Brynäs IF

724384 inlägg · 7957 ämnen

När ska vi börja värva?

« · 548565 · » Till forumet


När ska vi börja värva?
Nu vill jag se NYA spelare i truppen!! Och kända namn , inga spelare från div. 1 eller från Norge, utan kända bra svenska spelare!!
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
90Steen_: senast jag kollade så hade vi inte värvat nå spelare från div.1 ivarjefall. Visst vill vi ha en massa nyförvärv men bättre att ta det lugnt och värva smart än att sticka till snabbköpet och köpa ett par spelare (Tyler, Petrovicky)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
wap.hockeysnack.com
AD- Ronald försökte spela hockey, mer än Arnason gjprde. Har hört att MAX har fått toppen betyg sr Förra hösten i US
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
AD: Problemet är att Brynäs om man väntar för länge snart tvingas titta in på det svenska spelarsnabbköpet och hitta några reavaror när allt av det bästa sortimentet är urplockat och uppköpt...
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clarence: Det verkar som att de flesta lagen inväntar lite mer information om vad som händer med NHL. Varför skall då Brynäs göra tvärt emot? Skulle de göra det och göra slut på pengarna så blir det ju ett jäkla liv om lockouten fortsätter och Brynäs har bränt sina pengar. Jag tycker att truppen ser relativt bra ut i dagsläget och som det ser ut på marknaden idag så finns det inte många backar med kvalité att tillgå.

Du kanske kan ge förslag på "det bästa ur sortimentet" så vi vet vilka spelare du menar.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
GävleLasse: Det är ett jävla dilemma det här med NHL-lockouten, det är det visst det. Oroar mej ändå för att det inte enbart är ovissheten kring NHL som gör att inte Brynäs värvat mer hittills. Jag är rädd för att klubben ekonomiskt inte har så mycket mer att värva för, helt enkelt. Och blir det ändå nån ytterligare ny spelare så blir det väl nån i Månsson & Sundqvistklass. Ett par toppnamn som verkligen skulle behövas kan vi säkert glömma vid det här laget.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clarence: Det är ju främst backar vi behöver, och några toppbackar är väl inte kontraktslösa vad jag vet. Det skulle vara om de letade upp nån från finska ligan eller nåt i den stilen. Men vi får inte glömma att mycket kan ändras rent spelmässigt om man har en tränare som kan ta fram en spelstrategi som passar spelarmaterialet. Något TJ och Kyrö misslyckades med. Jag tror att Boorken kommer att hitta just ett sådant spelsystem.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clarence: Vi ska inte klaga på Att Sundlöv inte har värvat, för han kan ju inte värvar spelare för pengar som inte finns. Brynäs har ju som vissa vet blivit motarbetat på sponsring sidan i vår men håller på att komma ikapp så man kommer med spänning att följa Sundlövs görande i framtiden.

                       MED BRYNÄS  NYA SM-GULD
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Sorgligt att säga det men mitt andralag VIK-Hockey har värvat klart bättre än Brynäs gjort...
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clubsport: Och vilka världsnamn är det som VIK lyckats signa då?
Vore ju kul att kunna jämföra spelare för spelare.....
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
GävleLasse: Visst är det så, backsidan måste ha prio 1. Svårast att hitta riktigt bra backar? Jo, absolut. Särskilt svenska. En finländare till eller kanske nån tjeck vore inte fel. En Boorkeffekt kan man naturligtvis drömma om men det är nog inte fullt så enkelt. Den trupp vi ser just nu kan i bästa fall undvika en ny kvalserie och bli 9-10 till våren, som jag ser det.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Huge: Det kanske inte behövs några VÄRLDSNAMN för att bräcka Brynäs värvningar?
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Lundström 6: Nä, det är väl som vanligt det som är stöttestenen när det gäller Brynäs: Inga pengar finns. Ett beständigt faktum, som det verkar...
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Frisco: Säg inte det....
Jag trodde i min enfald att ironin skulle gå fram, utan citationstecken runt ordet.
Fast dom kanske har signat Lulin igen.
Då får våra killar passa sina knän.... :-)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Huge: Oh, fler som minns Lulin. Vilken fröjd det var att se den mannen tackla.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Huge:
Peter Popovic och Patrik Zetterberg. Etablerade elitseriespelare som Brynäs aldrig värvar längre. En snubbe från Örebro som ska vara väldigt bra Lihagen eller nått liknande. Och i mål Grizzly Eriksson. Och till sist Calle Carlsson från Frölunda.


Rätt kasst att Vik med obefintliga ekonomiska muskler kan värva bättre än Brynäs.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Joshua_Tree:
Minns sista året i elitserien med Chervyakov och Lulin på backen...
Det gjorde ont och plexiglasen rök...
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Spammar lite. Bara ryktet att Lidas är högaktuell om NHL strejken mot förmodan inte löses.

Som Brynäsare kan man inte ens drömma om nått etablerat nyförvärv.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clubsport: Peter Popovic? Nej tack. Gamla föredettingar har vi nog av.
Patrik Zetterberg? På vad för sätt är han en etablerad elitseriespelare? När spelade han senast i elitserien?
Lihagen från Örebro? Aldrig hört talas om. Låter som ett alldeles lysande nyförvärv. I nivå med Almtorp kanske.
Grizzly Eriksson? Både Honken och Korhonen är bättre, varför skulle vi värva fler målvakter?
Calle Carlsson? Heller aldrig hört talas om.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Joshua_Tree:
Så bara för att Herr Besserwisser här inte hört talas om en spelare så är han inget att ha?
Poppe skulle lätt ta en plats i Brynäs första backpar iof inte så svårt men ändå.
Zetterberg spelade i din klubb för två år sen, är du helt insnöad?
Han har spelat i landslaget och var väldigt bra i SSK sist.
Om Korhonen vore så bra så skulle han väl inte ha spelat i ryssland med mediokra stats. Och framförallt så är han ojämn.
Calle Olsson heter han framstående i deras j20 lag.

Poängen är att ett mittenlag i allsvenskan värvar bättre namn en Brynäs...
Och VIK satsar inte ens på att gå upp än på 3 år ca.


Kamma till dig!
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clubsport: inte visste jag att Zetterberg har spelat i Brynäs?

Du glömmer att nämna att Poppe är på väg och lägga av och därför går han till VIK likadant är det nog för med Zetterberg också.

Poppe och Zetterberg har ju varit på väg till VIK länge och vad jag vet så var det ju inte så populärt bland VIK Support att han stannade till i SSK istället.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Steve Kariya på G till Leksand enligt hockeycentralen....
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clubsport: Andra lag....Förstår mig inte på folk som har ett andra lag och ett tredje osv.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
RavenLord:
Nä, vaddå andralag, vad händer när de möts?
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
claesw: Clubsports andra lag... hänger nog på att han bor i Västerås eller i omnejd.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
claesw: Exakt,andralag?? va fan är det?
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
AD: Vem är Steve Kariya? Pauls farsa?
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clubsport: Jag är inne på Selanders linje: det är knappast VIK:s ekonomiska resurser som gjort att man fått hem Popovic och Zetterberg.
Popovic är helt klart en spelare som skulle gå in i vilket ES-lag som helst, men Zetterberg är jag mer tveksam till. Gjorde väl inget större väsen av sig i SSK, där man nog hade betydligt större förhoppningar på honom då han kom.
Därför ser jag väl heller inte Popovic som ngn värvning i bokstavlig mening. Mer en skänk som tack för lång och trogen tjänst.
Kalle Carlsson är en jättetalang, men det är ju även vår VM-meriterade norrman.
"Snubben från Örebro" får nog visa lite mer innan jag rankar honom högre än t.ex Sundquist, Almtorp eller Månsson.
I valet mellan Grizzly och Korhonen så tar jag Korhonen alla dar i veckan.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clubsport: "Det gjorde ont och plexiglasen rök..."

En del menisker fick också känna på Lulins regelvidrigheter som tyvärr alltför ofta rubricerades som höfttacklingar av honom själv....
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clubsport: För det första är det inte jag som är herr Besserwisser, det är Huge. ;)

För det andra har Patrik Zetterberg aldrig spelat i min klubb eftersom min klubb heter Brynäs IF och inget annat.

Ja, Poppe skulle platsa, men som jag sa; gamlingar/föredettingar har vi nog av. Varför skulle vi vilja göra åldersklyftan ännu större?

Att Korhonen spelade i Ryssland berodde på att han inte ville sköta båsdörren utan hellre spela matcher. Vad ojämnheten därborta berodde på kan ingen säga utan att ha sett matcherna - säsongen innan gjorde han ett ganska stabilt intryck på mig.

Calle Olsson är säkert lovande - det är Spets också.

Nej, jag tycker fortfarande inte att VIK har värvat bättre.

Och jag föredrar hårborste framför kam, om det är ok med dig.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Huge: Ganska ofta VAR det höfttacklingar som spelare och tränare ville rubricera som regelvidrigheter för att svenska spelare är alldeles för dåliga på att hålla upp huvudet, se vad som är på väg att hända och ta emot en tackling. Herregud, Lulin annonserade så tidigt när han vände upp och satte igång sin baklängesåkning i halvcirkel för att smälla på att man skulle hinna skriva ett brev och varna hans motspelare. :)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
sylf: nepp men väl hans broder, skulle vara fint och hit Steve och sno honom framför ögonen på Leksand :)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
sylf: nepp men väl hans broder, skulle vara fint och hit Steve och sno honom framför ögonen på Leksand :)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Visst har NHL Lockouten stört värvningarna, men tänk om det blir NHL Spel i höst, då står vi där utan en ända "bra värvning" och vi hamnar i KS igen!

Det var det jag ville säga .. :/
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
90Steen_: Öhh tänk om det INTE blir NHL, då räcker det inte med Phillips och Petrovicky.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Förstår fortfarande inte att alla har fattat. Brynäs har inget "soplag" precis vi hade många spelare som underpresterade förra året. Ta som t ex:
Dackell, Viitakoski, Sulku(skadad), Wahlberg, Danielsson och Miettinen kanske även Lind och ivarjefall vad jag tror så kommer de som jag har räknat upp spela mycket bättre iår under Boorkens ledning.
Sedan tror jag att Sjödin klarar av ett år till och tror och hoppas på att Molin ska spela bättre i år än förra. Lägg därefter till unga talanger som Brynäs har värvat såsom t ex Spets, Almtorp, Bäckström och en av Skellefteås bästa backar Sundqvist så har vi ett lag för slutspel utan NHL-lockouten.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
sylf: Ett andra lag är Leksand (inte mitt andra lag) men ett 2a klassens lag ;)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
AD:
Håller med dig. Cocach-frågan var ju katastrof förra säsongen, nu hoppas vi på kontinuitet och därmed bättre presterande spelare = laget lyfter!
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
AD: Tror att Du har rätt på det stora hela taget. Allt står och faller med NHL-läget. Sen kan man undra hur stor risken att de spelare som underpresterade förra säsongen gör samma sak nästa säsong.

Den stora skillnaden mellan förra säsongen och nästa heter Leif Boork.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Jompe: Förlåt mig att jag lägger mig i... men vad ska Boork tillföra?

Gjorde Flemming sån stor skillnad under kvalserien att det var avgörande för slutresultatet? Var det inte så att ni klarade er kvar på Saik´s bekostnad?

Vill nämligen minnas att det jublades och togs ut segrar i förskott redan då det blev klart med W.F. Det förbyttes dock snart till dödsryckningar och uppgivna kommentarer om Gävle-hockeyns död m.m.

Det är inte gubben i båset som vinner matcherna - det gubbarna på isen!
Däremot kan gubben i båset få ett helt lag att tappa all harmoni, spelglädje och fokus... tänker närmast på professor Sandlin som ett skräckexempel.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
nyz: tycker att du är ute och cyklar, Fleming gjorde en mycket stabil insats det såg man framförallt på träningarna där de jobbade mer än någonsin tidigare. Att vi började se "Lien" i ena vitögat berodde på att Fleming inte hade kommit in i laget riktigt och laget var fortfarande slagna efter den tragiska grundserien.
Kanske var lite SAIKs plattfall som hjälpte oss men sista matchen mot dem(som gjorde så att vi blev klara för ES) var det "vi" som var bra inte de som spelade dåligt.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
nyz:
Sandlin har ju givit oss ett par guld, och det berodde nog inte enbart på gubbarna på isen : )
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
nyz: Kommentarer om dödsryckningar och Gävle-hockeyns död är det normala debattläget här, har Du inte märkt det?
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Jompe: Såg att Micke Wahlberg var på medeltidsmarknad i Leksand, av alla ställen. Men visst är väl han klar för er , eller kan han ha haft andra ärenden än just medeltidsmarknaden i Leksand?
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Dino: du kan vara lugn han har 2 år kvar i sitt kontrakt
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
AD: Bra för er....Och jag unnar inte heller Leksand nån naturlig center heller. De har väl bara Nicklas Persson på den positionen vad jag förstår....
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
AD: Det jag egentligen vill komma till är att ni inte ska ha en övertro till Boorken... Utan material är han värdelös!
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
nyz: Pirro är ju till och med värdelös trots att han har material.....Så vad är det du vill komma till. Han lär ju inte vara bättre han heller med det material han har att jobba med......*L*
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Mer sånt här tack!
 
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Dino: Har aldrig försvarat pirro och lär aldrig göra det heller... han har aldrig varit annat än en idiotvärvning a´la masken, enligt mig. Med den laguppställning Leksand hade ifjol hade fan själv klarat av att spela upp IF i ES - för inte var det då pirros förtjänst. Ryder och Buillion t.ex. hade platsat i vilket ES-lag som helst.

Återigen - Boork gör inte sån skillnad som vissa tycks tro/hoppas...
Kommentera

« · 548565 · »