Brynäs IF

724427 inlägg · 7957 ämnen

När ska vi börja värva?

« · 548981 · » Till forumet


Sv: När ska vi börja värva?
nyz: Pirro är ju till och med värdelös trots att han har material.....Så vad är det du vill komma till. Han lär ju inte vara bättre han heller med det material han har att jobba med......*L*
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Mer sånt här tack!
 
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Dino: Har aldrig försvarat pirro och lär aldrig göra det heller... han har aldrig varit annat än en idiotvärvning a´la masken, enligt mig. Med den laguppställning Leksand hade ifjol hade fan själv klarat av att spela upp IF i ES - för inte var det då pirros förtjänst. Ryder och Buillion t.ex. hade platsat i vilket ES-lag som helst.

Återigen - Boork gör inte sån skillnad som vissa tycks tro/hoppas...
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Huge:
Det var inga regelvidrigheter, då skulle han väl ha blivit utvisad för dom. Att motspelarna är såpass dumma att dom har blicken i isen när alla vet vad hans specialitet var. Nuförtiden ser man många som använder höftacklingar dock inte med Lulins fart och tyngd...
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
RavenLord:
Kan ju som sagt bero på att jag bor i Västerås och har varit tränare i 10 år i klubben, så jag har lite närmare till Rocklundahallen än Gavlerinken.
Brynäs är mitt förstalag över allt annat. Det var inget problem när dom möttes på elit-tiden. Höll på Brynäs.

Patrik Zetterberg var riktigt bra sista året i SSK.

Det som stör mig är att VIK som skyndar långsamt mot eliten värvar större namn än ett klassiskt lag som Brynäs.
Och visst kommer dom tillbaks för att dom spelat i klubben tidigare, men varför gör aldrig Brynäsare det Dackell, Wahlberg o Lindh undantaget.
Det kan ju inte bara vara sjötomterna som lockar med Västerås..
Fredrik Nilsson och framförallt Patrik Juhlin är bra killar som nobbade flera elitanbud för att spela i VIK.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Och angående Månsson vore han nått att ha så hade väl Färjestad norpat honom för längesen. Går fortfarande och drömmer om den dan Brynäs värvar en landslagspelare på Eurohockey tour nivå.
Kunde vara skönt att tippas på nån annan plats än 11-12 av experterna inför säsong.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
65selander:
Vad nördar som inte ens kan stava tycker om Poppe bryr jag mig inte om.
Poppe och Zäta har inga som helst planer på att lägga av.
Poppe stannade ett par år för länge i SSK pga att han inte kände nån i VIK laget. Men nu är det gamla gardet tillbaka så då passade det sig.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clubsport: Så du menar på fullaste allvar att Poppe inte är på väg att trappa ner?

Så du kallar mig för nörd, på vilken grund då?
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clubsport:
Var morgon-gurkan härsken?
Du har nollkoll på hockeyspelare, oavsett om du varit tränare i VIK eller ej.
Fortsätt med att titta på hockey i Rocklunda, du.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
nyz: Nej den som lever får se.....
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clubsport: Poppe? Nils Poppe? Han är väl död och begraven för länge sedan. Skämt åsido så tycker jag ditt resonemang haltar rejält. Brynäs värvade rutinerat ifjol och värvar lovande spelar i år. En bra strategi om du frågar mig. Du tror på fullt allvar att Juhlin, Zetterberg, Popovic, Nilsson mfl. inte sysslar med "nedvarvning" i VIK? Om klubben har en långsiktig plan att gå upp i ES bör väl de här "gubbarna" vara pensionerade vid det laget. Men VIK hinner kanske gå i konkurs en gång till innan dess?
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clubsport: Har Brynäs inte haft några återvändare? Förutom Lind, Wahlberg och Dackell som du själv nämner så kan vi ju rabbla Daniel Casselståhl, Ove Molin, Janne Larsson, Tom Bissett, Anders Huss, Pär Djoos, Christer Olsson, Tommy Sjödin, Honken och Masken. Alla dessa har återvänt till Brynäs efter att ha varit ute på andra äventyr.

Och ska du klanka ner på andras stavning kanske du skulle visa Micke Lind respekt nog att stava hans namn rätt.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clubsport:
Det känns definitivt som att du står mellan två hötappar och borde välja laget i ditt hjärta- VIK!
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
65selander:

Om killen trappar ner eller ej beror väl på hur man ser det. Frågar du honom så trappar han definitivt inte ner, men han går ner en division.

Jag kallar inte dig för nörd, jag kallar medlemmar i VIK support för nördar.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Joshua_Tree:

Jag menar stora namn som varit proffs som inte kom tillbaka som Börje Salming, Mats Näslund och Tomas Sandström. Djoos kom tillbaka för att ingen annan ville ha honom. Dom andra glömde jag bort kom jag på efter att jag tryckt på sändknappen.

Förr i tiden så värvade Brynäs killar i landslagsklass som Mats Kihlström, Per Nilsson och Erik Holmberg osäker om den siste spelade i landslaget men det var en bra spelare.

Är man ett mittenlag så kan man värva som BIF gjort inte om man är 10-12 lag som dom sista tre åren.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
JanT:
ja du som Boråsare vet ju hur det är att ha ett lag som gått i KK.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clubsport: Vad gäller Sandström så sålde Bryns rättigheterna till att använda honom till MIF.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
GävleLasse: Varpå dom reglerna togs bort någon månad senare. Dvs MIF slängde pengarna i sjön..*L*
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Hong Kong: Exakt... Men visst vore det skoj om fler spelare visade lite hjärta för Brynäs typ, Brynäs eller nada i ES.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clubsport: När namnen på de 2 exMoDoiterna dök upp blev jag med ens nostalgisk. Men landslagspelare var de väl knappast. "Ecke" gjorde många J-kamper och Per Nilsson 5 matcher i Vikingarna. Ingen av dem var dock uttagna i Tre kronor såviit jag kan minnas. Däremot spelade Mats Kihlström i "kronorna".
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
JanT: Holmberg gjorde några landskamper efter att han lämnat Brynäs. Var knappast landslagsmässig när han kom till BIF. Nilsson var bra men inte landslagsmässig. Kihlström blev landslagsman efter att han kom till Brynäs. Han symboliserar den typ av värvningar Brynäs gjort under alla år (bortsett från dom sista 3-4 åren), dvs. köp billigt, utveckla till landslagsspelare, sälj dyrt. En finansieringsprincip som sprack i.o.m. Bosman.

Dom landslagsspelare Brynäs köpt kan räknas på ena handens fingrar. Och då räknar jag med Peter Larsson som fick göra två vänskapslandskamper strax innan han blev brynäsare.

Och alla som är besvikna på att Sundlöv inte värvar landslagsspelare. Var har ni varit dom sista 10-15 åren?
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clubsport: Säsongen 95-96 hade Brynäs ett lag där hälften eller fler spelat/spelade i landslaget. Då blev det allsvenskan vid jul...

Visst skulle jag också gärna se att Brynäs stod först i kön när det skulle värvas, men finns inte pengarna så finns de inte. Jag vidhåller att jag hellre ser unga spelare som kan bli bättre, som Sundqvist, Spets och så vidare, än gamlingar som garanterat har sina bästa dagar bakom sig. Som Popovic.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Joshua_Tree: Både Patrik Zetterberg och Popovic var väldigt, väldigt, väldigt trötta sista åren i SSK. Saknade av ingen. SSK är förresten ett bra exempel på Brynäs motsats: värvar landslagsspelare och gör div. 1-spelare av dom.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Blir förbannad av det som står i dagens AB/GD. Två privatpersoner ska ha gjort anmälan om kommunens försäljning av Gavlerinken till Brynäs IF. Alltid finns det någon som vill sätta käppar i hjulet, helt otroligt. En säger att hela avtalet är olagligt och den andra säger att det gynnar manlig sport.... För det första så har ju Brynäs ett damlag och så är det mycket bra för juniorer där även tjejer ingår att få spela på en större och bättre arena med fler möjligheter. Blir så trött. Visst, det här lär ju inte leda till ett skit, men dock så blir jag trött av sånt här. Jag ser i alla fall fram emot att få besöka den nya arenan se dom nya möjligheterna som Brynäs får med den. Vet att alla som följer Brynäs och som vill se ett lag med bättre förutsättningar vill besöka en ny och fin arena.

Se länk för artikel.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Lilljanne:
Poppe fick mycket beröm för sitt slutspel i våras. Läser man SSKs forum så får man en helt annan bild, där är han verkligen respekterad av suportrarna. Hur kul kan det vara att sitta och pendla 10-11 mil varje dag för att träna och spela match?
Skitsamma dom lär hålla många år i allsvenskan. Kan Sjödda lira som 40-åring så...
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Joshua_Tree:
Det har du väl rätt i, men problemet som BIF har att vi har för många spelare som har framtiden långt bakom sig... Viitakoski, Wahlberg, Lind, Sjödin och tom Molin som iof jag ser andra kvailteter i nu.

BIF borde väl iof kunna hänga med nu när NHL ser ut att starta i höst.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
GävleLasse:
Jo jag vet det men det gjorde dom nog för att dom visste att han inte ville komma tilbaka till Brynäs.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clubsport: Det där är ju ren spekulation. Det vore ju uppskattat om du hade fakta bakom det du säger.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clubsport:
Jag blir bara trött att lyssna till din kritik av BIFs spelare och dina rosor till alla spelare som på något sätt är knutna till VIK.
Det märks allt för tydligt att VIK är ditt lag!
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clubsport: Och trots att du själv ser att Brynäs har för många spelare som har framtiden bakom sig så tycker du att vi ska vara avundsjuka på VIKs fantastiska värvningar Popovic och Zetterberg? Jag förstår inte din logik.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Joshua_Tree:
Zetterberg är född 71 rätt många spelare som är i den åldern i elitserien.
Som back funkar det utmärkt att vara lite äldre. Och dessutom går Poppe ner en division. Jag sa att det är märkligt att VIK värvar större namn än vad Brynäs gör. Du är inte lite dryg, skulle vara intressant att veta om du är lika dryg när du inte har en dator framför dig....
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
GävleLasse:
Det är ett känt faktum att han inte ville spela i Brynäs. Folk från Fagersta som känner honom bekräftar saken har även stått i tidningen på den tiden. Sandström var föresten nära en comeback för Fagersta i vintras allt var klart förutom att Fagersta missade att det fattades ett år för att han skulle betraktas som klubblös och därmed kunna spela trots påskrift efter värvningsstoppet.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
claesw:
Jag skiter högaktningsfullt om vad du tycker om mina klubbsympatier, jag måste ju svara på tilltal! Och du behöver inte läsa/lyssna??? Är du blind eller? Det är bara att scrolla vidare...
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clubsport: Börjar du tappa humöret? Jag får fortfarande inte ihop ditt resonemang om VIK´s "fina värvningar" av äldre spelare samtidigt som du sågar Brynässpelare i samma ålder.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clubsport:
Hm,,ursäkta att man lägger sig i den konstruktiva debaten här,

"Du är inte lite dryg, skulle vara intressant att veta om du är lika dryg när du inte har en dator framför dig....
Clubsport Idag kl. 18:31"

Det där kan man nästan tolka som ett hot, ,särskilt när man hör att du Västeråsare ;-)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clubsport: Stora namn vinner inga matcher. Bra spelare vinner inga matcher. Västerås kan få värva Sven Tumba och Gordie Howe om de vill, det rör mig inte ryggen. Det är stora namn, men de lär inte uträtta nåt.

Vem av oss som är dryg får någon annan avgöra, men jag går inte till personangrepp och förtäckta hot åtminstone.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
TIKbiff: På Ford Prefects tid hade det lett till avstängning från gästboken. Ford Prefect hade definitivt tolkat det som ett hot. Det var bättre förr. ;)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Joshua_Tree: Eh, "bra spelare vinner matcher" skulle det stå. Det blev en negation för mycket där.

I aint not no redneck.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
TIKbiff:
Det var absolut inte menat som ett hot, jag är bara intresserad av om personen ifråga är lika dryg i verkligheten, folk har en tendens att vara jättetuffa och dryga bakom en dator.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
JanT:
Jag sågar Brynäs värvningar av nobodys inte att dom värvar föredettingar.
Viitakoski hade varit ett jätteförvärv 1995...
Ett FBK reject, En norrbagge som lär svimma av riktig försäsongsträning och en Skellefteå back som deras supportrar är överlycklig av att få slippa...
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
JanT:
Klart man blir sne när folk har så svårt att inse att Brynäs värvar dåligt.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clubsport: Hittade den här bedömningen av Sunkan i SAIK:s GB:
"Sunkmaster kan nog hålla i eliten. Egentligen bra på det mesta och misstagen han gör handlar mer om orutin.
Jag tror ändå att han kan få ett tufft förstaår då han ännu väger lite lätt, men jag är övertygad om att han på sikt kommer att vara en riktigt bra elitserieback."

Av detta och andra inlägg i den GB:n får i varje fall jag inte intrycket av att SAIK-supportrarna "är överlyckliga att få slippa" honom. Har vi tur--och inlägget ovan antyder det--så har vi värvat en kille på rätt ställe i utvecklingskurvan.

Tycker som en del andra att Du sitter på flera stolar samtidigt. Värvar Brynäs etablerade spelare så är de för gamla, värvar man yngre så är de för unga. Månsson, Spets och Sunkan ser jag som intressanta värvningar med framtidspotential. Man försöker hitta en bra mix av yngre utvecklingsspelare med äldre spelare med rutin. Vi borde i alla fall ge dem "the benefit of a doubt" innan vi, i vanlig Brynäsordning, sågar dem.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clubsport:

"En norrbagge som lär svimma av riktig försäsongsträning ..."

Jag tycker inte om när suportrar till andra lag (VIK i detta fall) kommer in och sågar nyförvärv innan de ens spelat en enda träningsmatch. Är inte Spets en supertalang enligt många? Det riktigt känns att du vill att det ska gå åt he för Brynäs, trist...
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clubsport:
"Klart man blir sne när folk har så svårt att inse att Brynäs värvar dåligt"

Men kom då med konkreta förslag på vilka du vill se att Brynäs värvar. Poppe??
Kommentera


Sv: När ska vi börja värva?
monty: Vaddå en finsk dvärg som gör mål i var tionde match?
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clubsport: "Jag sågar Brynäs värvningar av nobodys inte att dom värvar föredettingar.
Viitakoski hade varit ett jätteförvärv 1995...
Ett FBK reject, En norrbagge som lär svimma av riktig försäsongsträning och en Skellefteå back som deras supportrar är överlycklig av att få slippa..."

Ja, det är till att vara självsäker.
Nästan på gränsen till dryghet, eller hur var det du sa? :-)

Jag tycker du har det lite svårt med helhetsbilden i ditt resonemang.
Förra året plockade vi hem de spelare som man kan jämföra med Popovic och Zetterberg.
Dvs spelare som skall stå för rutinen och stadgan i laget.
Då gör jag ingen kvalitativ jämförelse mellan VIK:s och våra killar, även om jag i slutändan törs säga att den jämförelsen kommer ut till vår fördel.
I år fyller vi på med lite yngre förmågor. VIK har haft yngre förmågor under en längre tid, och får nu chansen att fylla på med lite rutin.
Alltså: vi ligger i lite olika fas.

Vet sedan inte om ditt raljerande över FBK reject och Sundquist beror på att du vill provocera eller om du bara har dålig koll.
Lutar åt att det är båda sakerna som gäller: provocering och dålig koll.
Förmodat större talanger än Månsson hade nog haft svårt att slå sig in i FBK:s forwardsbesättning.
Därför faller snacket om reject ganska platt till marken.
Snacket om att SAIK skulle vara glada att få slippa Sundquist kan nog iofs äga sin riktighet. Men inte på det sätt jag tror att du utgår ifrån: att han inte skulle hålla måttet.
Däremot inser dom nog att det är bättre att släppa en spelare som vill vidare i karriären. Ingen ide att behålla ngn som egentligen inte vill vara kvar.
Beträffande norrbaggen och försäsongsträningen så är jag inte speciellt orolig. Kunde Thoresen hantera Djurgårdens försäsongsträning så skall väl Spets klara vår egen dito.
Hade du däremot varit orolig för Sjödda eller Molin så hade jag mer förstått ditt resonemang...
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Antti Aarnio is a tireless worker on the ice who is raising fast towards the title of the League’s strongest wing. Small sized but sturdy built Änä doesn’t fear opponents near the boards or in front of the goal while making room for his team mates to score or while covering the goalies view on the puck. The 23-year-old wing has the power to go against bigger players too.

Usually Antti’s job is to disturb the opponent’s game and to tackle hard but clean. Because of his rough contact game Aarnio is one of the public’s favourites. As a hard labourer Aarnio always gives his all every day offering a great example.

Along the Kärpät Finnish Championship silver and gold medals Aarnio has the 18-year-old’s World Championship gold. Aarnio has played 3 youth National Team games.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Shit nu står det på hemsidan också. Ska väl passa mig för att "såga" en spelare som inte har visat upp sig ännu....men jag trodde faktiskt att vi skulle fylla sista forwardsplatsen med en målspruta.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
claesw: Ang Spets så tyckte Timrå, Nubben, att ahn borde spela ett år till hemma innan han var redo för Elitserien...
Kommentera

« · 548981 · »