta de andra långtidsskadorna som finns i truppen, men Sunken o Enters platser får junisarna ta!
Kommentera

SnowKing: Om man ska se det positiva då. Så verkar ju det värsta vara över.
Sen är det ju illavarslande att så många är ur slag.
Jag tror att man har tränat hårt, hur många orkar med den hårda belastningen?
Jag tror att Bz får många svar nu på vilka som är av "rätta virket"
Det kan nog visa sig vid nyrekrytering och även vid förlängningar.
Det är kanske bra att vi har så många svåra matcher framför oss. Det finns ju ingen som säger att det ska vara säkra segrar.
Kommentera

Carl Lejonkräk: 2-0 målet var ju en riktig delikatess även fast det gjordes av fel lag !
Kommentera

mk: Brynäs var bättre än på ett tag, tightare bakåt och mer intensiva i skridskoåkningen. - för special teams och effektiviteten/skärpan när lägena väl kom för de var inte så många.
Skellefteå igår var nog det bästa lag vi mött.
Jensen, Clarke, Lindblom enda hotet framåt.
Ett fall framåt.
Kommentera

mk:
Vi hade några chanser som inte resulterade, bra målvakt / oförmåga i kombination. Saik får lättare PP, låter som en enögd färgad kommentar men det är så jag objektivt uppfattar det. Tyvärr är flera av våra spelare helt ur slag.... nertränade? tillfällig svacka? störda av alla Bulanspekulationer?
Men vi möter ett bra Saik! Förhoppningsvis vänder det snart.
Kommentera

mk: kort och koncist: Brynäs gjorde en bra match. Målskyttet var inte där idag heller tyvärr.
Kommentera

Powerfade: Hej. Jag följde inte matchen igår. (Satte panel i dotterns tak)
Jag läste på AB live efter första att Brynäs hade varit ganska bra. Stämmer det?
Det enda jag vill ha är en ärlig och nykter analys av matchen.
Jag har skummat lite på forat, men har inte fått fram nått vettigt.
Tacksam för svar. Mikael.
Kommentera

SvennEG:
Håller med (nickar)...
Kommentera

Powerfade: är så grymt jäkla irriterad på ordet "ja-sägare"
Kommentera

dacke72: Haha, ändå känns det som att vi moderatorer behöver påminna er skribenter ibland. ;-)
Kommentera

JawKee: Vi är helt överens. Det som ändå är väldigt intressant är att de som reagerat på inläggen kallas för "ja-sägare" och värre saker. Av dem som precis pissat på vissa spelare/ledare i Brynäs genom att kalla dem både det ena och det andra...

Att sedan en liten del "ger tillbaka" genom att skriva liknande saker och de som gnällt är PRECIS LIKA PUBERTALT och tillför inte ett skit här på forumet. Allt de skapar är en ännu sämre stämning här. Vilket INTE är ok.
Kommentera

Powerfade: Herregud, nu börjar reglerna för vad man inte ska skriva bli så många och komplicerade att jag tror jag hamnat på en statlig institution. Kan vi inte enas om att snacka Brynäs nu och ge dom som modererar forumet vårt fulla förtroende?
Kommentera

Powerfade: Jag håller med till fullo. Just det jag menar, man måste ha ett syfte med det man skriver, alltså vilja få ut något. Det är som du säger, ett forum. Jag håller med till fullo angående det med att skriva hur dålig någon spelare är eller så. Totalt onödigt. Men just efter matchen när man vill spy ur sig, så kan man ändå göra det på ett frågande sätt, ett bra sätt.

t.ex, jag kan antingen skriva "Herregud vilken uselt jävla passningsspel!!" Eller.. formulera det på ett annat sätt, t.ex "Hur kan vi ha ett sånt dåligt passningsspel? Hur kan det komma sig?" och där ser man ju skillnad i syfte och vad man vill få ut av inlägget. Det blir som en inbjudan till andra att kommentera. Sen tycker jag det är viktigt hur man svarar andra som skriver något dylikt. Svarar man på ett nedlåtande sätt eller spydigt sätt, ja då är det klart att det blir dålig stämning.

Nu blev det väldigt rörigt detta inlägg känner jag, men hur som helst så förstår jag hur du menar och jag håller med. Det här skulle jag kunna dyka in i ännu djupare än så här dock.

Ha en trevlig söndag alla vänner :)
Kommentera

JawKee:Det man måste komma ihåg är att detta är ett diskussionsforum, inget klotterplank. Vi har våra matchtrådar där vi släpper mycket och har högt i tak. Det blir många oneliners under en match. Exempelvis. Brynäs gör mål och flera skriver "Jaaaaaa!" Kul att visa glädje, men som inlägg tillför det inte vidare mycket i en diskussion. "Du blev glad att Brynäs gjorde mål....ok då vet vi det, ingen är överraskad".... Sånt släpper vi och skriver även själva onliners under matchernas gång. Men sen kommer vi till när det händer negativa saker. En spelare gör ett misstag och spaltmeter med målande text skall skrivas om hur jävla dålig den spelaren är. Sånt är INTE ok och när det sitter "vuxna" människor som skriver sånt skit som kanske skulle vara förståeligt om forumet var på mellanstadienivå så reagerar andra vuxna som agerar på ett vuxet sätt.

Man kan, som du säger, få fram vilket budskap som helst bara man uttrycker sig väl. Om du skriver tex "Fan, X är en sån besvikelse. Han drar på sig totalt onödiga utvisningar i helt fel lägen av matcherna. Jag hoppas att de bänkar honom" Så har du fått fram din åsikt. Då behöver man inte skriva en massa nedsättande epitet om spelaren i fråga. Vi förstår ändå. Du vill inte se den spelaren i Brynäströjan.

Jag lovar, det kliar i fingrarna på mig med att skriva både det ena och det andra ibland, som jag gjorde för några år sedan. Men det har jag vuxit ifrån.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Såg dom live i höstas. Oerhört bra och vilka trevliga människor som pratar med sina anhängare efter spelning. :)
Kommentera

StefanMedS: Absolut bra och hysteriskt roliga.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Dom är förbannat bra! ;)
Kommentera

JawKee: Håller helt med i det du skriver. Jag tror alla tycker det är ok att ge kritik, och att det också brister någon gång är ju bara mänskligt.

Som du skriver, vi borde alla fundera över syftet när vi skriver.

Bra inlägg.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja men dåså :) Då misstolkade jag ej
Kommentera

JawKee: Han instämmer i det du skrev, han har samma tankar typ.
Kommentera

dacke72: vad menar du? :)
Kommentera

JawKee: Copy paste på den. Bra!
Kommentera

JawKee: Vi får rannsaka oss själva helt klart, ignorera istället för att reagera, tolerera istället för att ifrågasätta.
Kommentera

Carl Lejonkräk:
Hallelulja! = )
Kommentera

Powerfade: Jag tycker ändå att man måste kunna ge lite kritik till spelare och ledare, dock på ett bra sätt! Jag tycker att en riktig supporter ska kunna vara arg och besviken och frustrerad över en förlust. Självklart ska det vara en god stämning här, men samtidigt är det allas eget ANSVAR att se till att det man skriver har någon form av syfte. man kan "skriva ut det" på ett frågande eller spekulerande sätt. men att bara spy ur sig massa skit utan att ens vilja ha något svar på det, Ja, det är totalt onödigt tycker jag med.

Jag har "skrivit ut" ett par gånger. Någon enstaka gång på ett dåligt sätt, men oftast när jag gör det så försöker jag få ett svar och få veta vad ni andra tycker. Och ofta så har jag fått svar av er som har fått mig att öppna ögonen eller se det på ett annat sätt och det är exakt det som är mitt syfte. Vet man bara HUR man formulerar sig så kan man skriva nästan vad som helst enligt mig. Så länge det har ett syfte.
Kommentera

StefanMedS: Hahaha va fan 🤔😊😁
Kommentera

Brynäsgubbe: Vad har hänt med hemmaspelet?? Skitförluster mot Leksand, KHK, Malmö, Örebro, Djurgården, ja det är väl bara Rögle på undre halvan vi inte torskat mot....

Bortaspelet klart godkänt trots allt.
Kommentera

StefanMedS: Tack för tipset!!
Kommentera

Brynäsgubbe: och fyfan vad besviken du kommer bli! År efter år efter år efter år...
Kommentera

Wow! Här öppnade man Pandoras ask tydligen!
Kommentera

Rumpelstiltskin: Vet du vad Officepaketet kostar?
Kommentera

Mittzon: Haha, ja somligas mål är tydligen att undvika kval. Själv har jag lite högre förhoppningar.
Kommentera

Powerfade: Ett tips till er som behöver skriva av sig: Öppna en textfil på datorn
Kommentera

Carl Lejonkräk: Steve 'N' Seagulls. Grymt bra band!
Kommentera

« · 1792455 · »