Brynäs IF

724394 inlägg · 7957 ämnen

När ska vi börja värva?

552521 · » Till forumet


Sv: När ska vi börja värva?
Någon back på ingående? Någon måste ta sista platsen
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
rackham: Men som det är så är ju inte alla nöjd med Boorken, råkar vi sno hem bucklan så är det väl fel på det också...

Däremot så visste jag inte att dom var hemma på respektive ort.
Är det någon som vet varför dom är hemma?

Golf, bah.... tacka vet jag rundpingis!
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
"Tränaren Leif Boork har under föregående vecka följt upp Jörgen Sundqvist individuella träning i Skellefteå, och under innevarande vecka har Leif Boork besökt och följt upp Tommi Miettinens förberedelser i Finland."

(Källa: brynas.se, 050615)

Pratar vi seriös, eller pratar vi seriös...
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Boström: Tycker vi ska spela båda målvakterna. Boork får visa känsla med att välja den bästa målvakten. Allt för att nyttja kanske elitseriens bästa målvaktspar. Jonsson tycker jag var lite feg och malde på med Honken i match efter match.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Falken: alla vill ju se honken som burväktare....tycker korhonen spelar säkrare än honken..
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
70 Rodrigues: Han får vara extra. Hade glömt det.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
GävleLasse: Så här vill jag se laget:

Målvakter: Holmqvist (Korhonen)

1:a Sulku-Sjödin Viitakoski-Lind-Miettinen

2:a Kuparinen-VAKANT Dackell-Wahlberg-Spets

3:e Andersson-Casselståhl Aarnio-Bäckström-Molin

4:e Sundqvist-Johansson B Danielsson-Almtorp-Malmström

Extra: Månsson
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Falken: Får inte Månsson plats i din laguppställning???
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Lundström 6: Glöm att Walle petas! OK om han visar taskig inställning. Men ärligt talat: Ska vi inte ha nån med riktig spelintelligens på isen. Han är värdefull just därför att han är tämligen unik i dagens Brynäs. Nej: FORZA WALLE!!!!
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
bobby: Jag skulle nog flytta ut MW och in med NB vi som såg martcherna i våras kommer ihåg vad Flemming gjorde med MW och det mådde laget bra av och sen har vi ju samma problem med nr3. 

MÅLVAKTER:
Johan Holmqvist
(Markus Korhonen)
--------------------------------------------------------------
FÖRSTA FEMMAN:
Daniel Casselståhl - ? (vakant) en stabil NHL:are
Andreas Dackell - Nicklas Bäckström - Björn Danielsson
---------------------------------------------------------------
ANDRA FEMMAN:
Tommy Sjödin - Sebastian Sulku
Vesa Viitakoski - Tommi Miettinen - Antii Aarnio
---------------------------------------------------------------
TREDJE FEMMAN:
Mikko Kupparinen - Nicklas Andersson
Henrik Malmström - Mikael lind - Ove Molin
---------------------------------------------------------------
FJÄRDE FEMMAN:
Jörgen Sundqvist - och här får Tommy och Sulku dubbla
Lars Erik Spets - Jonas Almtorp - Mattias Månsson
---------------------------------------------------------------

Extra: Mikael Wahlberg, Daniel Johansson
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Falken: Mera min linje! :) Miettinen kommer bäst till som ytterforward. Han är ingen tvåvägsspelare. Som center ska man kunna ta defensivt ansvar. Han shabblar för mycket i egen zon. Blir för omständig. Han är bättre med en lite friare roll.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Så här hade jag nog formerat laget, dock så är det ju svårt då man inte har någon vidare koll på dom nya spelarna. Förutom Bäckström och N.Andersson då.


MÅLVAKTER:
Johan Holmqvist
(Markus Korhonen)
-------------------------------------------------------------------------------------
FÖRSTA FEMMAN:
Sebastian Sulku - Jörgen Sundqvist
Andreas Dackell - Mikael Wahlberg - Antti Aarnio
-------------------------------------------------------------------------------------
ANDRA FEMMAN:
Mikko Kuparinen - Tommy Sjödin
Lars-Erik Spets - Mikael Lind - Ove Molin
-------------------------------------------------------------------------------------
TREDJE FEMMAN:
Daniel Casselståhl - Niklas Andersson
Tommi Miettinen - Nicklas Bäckström - Vesa Viitakoski
-------------------------------------------------------------------------------------
FJÄRDE FEMMAN:
Daniel Johansson - XXXXX
Björn Danielsson - Jonas Almtorp - Henrik Malmström
-------------------------------------------------------------------------------------
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
bradberry: Håller med, in med Lill-Bäckis istället för Almtorp. Sen tror jag att Sunken kommer att ta en ordinare plats på 3 backpar.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
bobby: Ja så kastar vi ytterligare en junior på soptippen å grusar hans framtid........ I detta fall en egen produkt som är den mest lovande spelaren Brynäs fått fram senaste decenniet. Skulle inte bli förvånad om det blev så, inte alls. Men jag hoppas att man tänkt om och kommer satsa på spelare typ Niklas B.

Mitt förslag: Byt in Niklas mot Almtorp, eller ännu bättre: Sätt honom mellan några etablerade. Förtroende växer man av....
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
bobby: Jag skulle nog välja en lite annan formering..

MÅLVAKTER:
Johan Holmqvist
(Markus Korhonen)
--------------------------------------------------------------
FÖRSTA FEMMAN:
Daniel Casselståhl - Tommy Sjödin
Andreas Dackell - Mikael Wahlberg - Henrik Malmström
---------------------------------------------------------------
ANDRA FEMMAN:
Sebastian Sulku - Mikko Kupparinen
Vesa Viitakoski - Tommi Miettinen - Antii Aarnio
---------------------------------------------------------------
TREDJE FEMMAN:
? (vakant) - Niklas Andersson
Björn Danielsson - Mikael lind - Ove Molin
---------------------------------------------------------------
FJÄRDE FEMMAN:
Daniel johansson - Jörgen Sundqvist
Lars Erik Spets - Jonas Almtorp - Mattias Månsson
---------------------------------------------------------------

Det känns som att två defensivt bra backar skulle göra laguttagningen ganska så mycket lättare. Men jag skulle gärna vilja se en helfinsk formation.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Jag skulle nog formera laget så här just nu:

MÅLVAKTER:
Johan Holmqvist
(Markus Korhonen)
--------------------------------------------------------------
FÖRSTA FEMMAN:
Daniel Casselståhl - ? (vakant)
Andreas Dackell - Mikael Wahlberg - Björn Danielsson
---------------------------------------------------------------
ANDRA FEMMAN:
Tommy Sjödin - Sebastian Sulku
Vesa Viitakoski - Tommi Miettinen - Antii Aarnio
---------------------------------------------------------------
TREDJE FEMMAN:
Jörgen Sundqvist - Daniel johansson
Henrik Malmström - Mikael lind - Ove Molin
---------------------------------------------------------------
FJÄRDE FEMMAN:
Mikko Kupparinen - Niklas Andersson
Lars Erik Spets - Jonas Almtorp - Mattias Månsson
---------------------------------------------------------------

Extra: Nicklas Bäckström


Kom gärna med förslag!!
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Kent Manderville söker tydligen ny klub i Sverige. Han säger att han snackat med i stort sett alla sportchefer, undrar om han snackat med vår Sundlöv.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
JanT: Hmmm ja ibland har man tur (iof kanske det skulle varit kul att prova på nått nytt).
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Lunkan: Angående fiskmaten så ser det bra ut för oss båda. Du slipper injicera skiten och jag slipper tugga eländet! Konfliktens stora stötesten verkar vara ur världen!
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Jompe: troligen så har den "säkra källan" hört det ifrån en annan "säker källa" Precis som det brukar vara.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
GävleLasse: Håller med. Vet inte vilken "säker källa" det är som åberopas, men att tro att truppen är slutligt spikad med en vakant backplats är helt orimligt.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Anders i Budum: Vi har precis gått in i juni månad så jag är ganska så övertygad om att några fler sponsorer kommer att knytas upp så att ekonomi kommer att finnas för att främst binda upp en back till. Det låter ju verkligen konstigt om de signar en forward för sina sista pengar när de har en vakant plats på backsidan. Kommer det sedan ett beslut om spel i NHL så är jag säker på att de har en buffert tänkt till NHL förstärkningar som kommer att kunna användas.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
90Steen_: Finns inga pengar...jag har pratat med säker källa...nöj er med det ni har!
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Huge:
:-)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
rackham: Ja, jag borde ha fattat att det rörde sig om ngt sådant.
Det är för tidigt på da´n, din spjuver.... ;-)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Huge:
Jorå, det roliga i det hela var kopplingen till den senast värvade finnen (1.73) och sedan att fortsätta med att det i "längden" ger bäst resultat...
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
rackham: Nog kan man kritisera Pucken och Keb ibland.
Men nog håller jag med om att det principiellt sett i längden ger bäst resultat när man värvar med beräkning.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clubsport:
"Keb" är snarare med i samma vända-kappan-efter-vinden-klubb som "Pucken".
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
rackham:

Keb är nog lite rädd att vara kritisk mot Brynäs...
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Modoante:
Den där truppen skrämmer man inga småbarn med...
En massa tjecker som ingen vet om dom håller...

Modo, Djurgården, Mora och Leksand är helt klart lag som vi kommer att ha bakom oss.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
"Brynäs har värvat sex nya hittills och gjort det med beräkning, som exempelvis den finske forwarden från Kärpät, och i längden är det frågan om det inte ger ett bättre resultat?"

(Källa: Keb 050604)


"...och i längden är det frågan om det inte ger ett bättre resultat?"

Han är rolig ibland, Keb.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
munkas: Jag tror inte att du har en aning om varför Luleå tackade nej.
Det är nog bara så att du i vanlig ordning lyckas hitta den enda anledning som i ngn form kan tolkas som att Brynäs gjort ett misstag.
Du har inte tänkt på att Luleå kanske redan har fyllt kvoten av den spelartypen i sitt lag?
Eller att Aarnio själv kanske också haft ett ord med i laget?
Men sådana självklarheter spelar som bekant inte in i dysterkvistarnas värld... :-)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
micke: Tydligen var inte den nya finnen tillräckligt bra för Luleå eftersom dom ratade honom.....,men han kanske duger i brynäs......,tydligen
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
micke:

Fylle-mail?
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Ok, mina 2 jävla cents är...

Brynäs har gjort ett klipp på den där norrbaggen.
AIK-backen (ljungkvist?) var oxå bra, kommer slå igenom och bli etablerad, dock ej i BIF
AlmtunaMånsson kunde dom ha skitit i
Finnen är en ny Luovi, han kommer göra mycket jävla gott i det tysta för oss i framtiden
Korno borde skeppas omedelbart, vi har inte råd med två förstamålvakter

Önskelistan är en:
Samme alt. nordamerikansk powerforward
En back. Kronwall skulle vara nice men jag skulle hellre vilja ha bedrich scerman
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
DAMN!!!!
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
JanT: problemet med Wahlberg plus ett par till av era viktiga spelare är att som inte är några ungdomar längre vad gäller modo så väntar man fortfarande på svar från steen och timander vill stanna i modo men han har kontrakt med flyers och så länge som det är strejk där borta så kan dom inte förhandla om att lösa ut timander fårn han kontrakt.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Modoante: För MoDos del beror det på vad Hedin stoppar in för gubbar i laget. Blir det bröderna brothers och Weihandl + en klassback ser det givetvis ljusare ut! Vad gäller Brynäsarna så håller väl laget samma standard som ifjol om en bra back inhandlas. Jag tror det finns reservkraft att hämta i många spelare som inte gjorde sig själv rättvisa/spelade halvskadade, exempelvis Mikael Wahlberg som spred glädje bland MoDoiterna för några år sedan.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clarence: " Att t ex Djurgården "ser bedrövligt ut" håller jag inte alls med om."

Djurgården har tappat ett gäng landslagsspelare som varit bärande i laget.
Hade Brynäs tappat motsvarande spelare hade du förstås också tyckt att vi fortfarande hållit hyfsad klass?

"Sen det här om att flera av Brynässpelarna underpresterade vet jag inte heller om jag kan instämma i. Visst, flera av gubbarna levde inte alls upp till förväntningarna. Men kan det inte va´ så också att de helt enkelt inte är så bra spelare som många gör dem till? Jag är i alla fall rädd för det."

Så du tror inte att skadorna, tränarkarusellen och lockouten med dithörande tuffare motstånd är mer naturliga förklaringar, än ngn krystad förklaring om att spelarna egentligen inte är så bra som man tror?
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
JanT: det ska som sagt till två tre forwads till (kan bli sedianrna +Weinhandldet förhandlas tydligen med dom) plus en back till.Å detta är inte det färdiga laget.När jag ser på brynäs trupp tycker jag det ser ut som om ni har ungefär samma standard på laget som i fjol så som det ser ut i nuläget så tror jag att ni kan få det tufft att klara er till slutspel.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clarence: Utveckla gärna ditt resonemang runt DIF. Jag tycker att försvaret lämnar mycket övrigt att önska. Men vi håller ju som sagt bara på med kvalificerat tyckande...;-)

MoDoAnte: Ni har 2 bra målvakter, 2 klassbackar i form av Jonsson & Sicak, 3 klassforwards i form av Svartvadet/Salomonsson/Tuominen. Sen är det kompletteringsspelare och juniorer för hela slanten. Men det kanske bär till slutspel, vad vet jag?
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
JanT: Med all respekt för din låt oss kalla det försiktiga optimism inför nästa säsong (du har naturligtvis din fulla rätt att ha dina åsikter), så tycker jag nog dina uppstaplade teorier kring lagen du nämnde har en viss karaktär av önsketänkande sett med Brynäsögon. Mora kan jag hålla med om kommer nog få klart svårare i vinter, men de övriga tre håller nog fortsatt hyfsad klass, trots en del avtapp. Att t ex Djurgården "ser bedrövligt ut" håller jag inte alls med om. Sen det här om att flera av Brynässpelarna underpresterade vet jag inte heller om jag kan instämma i. Visst, flera av gubbarna levde inte alls upp till förväntningarna. Men kan det inte va´ så också att de helt enkelt inte är så bra spelare som många gör dem till? Jag är i alla fall rädd för det.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Modoante: Jajamensan!
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
JanT: har brynäs en starkare trupp än denna modotrupp (ej komplett saknas 3 forwads och en back)tvivlar starkt på det

Målvakter
30 Zajkowski, Michael 1983 176 76 MODO Hockey
60 Krizan, Karol 1980 178 84


Backar
2 Sicak, Vladimir 1980 180 89 Hradec Kralove
5 Jonsson, Hans 1973 187 96 Järveds IF
6 Enström, Tobias 1984 178 79 Höga Kusten Hockey
7 Damgaard, Jesper 1975 187 94 Herning IK
8 Hedman, Oscar 1986 183 94 MODO Hockey
32 Viklund, Tobias 1986 181 87 Kramfors
43 Jansson, Lars 1970 180 84 Sollefteå HK
Forwards
11 Tuominen, Pasi 1974 185 94 Ässät
15 Salomonsson, Andreas 1973 184 89 MoDo AIK
18 Öberg, Peter 1982 183 90 LN 91
19 Pettersson, Mikael 1974 179 85 Antjärns IK
22 Enström, Tommy 1986 178 79 Höga Kusten Hockey
28 Horava, Miloslav 1982 180 87 Kladno
29 Green, Morten 1981 183 88 Rungsted
34 Hellström, Mattias 1986 185 85 Höga Kusten Hockey
39 Svartvadet, Per 1975 187 97 Sollefteå HK
40 Gästrin, Magnus 1979 187 88 Svedjeholmens IF
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
70 Rodrigues: Som jag ser det är sanningen att reklamintäkterna ökat med 62,5% på 2 år. Det är inte kattskit. Men de behöver givetvis öka ännu mer om vi skall vara med och leka med de stora pojkarna.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clarence: Det jag bygger min analys på är att ett flertal av BIF´s nyckelspelare var skadade/underpresterade föregående säsong. Jag kommenterar gärna hur jag tänkt;

MIK; Har förstärkt truppen från ifjol, men andra säsongen är svår och laget rasade som ett korthus på slutet. Tror ej att kompletteringsspelarna håller.

DIF; Ser bedrövligt ut! Klart sämsta truppen på pappret. Återstår att se om juniorerna får vara kvar i a-truppen.

SSK; Många lovande spelare, men har tappat rutinerat folk.

MoDo; Ok nyförvärv, men en trupp som är fylld med lovande juniorer och kopletteringsspelare.

Ovanstående lag är de som kanske "tjänade" mest på lockouten, vilket jag tror de får betala för kommande säsong.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
JanT: Skulle inte ha nåt emot om det gick som du tror, men i dina bedömningar om lagens slagkraft till vintern måste du ju titta lite på styrkeförhållandena mellan lagen senaste säsongen också. Alla som du nämner - Mora, Djurgården, S-tälje och Modo - de kom ju långt före Brynäs i tabellen och du kan ju inte påstå att BIF jämfört med dessa klubbar gjort såna vidunderliga värvningar att de skulle passeras utan vidare i kommande elitserietabell?
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
JanT: Kom till årsmötet så lär du bli varse om sanningen!!!
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
70 Rodrigues: Men uppenbarligen har fler hoppat på än av. ;-)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Falken: Hur kan en så pass oproffsig marknadsavdelning öka reklamintäkterna med 62,5% på 2 år??? Obegripligt.
Kommentera

552521 · »